![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Uw bewijs blijft trouwens lang uit moet ik zeggen...
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Bart en S.
Godfried wenst jullie gewoon af te leiden naar een steriel debat over begripsinhouden. Waarschijnlijk staat hij daarin sterker, dan in het beargumenteren van zijn uitgangspunt als zou homofilie een ziekte zijn. Hij komt enkel provoceren in de hoop om dan iemand op zijn terrein in de soep te kunnen draaien. Gewoon niet aan toegeven, en keihard op zijn zwakke stelling blijven duwen. ![]() Zijn enig uitweg is: zijn diepgewortelde, redeloze, niet te verklaren homohaat toegeven als zijnde een gebrek aan inzicht en verdraagzaamheid, of anders om de meubelen te redden, toegeven dat hij om jullie op te jutten, een goedkoop toogargument en vooroordeel, halsstarrig en zonder bewijs probeerde in stand te houden.
![]() |
![]() |
#83 |
Minister
|
![]() Inderdaad, daar waren we al eerder achter hoor. Zeven dagen geleden heeft Bart voor het eerste bewijs gevraagd; ondertussen heeft Godfreak 20 berichten geplaatst. Een bewijs bleef merkwaardigerwijze uit...
Kheb trouwens een prentje voor hem gevonden: ![]()
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#85 |
Minister
|
![]() U kan misschien de ctrl c- ctrl v techniek toepassen; die zal U enige tijd besparen.
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Leg meteen ook vast wat je verstaat onder ziekte, kwestie van niet naast mekaar te hoeven praten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister
|
![]() Vreemd... Toevallig goed in gedachten lezen?
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() Een bewijs, moet ik dat hanteren nee, ik vraag het u nu al geruime tijd en u weigert ook maar te antwoorden, u zegt dat het een medische afwijking is, en ja ik lees soms met ontsteltenis uw berichten maar heb daar nog geen klinklaar bewijs teruggevonden als zou homofilie een afwijking zijn. En ja u begint nu mij te vragen om bewijs te verkaren, waarom. Antwoord tenminste eerst eens op mijn vraag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarover zeuren we hier nu nog?
Indien godfried-de-vrome wenst vol te houden dat homofilie een medische afwijking is, van het standaard XY-mannetjesmodel (of idem dito voor het standaard XX vrouwtjesmodel), dan maakt dat toch niets uit? Wat ik veel erger vind is dat Godfried-de-vrome wil blijven volhouden dat het te GENEZEN zou zijn! En ja, er zijn zo van die christelijk geinspireerde bewegingen die beweren dat ze homo's kunnen "genezen" door middel van de bijbel. (Waarop Frieda in Terzake zich lustig afvroeg of heteromannetjes dan via hetzelfde procédé homo konden worden indien ze dit wensten...) Ergens las ik dat in bij studie van homoseksuele rammen inderdaad een afwijking in de hersenen werd gevonden, die er eventueel op zou kunnen wijzen dat er een bepaalde "lichamelijke" oorzaak aan de basis van homofilie zou kunnen liggen. so what? mogen ze daarom dan geen partner zoeken en vinden? Mogen ze daarom dan geen huwelijk afsluiten? Of mogen blinden, doven en andere gehandicapten ook geen "normaal" leven proberen te leiden volgens Godfried-de-vrome? Gewoon omdat ze een "mislukt" exemplaar zouden zijn van Gods volmaakte schepping? In dat geval is de God van Godfried ook niet helemaal almachtig natuurlijk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister-President
|
![]() Het huwelijk zou normaal gezien volgende week donderdag moeten goedgekeurd worden in de plenaire zitting van de Kamer.
Hier de agenda betreffende dit onderwerp (copy van de website van de kamer) .-Wetsontwerp tot openstelling van het huwelijk voor personen van hetzelfde geslacht en tot wijziging van een aantal bepalingen van het Burgerlijk Wetboek (overgezonden door de Senaat), nr. 2165/1. -Wetsvoorstel (de heer Francis Van den Eynde, mevrouw Alexandra Colen en de heren Gerolf Annemans en Bart Laeremans) tot aanvulling van het Burgerlijk Wetboek met het oog op de opneming van het geslachtsverschil als huwelijksnorm, nr. 485/1. -Wetsvoorstel (de heer Geert Versnick) tot wijziging van de artikelen 144, 162 en 163 van het Burgerlijk Wetboek, nr. 692/1. -Wetsvoorstel (mevrouw Kristien Grauwels) tot wijziging van het Burgerlijk Wetboek betreffende het homo-huwelijk, nr. 861/1. -Wetsvoorstel (de heer Peter Vanvelthoven) tot aanvulling van artikel 144 van het Burgerlijk Wetboek betreffende het huwelijk van personen van hetzelfde geslacht, nr. 1011/1. -Wetsvoorstel (mevrouw Magda De Meyer) tot wijziging van het Burgerlijk Wetboek met het oog op adoptie door wettelijk samenwonenden, nr. 1419/1. -Wetsvoorstel (de dames Zoé Genot en Kristien Grauwels) tot wijziging van het Burgerlijk Wetboek wat de erkenning van de afstamming betreft, nr. 1433/1. [aangelegenheid bedoeld in artikel 78 van de Grondwet - Rapporteurs : de dames Kristien Grauwels en Karine Lalieux] Let vooral op het wetsvoorstel dat onze Vlaams Blokkers indienen. Tja en onze aller Alexandra Colen ligt natuurlijk ook aan de basis van dit voorstel. En dan nog eens durven zeggen dat Vlaams Blokkers niet tegen homo's zijn. Moest dit niet zo zijn, zouden ze ook zo'n wet niet indienen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() Dit betekend dus dat het eerste homohuwelijk hier in België mag verwacht worden einde mei begin juni, namelijk 4 maanden na de publicatie in het Belgisch Staatsblad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Vreemdeling
|
![]() Homo huwelijk ben er toch niet echt voorstander van.
Ze moeten natuurlijk zelf weten wat ze doen maar ik vind het toch iets raar. Zelfs de Bijbel zegt dat het een zonde is,trouwens veel zaken die nu gebeuren. Ze doen maar op de regering er blijft niets over van zelfrespect,gezinswaarde. We moeten alles maar goed vinden,we kunnen onze kinderen niets anders meer bijbrengen dan sex,geweld,drugs want daar draait het blijkbaar allemaal om in deze maatschappij. Het is ver gekomen spijtig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister
|
![]() Citaat:
7, 22 : Gij moogt geen vet van rund, schaap of geit eten. 10, 9 : Wanneer gij of uw zonen opgaan naar de tent van de samenkomst, moogt ge geen wijn of sterk drank drinken, anders sterft gij.�* Dat is een blijvend voorschrift, al uw geslachten door. 19, 19 : Onderhoud mijn wetten.�* Gij moogt geen dieren van verschillende soort kruisen; gij moogt op uw akker geen twee gewassen zaaien; gij moogt geen kleren dragen van tweeërlei stof. Godfried zal daar uiteraard allemaal aan hebben gehoorzaamd, maar U? En uiteraard vindt U homoseksualiteit raar. U bent niet van het mannelijk geslacht (essentiële voorwaarde om homo te zijn) en kan dus onmogelijk weten hoe het is om homo te zijn (ik ook niet trouwens). Dat er homo's bestaan, daar kan U niks aan doen. Wat dat te maken heeft met het verdwijnen van gezinswaarden, is mij een raadsel. Draaide een gezin niet rond liefde? "We moeten alles maar goed vinden": In een cultuur is het nu eenmaal zo dat het normaal wordt geacht bepaalde waarden te hebben. Dat was vroeger zo, en dat is nu zo. Enige verschil is dat de inhoud van die waarden is veranderd. Bent U toevallig iets ouder? Drugs en geweld zijn en blijven verboden. Wat er mis is met seks, is mij een raadsel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() Waarom zou homohuwelijk geen zelfrespect of gezinswaarde betekenen. En de bijbel, als je de bijbel volgt amai zunne dan is het al ver gekomen, wie hecht er nu vandaag de dag nog belang aan de bijbel niemand toch. Het staat vol met zaken die vandaag de dag naar de schande toegaan. De bijbel zegt dat het een zonde is zonder meer, maar ze vergeten er wel bij te zeggen dat 2 mensen van hetzelfde geslacht ook gelukkig met elkaar kunnen zijn. Spijtig dat er vandaag nog zo'n bekrompenheid bestaat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Maar da's voor u dus geen "bewijs". Daarom: wat is volgens u een "bewijs"? PS. Oh ja: waar in bovenstaande redenering heb ik "God" nodig gehad om mijn stelling te bewijzen? Da's immers nog zo een van die gratuite verwijten die u naar mij kop gooit en op totaal niets gestoeld is.
![]() |
![]() |
#97 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() Het is de norm maar nog altijd GEEN bewijs dat het een medische aandoening zou zijn, dus nog altijd bewijs dat het een medische aandoening is. Evenmin is het nooit aangetoond dat man vrouw relaties de norm is, nooit, jamais, het komt het meeste voor dat wel maar is niet de norm. Dus nogmaals bewijs dat homofilie een medische aandoening is. Tjonge is dat nu zo moeilijk? Je moet me niet vragen om bewijs te verklaren ik vraag je om te bewijzen dat het een medische aandoening is, zoalsje al eerder gezegd hebt, je moet dus de rollen NIET omdraaien. Het gaat hier al lang niet meer over dat huwelijk waarover je nu spreekt maar over het feit dat je gezegd hebt dat het een med. aandoening is, dus toon dat aan, bewijs het.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Ging U trouwens niet bewijzen dat homofilie een medische aandoening was? U heeft gewoon gezegd dat onze geslachtsorganen er zijn om ons voort te planten, zonder enig bewijs. Wie zegt dat dat zo is, buiten de man op uw prentje? Trouwens, is de man op uw prentje dan niet tegen uw godheid daar hij er niet in slaagt zijn attributen functioneel te gebruiken in het licht van de verderzetting van onze soort. Moeten we niet iemand anders nemen als paus? Iemand met veel kindertjes bvb? Ik dacht dat Darwin zo'n mensen kende. We kunnen alleen maar proberen hé?
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |