![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin. Laatst gewijzigd door Apocalyps : 1 augustus 2011 om 18:25. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Ik meen dat die 3000 stieren veel meer rechten hebben dan die miljarden naamloos geslachte dieren in die walgelijke gemechaniseerde massa-abattoirs
Ze hebben in elk geval een kans om beroemd te worden... Toros célebres Azulejo. Corrida celebrada el 24 de junio de 1857. Recibió 23 varas de mano y mató 9 caballos.5 Caramelo. 17 de junio de 1867. Recibió 27 varas de mano y mató 9 caballos.6 7 Gordito. 26 de julio de 1869. Recibió 30 varas de mano y mató 21 caballos.6 8 Libertado. 23 de diciembre de 1864. Recibió 36 varas de mano y mató 6 caballos.6 9 voor de paarden is het erger... Laatst gewijzigd door eno2 : 1 augustus 2011 om 18:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister
|
![]() 2nd that
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Er zijn hier would-be spektakelmanagers die van ordinaire slachthuizen een wereldspektakel gaan maken
't zal ze waarschijnlijk evenveel tijd kosten als de tauromachie bestaat, zo'n 10000 jaar. En dan zal het nog niet aanslaan... |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Je claimt hier dat je veganist bent en toch ben je voor het behouden van de stierengevechten? Je wil geen ei eten en een glas melk drinken maar een stier afmaken puur voor het showgehalte mag dan weer wel ??? ![]()
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() Er zijn wel meer dingen die duizenden jaren hebben bestaan, zoals slavernij en lijfstraffen. Dat zegt niets over het al dan niet wenselijk zijn ervan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je kan stierenvechters veel verwijten, maar niet dat ze "Vlaamse" parvenu's zijn zoals onze politici, dat is er wat over.
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Iedereen mag hier zijn gedacht zeggen, maar dat is irrelevant voor wat wenselijk is voor de Spanjaarden, die beslissen dat zelf.
Ik vind hun beslissing verantwoord, alles in acht genomen. Zelf zou ik bij een stemming daarover onthouden, en als die optie niet bestond: tegenstemmen. Gelukkig ben ik er niet bij betrokken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik doe voor die stierenvechters mijn petje af, ik weet goed dat ik het niet zou durven.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 1 augustus 2011 om 20:27. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die is een miljoen keer erger. Proporties in het oog houden. Stierengevechten zijn trouwens van een andere orde. Ik kan het niet over mijn hart krijgen de tauromachie na 10000 jaar de genadestoot toe te dienen. Veganist= geen dierlijke consumptie. Stierengevechten zijn geen dierlijke consumptie. Het is wel dierenmishandeling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 1 augustus 2011 om 22:41. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Niemand heeft het ooit in zijn hoofd gehaald slavernij en lijfstraffen te beschermen als traditionele artistieke uitingen, zelfs jij niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Meer kunst waarin teams van helden het opnemen tegen veelal gedrogeerde dieren: http://www.sharkonline.org/?P=0000000423 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de tegenstanders de stierensport hier een recent clipje uit Pampona. Dodelijk slachtoffer bij de stierenloop (on tape):
http://www.abc.es/videos-espana/2011...587715001.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |