Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 juni 2004, 22:42   #81
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10
ik snap wat je wil zeggen, maar dat is nu net het essentiele aan democratie (
Het essentiele van de discussie is nu net dat het helemaal niet om democratie gaat! Om het wat eenvoudiger te maken, kan je werken met een denkkader waarin slechts 2 individuen bestaan.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Hier moet een citaat komen!
Schreef ik dat daar speciaal eventjes neer om niet te vergeten dat ik dat nog diende op te zoeken, vergat ik het des al niet te min.

Het probleem schuilt hem in het verwerpelijke hokjes- en groepjesdenken en de daaraan verbonden ontkenning van het bestaan van het soevereine individu.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carl Lee Hailey in 'A time to kill'
You're white, and I'm black. See Jake, you think just like them. That's why I picked you. You're one of them, don't you see? Oh, you think you ain't 'cause you eat in Claude's and you out there trying to get me off on TV talking about black and white. But the fact is you're just like all the rest of them. When you look at me, you don't see a man, you see a black man.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2004, 23:03   #82
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
ik snap wat je wil zeggen, maar dat is nu net het essentiele aan democratie (
Het essentiele van de discussie is nu net dat het helemaal niet om democratie gaat! Om het wat eenvoudiger te maken, kan je werken met een denkkader waarin slechts 2 individuen bestaan.
wat voor nut heeft dat? we leven niet meer in de oertijd, maar in een georganiseerde maatschappij waar miljoenen mensen anast elkaar moeten leven

Citaat:
Schreef ik dat daar speciaal eventjes neer om niet te vergeten dat ik dat nog diende op te zoeken, vergat ik het des al niet te min.

Het probleem schuilt hem in het verwerpelijke hokjes- en groepjesdenken en de daaraan verbonden ontkenning van het bestaan van het soevereine individu.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carl Lee Hailey in 'A time to kill'
You're white, and I'm black. See Jake, you think just like them. That's why I picked you. You're one of them, don't you see? Oh, you think you ain't 'cause you eat in Claude's and you out there trying to get me off on TV talking about black and white. But the fact is you're just like all the rest of them. When you look at me, you don't see a man, you see a black man.
dat heeft niks met hokjesdenken te maken
ttz toch niet van de rechter, wat het vb betreft, dat laat ik anderen over om te oordelen (maar persoonlijk denk ik dat het blok-stemkorps heel veel distincte hokjes bevat)

en daarbij, hokjesdenken is niet zo negatief hoor, ondanks zijn pejoratieve bijklank - het is een goeie manier om zaken te organiseren
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 19:20   #83
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
ik heb me altijd al afgevraagd waar die hongerstakende afgewezen asielzoekers hun behoeften doen als ze gebruik maken van het kerkasiel.
Zeg je dat ook van die armoezaaiers waarover BB het had? Daar zit ook Eigen Volk tussen hoor!
Oud 11 juni 2004, 19:29   #84
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
ik heb me altijd al afgevraagd waar die hongerstakende afgewezen asielzoekers hun behoeften doen als ze gebruik maken van het kerkasiel.
Zeg je dat ook van die armoezaaiers waarover BB het had? Daar zit ook Eigen Volk tussen hoor!
Enlight me.

Welke Eigen Volk mensen barricaderen zich tegenwoordig al hongerstakend asielzoekend in kerken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juni 2004, 20:46   #85
Nikolaas
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nikolaas
Ik ken geen enkele publicatie waarin het VB een ander ras als minderwaardig bestempeld. Zelfs indien dit wel zo was... Daar heeft toch niemand last van? Zolang ze hun woorden niet omzetten in daden...

Als er een strijd is tussen 'individuele rechten' en 'de meerderheid beslist', wil dat zeggen dat er een tegenstelling is.
Wie is dan die moreel superieure elite die beslist wat precies de individuele rechten zijn?
?????????
de grondwet natuurlijk!!!!!!!

zijn jullie hier met mijn voeten aan het spelen of wat?
Wat de gronwet? Wie de grondwet? Wat is er van de gronwet?
Is de grondwet die moreel superieure elite misschien? De grondwet is opgesteld door mensen. Er moeten dus ook mensen zijn die over deze rechten beslissen.
Mijn vraag is: wie zijn dat?
Oud 11 juni 2004, 21:30   #86
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

?????????
de grondwet natuurlijk!!!!!!!

zijn jullie hier met mijn voeten aan het spelen of wat?
Is de grondwet die moreel superieure elite misschien? De grondwet is opgesteld door mensen. Er moeten dus ook mensen zijn die over deze rechten beslissen.
die mensen zijn allang dood, het was de morele elite van de eerste belgen
als er een vlaamse grondwet komt, denk je dat de bevolking hem zal samenstellen? noem mij eens 1 grondwet die opgesteld is door democratisch verkozenen

de lakmoestest voor een grondwet is het voorbestaan ervan
als de individuele rechten die erin vastgelegd werden niet voldoen, zal de natie gebouwd op de grondwet niet blijven bestaan
belgie bestaat reeds 200 jaar
het is de oudste continue democratie na de VS en het VK
de belgische grondwet diende als voorbeeld voor andere, jongere landen (Jordanie bv)

zo slecht hebben onze founding fathers het dus niet gedaan

als je het niet kan verteren dat de grondwet reeds bestaat, zal je moeten wachten tot vlaanderen onafhankelijk wordt
dan zal er nieuwe morele elite een grondwet moeten schrijven

beantwoord dit je vraag?
Oud 12 juni 2004, 16:47   #87
Nikolaas
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:
als er een vlaamse grondwet komt, denk je dat de bevolking hem zal samenstellen? noem mij eens 1 grondwet die opgesteld is door democratisch verkozenen

als de individuele rechten die erin vastgelegd werden niet voldoen, zal de natie gebouwd op de grondwet niet blijven bestaan
de belgische grondwet diende als voorbeeld voor andere, jongere landen (Jordanie bv)

als je het niet kan verteren dat de grondwet reeds bestaat, zal je moeten wachten tot vlaanderen onafhankelijk wordt

beantwoord dit je vraag?
Bon. Je gaat er dus blijkbaar van uit dat er een morele elite bestaat. Het gemene volk is dus te stom om daar zelf over te beslissen? Volgens mij moet een grondwet goedgekeurd worden door de bevolking. Of door in een referendum pro te stemmen, of door geen referendum te houden indien men daar wel het recht toe heeft. Natuurlijk moet dan de handtekeningendrempel niet belachelijk hoog worden.
En nu over je uitgangspunt dat er een morele elite is.
Wie bepaalt dat deze 'elite' effectief boven het gepeupel staat? Zijzelf? Er moet toch iemand zijn die hen boven de rest heeft gesteld?
Oud 12 juni 2004, 19:10   #88
Kitten
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peace
Citaat:

jaja, dat zeiden de nazi's ook
De nazis hebben een heel grote fout gemaakt!!!

Ze hebben de verkeerden aangepakt.

Maar dat dachten jullie zeker ook al.
"Peace",

Buig voorover, zo ver als je kunt en steek met alle kracht die je hebt je hoofd in een plaats waar de zon nooit schijnt.

Het kan me geen barst schelen dat dit "een persoonlijke aanval is op den "Peace" zelve" maar een reply als dit van hem verdient ook niets anders.
Kitten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2004, 19:26   #89
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

beantwoord dit je vraag?
Bon. Je gaat er dus blijkbaar van uit dat er een morele elite bestaat. Het gemene volk is dus te stom om daar zelf over te beslissen? Volgens mij moet een grondwet goedgekeurd worden door de bevolking. Of door in een referendum pro te stemmen, of door geen referendum te houden indien men daar wel het recht toe heeft. Natuurlijk moet dan de handtekeningendrempel niet belachelijk hoog worden.
Wie bepaalt dat deze 'elite' effectief boven het gepeupel staat? Zijzelf? Er moet toch iemand zijn die hen boven de rest heeft gesteld?
welk volk? hoe definieer je een "volk" als het geen nationaliteit heeft? welk criterium gebruik je om te bepalen wie tot het volk behoort als je het niet kan doen op basis van een nationaliteit? zonder grondwet is er immers geen natie, geen nationaliteit

veronderstel dat het "gepeupel" over de vlaamse grondwet moet stemmen
wie is dat dan? iedereen die in vlaanderen geboren is? en wat met degene die er geboren zijn maar er nooit echt gewoond hebben? iemand die in vlaanderen woont?

en hoe ga je stemmen? wie gaat bepalen wat de opties zijn op het stembiljet?

hoe kan een grondwet beoordeeld worden, hoe kan je beoordelen of de morele elite effectief een morele elite was? dat zei ik al: the test of time

maar als je een alernatief weet, ik luister
Oud 13 juni 2004, 17:54   #90
Nikolaas
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:

welk volk? hoe definieer je een "volk" als het geen nationaliteit heeft? welk criterium gebruik je om te bepalen wie tot het volk behoort als je het niet kan doen op basis van een nationaliteit? zonder grondwet is er immers geen natie, geen nationaliteit

wie is dat dan? iedereen die in vlaanderen geboren is? en wat met degene die er geboren zijn maar er nooit echt gewoond hebben? iemand die in vlaanderen woont?

hoe kan een grondwet beoordeeld worden, hoe kan je beoordelen of de morele elite effectief een morele elite was? dat zei ik al: the test of time

Volgens mij is een grondwet maar legaal als een meerderheid van de bevolking het ermee eens is. Trouwens, ik pleit niet tegen de grondwet - verre van - ik zeg enkel dat de grondwet niet perfect is. Het volk zijn de mensen met de nationaliteit. Eventueel kunnen ze die afschaffen (al denk ik dat dat niet zal gebeuren). Het lijkt paradoxaal, maar het is m.i. de beste oplossing. Bij een referendum over stemrecht zou er eerst ook nog stemplicht moeten heersen. Omdat die nog niet is afgeschaft. De opties op het stembiljet zouden opgesteld moeten worden door de initiatiefnemer. Het staat de mensen dan vrij om deze petitie te ondertekenen of niet.
Oud 13 juni 2004, 20:21   #91
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Zuiveraar
Brigitte Bardot veroordeeld voor aanzetten tot rassenhaat: "We mogen al niet meer geërgerd zijn als illegalen of armoedzaaiers onze kerken bezetten en ontheiligen om ze te om te bouwen tot menselijke varkensstallen, al schijtend achter het altaar, al pissend tegen de pilaren, hun misselijkmakende geuren verspreidend onder de gewijde koorgewelven"
BB die al jaren het nieuws haalt voor haar levensreddende acties voor verwaarloosde en bedreigde dieren, vind armoezaaiers nog minder dan dieren. Ongelooflijk!
'Vind' moet met DT zijn Piano.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2004, 11:36   #92
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Volgens mij is een grondwet maar legaal als een meerderheid van de bevolking het ermee eens is. Trouwens, ik pleit niet tegen de grondwet - verre van - ik zeg enkel dat de grondwet niet perfect is. Het volk zijn de mensen met de nationaliteit. Eventueel kunnen ze die afschaffen (al denk ik dat dat niet zal gebeuren). Het lijkt paradoxaal, maar het is m.i. de beste oplossing. Bij een referendum over stemrecht zou er eerst ook nog stemplicht moeten heersen. Omdat die nog niet is afgeschaft. De opties op het stembiljet zouden opgesteld moeten worden door de initiatiefnemer. Het staat de mensen dan vrij om deze petitie te ondertekenen of niet.
het begrip "legaliteit" kan per definitie niet toegepast worden op een grondwet, omwille van al mijn eerdere argumenten
tegen welk kader ga je immers de legaliteit testen? de grondwet van nederland?

ik begrijp je standpunt, maar het is nu eenmaal zo
zonder grondwet geen natie, geen nationaliteit, geen "bevolking",geen kiezerskorps, geen wettelijk kader

het is uiteindelijk wel "het volk" dat de ultieme beoordeler is
vele grondwettelijke regimes zijn immers omvergeworpen door het volk
dat bedoelde ik met "the test of time"
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be