![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kinderen houden beter hun mond.
Of anders: ouders zorgen maar beter dat de mond van hun kind gesloten blijft. Mensen houden zich in - dat is een elementaire vorm van beleefdheid. Zeggen dat kinderen (en "kinderen", laat ons zeggen, is alles boven de zes jaar) hier niet onder vallen, is nonsens. Iederéén valt onder beleefdheid.
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Daar ga ik natuurlijk ook mee akkoord... maar geen 100 van 's morgens tot 's avonds in mijn tuin... ![]() Bij U waarschijnlijk wel... --------------------------------------------------- Maar ik ken dat 'volkske' dat altijd verdraagzaam is... totdat ze zelf met voortdurende overlast geconftronteerd worden... Dan wordt het - bij manier van spreken - een soort Breivik... maar dan anders... ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 4 augustus 2011 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Europees Commissaris
|
![]() Gewoon een electronische halsband rond de nek van de kinderen.Bij geluiden meer dan 5O decimbel krijgen ze als beloning een stroomstootje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een vriend van me is pas verhuisd, woont boven een kinderdagverblijf. 'k ben daar onlangs overdag geweest, terwijl het open was dus. Daar zitten naar mijn idee véél te veel kinderen op een te kleine ruimte. Dus jah: kinderen beginnen luider te roepen - dus iemand die dat wil overstemmen moet nog luider roepen - enzovoort. Ik zou daar gewoon kierewiet gedraaid zijn als kind. Sommigen stonden daar gewoon hun keel kapot te brullen om 'gehoord' te worden. Ik kon maar één ding denken: hier wil ik m'n kind nooit steken. Blijkbaar is dat kinderdagverblijf een tijd geleden uitgebreid: meer binnenruimte, maar de tuin bleef natuurlijk even groot. Misschien breid je dan beter uit door een tweede - kleinere - kinderopvang te openen. En ja, m'n vriend heeft er last van. En ja, hij wist dat er een kinderdagverblijf was toen hij het huurde. Maar in de prijsklasse die hij zich kon veroorloven had hij keuze tussen appartementen waar de schimmel u 's nachts komt inpakken, krotten waarvan ge u afvraagt of ze wel gaan blijven staan, en dan dit. Veel keuze is er dus niet altijd. Ik denk niet dat de vraag is: mogen kinderen lawaai maken. Tuurlijk mogen ze lawaai maken. De vraag is wel: hoe hou je die verblijven kind- en omgevingsvriendelijk, in een maatschappij waar steeds meer kinderen buitenshuis opgevangen worden, in een maatschappij met steeds meer mensen en steeds minder plaats.
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar moest ik echt hinder hebben van iets, dan pak ik mijn boel en ben ik weg. Waarom denkt U dat ik een 90 uren week opteer he? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als het regent kunnen ze naar pirateneiland gaan, als het zonneke schijnt naar de speelpleinen. Niet alle kinderen zullen meekunnen en daardoor zal het geluid in de opvangcentra al een pak verminderen. |
|
![]() |
![]() |