![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zo plezant. Soldaat en dan nog eens een turnleraar. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nee, bij de meeste ouders die ik ken mogen meisjes hetzelfde als hun broers, er wordt geen onderscheid gemaakt, omdat veel ouders wel inzien dat jongens evengoed in problemen kunnen komen dan meisjes, of dacht u dat alcohol en drugs, seks enkel voor meisjes een gevaar betekenen? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En in alle eerlijkheid, loopt is door Antwerpen, Borgerhout, ... daar lopen moslima's buiten hoor. Van alle leeftijden. Ze rijden hier zelfs met de auto rond! In de speeltuinen heb ik in Antwerpen van moslims nog platter Antwerps gehoord dan ik praten kan. Ik ben eerlijk, ik heb een kindje (een meisje). En ik ben daar heel beschermend naartoe. En ik zal me er niet tegen moeten verantwoorden. Neen is neen, en mag ze nog lief kijken. Ze mag uitgaan, maar zeker niet tot stuk in de ochtend op haar 16. Een zoon, die zal mogen slapen waar hij belieft en ik zal er nog fier op zijn ook. En ik ben Vlaming, blank en pro Westers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In feite is dit hier een goed voorbeeld van een totaal gebrek aan inzicht. Ondertussen zijn het niet meer de meisjes die ongewenst zwanger worden (zij kunnen namelijk snel beslissen om tot een abortus over te gaan), maar het zijn de JONGENS die voor voldongen feiten worden gesteld als hun one night stand een kinderwens heeft en oeps... pardon... oei... pil vergeten, zwanger zijn. O ja, het is al drie maanden. Kom jongen, kassa kassa. Wat zeg je? fier zijn omdat je zoon her en der slaapplaatsjes vindt? kan kostelijk grapje worden tegenwoordig. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 25 juli 2011 om 08:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]()
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan moet u wel konsekwent zijn en toelaten dat uw dochter iedere nacht een andere jongen mee naar huis brengt en die bij haar laat slapen. Anders is dat niet eerlijk tegenover de zonen van andere ouders. ![]()
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren zag ik toevallig een stuk van de 10de aflevering van “De Weg naar Mekka” op NL 2.
Op het einde van de aflevering is Jan te gast bij een Saoedisch gezin. Na het eten "mag" hij de vrouw des huizes interviewen. Deze is een Amerikaanse. Hij mag haar dus “zien” en met haar praten. Zij komt volledig in het zwart gehuld in de huiskamer. Zij draagt niet alleen de alles verhullende kleding maar nog een extra sluier over het gezicht zodat zelfs haar ogen niet zichtbaar. Op die manier kan Jan haar dus “ontmoeten” en met haar praten. Ik vind dit vreselijk, die vrouw aanvaardde dat, volgens mij volledig verblind door godsdienstwaanzin want welk normaal verstandig mens met een Westerse opvoeding gaat zichzelf zo verhullen, zich enkel als een vormeloze zwarte hoop laten zien aan buitenstaanders en dan nog enkel met hen praten op het ogenblik dat haar man het toelaat. Ik vond het verschrikkelijk en ik hoop dat men in het Westen er alles aan doet om hoofddoeken, boerka en toestanden te verbieden want het één leidt tot het ander en onder het mom van godsdienstvrijheid zitten we hier binnen afzienbare tijd ook met vrouwen in zulke slaafse leefwereld, in een kooi - geen kooi met tralies maar gemaakt uit doeken. Bah!
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Verder; ik hoef me hier niet te verantwoorden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Parlementslid
|
![]() ik denk dat het verkeerde subforum gekozen is voor dit topic
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||||
Minister
|
![]() Citaat:
We moeten erdoor! Hoe dan ook, maar vrede is de beste weg denk ik. Citaat:
Citaat:
Vuur met vuur. Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister
|
![]() Citaat:
OK het verloopt niet altijd perfect en sommige dingen zijn voor ons nog heel vreemd enzo. Maar als ge goed de steden observeert en met uw klein mannen buitenkomt. Dan valt mij op hoe ze zelfs in ons dialect spreken. Velen (vooral de kinderen) dragen geen hoofddoek. Spelen met hetzelfde speelgoed als onze klein mannen. En misschien zal er nooit perfect samengeleefd kunnen worden. Maar waar in godsnaam in de wereld is dat wel ooit zo geweest? Iedereen maakt ambras, iedereen zijn kinderen kan al eens iets krapuuls uitsteken hoe goed ge ze ook kunt opvoeden. Ze spelen buiten en ge hangt er niet altijd op toe te zien en ge kunt zeker niet in die groep kijken wat daar altijd exact in afspeelt. En komaan, waarom alles slecht dat verbonden is aan islam hier allemaal samenvatten en daar eindeloos over zeuren allemaal? (Past op, ik heb ook erge uitlatingen gedaan). Maar uiteindelijk, wat bereiken we ermee? We gaan voor onszelf een tunnelvisie creëren en in een spiraal terecht komen die telkens woester en woester zal circuleren. Kunnen we niet terug chill worden en uitstralen dat onze deur wel openstaat voor goedhartige moslims. Maar hoe er hier soms over de islam gesproken wordt, sorry hoor. Het grote plaatje gaat totaal verloren zo. Laat ons terugvallen op dialoog, mens alstublieft!!!!! Alle pogingen worden hier teniet gedaan, maar laat ons nu eens goed luisteren zonder er iets tussen wat de TV of een krant ons erover te zeggen heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tien jaar geleden waren er geen hoofddoeken in mijn dorp, nu zie ik ze al in mijn straat. Kinderen dragen - gelukkig - geen hoofddoek, ik geloof dat de meisjes dat pas moeten vanaf hun puberteit. En het feit dat vele Noord-Afrikanen perfect één of ander Vlaams dialect praten, betekent absoluut niet dat ze geïntegreerd zijn.
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zou ik niet fier op zijn in uw plaats!
![]() |
![]() |
#96 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Correctie, extremisme kills.
De feiten in Oslo hebben dat pijnlijk aangetoond.
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben daar niet fier op, wel zou ik fier zijn op het feit dat mijn zoon een ladykiller moest zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
En dat ze ons dialect spreken, getuigt dat ze veel Nederlands praten. Zodus ons dialect overnemen. Natuurlijk zijn er nog (vooral oudere) vrouwen die zich helemaal kleden volgens de Arabische cultuur (losgerekend van de boerka). Zelfs mannen. So what? Ik denk dat hier veel diversiteit op het forum schuilt onderling de moslims. En doordat er zoveel diversiteit is onderling de moslims, mogen we zeker niet gaan veralgemenen. We moeten generatie op generatie bekijken. En mij valt op hoe jonger de moslim, hoe meer westers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ondertussen is +30% van de Antwerpenaren allochtoon. Hoeveel "blanken" wil je nog conserveren? 5%? Velen (niet allen) lopen er ongeveer modieus bij, de jonge dames met spannende jeans + hoofddoek, ofwel met het modieuze aardappelzakmodel mèt niqaab. Helemaal géén oudere generatie, wel vers (jong en barensklaar) importmateriaal. Het dialect is helemaal geen teken van "veel Nederlands praten". het gros spreekt onder elkaar hun eigen zandbakistaans (berbers of arabisch of turks) maar als ze naar school gaan zou het best wel eens kunnen dat ze noties Nederlands geleerd hebben zeker? of verbaast U dat ook nog? Correct nederlands praten kunnen ze al helemaal niet: we zullen het met een mengelmoes van onbegrijpbare straattaal moeten doen. Je mag van Yussef trouwens ook al niet meer op je vacature zetten dat iemand nederlands als moedertaal moet hebben, laat staan dat je nog mag verwachten dat ze correct Algemeen Nederlands spreken. een weekje? waar? |
|
![]() |
![]() |