Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 augustus 2011, 18:37   #81
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Als ik iets mag zeggen...

Ik geloof niet dat het VB een goede zaak voor Vlaanderen is... En dan druk ik me nog voorzichtig uit...
Druk u anders duidelijker uit, precies wat is slecht voor vlaanderen?
Oud 4 augustus 2011, 18:41   #82
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ken je de nota BDW niet misschien?
Toch wel, maar welk stuk vind je een knieval voor de PS.
stuyckp is offline  
Oud 4 augustus 2011, 18:49   #83
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik geloof niet dat ik me in zulke dramatische bewoordingen had uitgesproken, alhoewel het wel treffend is bijvoorbeeld op het stuk BHV uit de nota BDW.

Dat stuk alleen al deed de N-VA en het VB opgelucht ademhalen toen gezamelijk Wallonie de nota afschoot binnen het half uur zonder ze te lezen.
Oud 4 augustus 2011, 19:03   #84
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik geloof niet dat ik me in zulke dramatische bewoordingen had uitgesproken, alhoewel het wel treffend is bijvoorbeeld op het stuk BHV uit de nota BDW.

Dat stuk alleen al deed de N-VA en het VB opgelucht ademhalen toen gezamelijk Wallonie de nota afschoot binnen het half uur zonder ze te lezen.
Ok, daar kan ik u volgen.
Je kan ook moeilijk verwachten dat die nota geen toegevingen zou bevatten aan de franstaligen.
stuyckp is offline  
Oud 4 augustus 2011, 19:10   #85
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Als de NVA zich inlaat met het VB dan zal dat de beste manier zijn om uw vlaamse droom te torpederen. Zoiets kan trouwens alleen maar gezegd worden door iemand die meer naar het VB aanleunt dan naar de NVA. Het VB is gewoon verbrand en heeft dat in grote mate aan zichzelf te danken.

Maar dat probleem lost zich wel vanzelf op. Het VB houdt simpelweg op te bestaan of valt terug op een marginaal niveau net genoeg om een paar heethoofden in het parlement te houden die daar wat keet mogen schoppen af en toe.
Het is me een waar genoegen de hardliners van N-VA en VB van harte te feliciteren voor het zware werk dat ze dag na dag presteren om elkaar op de meest ridicule wijze te beconcureren. Jullie besparen de belgicistische partijen van Vlaanderen en Wallonië daardoor een hele hoop werk. Een welgemeend proficiat.
robert t is offline  
Oud 4 augustus 2011, 19:13   #86
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok, daar kan ik u volgen.
Je kan ook moeilijk verwachten dat die nota geen toegevingen zou bevatten aan de franstaligen.
Toegevingen in ruil voor wat?

Ik durf wedden dat BDW dacht dat hij Belgie even ging omvormen.
Oud 4 augustus 2011, 19:15   #87
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Het is me een waar genoegen de hardliners van N-VA en VB van harte te feliciteren voor het zware werk dat ze dag na dag presteren om elkaar op de meest ridicule wijze te beconcureren. Jullie besparen de belgicistische partijen van Vlaanderen en Wallonië daardoor een hele hoop werk. Een welgemeend proficiat.
Eigenlijk heeft dat geen belang, he. De N-VA dient namelijk identiek hetzelfde doel als het VB: als "stemmenspons" om het de partijen die wel nog een federale regering willen vormen, hoe langer hoe moeilijker te maken nog legitiem en representatief te zijn.

Wat het VB en de N-VA *doen* heeft totaal geen belang, zolang ze maar niet helpen om een federale regering te vormen. In de mate dat ze het handig spelen om te verhinderen dat er zo een gevormd wordt, is dat een extra pluim op hun hoed, he, en daar heeft de N-VA toch wel een heel dikke verdiend.

De N-VA en het VB moeten helemaal niet "overeen komen". Ze moeten gewoon, elk op hun gebied, trachten zoveel mogelijk stemmen "onbruikbaar" te maken voor de federale-regering-vormende partijen.
Oud 4 augustus 2011, 23:27   #88
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, hij raakt nogal snel afgeleid.
Zoals een vraag beantwoorden door exact dezelfde vraag als '' antwoord'' van een papier af te lezen.
daiwa is offline  
Oud 4 augustus 2011, 23:31   #89
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Wat een onzin. Er is geen doofpot geweest.
.
Dan snap ik niet waarom ze de wet aan hun laars lapten.
daiwa is offline  
Oud 4 augustus 2011, 23:38   #90
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hoorzittingen voor het gerecht van De Gucht waren publiek en onder ede
Ofwel loog Verheirstraeten toen hij zei dat Van Deurzen het vonnis niet gelezen had ofwel loog Van Deurzen die een dag later verklaarde dat hij het wél had gelezen.
Tegen geen van beide werden gerechtelijke stappen ondernomen.
daiwa is offline  
Oud 4 augustus 2011, 23:50   #91
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zoals een vraag beantwoorden door exact dezelfde vraag als '' antwoord'' van een papier af te lezen.
Ja maar, dat was een pientere zet. Als je een intelligente vraag van iemand anders afleest kan niemand nog beweren dat je nooit iets intelligents hebt uitgekraamd.

Trouwens, het zingen van het Belgisch volkslied met de melodie en de tekst van het nationaal hymne van een ander land is evenzeer een zeer slimme diplomatieke zet. Je kunt immers nooit weten dat je voor één of ander internationaal postje de steun van dat ander land nodig zult hebben, nietwaar.

Onderschat Leterme niet : he knows what he’s doing.

Dat hij zich bij dat alles laat kennen als een onnozelaar, en dat hem later zoals zijn spitsbroeder Herman Van Rompdinges publiekelijk het charisma van een natte dweil zal aangewreven worden, is slechts bijzaak. Wie geen enkele bekwaamheid en nul talent heeft moet ook proberen aan de kost te komen, en dat is voor die jongens het enige wat telt.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 4 augustus 2011 om 23:55.
Gwylan is offline  
Oud 4 augustus 2011, 23:52   #92
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vanuit Vlaams-nationalistisch standpunt:

1) De verkapte regionalisering van de kinderbijslagen
2) BHV dat wel even gesplitst ging worden "zonder prijs", maar dan niet voor de faciliteitengemeenten
3) De "incivieke burgemeesters" werden niet afgezet, maar er werd nog een speciale procedure bedacht om ze toch noch aan de macht te laten komen.
4) Het Belgisch federaal kader blijft bewaard, de belofte over confederalisme is volledig weg
5) herfinanciering Brussel

...
BWarrior is offline  
Oud 4 augustus 2011, 23:52   #93
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Zal er echt geen prijs worden betaald?'

De Wever: "Nee, we betalen er niét voor. Het staat in koeien van letters in het Vlaams regeerakkoord. (…) Wij blijven praten, veel praten en meewerken aan elke normale parlementaire procedure. Maar voor de toepassing van de Grondwet en de uitvoering van een arrest van het Arbitragehof wordt geen prijs betaald.
daiwa is offline  
Oud 4 augustus 2011, 23:53   #94
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Zal er echt geen prijs worden betaald?'

De Wever: "Nee, we betalen er niét voor. Het staat in koeien van letters in het Vlaams regeerakkoord. (…) Wij blijven praten, veel praten en meewerken aan elke normale parlementaire procedure. Maar voor de toepassing van de Grondwet en de uitvoering van een arrest van het Arbitragehof wordt geen prijs betaald.
Inderdaad, net wat ik postte.
BWarrior is offline  
Oud 5 augustus 2011, 00:08   #95
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Inderdaad, net wat ik postte.
Onze posts zijn op net hetzelfde tijdstip verzonden, vandaar.
daiwa is offline  
Oud 5 augustus 2011, 07:12   #96
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Vanuit Vlaams-nationalistisch standpunt:

1) De verkapte regionalisering van de kinderbijslagen
2) BHV dat wel even gesplitst ging worden "zonder prijs", maar dan niet voor de faciliteitengemeenten
3) De "incivieke burgemeesters" werden niet afgezet, maar er werd nog een speciale procedure bedacht om ze toch noch aan de macht te laten komen.
4) Het Belgisch federaal kader blijft bewaard, de belofte over confederalisme is volledig weg
5) herfinanciering Brussel

...
Al bij al toch een verassing dan dat de PS het heeft afgeschoten op 30 min. Het was duidelijk wel de bedoeling van deze nota om tot een akkoord te komen. Mij was vooral bijgebleven dat de transferts naar het zuiden elk jaar verder afgebouwd werden. (Misschien is het hierom afgeschoten) Rome is ook niet gebouwd op 1 dag.
Nu ja, aangezien er nu een andere nota rondcirculeert van een andere auteur die helemaal van scratch is begonnen en al het voorgaand werk van tafel heeft geveegd is dit nu niet meer aan de orde.
stuyckp is offline  
Oud 5 augustus 2011, 09:01   #97
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan snap ik niet waarom ze de wet aan hun laars lapten.
Dan ken je het dossier niet. Heb je de experten rapporten gelezen van het Belgische en het Nederlandse gerecht ?

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 5 augustus 2011, 09:06   #98
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ofwel loog Verheirstraeten toen hij zei dat Van Deurzen het vonnis niet gelezen had ofwel loog Van Deurzen die een dag later verklaarde dat hij het wél had gelezen.
Tegen geen van beide werden gerechtelijke stappen ondernomen.
Waarom zou het één het andere uitsluiten en zelfs mocht dat zo zijn, waarom zou er dan sprake zijn van leugens ?

Zelfs als er sprake zou zijn van leugens, wat zou men dan ten laste leggen ?

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 5 augustus 2011, 09:10   #99
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Ja maar, dat was een pientere zet. Als je een intelligente vraag van iemand anders afleest kan niemand nog beweren dat je nooit iets intelligents hebt uitgekraamd.

Trouwens, het zingen van het Belgisch volkslied met de melodie en de tekst van het nationaal hymne van een ander land is evenzeer een zeer slimme diplomatieke zet. Je kunt immers nooit weten dat je voor één of ander internationaal postje de steun van dat ander land nodig zult hebben, nietwaar.

Onderschat Leterme niet : he knows what he’s doing.

Dat hij zich bij dat alles laat kennen als een onnozelaar, en dat hem later zoals zijn spitsbroeder Herman Van Rompdinges publiekelijk het charisma van een natte dweil zal aangewreven worden, is slechts bijzaak. Wie geen enkele bekwaamheid en nul talent heeft moet ook proberen aan de kost te komen, en dat is voor die jongens het enige wat telt.
Herman Van Rompuy straalt meer betrouwbaarheid uit dan Trichet, Junkers, Sarkozy&Merkel tezamen. Er is niets voor niets een vraag om van hem het gezicht te maken van de euro.

Oud 5 augustus 2011, 09:18   #100
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Herman Van Rompuy straalt meer betrouwbaarheid uit dan Trichet, Junkers, Sarkozy&Merkel tezamen. Er is niets voor niets een vraag om van hem het gezicht te maken van de euro.
Jeikes, stel je voor. Een Euromuntstuk met de beeltenis van Van Rompie erop.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be