Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2011, 13:37   #81
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
wat bedoel je daarmee? De gemiddelde leeftijd in de VS ligt een flink stuk onder de gemiddelde leeftijd in Europa. Dus die deflatoire toekomst zou volgens jouw theorie veel eerder en sterker in Europa moeten spelen dan in de VS.
Mijn theorie niet hoor. Las het artikel maanden geleden in de Financial Times, en de grafieken waren nogal verbijsterend. Dus je moet het in de litteratuur kunnen terugvinden.
Je conclusie omtrent de leeftijd is volgens mij niet per sé juist. Het ging om een globale analyse van assets in industriele landen over de laatste decennia, en dergelijke analyse is altijd uitgezuiverd.

By the way Erw, sterke analyse.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2011, 13:51   #82
FDM
Banneling

Standaard

woonst is een noodzakelijk iets
en zou geen prooi mogen zijn vd woekeraars
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2011, 04:42   #83
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
woonst is een noodzakelijk iets
en zou geen prooi mogen zijn vd woekeraars
Daartegenover: definiëer 'woekeren'?
  • ruimte is beperkt
  • bouwmaterialen moeten vervaardigd worden
  • sommige buurten hebben een heel eigen dynamiek (dat zie je heel nadrukkelijk in steden)
Oud 13 augustus 2011, 12:32   #84
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Schaarste ?

Ik zie dat toch niet hoor. Afgelopen jaren zijn de termijnen dat een huis op de markt blijft tot het verkocht wordt fors verlegd, iets wat mij eerder wijst op een overaanbod. Mijn makelaar bevestigde me dat.

Het probleem is dat men vaak "meent" dat een huis "zoveel" waard is, en dus niet onder die prijs wenst te gaan. Met als gevolg dat het niet wordt verkocht of heel lang duurt. Een huis is waard wat een ander er voor wilt geven.

Als er een schaarste was, het je fenomenen zoals enkele jaren geleden in Hasselt: daar zette je een huis op de markt, en een week later was het weg, dus wou je kopen, moest je snel beslissen. Nu kan je gerust weken nadenken over een aankoop want het blijft toch gewoon staan. Te duur en te veel aanbod.
Dat klopt voor de huizen waar men onrealistische prijzen voor vraagt. Bovendien blijft het om een harde kern van woningen gaan die niet verkocht raken door hun slechte staat, slechte ligging, ... dat niet in de prijs is verrekend. Het blijkt in dit land de trend te zijn pertinent meer te vragen dan de waarde, omdat men ervanuit gaat dat er toch afgeboden zal worden. Als ik bijvoorbeeld kijk, in steekproef, naar het aanbod van huizen in tienen onder de 250.000 euro, dan is het grootste deel daarvan reeds maanden te koop.

De interessante woningen, die daar nieuw opkomen met een realistische prijs, zijn binnen de paar dagen weg. Men heeft daar trouwens veel onderzoek naar gedaan, en vastgesteld dat een correctere prijs vragen veel snellere verkoopsresultaten biedt ZONDER afbiedingen.

Als u de tijd krijgt om na te denken over de aankoop van een huis en niemand komt het voor uw neus wegkopen... kans is groot dat het het bedrag niet waard is.

Laatst gewijzigd door Raven : 13 augustus 2011 om 12:33.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2011, 16:37   #85
FDM
Banneling

Standaard

in 83 lees ik nix zinnigs

ruimte beperkt? messchien , ni overal ; er zijn lege huizen en lege bouwgronden , je mag alleen niet te kieskeurig zijn

we mogen niet helemaal ( ze zijn al goe bezig ) de prooi worden van immokantoren , het zijn zij die de prijzen opdrijven uit pure geldwolverij
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be