Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juli 2011, 16:03   #81
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Laat me raden, dat kan niet want daar mogen ze TV kijken?
En op de Playstation spelen. Misschien krijgen ze in Noorwegen zelfs regelmatig een propere onderbroek.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 16:03   #82
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
weet je waar ik me ook aan erger? dat zijn al die psychiaters die een diagnose stellen voor de tv-camera's over mensen die ze niet hebben ontmoet, enkel afgaande op media-berichtgeving.

We worden daar telkens opnieuw mee overspoeld, ook met Kim De Gelder bvb.

Een psychiater die zijn job serieus neemt, zou zoiets nooit doen.

(en dan heb ik het nog niet eens over Jef Vermassen de zelfverklaarde profiler gehad)
En wat doet U allemaal zelf?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 16:04   #83
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ikzelf zou hem niet "gek" noemen. Ikzelf zou hem eerder "doorgeschoten" noemen..."doorgeschoten" door de grenzen van het menselijke, het bevattelijke, door de grenzen van het conventionele,....
Heel just, Fieseler, ik voel het ook zo.
Oud 27 juli 2011, 16:06   #84
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Een psychiater zal waarschijnlijk oordelen of hij al dan niet "gek" mag genoemd worden.
Het probleem is dat een psychiater ook maar een mens is...Wie weet is hij zelf " gek "...
" Hij is zot " zeggen de mensen als ze je niet begrijpen. Ik had indertijd een vriend , die was toen 17 jaar, en zijn toekomstplannen waren in de politiek gaan én kunstschilder worden. Zijn ouders, die wilden dat hij later op een bureau zou gaan werken ergens, als klerk of boekhouder of zoiets vonden toen ook dat hij " zot geworden " was. Ze hebben hem naar de psychiater gestuurd !
Ik wil maar zeggen, " gek " dat kan je van een heleboel mensen zeggen. Dutroux had men ook wel gek kunnen verklaren, gelijk welke moordenaar of verkrachter...Je kan echter ook zeggen dat het een harteloze smeerlap is, die straf verdient.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 16:07   #85
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Onterecht

Dit is de eerste kwalificatie die naar buiten komt.

Van zijn VERDEDIGER
En hoe is die, in godsnaam, beter gekwalificeerd dan wij?
Oud 27 juli 2011, 16:09   #86
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
De daden van terroristische organisaties, leggen de klemtoon op 'organisaties'.
De kern van hun zaak is niet religie, links of rechts. Het word volledig beinvloed door een (volgens hun) benadeelde leefomgeving door een dominante meerderheid of een autoritaire minderheid.

De dader in Oslo meet zichzelf dezelfde criteria aan in zijn waanbeeld. En een waanbeeld is het, want tot heden is er nog geen 'organisatie' te vinden.
Hoe hij religie en politiek verweeft tot zijn eigen gedrag van mythomanie via kruisvaarders, internetprofielen en valse militaire uniformen met decoraties en eretekens, is een duidelijk bewijs van een gedragstoornis.
Hoe weet jij dat hij niet tot een organisatie behoort ? Je mag mij dat eens uitleggen.
Oud 27 juli 2011, 16:11   #87
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Die kwalificatie is een allerindividueelste expressie van uw allerindividueelste emotie. Meer niet.

En ik voeg daar aan toe dat die wél erg comfortabel voor u is, maar u niet zal beletten om bij de volgende moordpartij (en die komt er zeker, en nog groter) alweer vol verbazing en onbegrip te reageren.

U bent immers niet bereid iets te leren.

Straks gaan mensen zoals u nog pleiten voor het preventief opsporen van wat zij beschouwen als "zotten".
Ge geeft nogal weinig uitleg.
Wat wil u zeggen ?
Dat het het VB zijn fout is ?
Wat als er morgen een Vlaams Nationalist de Vlaamse onafhankelijkheid met de wapens wil afdwingen . Is dat dan ook de N-VA zijn fout ?
U dacht hier even aan VB baching te moeten doen , maar toen ik met dat voorbeeld van de op hol geslagen nationalist afkwam hebt u uwe kak ingehouden .
Bovendien kan u blijkbaar niet lezen want mijn stelling was dat ge de zotten moeilijk kunt beletten van zot te zijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 16:16   #88
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ge geeft nogal weinig uitleg.
Wat wil u zeggen ?
Dat het het VB zijn fout is ?
Dat is blijkbaar het enige wat u interesseert hé?

Slecht nieuws voor u: er zijn in de grote boze wereld ook thema's die niet in te delen zijn in pro- of anti-VB.

Citaat:
Wat als er morgen een Vlaams Nationalist de Vlaamse onafhankelijkheid met de wapens wil afdwingen . Is dat dan ook de N-VA zijn fout ?
U dacht hier even aan VB baching te moeten doen , maar toen ik met dat voorbeeld van de op hol geslagen nationalist afkwam hebt u uwe kak ingehouden .
VB baching

Citaat:
Bovendien kan u blijkbaar niet lezen want mijn stelling was dat ge de zotten moeilijk kunt beletten van zot te zijn.
En mijn reactie daarop was dat de kwalificatie "zotten" een allerindividueelste expressie van uw allerindividueelste emotie is, en niks meer.
Oud 27 juli 2011, 16:18   #89
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
En op de Playstation spelen. Misschien krijgen ze in Noorwegen zelfs regelmatig een propere onderbroek.
De horror!
Oud 27 juli 2011, 16:19   #90
Oblique
Banneling

Standaard

Hij is helemaal niet gek. Hij heeft alles zorgvuldig voorbereid en uitgevoerd, goed wetende wat die zou aanrichten.
Oblique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 16:19   #91
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Hoe weet jij dat hij niet tot een organisatie behoort ? Je mag mij dat eens uitleggen.
Dat schrijf ik niet....

Citaat:
want TOT HEDEN is er nog geen 'organisatie' te vinden
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 16:20   #92
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
1 jouw draad (12h36) dateert van een half uur later dan de mijne (12h05) en is dus een dubbeldraad van de mijne , als hij van dezelfde strekking is.

2 Jouw draad is helemaal niet van dezelfde strekking. Jij laat de optie open -ter discussie - of Breivik soms een PROFEET is.
Ik stel dat hij gek is - en dat er verder niet moet over gediscussieerd worden, bij voorkeur.

Hoe meer tegengesteld van strekking kan dat zijn?

3 Kretologie?
Laat de scheldwoordjes maar zitten...
Wat tijd betreft heb je gelijk, zie ik.

Sinds wanneer worden er hier draden geopend met alleen een persoonlijke mening waarover niet gediscussieerd moet worden? Maar zoals je wilt hoor. Wie wel wil discussiëren over Breivik kan terecht op mijn draad; zie link.

Wat kretologie betreft, dat is geen scheldwoord. Het gaat om loze kreten en ongefundeerde uitroepen zoals "Breivik is gek!"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Anders Behring Breivik, psychopaat of profeet?

In de meeste reacties op de aanslagen die Breivik op 22 juli 2011 in Noorwegen pleegde wordt hij een psychopaat genoemd. Ook zijn advocaat heeft inmiddels gezegd dat Breivik een psychopaat is. Als argument hiervoor wordt vrijwel steeds gezegd dat zijn gewelddaad onmenselijk is en getuigt van een zieke geest. Toch hebben terroristen eerder vergelijkbare gewelddaden verricht en men kan moeilijk stellen dat alle terroristen psychopaten zijn. Terrorisme heeft een politieke bedoeling en het is onmiskenbaar dat ook de daad van Breivik een politieke bedoeling heeft.

Wanneer is iemand een psychopaat? [Lees verder ...]
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 16:20   #93
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is blijkbaar het enige wat u interesseert hé?

Slecht nieuws voor u: er zijn in de grote boze wereld ook thema's die niet in te delen zijn in pro- of anti-VB.

VB baching

En mijn reactie daarop was dat de kwalificatie "zotten" een allerindividueelste expressie van uw allerindividueelste emotie is, en niks meer.
Alle, vooruit zeg eens welke lessen ik uit dit alles moet trekken , lessen die ik blijkbaar niet zie en gij wel.
Oud 27 juli 2011, 16:21   #94
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oblique Bekijk bericht
Hij is helemaal niet gek. Hij heeft alles zorgvuldig voorbereid en uitgevoerd, goed wetende wat die zou aanrichten.
Dat heeft hij inderdaad gedaan met voorbedachte rade.
Maar dat maakt hem niet geestelijk gezond.

Ik zou een dergelijke daad nooit plegen. Ben ik dan minder inteligent of ben ik gek...
Oud 27 juli 2011, 16:23   #95
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ga geen voorbarige conclusies nemen zoals de meesten maar ik blijf erbij dat het feit dat hij drugs nam voor zijn moordpartij in die richting wijst. Breivik nam deze drugs om zichzelf in staat te stellen tot het moorden. Bovendien is het een bewezen feit dat drugsgebruik de Duitse en VS soldaten in oorlogen in staat stelden tot gruwelijke moorden.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2011, 16:23   #96
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Die kwalificatie is een allerindividueelste expressie van uw allerindividueelste emotie. Meer niet.

En ik voeg daar aan toe dat die wél erg comfortabel voor u is, maar u niet zal beletten om bij de volgende moordpartij (en die komt er zeker, en nog groter) alweer vol verbazing en onbegrip te reageren.

U bent immers niet bereid iets te leren.

Laat ons er van uit gaan dat u gelijk heeft E.
Vertel mij dan eens: wat kunnen wij hier "leren" zodat zulke drama's niet meer zouden voorkomen?

Citaat:
Straks gaan mensen zoals u nog pleiten voor het preventief opsporen van wat zij beschouwen als "zotten".
A/ Ik hou niet van de uitdrukking "mensen zoals u"...ikzelf voel mij ook een mens zoals P.
B/ Dat preventief opsporen is al 25 jaar bezig: de "zotten" worden in een cordon gestopt, het zijn mestkevers, achterlijken, bekrompenen, navelstaarders, onmensen, mentaal gehandikapten, criminelen...enz enz...

Ik denk niet dat "mensen zoals P" daar ooit voor hebben opgeroepen hoor...
Oud 27 juli 2011, 16:24   #97
den dinges
Banneling

Standaard

In elk geval moet men hem niet gek verklaren om hem levenslang te mogen opsluiten...
Citaat:
Als Anders Breivik uiteindelijk wordt veroordeeld, dan bestaat de kans dat hij levenslang in de gevangenis moet blijven. De maximale straf in Noorwegen is wel maar 21 jaar celstraf, maar die kan achteraf nog om de vijf jaar verlengd worden en dat kan onbeperkt worden herhaald.
Oud 27 juli 2011, 16:27   #98
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
Bovendien is het een bewezen feit dat drugsgebruik de Duitse en VS soldaten in oorlogen in staat stelden tot gruwelijke moorden.
Onzin, daar heb je geen drugs voor nodig
http://nl.wikipedia.org/wiki/Experiment_van_Milgram
Oud 27 juli 2011, 16:28   #99
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah ok, dan is het een voorbeeld van normaal gedrag.
Oud 27 juli 2011, 16:28   #100
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=Fieseler;5592536]
Citaat:

Laat ons er van uit gaan dat u gelijk heeft E.
Vertel mij dan eens: wat kunnen wij hier "leren" zodat zulke drama's niet meer zouden voorkomen?

A/ Ik hou niet van de uitdrukking "mensen zoals u"...ikzelf voel mij ook een mens zoals P.
B/ Dat preventief opsporen is al 25 jaar bezig: de "zotten" worden in een cordon gestopt, het zijn mestkevers, achterlijken, bekrompenen, navelstaarders, onmensen, mentaal gehandikapten, criminelen...enz enz...

Ik denk niet dat "mensen zoals P" daar ooit voor hebben opgeroepen hoor...
Ik denk dat hij de vrije meningsuiting wil beperken tot meningen die hij goed vindt.
Verder ben ik net als jij benieuwd welke lessen , die ik niet zie , maar hij wel er uit dit gebeuren moeten getrokken worden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be