![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
En 22 jaar... Er is sindsdien heel wat gebeurd. Geschiedenis dus. Pech... |
|
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Voor de tweede helft van de 19de eeuw, toen de verfransing in een stroomversnelling kwam.
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mijn excuses: het was BWarrior.
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1) Deels ja, zie punt 4. 2) Feit, al is het federale niveau niet gedomineerd door de Vlamingen, kijk maar naar de zetelverdelign van de federale regering). 3) Feit. 4) Feit. 5) Feit. 6) Omdat buitenlanders vaker Frans dan Nederlands kunnen. Ik aanvaard dus uw standpunten, meer nog, ik heb ze nooit ontkend. Waarom u dit dan nog eens benadrukt, is me dan ook een raadsel. En nu herhaal ik nog eens mijn standpunt: Vlaanderen = Vlaams Gewest + Brussels Gewest.
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 21 juni 2011 om 18:06. |
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() In zo goed als álle atlassen die in het Europa van de Renaissance werden gemaakt, zijn zo goed als álle namen - van volkeren, van landen, van steden, van rivieren, van woestijnen, van bergketens, van zeeën en oceanen, ... - in het Latijn ![]() Dat moet haast wel betekenen dat de héle wereld eigenlijk Romeins was ![]() Maar dacht u dat 'ze' ons dat op school durfden/wensten te vertellen? Neen hoor! ![]() Nog een geluk dat we ten langen leste toch nog ontdekt hebben op wélke schaal wij met z'n allen gehersenspoeld zijn ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 21 juni 2011 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie daar een ville francophone of een région bilingue van wil maken, kan in het beste geval op mijn diepste wantrouwen rekenen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is leuk, maar het is vandaag dat telt. Het bewijs wordt geleverd door Kosovo. En vandaag de dag is Vlaanderen Brussel kwijt. Niet omdat het geannexeerd is door Wallonië -God bespare ons daarvan-, maar omdat Vlaanderen niet weet om te gaan met anderstaligen. En dat zijn niet alleen Franstaligen.
|
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Ik had het over het bestuurlijke niveau, niet over de bevolking.
#90 |
|
![]() Als je Francofone redenering volgt van 'wie met de meesten zijn, hebben het voor het zeggen' dan moet ik djimi zijn vrees beamen.
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() Zoals ik zei, dat zou duidelijk worden als er een Arabisch-sprekende burgemeester zou komen die weigert Frans of Nederlands te gebruiken. De Arabisch-sprekenden hebben evenveel recht (en ik heb het niet over recht in de grondwet, maar recht in de praktijk) op taalfaciliteiten in bepaalde Brusselse gemeentes als de Franstaligen in de Vlaamse Rand. Geen.
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het af en toe niet onverstandig dat het bestuurlijk niveau zich aan de bevolking aanpast. Als pakweg 80% van de bevolking van een land republikeins-gezind is, zou ik daar geen koningshuis in stand willen houden, bijvoorbeeld. Daar komen gegarandeerd brokken van.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2) Maar het bestuurlijke niveau doet dat natuurlijk wél, al was het maar via het doorvoeren van 'integratie-bevorderende maatregelen', het opleggen van 'quota' en andere vormen van 'positieve discriminatie', het controleren van de grenzen of het strikter maken van de 'naturalisatie-procedures'. Het ziet er wél naar uit dat sommige aanpassingen al wat beter/verstandiger/efficiënter/... zijn dan andere.
|
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
2) Positieve discriminatie is ook discriminatie en zeker geen integratie-bevorderende maatregel, integendeel. 2 eenvoudige vraagjes: 1) Vindt u dat Franstaligen in de Vlaamse Rand recht hebben (opnieuw geen recht zoals in de grondwet) op taalfaciliteiten? 2) Vindt u dat Arabisch-sprekenden in bepaalde Brusselse gemeentes recht hebben op taalfaciliteiten?
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 21 juni 2011 om 19:41. |
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Een eenvoudig vraagje: aan wie moet ik mij hier in Brussel aanpassen? 2) Ik heb voor zover ik weet nog niet beweerd dat ik positieve discriminatie zonder meer een integratie-bevorderende maatregel vind. B) 1) In de faciliteiten-gemeenten alvast wel. Elders in Vlaanderen zou ik andere methodes verkiezen om de integratie van de Franstaligen te bevorderen. 2) Uiteraard zou ik véél liever zien dat de Arabisch-sprekenden met z'n allen Nederlands leren, maar ik weet niet hoe ik zou reageren als ze op democratische manier taalfaciliteiten in de wacht weten te slepen. Ik zou dan alleszins hopen dat ook andere talen sprekende stadsgenoten gelijkaardige 'voorrechten' weten te veroveren. Ik kan echter niemand dwingen het met mij eens te zijn.
|
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1) Aan de Nederlands- en Franstaligen. De autochtone bevolking. 2) Daarover zijn we het dan eens. B) 1) Is het permanent verlenen van faciliteiten echt een integratiebevordende maatregel? Dat betwijfel ik ten zeerste. 2) Om op een democratische manier taalfaciliteiten af te dwingen, daarvoor is een aanpassing van de grondwet nodig. Maar losstaand van de grondwet etc. Puur voor jezelf: vind je dat Arabisch-sprekenden in Brussel recht hebben op faciliteiten? Voor mij hebben die evenveel recht daarop als de Franstaligen in de Vlaamse Rand. Geen recht namelijk. Overigens, als je voor alle mensen taalfaciliteiten gaat moeten installeren, het zal proper worden daar in Brussel. Gelukkig maar, ik kan dat net zomin, dat is het mooie ![]()
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
B) 1) Ik vind 'permanente' faciliteiten niet echt een efficiënte 'integratie-bevorderende maatregel', neen. Tegen op individuele leest geschoeide 'uitdovende' faciliteiten (pakweg over een termijn van 4 jaar) voor sommige diensten heb ik geen bezwaren. 2) Mij persoonlijk zouden op individuele basis toegekende 'uitdovende' 'faciliteiten' voor sommige diensten voor bevolkingsgroepen die in voldoende grote aantallen aanwezig zijn, als ze zijn ingepast in het geheel aan 'integratie-bevorderende maatregelen' die in de éérste plaats door henzélf betaalbaar zullen moeten worden gehouden, allerminst storen. In het onderwijs zou ik bijvoorbeeld geen bezwaar hebben tegen een paar uur per week onderricht in de moedertaal en de cultuur & geschiedenis van de bevolkingsgroep in kwestie, als daar voldoende vraag naar is. De rest van het onderricht moet natuurlijk in de officiële taal van het land worden verstrekt, daar ga ik ook niet onnozel over doen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 21 juni 2011 om 20:43. |
|
![]() |