Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 juli 2011, 23:30   #81
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gfpatch Bekijk bericht
Ik begrijp het tijdens de eerste maand van de vakantie heb ik veel tijd om op het forum te komen. De tweede maand ben ik de hele tijd weg op vakantie.

In september begint voor mij het turnseizoen terug en ben ik 10 maanden bezig met kinderen als trainer en bestuurslid.

Dus vanaf 31 juli zal ik minder aanwezig zijn op het forum

Ik ben benieuwd naar je draad...
Het begon net leuk te worden met u en nu wil je al vertrekken? Zo niet hé.
Zo plezant. Soldaat en dan nog eens een turnleraar. Jij moet wel een super lenig iemand zijn é. Check dit eens: http://forum.politics.be/showthread.php?t=158337
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 07:36   #82
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn dochter mag nochtans minder dan haar broer op dezelfde leeftijd.
Het is een meisje he.
En ik denk dat dat bij andere ouders ook zo is.
Nogmaals; mag uw dochter de deur niet uit en loopt uw zoon s'avonds over straat wat rond te hangen?

Nee, bij de meeste ouders die ik ken mogen meisjes hetzelfde als hun broers, er wordt geen onderscheid gemaakt, omdat veel ouders wel inzien dat jongens evengoed in problemen kunnen komen dan meisjes, of dacht u dat alcohol en drugs, seks enkel voor meisjes een gevaar betekenen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 07:53   #83
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nogmaals; mag uw dochter de deur niet uit en loopt uw zoon s'avonds over straat wat rond te hangen?

Nee, bij de meeste ouders die ik ken mogen meisjes hetzelfde als hun broers, er wordt geen onderscheid gemaakt, omdat veel ouders wel inzien dat jongens evengoed in problemen kunnen komen dan meisjes, of dacht u dat alcohol en drugs, seks enkel voor meisjes een gevaar betekenen?
hij denkt misschien dat enkel meisjes kindjes kunnen krijgen, terwijl zijn zoontje gewoon met losse flodderkes schiet. Hij zou op die manier wel eens van een hele kale reis thuis kunnen komen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 08:19   #84
Alienation
Minister

Alienation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
U ziet niet de nuance tussen zonen maar laten doen waar ze zin in hebben, en dit vaak op belachelijk jonge leeftijd en dochters opsluiten vanaf de pubertijd of beide kinderen gelijk behandelen?
Wat gaat u tegen uw dochter zeggen" ge zijt een meiske dus mag je minder dan je broer?"
Dan heeft u volgens mij nog geen kinderen!

Je kunt het best beide kinderen laten uitgaan wanneer ze daar klaar voor zijn, dus de gevolgen van hun gedrag kunnen inschatten en verantwoordelijkheid kunnen nemen om geen al te foute keuzes te maken..op 16 jaar uitgaan is voor een jongen ook erg vroeg,schoolfuiven buiten beschouwing gelaten..
Mijne zoon zal ook "crimineel" over komen voor velen als hem op mij gaat trekken in zijn jonge jaren. Alsof de Vlamingen heilige boontjes zijn he. Komaan!
En in alle eerlijkheid, loopt is door Antwerpen, Borgerhout, ... daar lopen moslima's buiten hoor. Van alle leeftijden. Ze rijden hier zelfs met de auto rond! In de speeltuinen heb ik in Antwerpen van moslims nog platter Antwerps gehoord dan ik praten kan.

Ik ben eerlijk, ik heb een kindje (een meisje). En ik ben daar heel beschermend naartoe. En ik zal me er niet tegen moeten verantwoorden. Neen is neen, en mag ze nog lief kijken. Ze mag uitgaan, maar zeker niet tot stuk in de ochtend op haar 16. Een zoon, die zal mogen slapen waar hij belieft en ik zal er nog fier op zijn ook.

En ik ben Vlaming, blank en pro Westers.
Oud 25 juli 2011, 08:57   #85
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen is neen, en mag ze nog lief kijken. Ze mag uitgaan, maar zeker niet tot stuk in de ochtend op haar 16. Een zoon, die zal mogen slapen waar hij belieft en ik zal er nog fier op zijn ook.
maar ik ben geen sexist hoor! Zolang je maar de alimentatie voor zijn kindjes betaalt zeker?

In feite is dit hier een goed voorbeeld van een totaal gebrek aan inzicht.

Ondertussen zijn het niet meer de meisjes die ongewenst zwanger worden (zij kunnen namelijk snel beslissen om tot een abortus over te gaan), maar het zijn de JONGENS die voor voldongen feiten worden gesteld als hun one night stand een kinderwens heeft en oeps... pardon... oei... pil vergeten, zwanger zijn. O ja, het is al drie maanden. Kom jongen, kassa kassa.

Wat zeg je? fier zijn omdat je zoon her en der slaapplaatsjes vindt? kan kostelijk grapje worden tegenwoordig.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 25 juli 2011 om 08:59.
Oud 25 juli 2011, 10:00   #86
gfpatch
Provinciaal Gedeputeerde

gfpatch's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alienation Bekijk bericht
Ik ben eerlijk, ik heb een kindje (een meisje). En ik ben daar heel beschermend naartoe. En ik zal me er niet tegen moeten verantwoorden. Neen is neen, en mag ze nog lief kijken. Ze mag uitgaan, maar zeker niet tot stuk in de ochtend op haar 16. Een zoon, die zal mogen slapen waar hij belieft en ik zal er nog fier op zijn ook.

Dat bedoelde ik dus ook se

Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!"
gfpatch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 10:26   #87
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijne zoon zal ook "crimineel" over komen voor velen als hem op mij gaat trekken in zijn jonge jaren. Alsof de Vlamingen heilige boontjes zijn he. Komaan!
En in alle eerlijkheid, loopt is door Antwerpen, Borgerhout, ... daar lopen moslima's buiten hoor. Van alle leeftijden. Ze rijden hier zelfs met de auto rond! In de speeltuinen heb ik in Antwerpen van moslims nog platter Antwerps gehoord dan ik praten kan.

Ik veronderstel dat u met die opmerking wilt zeggen dat uw zoon voor uw part iedere nacht bij een ander meisje mag gaan slapen.
Dan moet u wel konsekwent zijn en toelaten dat uw dochter iedere nacht een andere jongen mee naar huis brengt en die bij haar laat slapen.
Anders is dat niet eerlijk tegenover de zonen van andere ouders.
Oud 25 juli 2011, 10:39   #88
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gisteren zag ik toevallig een stuk van de 10de aflevering van “De Weg naar Mekka” op NL 2.
Op het einde van de aflevering is Jan te gast bij een Saoedisch gezin. Na het eten "mag" hij de vrouw des huizes interviewen. Deze is een Amerikaanse. Hij mag haar dus “zien” en met haar praten. Zij komt volledig in het zwart gehuld in de huiskamer. Zij draagt niet alleen de alles verhullende kleding maar nog een extra sluier over het gezicht zodat zelfs haar ogen niet zichtbaar. Op die manier kan Jan haar dus “ontmoeten” en met haar praten.
Ik vind dit vreselijk, die vrouw aanvaardde dat, volgens mij volledig verblind door godsdienstwaanzin want welk normaal verstandig mens met een Westerse opvoeding gaat zichzelf zo verhullen, zich enkel als een vormeloze zwarte hoop laten zien aan buitenstaanders en dan nog enkel met hen praten op het ogenblik dat haar man het toelaat.
Ik vond het verschrikkelijk en ik hoop dat men in het Westen er alles aan doet om hoofddoeken, boerka en toestanden te verbieden want het één leidt tot het ander en onder het mom van godsdienstvrijheid zitten we hier binnen afzienbare tijd ook met vrouwen in zulke slaafse leefwereld, in een kooi - geen kooi met tralies maar gemaakt uit doeken. Bah!
Oud 25 juli 2011, 16:41   #89
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik veronderstel dat u met die opmerking wilt zeggen dat uw zoon voor uw part iedere nacht bij een ander meisje mag gaan slapen.
Dan moet u wel konsekwent zijn en toelaten dat uw dochter iedere nacht een andere jongen mee naar huis brengt en die bij haar laat slapen.
Anders is dat niet eerlijk tegenover de zonen van andere ouders.
Ik ben niet consequent, ik geef dat tenminste toe. U kan mij afschieten voor mijn eerlijkheid of ze gewoon aanvaarden zoals ik ze neerpen. Het spijt me zeer, maar ik ga hier niet de onnozele uithangen en mij anders voordoen dan ik me voel.
Oud 25 juli 2011, 16:42   #90
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
maar ik ben geen sexist hoor! Zolang je maar de alimentatie voor zijn kindjes betaalt zeker?

In feite is dit hier een goed voorbeeld van een totaal gebrek aan inzicht.

Ondertussen zijn het niet meer de meisjes die ongewenst zwanger worden (zij kunnen namelijk snel beslissen om tot een abortus over te gaan), maar het zijn de JONGENS die voor voldongen feiten worden gesteld als hun one night stand een kinderwens heeft en oeps... pardon... oei... pil vergeten, zwanger zijn. O ja, het is al drie maanden. Kom jongen, kassa kassa.

Wat zeg je? fier zijn omdat je zoon her en der slaapplaatsjes vindt? kan kostelijk grapje worden tegenwoordig.
LOL Touché. Als dat mij een sexist maakt, dan ben ik maar een sexist hahaha.
Verder; ik hoef me hier niet te verantwoorden.
Oud 25 juli 2011, 16:42   #91
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

ik denk dat het verkeerde subforum gekozen is voor dit topic
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2011, 16:52   #92
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Misschien wel ja. Het is alleszins geen fijn gevoel. Op den duur heb je zoiets van 'ze vinden me allemaal slecht dus foert, dan word ik maar slecht'
Ik zoek het midden en balans in mezelf. 1 wording. Hoe positiever ik me langs binnen instel, hoe beter mijn uiterlijke wereld. Maar het is inderdaad moeilijk altijd positief te blijven. In al deze chaos mag de mens zijn koel niet verliezen. We moeten koel blijven en er het beste van maken.
We moeten erdoor! Hoe dan ook, maar vrede is de beste weg denk ik.

Citaat:
Dat kan ik goed geloven ja. Ik zou het geen probleem vinden mocht iemand mij haten omdat ik uit een andere stad kom. Daar zou ik echt niet van wakker liggen. Ik vind het wel kwetsend dat iemand mij associeert met straattuig waar ik zelf een probleem mee heb en dat iemand mij bij voorbaat in een hokje stopt alleen maar omdat ik ervoor gekozen heb om als moslima door het leven te gaan. Mensen beseffen niet hoe gemeen ze kunnen zijn soms en dan wijs ik in de eerste plaats naar mezelf.
Blijven gaan en U dat niet laten (her)vormen. Gewoon trouw aan uzelf blijven, hoe moeilijk ook. En ik moet mezelf dat ook dikwijls herhalen, maar ik vergeet het zoveel te doen en hop... "Forgive me Father for I have sinned..."

Citaat:
Dat heb ik ook. En achteraf kan ik mn kop wel tegen de muur bonken maar spijt komt altijd achteraf. Het is sterker dan mezelf maar ik heb de neiging om haatreacties te beantwoorden met een haatreactie.

Vuur met vuur.

Citaat:
Mooi gezegd. Een mens is opzoek naar innerlijke rust. Of het nu om een Belg, Marokkaan of Chinees gaat. We zijn en blijven mensen hé. En als we nu eens zouden stilstaan bij het feit dat ons leven vergankelijk is en dat er ooit een einde komt aan ons leven dan zouden we niet zo verzuurd door het leven gaan. Maar we zouden het beste proberen te maken van onze samenleving waarin nu eenmaal mensen voorkomen met een verschillende afkomst en religie.
En dat is de dialoog die we moeten gaan voeren. Positive vibrations
Oud 25 juli 2011, 16:59   #93
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Gisteren zag ik toevallig een stuk van de 10de aflevering van “De Weg naar Mekka” op NL 2.
Op het einde van de aflevering is Jan te gast bij een Saoedisch gezin. Na het eten "mag" hij de vrouw des huizes interviewen. Deze is een Amerikaanse. Hij mag haar dus “zien” en met haar praten. Zij komt volledig in het zwart gehuld in de huiskamer. Zij draagt niet alleen de alles verhullende kleding maar nog een extra sluier over het gezicht zodat zelfs haar ogen niet zichtbaar. Op die manier kan Jan haar dus “ontmoeten” en met haar praten.
Ik vind dit vreselijk, die vrouw aanvaardde dat, volgens mij volledig verblind door godsdienstwaanzin want welk normaal verstandig mens met een Westerse opvoeding gaat zichzelf zo verhullen, zich enkel als een vormeloze zwarte hoop laten zien aan buitenstaanders en dan nog enkel met hen praten op het ogenblik dat haar man het toelaat.
Ik vond het verschrikkelijk en ik hoop dat men in het Westen er alles aan doet om hoofddoeken, boerka en toestanden te verbieden want het één leidt tot het ander en onder het mom van godsdienstvrijheid zitten we hier binnen afzienbare tijd ook met vrouwen in zulke slaafse leefwereld, in een kooi - geen kooi met tralies maar gemaakt uit doeken. Bah!
Die nieuwe generatie hier he, die zijn echt helemaal anders (aan het worden) Marie.
OK het verloopt niet altijd perfect en sommige dingen zijn voor ons nog heel vreemd enzo. Maar als ge goed de steden observeert en met uw klein mannen buitenkomt. Dan valt mij op hoe ze zelfs in ons dialect spreken. Velen (vooral de kinderen) dragen geen hoofddoek. Spelen met hetzelfde speelgoed als onze klein mannen. En misschien zal er nooit perfect samengeleefd kunnen worden. Maar waar in godsnaam in de wereld is dat wel ooit zo geweest? Iedereen maakt ambras, iedereen zijn kinderen kan al eens iets krapuuls uitsteken hoe goed ge ze ook kunt opvoeden. Ze spelen buiten en ge hangt er niet altijd op toe te zien en ge kunt zeker niet in die groep kijken wat daar altijd exact in afspeelt.

En komaan, waarom alles slecht dat verbonden is aan islam hier allemaal samenvatten en daar eindeloos over zeuren allemaal? (Past op, ik heb ook erge uitlatingen gedaan). Maar uiteindelijk, wat bereiken we ermee?
We gaan voor onszelf een tunnelvisie creëren en in een spiraal terecht komen die telkens woester en woester zal circuleren.
Kunnen we niet terug chill worden en uitstralen dat onze deur wel openstaat voor goedhartige moslims. Maar hoe er hier soms over de islam gesproken wordt, sorry hoor. Het grote plaatje gaat totaal verloren zo.
Laat ons terugvallen op dialoog, mens alstublieft!!!!!
Alle pogingen worden hier teniet gedaan, maar laat ons nu eens goed luisteren zonder er iets tussen wat de TV of een krant ons erover te zeggen heeft.
Oud 25 juli 2011, 21:21   #94
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die nieuwe generatie hier he, die zijn echt helemaal anders (aan het worden) Marie.
OK het verloopt niet altijd perfect en sommige dingen zijn voor ons nog heel vreemd enzo. Maar als ge goed de steden observeert en met uw klein mannen buitenkomt. Dan valt mij op hoe ze zelfs in ons dialect spreken. Velen (vooral de kinderen) dragen geen hoofddoek. Spelen met hetzelfde speelgoed als onze klein mannen. En misschien zal er nooit perfect samengeleefd kunnen worden. Maar waar in godsnaam in de wereld is dat wel ooit zo geweest? Iedereen maakt ambras, iedereen zijn kinderen kan al eens iets krapuuls uitsteken hoe goed ge ze ook kunt opvoeden. Ze spelen buiten en ge hangt er niet altijd op toe te zien en ge kunt zeker niet in die groep kijken wat daar altijd exact in afspeelt.

En komaan, waarom alles slecht dat verbonden is aan islam hier allemaal samenvatten en daar eindeloos over zeuren allemaal? (Past op, ik heb ook erge uitlatingen gedaan). Maar uiteindelijk, wat bereiken we ermee?
We gaan voor onszelf een tunnelvisie creëren en in een spiraal terecht komen die telkens woester en woester zal circuleren.
Kunnen we niet terug chill worden en uitstralen dat onze deur wel openstaat voor goedhartige moslims. Maar hoe er hier soms over de islam gesproken wordt, sorry hoor. Het grote plaatje gaat totaal verloren zo.
Laat ons terugvallen op dialoog, mens alstublieft!!!!!
Alle pogingen worden hier teniet gedaan, maar laat ons nu eens goed luisteren zonder er iets tussen wat de TV of een krant ons erover te zeggen heeft.
Sorry hoor, Alien, maar iedere keer als ik in de stad kom, zie ik mèèr hoofddoeken, dat klopt dus niet echt met uw bewering. Er klopt duidelijk iets niet met dat "helemaal anders worden van de nieuwe generatie".
Tien jaar geleden waren er geen hoofddoeken in mijn dorp, nu zie ik ze al in mijn straat. Kinderen dragen - gelukkig - geen hoofddoek, ik geloof dat de meisjes dat pas moeten vanaf hun puberteit.
En het feit dat vele Noord-Afrikanen perfect één of ander Vlaams dialect praten, betekent absoluut niet dat ze geïntegreerd zijn.
Oud 25 juli 2011, 21:22   #95
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben niet consequent, ik geef dat tenminste toe. U kan mij afschieten voor mijn eerlijkheid of ze gewoon aanvaarden zoals ik ze neerpen. Het spijt me zeer, maar ik ga hier niet de onnozele uithangen en mij anders voordoen dan ik me voel.
U bent inderdaad niet konsekwent, u maakt duidelijk verschil tussen de regels voor meisjes en jongens.
Daar zou ik niet fier op zijn in uw plaats!
Oud 25 juli 2011, 21:25   #96
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat mag ... religion kills remember that.
Correctie, extremisme kills.
De feiten in Oslo hebben dat pijnlijk aangetoond.
Oud 25 juli 2011, 21:31   #97
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Correctie, extremisme kills.
De feiten in Oslo hebben dat pijnlijk aangetoond.
Oud 26 juli 2011, 08:47   #98
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
U bent inderdaad niet konsekwent, u maakt duidelijk verschil tussen de regels voor meisjes en jongens.
Daar zou ik niet fier op zijn in uw plaats!
En toch ben ik een Vlaamse blanke jongeman! (hoop toch dat ik nog jong ben )
Ik ben daar niet fier op, wel zou ik fier zijn op het feit dat mijn zoon een ladykiller moest zijn.
Oud 26 juli 2011, 11:22   #99
Alienation
Minister

Standaard

Citaat:
Sorry hoor, Alien, maar iedere keer als ik in de stad kom, zie ik mèèr hoofddoeken, dat klopt dus niet echt met uw bewering. Er klopt duidelijk iets niet met dat "helemaal anders worden van de nieuwe generatie".
Tien jaar geleden waren er geen hoofddoeken in mijn dorp, nu zie ik ze al in mijn straat. Kinderen dragen - gelukkig - geen hoofddoek, ik geloof dat de meisjes dat pas moeten vanaf hun puberteit.
En het feit dat vele Noord-Afrikanen perfect één of ander Vlaams dialect praten, betekent absoluut niet dat ze geïntegreerd zijn.
Marie, ik ben een kleine week in Antwerpen geweest. Ik pak de afslag "Hoboken Kiel". Ik weet heel goed wat je bedoelt. Maar stad Antwerpen primeert nog van blanken vind ik. En natuurlijk komt ge er allochtonen tegen, maar valt U dat niet op dan dat velen er heel modieus bijlopen?

En dat ze ons dialect spreken, getuigt dat ze veel Nederlands praten. Zodus ons dialect overnemen.

Natuurlijk zijn er nog (vooral oudere) vrouwen die zich helemaal kleden volgens de Arabische cultuur (losgerekend van de boerka). Zelfs mannen. So what? Ik denk dat hier veel diversiteit op het forum schuilt onderling de moslims. En doordat er zoveel diversiteit is onderling de moslims, mogen we zeker niet gaan veralgemenen. We moeten generatie op generatie bekijken. En mij valt op hoe jonger de moslim, hoe meer westers.
Oud 26 juli 2011, 11:33   #100
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Marie, ik ben een kleine week in Antwerpen geweest. Ik pak de afslag "Hoboken Kiel". Ik weet heel goed wat je bedoelt. Maar stad Antwerpen primeert nog van blanken vind ik. En natuurlijk komt ge er allochtonen tegen, maar valt U dat niet op dan dat velen er heel modieus bijlopen?

En dat ze ons dialect spreken, getuigt dat ze veel Nederlands praten. Zodus ons dialect overnemen.

Natuurlijk zijn er nog (vooral oudere) vrouwen die zich helemaal kleden volgens de Arabische cultuur (losgerekend van de boerka). Zelfs mannen. So what? Ik denk dat hier veel diversiteit op het forum schuilt onderling de moslims. En doordat er zoveel diversiteit is onderling de moslims, mogen we zeker niet gaan veralgemenen. We moeten generatie op generatie bekijken. En mij valt op hoe jonger de moslim, hoe meer westers.
volgens mij heeft U dan oogkleppen op.
Ondertussen is +30% van de Antwerpenaren allochtoon. Hoeveel "blanken" wil je nog conserveren? 5%?

Velen (niet allen) lopen er ongeveer modieus bij, de jonge dames met spannende jeans + hoofddoek, ofwel met het modieuze aardappelzakmodel mèt niqaab. Helemaal géén oudere generatie, wel vers (jong en barensklaar) importmateriaal.

Het dialect is helemaal geen teken van "veel Nederlands praten". het gros spreekt onder elkaar hun eigen zandbakistaans (berbers of arabisch of turks) maar als ze naar school gaan zou het best wel eens kunnen dat ze noties Nederlands geleerd hebben zeker? of verbaast U dat ook nog? Correct nederlands praten kunnen ze al helemaal niet: we zullen het met een mengelmoes van onbegrijpbare straattaal moeten doen. Je mag van Yussef trouwens ook al niet meer op je vacature zetten dat iemand nederlands als moedertaal moet hebben, laat staan dat je nog mag verwachten dat ze correct Algemeen Nederlands spreken.

een weekje? waar?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be