Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 13 juli 2011, 10:49   #81
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
oei, Belgen waren toch één volk, het dapperste onder de Galliërs?

nu blijkt dat ik me vergist heb en het eigenlijk meer te vergelijken is met Boeroendi?
Dat irriteert mij nu echt het meest eh aan die "Belgicistische" redenering. Als het hen uitkomt zijn we allemaal Belg, maar toch zijn er maatregelen nodig om minderheden te beschermen. Nu lopen er ineens bevolkingsgroepen door elkaar?

Wat is het nu?
Ofwel is iedereen Belg, maar dan heb je geen gewesten/gemeenschappen/pariteiten/bellen/... nodig.

Ofwel heb je meerdere bevolkingsgroepen en dan lijkt het mij ook logisch dat die "onafhankelijk" kunnen bestuurd worden. Dat betekent niet noodzakelijk dat Vlaanderen onafhankelijk moet worden, maar wel dat Vlaanderen niet geblokkeerd kan worden door een minderheid en omgekeerd dat Vlaanderen zijn wil niet mag opleggen aan een minderheid. Is er voordeel aan een samenwerking : dat kan binnen een confederatie. Maar samenwerken doe je niet via oneindig veel grendelwetten.
sjarel is offline  
Oud 13 juli 2011, 12:43   #82
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Franstaligen hebben alvast zowiezo geen enkel interesse in dat debat. Gisteravond ben ik teruggeweest van twee dagen aan de Vlaamse Kust : nog steeds evenveel Franstaligen als Vlamingen aan de Kust. En dan, zou u me zeggen? Blijf logisch met uwzelf : als de Franstaligen het communautair echt in aanmerking namen en pakweg wat De Wever de dag daarvoor in Kortrijk zei, zouden ze niet meer naar Vlaanderen gaan maar het is helemaal niet wat er gebeurt. Vlamingen zijn veel gevoeliger in dat debat en men voelt duidelijk aan de Kust dat die Franstalige aanwezigheid een zeker Vlaanderen stoort, zeker nu met de Belgische situatie. Maar Franstaligen gaan nog steeds meer in die richting: "Tiens, il fait beau! Allez, on va �* la mer!" zonder zich af te vragen wat de Vlamingen aan de Kust van hun aanwezigheid denken. "Vous en avez marre de tous ces Francophones en Flandre? Tant pis pour vous mais ce n'est pas notre problème!". Het kan grof klinken maar het is de realiteit.
Everytime is offline  
Oud 13 juli 2011, 12:48   #83
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Franstaligen hebben alvast zowiezo geen enkel interesse in dat debat. Gisteravond ben ik teruggeweest van twee dagen aan de Vlaamse Kust : nog steeds evenveel Franstaligen als Vlamingen aan de Kust. En dan, zou u me zeggen? Blijf logisch met uwzelf : als de Franstaligen het communautair echt in aanmerking namen en pakweg wat De Wever de dag daarvoor in Kortrijk zei, zouden ze niet meer naar Vlaanderen gaan maar het is helemaal niet wat er gebeurt. Vlamingen zijn veel gevoeliger in dat debat en men voelt duidelijk aan de Kust dat die Franstalige aanwezigheid een zeker Vlaanderen stoort, zeker nu met de Belgische situatie. Maar Franstaligen gaan nog steeds meer in die richting: "Tiens, il fait beau! Allez, on va �* la mer!" zonder zich af te vragen wat de Vlamingen aan de Kust van hun aanwezigheid denken. "Vous en avez marre de tous ces Francophones en Flandre? Tant pis pour vous mais ce n'est pas notre problème!". Het kan grof klinken maar het is de realiteit.
Nieuwsflits: de VVB heeft geen problemen met toerisme. Kunnen jullie nu echt geen onderscheid maken tussen toerisme en kolonisatie?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.

Laatst gewijzigd door van Maerlant : 13 juli 2011 om 12:49.
van Maerlant is offline  
Oud 13 juli 2011, 13:16   #84
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Franstaligen hebben alvast zowiezo geen enkel interesse in dat debat. Gisteravond ben ik teruggeweest van twee dagen aan de Vlaamse Kust : nog steeds evenveel Franstaligen als Vlamingen aan de Kust. ...
Hoeveel precies?
Oud 13 juli 2011, 13:17   #85
born2bewild
Banneling

Standaard

.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 13 juli 2011 om 13:17.
born2bewild is offline  
Oud 13 juli 2011, 13:39   #86
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Nieuwsflits: de VVB heeft geen problemen met toerisme. Kunnen jullie nu echt geen onderscheid maken tussen toerisme en kolonisatie?
Wat noemt u kolonisatie?
Everytime is offline  
Oud 13 juli 2011, 13:44   #87
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Hoeveel precies?
Ik zou zeggen fifty-fifty : 50% Vlamingen, 50% Franstaligen.
Everytime is offline  
Oud 13 juli 2011, 13:45   #88
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou zeggen fifty-fifty : 50% Vlamingen, 50% Franstaligen.
Er dus geen franstalige Vlamingen aan de kust? Ik vraag duiding omdat je onderscheid maakt tussen Vlaams en Franstalig.
Oud 13 juli 2011, 13:47   #89
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er dus geen franstalige Vlamingen aan de kust? Ik vraag duiding omdat je onderscheid maakt tussen Vlaams en Franstalig.
50% Nederlandstaligen, 50% Franstaligen als u het liever hebt.
Everytime is offline  
Oud 13 juli 2011, 13:49   #90
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat noemt u kolonisatie?
In België is dat:

1. Je vestigen in een ander taalgebied.
2. Pertinent weigeren de taal van dat gebied te leren.
3. Na enkele decennia aansluiting bij je originele taalgebied eisen.

Duidelijk?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 13 juli 2011, 13:57   #91
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thereborn Bekijk bericht
Tuurlijk kan een geweldlose splitsing maar enkel als Vlaanderen Brussel en de rand wil loslaten.
Indien niet zal Vlaanderen een Srebrenica moeten doen.
Ik heb de indruk dat enkele deelnemers aan dit forum er met graagte zouden aan deelnemen.
Ik ben het eens met het eerste deel. Echter is het volstrekt onaanvaardbaar en ridicuul dat Vlaanderen zomaar Brussel en de rand zou afgeven ten voordele van het dan ontstane 'Wallo-Brux'. Moest dat staan te gebeuren zal daar, terecht, om gevochten worden.

Om nu echter te gaan zeggen dat er genocides gaan plaatsvinden, vind ik er ver over. Het 'deporteren' van extremistische types �* la Maingain en co lijkt me een veel betere oplossing. Al de rest mag er gewoon blijven wonen, tenzij ze pertinent weigeren zich aan te passen natuurlijk, maar dan vallen ze gewoon onder "types �* la Maingain en co".

Citaat:
Die propagandamedia steunen vooral op het feit dat de PS, Ecolo en het FDF oppermachtig zijn in Bruxelles en die zijn oppermachtig omdat ze het politieke monopolie op de migrantengemeenschappen heeft.
Win de harten in Molenbeek en Schaarbeek en dat monopolie is doorbroken.
Klopt. Ik ervaar wel dat er langzaamaan andere geluiden te horen zijn. Ik ken Marokkanen/Italianen die het Frans zeer goed machtig zijn maar die toch besloten hebben naar Vlaanderen te komen om te werken/wonen. Toen ik vroeg waarom ze niet voor Brussel of Wallonië kozen zei hij (in het beperkte Nederlands dat hij voorlopig beheerst) dat het daar gewoonweg niet interessant is wat jobs betreft.
Dit doet bij mij de overtuiging groeien dat wanneer het erop aankomt, men (lees: de (allochtone) bevolking van Brussel) zal kiezen voor het geld, en dat ligt in Vlaanderen. Niét in Wallo-Brux.

Helaas pindakaas.

Laatst gewijzigd door poekieJ : 13 juli 2011 om 13:58.
poekieJ is offline  
Oud 13 juli 2011, 14:06   #92
thereborn
Vreemdeling

thereborn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
Ik ben het eens met het eerste deel. Echter is het volstrekt onaanvaardbaar en ridicuul dat Vlaanderen zomaar Brussel en de rand zou afgeven ten voordele van het dan ontstane 'Wallo-Brux'. Moest dat staan te gebeuren zal daar, terecht, om gevochten worden.
Ik denk niet dat er veel zijn die verwachten dat de Franstaligen Brussel+rand zullen opgeven. Vechten dus.
thereborn is offline  
Oud 13 juli 2011, 14:29   #93
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door poekieJ Bekijk bericht
De gemoederen lopen langs beide kanten van de taalgrens hoog op de laatste tijd. De, als altijd, agressieve reacties langs Franstalige kant (vooral van de pers) doen bij mij meer en meer de overtuiging groeien dat de Franstaligen de splitsing, en dan zeker brandhaard Brussel + de rand, nooit geweldloos zullen toelaten/afgeven.

Wie is nog die mening toegedaan?
De Vlamingen eisen terecht eindelijk hervormingen en 'de tering naar de nering'-te zetten. De Franstaligen voelen zich in hun elementaire (voor)rechten aangetast. Dat lijkt mij een botsing tussen twee elemtaire basisbeginselen van twee gemeenschappen. Zoiets leidt zowiezo tot conflicten en confrontaties.

Wat denken jullie?
Als iemand die werkt in Brussel en op de rand van Vlaanderen/Wallonië woon kan ik je zeggen dat daarvan niets te merken is op de straten. Het is een (héél) vocale minderheid en de pers die olie op het vuur gooit, maar verder dan dat gaat het niet.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 13 juli 2011, 14:31   #94
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Hopelijk niet.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 13 juli 2011, 14:50   #95
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thereborn Bekijk bericht
Ik denk niet dat er veel zijn die verwachten dat de Franstaligen Brussel+rand zullen opgeven. Vechten dus.
oorlog!
Oud 13 juli 2011, 14:55   #96
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
oorlog!
Ik heb al gehoord dat ze het vreemdelingenlegioen naar Waterloo willen halen. Ze zijn het tentenkamp al rond de leeuw aan het optrekken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 13 juli 2011, 15:04   #97
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Ik heb al gehoord dat ze het vreemdelingenlegioen naar Waterloo willen halen. Ze zijn het tentenkamp al rond de leeuw aan het optrekken.
Het tweede REP zal waarschijnlijk springen boven Zaventem om Brussels South II te bezetten.
Oud 13 juli 2011, 15:07   #98
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het tweede REP zal waarschijnlijk springen boven Zaventem om Brussels South II te bezetten.
Ik zie de TAKkers met bakkebaarden al staan met hun motorhelmen en borstelstelen.
Another Jack is offline  
Oud 13 juli 2011, 15:13   #99
born2bewild
Banneling

Standaard

jacky, is er in het belgisch leger geweld, of wordt daar niet gevochten?
born2bewild is offline  
Oud 13 juli 2011, 15:14   #100
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik zie de TAKkers met bakkebaarden al staan met hun motorhelmen en borstelstelen.
En den Bert is er niet meer om de stormtroepen aan te voeren, waar zit Werner van Steen?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 13 juli 2011 om 15:15.
Xenophon is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be