Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 15 juli 2011, 14:48   #81
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Héél de geschiedenis, hé!
Voor zover ik me dat herinner werd hem niet verweten Vlaming, VU of Vlaams-nationalist te zijn, wél collabo!
En dan? Was hij verkozen ja of nee? Waren zijn burgerrechten hem ontnomen? Als ik U verwijt van collabo te zijn, moeten we de militaire politie dan op u afsturen?!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 15 juli 2011, 14:54   #82
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kan u me eens een link geven waaruit blijkt dat VHS een akkoord had?
Het zijn oude koeien uit 2005maar nog altijd actueel:

http://www.nieuwsblad.be/article/det...MA23122004_023

Citaat:
De eerste test wordt Brussel-Halle-Vilvoorde. Het zal een compromis worden, zonder winnaars en verliezers, door beide gemeenschappen aanvaard en verteerd. Daarbij moeten we ook andere pijnpunten rond Brussel wegwerken. In de eerste maanden van 2005 moeten we daar werk van maken. Extremisten zullen altijd zeggen dat dit of dat niet goed is. Maar dit land leeft niet als de ene de andere zijn mening opdringt. Dit land functioneert door een compromis tussen beide gemeenschappen.’’

...

Johan Vande Lanotte en Didier Reynders erkennen dat de regering hierover kan vallen.

Verhofstadt: ,,Wie zijn geschiedenis kent, weet dat dit een gevaarlijk dossier is. Maar we zijn er toch ook in geslaagd de Lambermont-akkoorden te maken, waardoor de regio’s een pak meer bevoegdheden en financiële middelen hebben gekregen. Iemand heeft me ooit gezegd dat een premier moet oppassen dat hij niet alle problemen in België oplost, want dat zou gevaarlijk zijn (lacht). Maar we hebben er toch alle baat bij als dit probleem is opgelost?’’
Verhofstadt heeft duidelijk zijn regering niet over BHV doen vallen door te kiezen voor de onverwijlde oplossing in samenspraak met de Vlaamse regering Yves Leterme.

Uiteindelijk is er toch afgestapt van deze onverwijlde oplossing door de stemming unilateraal door het parlement te jagen.

Dus nogmaals, als woordbreuk kan dit tellen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 15 juli 2011, 14:56   #83
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De laatste dagen beginnen de franstaligen en Spasten zich te gedragen als rattenvergif.
Te gortig voor woorden is dit artikel! Een democratisch verkozen parlementslid, die volledig de kieswet heef gerespecteerd, gewoon buiten smijten uit het parlement? Is dat geen precedent die rijp is voor het strafhof van den Haag?
Citaat:
De laatste dagen
In1985, een 1/4 eeuw geleden.
filosoof is offline  
Oud 15 juli 2011, 14:58   #84
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Niks geen co-beheer, uitsluitend beheer door het Vlaamse Gewest. Er moet eerst echter een protocol-akkoord tussen de gemeenschappen worden gesloten over de werknemers, en daar liggen de Franstaligen dwars.

Men eist dat daar een bindend taalkader komt (voor een tuin van het Vlaamse Gewest, volledig gelegen in Vlaanderen), en in dat taalkader wil men niet weten van taaltesten bij Selor voor de Franstalige werknemers. Dat is een onaanvaardbare "Vervlaamsing" van deze Vlaamse tuin, volgens de politici en vakbonden.
Waarom moeten de gemeenschappen akkoord zijn als het niet gaat om een co-beheer ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 15 juli 2011, 14:59   #85
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Waarom moeten de gemeenschappen akkoord zijn als het niet gaat om een co-beheer ?
Dat is standaard bij zulke zaken.
Oud 15 juli 2011, 14:59   #86
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Verhofstadt heeft duidelijk zijn regering niet over BHV doen vallen door te kiezen voor de onverwijlde oplossing in samenspraak met de Vlaamse regering Yves Leterme.

Uiteindelijk is er toch afgestapt van deze onverwijlde oplossing door de stemming unilateraal door het parlement te jagen.

en ? Waar is het akkoord dat werd afgesloten dat de Vlamingen met de voeten hebben getreden? Ik wacht nog altijd.
vrijevlaming is offline  
Oud 15 juli 2011, 15:00   #87
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Welke oplossing? Er was geen oplossing
Ze hebben inderdaad het woord onverwijld een betekenis gegeven. Het gaat hier over de woordbreuk om hier niet langer voor te kiezen.

Oud 15 juli 2011, 15:01   #88
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
en ? Waar is het akkoord dat werd afgesloten dat de Vlamingen met de voeten hebben getreden? Ik wacht nog altijd.
Nee, hij wil zeggen dat ze op *een zucht* van een akkoord waren, ze moesten het enkel nog maar op papier zetten, en toen die stemming....
patrickve is offline  
Oud 15 juli 2011, 15:02   #89
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
En dan? Was hij verkozen ja of nee? Waren zijn burgerrechten hem ontnomen? Als ik U verwijt van collabo te zijn, moeten we de militaire politie dan op u afsturen?!
Hij kon er gestuurd worden door de VU door gebruik van de apparentering. Als de VU dan een senator aanduiden daar is 't gvd een oostfronter.
filosoof is offline  
Oud 15 juli 2011, 15:03   #90
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Ze hebben inderdaad het woord onverwijld een betekenis gegeven. Het gaat hier over de woordbreuk om hier niet langer voor te kiezen.
Waar is het akkoord dat ze gebroken hebben? Ik wacht.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 15 juli 2011, 15:04   #91
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
In1985, een 1/4 eeuw geleden.
Punt is wel dat nationalistische onverdraagzaamheid meer regel is bezuiden de taalgrens dan benoorden, maar dat de meeste Belgicisten dit niet in willen zien. Dit is ook waarom dit land zo mank loopt en waarom o.a. (één van de vele redenen) Vlaams-nationalisme zo hoog scoort (ondanks het feit dat Vlamingen juist minder nationalistisch dan Franstaligen zijn, wel wereldvreemder en volkser).
Ja, ook uit de jaren '80, maar vandaag de dag bestaan die pesterijen nog in verminderde vorm en heeft niet lang geleden een Franstalige die haar kind naar dat schooltje durfde sturen een dreigbrief gekregen (let wel, we worden er nooit over bericht, komende uit een regio van walgelijke zelfhaters).

Probleem is dat nationalisme voor Franstaligen als 'niet meer dan normaal, want ge laat u toch ni doen' wordt beschouwd door zogenaamde anti-nationalisten.

Wat er ook gebeurd. Een echte Belgisch-nationalist kiest altijd voor de Franstalige. Hij stemt trouw voor zijn 'voetbalploeg'.

Laatst gewijzigd door Weyland : 15 juli 2011 om 15:09.
Weyland is offline  
Oud 15 juli 2011, 15:04   #92
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Nergens staat hier dat er een akkoord was om BHV te splitsen. NERGENS. U blijft blijkbaar volharden in de leugen. Moet jij weten, maar het is zielig.

Omtrent "de oplossing" van VHS was er geen akkoord en de stemming in het parlement kwam er pas JAREN nadien.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 15 juli 2011, 15:04   #93
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
Als Verhofstadt II niet had gekozen en gelobby-t met de Vlaamse regering voor een onverwijlde oplossing was zijn regering er onder gevallen of tenminste geblokkeerd.

Het is dus duidelijk dat dit om een akkoord ging dat gebroken is door de onverwijlde piste te laten varen.

Als je dat niet begrijpt leg me dan eens uit waarom met niet opnieuw de Vlaamse meerderheid gebruikt om BHV door het parlement te jagen. Momenteel is er ook een akkoord dit niet te doen om de onderhandelingen een kans te geven.

Oud 15 juli 2011, 15:05   #94
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Hij kon er gestuurd worden door de VU door gebruik van de apparentering. Als de VU dan een senator aanduiden daar is 't gvd een oostfronter.
Naast de kwestie. Als was het iemand die puppies rauw verorberde, hij was niet ontzet uit zijn burgerrechten en hij was democratisch verkozen.

In dit land ben je nog steeds onschuldig tenzij het tegendeel bewezen wordt, of is dat voor vermeende oostfronters anders?
Amon_Re is offline  
Oud 15 juli 2011, 15:05   #95
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nergens staat hier dat er een akkoord was om BHV te splitsen. NERGENS. U blijft blijkbaar volharden in de leugen. Moet jij weten, maar het is zielig.

Omtrent "de oplossing" van VHS was er geen akkoord en de stemming in het parlement kwam er pas JAREN nadien.
Ik zeg toch niets anders ?

Oud 15 juli 2011, 15:07   #96
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Nee, hij wil zeggen dat ze op *een zucht* van een akkoord waren, ze moesten het enkel nog maar op papier zetten, en toen die stemming....
Dat zeg ik niet, dat zijn Uw woorden.

Oud 15 juli 2011, 15:08   #97
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gast begin niet weer hé.

Citaat:
Ze hebben het akkoord voor de overwijlde oplossing van BHV laten varen door een unilaterale stemming in het parlement.

Dat kan tellen.
Hiermee bedoel je dus niet dat VHS een akkoord had?
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 15 juli 2011, 15:08   #98
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jij zit te beweren dat de vlamingen een akkoord met voeten hebben getreden door bhv te splitsen in de commissie. Dat is een leugen. Tenzij je kan aantonen welk akkoord er gesloten is geweest.

Dat kan je niet, want er is geen akkoord , nooit geweest. Daarom zit je hier maar wat te zwatelen over VHS en Leterme en lobbyen in de wandelgangen en zo om er toch maar een draai aan te geven. Maar ik wacht nog altijd op het akkoord dat er was. En ik zal het blijven vragen, tot je toegeeft dat je fout zit
vrijevlaming is offline  
Oud 15 juli 2011, 15:09   #99
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Achteraf heeft de Franse gemeenschap niets meer te vertellen, dus van co-beheer is geen sprake. Er moet een akkoord komen omdat het vroeger een federale instelling met federaal personeel was, en nu een Vlaamse instelling is met Vlaams personeel.
Nyquist is offline  
Oud 15 juli 2011, 15:13   #100
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gast begin niet weer hé.

Hiermee bedoel je dus niet dat VHS een akkoord had?
Neen. Sorry voor het onduidelijk taalgebruik.

Een akkoord voor een onverwijlde oplossing is niet hetzelfde als een akkoord met een oplossing voor BHV.

Je maakt er een sofisme van. Het klassieke voorbeeld van een sofisme is:

- Mijn vest kan in mijn tas.
- Ik kan in mijn vest.
- Dus ik kan in mijn tas.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 15 juli 2011 om 15:13.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be