Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2011, 14:18   #81
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Het is toch een beetje paradoxaal dat partijen die het einde willen van De Post als openbare dienst opeens een boompje beginnen op te zetten over de rol van openbare diensten. Het lijkt me evident dat er aan de loketten en onthaalfuncties in Brussel voldoende mensen moeten zijn die Nederlands kunnen (en Engels en Frans) maar om vandaag nog van postbodes te verwachten dat ze tweetalig zijn is hypocriet. Eerst het statuur en de status van die mannen totaal afbouden maar dezelfde eisen blijven stellen gaat niet volgens mij. Die beginnende postbodes verdienen nog geen 8€ per uur. Zoek maar eens dat personeel in Brussel.
ik wil helemaal niet het einde van de Post als openbare dienst hoor, integendeel zelf.

dus ik vind dat ik wel het recht heb om daarover te klagen, niet?
Oud 7 augustus 2011, 14:28   #82
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik vraag me in feite af of ze in Wallonië ook ééntalig Nederlandstalige postbodes hebben? Of d�*t is er nu net weer ietske over zeker?
Je kunt Wallonie dan ook helemaal niet met Vlaanderen vergelijken.

In Wallonie zijn de meeste mensen buitengewoon trots op hun Franse cultuur. Iedereen spreekt daar graag en veel Frans. De media zijn compleet in het Frans. Daar wordt je als immigrant (Vlamingen ingezonderd) vanzelf heel vrolijk in meegezogen.

Dat Vlaanderen voor een gedeelte tweetalig is, de dialecten welig tieren, het medialandschap niet Nederlandstalig is, en veel mensen hier gewoon niet houden van hun eigen taal (als ze al weten hoe die heet), hoeft geen betoog meer hopelijk.

En dan verwacht jij dat een postbode wél goed Nederlands spreekt?

Is dat dan een beetje naief of wat?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 14:33   #83
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Komkom, we weten allemaal wel beter waar de hond voor jou gebonden zit, is het niet?
U moet niet persoonlijk worden.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 17:50   #84
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
moet hij ook zonder d-t fouten kunnen schrijven?
Dan mag 't geen NVA-er zijn.
fantastisch argument, maar als morgen een postbode de Hitlergroet geeft voor hij u de post aanreikt is dat voor ook u geen probleem zeker ?

Laatst gewijzigd door rookie : 7 augustus 2011 om 17:52.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 18:05   #85
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat kan mij dat schelen ?

Voor mijn part spreekt de man of vrouw Chinees.
Zolang de post maar goed bedeeld wordt.

Wat een zuurpieten daar bij N-VA.......
Het is wel mooi meegenomen mocht ge uw postbode kunnen aanspreken in een taal die hij/zij machtig is. In Vlaanderen is dat het Nederlands.
Oud 7 augustus 2011, 18:10   #86
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Ook voor de postbode is dat absoluut geen aangename situatie. Stel je voor dat je baas je naar een klant stuurt waarvan je weet dat er geen gemeenschappelijke taal is. Stress en paniek. Bepost gaat hier zwaar in de fout, zowel tegenover de klanten als tegenover hun personeel, en sancties zouden hier moeten volgen. Een boete is misschien niet de juiste sanctie, maar N-VA heeft zeker gelijk om die situatie aan te klagen.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 18:11   #87
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ook voor de postbode is dat absoluut geen aangename situatie. Stel je voor dat je baas je naar een klant stuurt waarvan je weet dat er geen gemeenschappelijke taal is. Stress en paniek. Bepost gaat hier zwaar in de fout, zowel tegenover de klanten als tegenover hun personeel, en sancties zouden hier moeten volgen. Een boete is misschien niet de juiste sanctie, maar N-VA heeft zeker gelijk om die situatie aan te klagen.
Akkoord, maar sancties vind ik er wat over.
Oud 7 augustus 2011, 18:12   #88
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De NVA klaagt aan dat de post (ge weet wel, dat bedrijf dat sedert enige tijd het nodig vond om een letter voor zijn naam te zetten ...) in een Vlaamse gemeente een postbode benoemde die ... geen Nederlands kon.

De NVA wil daarom boetes kunnen opleggen, bij overtreding van de taalwetten.
Voor mijn part moet die boete dan wel betaald worden door de grote bonzen, met hun bonussen.

Voor mij is het duidelijk: de flik, de postbode, de gemeentearbeider, de gemeentelijke loketbediende ... allen moeten kunnen aangesproken worden door de bewoner, in de taal van de streek (dus implicerend dat je de taal zo goed moet beheersen dat zelfs wat dialect geen hinder mag zijn).

bron: nieuwsbrief van de nva:

De NVA kan veel willen, hun wil is echter geen wet. Nog niet! En laten we het AUB zo houden.
J.B good is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 18:13   #89
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Wat wil je dan doen? Het lief vragen?
Oud 7 augustus 2011, 18:17   #90
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Voor alle duidelijkheid, ik bedoel sancties tegenover het management die niet in staat zijn om een normale en redelijke planning van hun "human resources" te regelen en dus maar "n'importe quoi" doen. De postbodes moeten hun plan maar trekken en de klanten moeten zich maar neerleggen bij de situatie. Ja, die "managers" mogen wmb wel degelijk tot postbode gedemoteerd worden.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 18:25   #91
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door J.B good Bekijk bericht
De NVA kan veel willen, hun wil is echter geen wet. Nog niet! En laten we het AUB zo houden.
Maar het gaat hier toch niet over de N-VA? Het gaat er hier om dat iemand die in Vlaanderen werkt en in contact komt met de mensen Nederlands hoort te kunnen. Dat is toch de evidentie zelve? Het zou wat mij betreft ver gekomen zijn indien enkel de N-VA dat standpunt zou innemen.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 18:31   #92
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar het gaat hier toch niet over de N-VA? Het gaat er hier om dat iemand die in Vlaanderen werkt en in contact komt met de mensen Nederlands hoort te kunnen. Dat is toch de evidentie zelve? Het zou wat mij betreft ver gekomen zijn indien enkel de N-VA dat standpunt zou innemen.
Ik lees de NVA klaagt en de NVA wil. Voor de rest is het een hoop gezeik en gezever. Het zou ver gekomen zijn dat hun wil wet zou worden.
Oud 7 augustus 2011, 18:33   #93
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik lees de NVA klaagt en de NVA wil. Voor de rest is het een hoop gezeik en gezever. Het zou ver gekomen zijn dat hun wil wet zou worden.
Het onderwerp van de discussie kan jou dus geen fluit schelen, maar je komt enkel wat op de boodschapper schieten?
Oud 7 augustus 2011, 18:44   #94
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wiens wil wet is, is eenvoudig geregeld in Vlaanderen.

Eerst en vooral is er de PS. Diens wil is wet.

Vervolgens is er de parlementaire meerderheid. Als die strookt met de wil van de PS, dan is de wil van die parlementaire meerderheid wet.

Tot slot is er de wil van de NVA. Zelfs al hebben zij binnenkort een parlementaire meerderheid, dan is het nog de wil van de PS die wet is.

Wat zei je ook weer in je laatste zin ?

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 18:46   #95
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Het onderwerp van de discussie kan jou dus geen fluit schelen, maar je komt enkel wat op de boodschapper schieten?

De boodschapper heeft een duidelijk doel voor ogen ik schiet dus op het verspreiden van hun nationalistische onzin.
Oud 7 augustus 2011, 18:47   #96
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Moest je nu ook eens met argumenten komen.
Oud 7 augustus 2011, 18:48   #97
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het volgende verwondert me toch van onze vrien ... sorry, medeforummers met klein-links communistisch cachet:

een uitsluitend Franstalige fakteur in Vlaanderen, zal wel begrepen worden door bazen en door bazenpoepers gelijk hooggeschoolden en aanverwanten.

Maar de ongeschoolde arbeider/arbeidster ... die zou daar wel eens 't meeste last van kunnen hebben.
O ja, zij moeten maar een prijs betalen, om de PS èn de MR/FDF aan de macht te houden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2011, 18:52   #98
J.B good
Banneling

Standaard

Citaat:
Wiens wil wet is, is eenvoudig geregeld in Vlaanderen.

Eerst en vooral is er de PS. Diens wil is wet.

Vervolgens is er de parlementaire meerderheid. Als die strookt met de wil van de PS, dan is de wil van die parlementaire meerderheid wet.

Tot slot is er de wil van de NVA. Zelfs al hebben zij binnenkort een parlementaire meerderheid, dan is het nog de wil van de PS die wet is.

Wat zei je ook weer in je laatste zin ?

Ik zie de NVA enkel maar ten dienste staan van het organiseren van andermans miserie, en het vullen van de rijken hun zakken. Met deze aanklacht is het dus al net hetzelfde.

Laatst gewijzigd door J.B good : 7 augustus 2011 om 18:52.
Oud 7 augustus 2011, 18:53   #99
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het volgende verwondert me toch van onze vrien ... sorry, medeforummers met klein-links communistisch cachet:

een uitsluitend Franstalige fakteur in Vlaanderen, zal wel begrepen worden door bazen en door bazenpoepers gelijk hooggeschoolden en aanverwanten.

Maar de ongeschoolde arbeider/arbeidster ... die zou daar wel eens 't meeste last van kunnen hebben.
O ja, zij moeten maar een prijs betalen, om de PS èn de MR/FDF aan de macht te houden.
O, maar voor dat soort luitjes is dat allemaal geen probleem tot de dag dat er iemand aan hun deur komt en hen vraagt om een krabbeltje te zetten onder een papiertje waarvan ze de details niet helemaal begrijpen omdat ze onvoldoende nuances hebben van de taal waarin dat papiertje geschreven is. En dan blijkt achteraf dat ze in het zak gezet zijn, natuurlijk...
Oud 7 augustus 2011, 18:55   #100
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zie de NVA enkel maar ten dienste staan van het organiseren van andermans miserie, en het vullen van de rijken hun zakken. Met deze aanklacht is het dus al net hetzelfde.
Vertel eens, hoeveel mensen komen er in de miserie en hoeveel rijken vullen er hun zakken doordat iemand die in Vlaanderen komt werken de taal van de bevolking begrijpt?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be