![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaag de dag is haast alles gejat. Marco Borsato jatte zo nummers van Zucchero. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Beste Nederlandstalige cd's: Gorky (Gorky), Gigant (Noordkaap), Ik ben God niet (Raymond van het Groenewoud), 4US (Doe Maar), Nieuwe tatoeages (Wigbert), Hij leeft (Gorki).
Het loont ook altijd de moeite wat te grasduinen in het oeuvre van Wim De Craene: naast Tim en Rozane ook Ik sterf van dorst aan de fontein, Alles is nog bij het oude, Marcellino, Rikky, Laat me met je meegaan... Idem voor Zjef Vanuytsel. Af en toe goed voor een fijn nummer: De Mens, Mama's Jasje (althans in de beginjaren), The Scene, Hugo Matthysen en De Bomen... Stef Bos, Bart Peeters en Herman van Veen kan ik niet uitstaan. Idem voor Bram Vermeulen, Marco Borsato... Zeldzame uitschieters van de mindere goden: Will Tura (Linda), Johan Verminnen (Brussel), Ann Christy (Ik leef voor jou), Astrid Nygh (Ik doe wat ik doe), Robin Nills (Je vliegt), Fixkes (Neukvriendje), De Brassers (En toen was er niets meer), Abel (Onderweg), Belgian Asociality (Morrege), Isabelle A (Wie ben jij), Louis Neefs (Benjamin), Clouseau (Ik wil niet dat je weggaat), Jan De Wilde (De eerste sneeuw), De Jeugd van Tegenwoordig (Datvindjeleukhé?), De Kreuners (Couscouskreten), Kris De Bruyne (Amsterdam), Rob de Nys (Het werd zomer), Spinvis (Bagagedrager), Danny De Munck (Ik voel me zo verdomd alleen)... En zoveel meer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In mijn zetel, met een sigaar en een single malt. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder: 'Nederlandstalige muziek' is geen genre; het is de verzamelnaam voor liederen uit verschillende genres die toevallig in een welbepaalde taal worden gezongen. Je kunt niet Eddy Wally, Kadril en Noordkaap in één zak steken. Ik kan dus moeilijk zeggen of ik van Nederlandstalige muziek houd of niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() De eer voor 'De eerste sneeuw' (net als van 'De fanfare van honger en dorst') komt Lieven Tavernier toe. Al hoor ik wel liever de versie die Jan de Wilde heeft ingezongen, maar dat kan misschien ook wel liggen aan het feit dat ik die nu eenmaal eerst heb gehoord.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaamse Wonderjaren.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee jongen, die zijn vermoord door pocolocolinkiewinkies van de Vaderlandsche Radio en TV. Maar de meest racistische zanger van allemaal, Raymond van het Groenewoud met zijn haatsong over de Italianen, die mocht verderdoen. Maar die had op het juiste podium gestaan natuurlijk.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Gouverneur
|
![]() Engelse muziek is toch veel cooler niet?
Muziek in het AN is stom, muziek in het dialect is enkel voor carnaval. Serieus hebben ze al ooit moeite gedaan om die Engelstalige liedjes te vertalen? Natuurlijk niet, het 'klinkt' gewoon veel beter ![]() Dit zijn alleszins twee van mijn favorieten: Jan Klaassen: http://www.youtube.com/watch?v=xeeijNvZJCo Rowwen Heze: http://www.youtube.com/watch?v=rCEjzg0mawc
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 1 augustus 2012 om 11:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik luister best graag eens naar Nederlandstalige muziek. Alleen duurt dat nooit lang: teveel hetzelfde genre, teveel gezaag, te weinig kracht ook in de muziek.
De Basken hebben tenminste muziek in het euskara in alle soorten en genres. Sommige groepen treden op tot in Japan. Daar verstaan ze de ballen van Baskisch (waar wél) en toch hebben die succes. Vlamingen zijn te tam.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Yeah right... huh huh...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Gouverneur
|
![]() Vele Engelstalige of anderstalige nummers missen mijn inziens ook kracht, toch is het blijkbaar geweldig
![]() Dat bepaalde 'vreemde' nummers wel leuk gevonden worden verwondert mij niet. In de nummers van Gustavo Lima zit nog wel wat pit, maar een nummer als dit: http://www.youtube.com/watch?v=KQ6zr6kCPj8 daar zit niet veel in, vind ik. Sexy and I know it (Ik ben sexy en ik weet het), nog zo eentje...
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 1 augustus 2012 om 11:47. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Gouverneur
|
![]() Tja, probeer dat maar eens duidelijk te maken.
![]() |
#98 |
Gouverneur
|
![]()
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Gorki, Yevgeni, Frank Boeijen, De Mens, Noordkaap etc...
Toch artiesten genoeg die tonen dat goeie muziek in het algemeen beschaafd Nederlands niet moeilijk hoeft te zijn? |
![]() |
![]() |