Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2011, 14:03   #81
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het doorprikken van leugens dient te gebeuren in het publieke debat. Niet in het kader van censuurreglementering. In een democratie moeten ook beledigingen mogelijk zijn en zeer onaangename meningen. Democratie wil niet zeggen dat we allemaal lief moeten zijn voor elkaar. Democratie heeft open en vrij debat nodig, geen éénheidsworst.

Zeer juist, maar dit wil evengoed zeggen dat het maken van websites die krom staan van leugens en valse beweringen niet democratisch zijn. Open en vrij debat kan men dus pas bekomen als dit debat de juiste bewijzen voor de hand heeft om tot een punt te komen. Als men zijn standpunt opbouwde uit een leugen zie ik weinig nut van heel uw democratisch betoog.

Een voorbeeldje daarvan is dit forum, hoeveel verschillende bronnen geven telkens andere feiten weer? Nog een voorbeeld van een fout kanaal is voor mij wikipedia, wikipedia staat ook boordevol leugens die bijna iedereen blindelings gelooft.
karo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 14:16   #82
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Zeer juist, maar dit wil evengoed zeggen dat het maken van websites die krom staan van leugens en valse beweringen niet democratisch zijn. Open en vrij debat kan men dus pas bekomen als dit debat de juiste bewijzen voor de hand heeft om tot een punt te komen. Als men zijn standpunt opbouwde uit een leugen zie ik weinig nut van heel uw democratisch betoog.

Een voorbeeldje daarvan is dit forum, hoeveel verschillende bronnen geven telkens andere feiten weer? Nog een voorbeeld van een fout kanaal is voor mij wikipedia, wikipedia staat ook boordevol leugens die bijna iedereen blindelings gelooft.
Earth to Karo: dat bronnen elkaar tegenspreken is de normaalste zaak in de wereld. Als we uw redenering volgen moeten we gewoon alle journalisten opsluiten en alle nieuwsredacties ontbinden.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 14:36   #83
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Earth to Karo: dat bronnen elkaar tegenspreken is de normaalste zaak in de wereld. Als we uw redenering volgen moeten we gewoon alle journalisten opsluiten en alle nieuwsredacties ontbinden.

Onzin. Men moet om te beginnen malafide websites opsporen, de kweekvijvers waar personen zoals Breivik uitkomen. Die fjordman zijn rotzooi bijvoorbeeld.
Oud 23 augustus 2011, 14:45   #84
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Onzin. Men moet om te beginnen malafide websites opsporen, de kweekvijvers waar personen zoals Breivik uitkomen. Die fjordman zijn rotzooi bijvoorbeeld.
U bent gewoon blind voor het totalitaire en anti-democratische karakter van uw denken.
Oud 23 augustus 2011, 14:59   #85
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
U bent gewoon blind voor het totalitaire en anti-democratische karakter van uw denken.
Fout, graag een niet persoonlijke reactie.
Oud 23 augustus 2011, 15:02   #86
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Fout, graag een niet persoonlijke reactie.
Ik kan het ook niet helpen dat u blind bent voor de gevolgen van de door u voorgestelde zaken.
Oud 23 augustus 2011, 15:42   #87
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

In een democratie mag je dissidente meningen hebben en die uiten. Sommigen vinden dissidente meningen leugens en valse beweringen, maar het is dan aan hen om aan te tonen dat het daadwerkelijk leugens en valse beweringen zijn, en dat aantonen doe je middels debat, niet door het verbieden van afwijkende meningen.

Je discours doet me qua inhoud, toon en woordgebruik trouwens wel heel erg denken aan dat van ene "Jurgen", aan wie een heel topic gewijd is, doch dit terzijde.
Oud 23 augustus 2011, 15:49   #88
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
In een democratie mag je dissidente meningen hebben en die uiten. Sommigen vinden dissidente meningen leugens en valse beweringen, maar het is dan aan hen om aan te tonen dat het daadwerkelijk leugens en valse beweringen zijn, en dat aantonen doe je middels debat, niet door het verbieden van afwijkende meningen.

Je discours doet me qua inhoud, toon en woordgebruik trouwens wel heel erg denken aan dat van ene "Jurgen", aan wie een heel topic gewijd is, doch dit terzijde.

In een Democratie dient men eveneens de democratie op zich te verdedigen, dit doet men oa door de kweekvijvers waar personen zoals Breivik uitkomen te onderzoeken en indien nodig grondig aan te pakken.

Die racisme topic heb ik deels gelezen, ik denk dat Jurgen ondanks zijn goede bedoelingen hier en daar fout zat.

Laatst gewijzigd door karo : 23 augustus 2011 om 15:50.
Oud 23 augustus 2011, 15:50   #89
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
In een Democratie dient men eveneens de democratie op zich te verdedigen, dit doet men oa door de kweekvijvers waar personen zoals Breivik uitkomen te onderzoeken en indien nodig grondig aan te pakken.
Moeten we ook de kweekvijvers waar andere criminelen uit voortkomen hard aanpakken?
Oud 23 augustus 2011, 15:53   #90
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
In een democratie wel ja.

Je merkt op een forum als dit al hoe zenuwachtig mensen worden van afwijkende meningen. De moderatie zelf bv die relatief weinig toelaat (ook omdat ze weten dat popo meekijkt). En ook een aantal geachte forumdeelnemers die voortdurend staan te popelen om zaken toe te dekken.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 23 augustus 2011 om 15:54.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 16:19   #91
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
De democratie dient verdedigd te worden, dat klopt. Kweekvijvers voor antidemocratische stromingen dienen ook onderzocht te worden, klopt ook al.

Maar wat als de democratie grotendeels door antidemocratische krachten, zoals het cultureel-marxisme en daaruit voortvloeiend de multiculturele doctrines beheerst wordt? En wat als die in zichzelf antidemocratische multiculturele doctrines blindelings en kritiekloos gevolgd (moeten) worden waardoor andere, eveneens antidemocratische stromingen en gedachtegoed, zoals de islam, kunnen en mogen gedijen?

Pas dan, en niet eerder, krijg je een tegenreactie zoals die van Breivik, die de democratie met ondemocratische middelen wilde verdedigen.
Breivik is een gevolg van antidemocratische kweekvijvers en gedachtegoed, niet een oorzaak.
Oud 23 augustus 2011, 16:30   #92
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Nog een voorbeeld van een fout kanaal is voor mij wikipedia, wikipedia staat ook boordevol leugens die bijna iedereen blindelings gelooft.
Awel, dan is het aan U om die leugens te verwijderen en te vervangen door "DE WAARHEID", die natuurlijk de Uwe is.
Oud 23 augustus 2011, 16:34   #93
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Awel, dan is het aan U om die leugens te verwijderen en te vervangen door "DE WAARHEID", die natuurlijk de Uwe is.
De "waarheid", oftewel "pravda" in het Russisch.
Oud 23 augustus 2011, 16:47   #94
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik vind het ironisch dat onze linkse tot extreem linkse medeforummers pro Islam zijn en redelijk negatief over vrije meningsuiting denken.

Oftewel, het klopt perfect, met bijkomend voordeel dat Marx nu gebruikt kan worden als vervangen voor de kerncentrale van Tjernobyl, zo hard dat die aan't ronddraaien is in zijn graf.
Oud 23 augustus 2011, 17:23   #95
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik vind het ironisch dat onze linkse tot extreem linkse medeforummers ... redelijk negatief over vrije meningsuiting denken.
Hoezo ironisch/

Ik vind dat consistent van linksmenschen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 17:43   #96
Macchiavelli
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Hoezo ironisch/

Ik vind dat consistent van linksmenschen.
Consistent in de zin van dat links nooit echt veel om vrije meningsuiting heeft gegeven. Althans, niet die van anders dan links-denkenden.

Ironisch omdat links zogenaamd voor allerlei rechten opkomt waardoor ze de indruk willen wekken ook voor de VvM op te komen, waarbij ze vergeten te zeggen dat dat niet voor hun politieke tegenstanders geldt, maar enkel voor zichzelf en degenen over wie links zich paternalistisch "ontfermd" heeft.
Oud 23 augustus 2011, 18:27   #97
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Water is gevaarlijk. Ik leer mijn kinderen zwemmen zodat ze weten wat te doen als ze in het water terechtkomen.

Als wij elke verderfelijke mening censureren hebben we ook geen weet van hun bestaan. Ik wil de argumenten van mijn tegenstander weten zodat ik ze (de argumenten) kan bestrijden. Als hij leugens vertelt wil ik kunnen aantonen dat hij leugens vertelt maar dan moet ik eerst weten dát hij ze vertelt.

We gaan verder in de tijd. De generatie die de tweede wereldoorlog heeft meegemaakt is bijna uitgestorven maar de verderfelijke ideeën blijven en worden hoe dan ook geuit. Iemands geweten is z�*jn geweten. Er wordt weer heel veel bedenkelijke rotzooi over ons uitgestort. Ik wil dat mijn kinderen die rotzooi herkennen en weten hoe ertegen te handelen. En dit is nog maar één voorbeeld.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 18:45   #98
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Maar een samenleving waar niet alle meningen geuit kunnen worden, is statisch, en laat geen mogelijkheid open om oppositie te voeren. Op die manier kan slechts zeer zelden iets veranderen. Machthebbers worden machthouders, en het staatsbelang wordt niet langer op de eerste plaats gediend.
Je leest precies niet al te bien.
Het gaat niet over de mening, het gaat over de verdraaiingen, de halve waarheden, pertinente leugens en overdrijvingen.
http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=40
Nogmaals, het gaat niet over die meningen; het gaat over de "feiten" om die meningen te onderbouwen.
Het gaat over die "goede argumenten en bewijzen".
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=43
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2011, 18:49   #99
karo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Water is gevaarlijk. Ik leer mijn kinderen zwemmen zodat ze weten wat te doen als ze in het water terechtkomen.

Als wij elke verderfelijke mening censureren hebben we ook geen weet van hun bestaan. Ik wil de argumenten van mijn tegenstander weten zodat ik ze (de argumenten) kan bestrijden. Als hij leugens vertelt wil ik kunnen aantonen dat hij leugens vertelt maar dan moet ik eerst weten dát hij ze vertelt.

We gaan verder in de tijd. De generatie die de tweede wereldoorlog heeft meegemaakt is bijna uitgestorven maar de verderfelijke ideeën blijven en worden hoe dan ook geuit. Iemands geweten is z�*jn geweten. Er wordt weer heel veel bedenkelijke rotzooi over ons uitgestort. Ik wil dat mijn kinderen die rotzooi herkennen en weten hoe ertegen te handelen. En dit is nog maar één voorbeeld.

Een zeer mooi betoog waarvoor dank, ik denk ik er in veel lijnen net zo over. Zou het om dit te bevorderen geen pluspunt zijn dat de makers en moderators van forums en website's niet meer regels, controle en desnoods opleidingen krijgen?
Oud 23 augustus 2011, 18:57   #100
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
²
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be