![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#82 |
|
![]() Dubbel
Als Raf je nog ooit op een taalfout wijst, dan kun je genieten van zijn eigen taalblunder op: http://forum.politics.be/showthread....175318&page=23 Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 12 augustus 2011 om 09:07. |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
- Daar een onbestaand citaat voor zouden verzinnen, en - Dat ze een dergelijk citaat specifiek toeschrijven aan correspondentie tussen 2 zeer voorname en zeer nog in leven zijnde heren? Het enige wat één van deze heren, toch het flamingantisme niet zeer genegen, zouden moeten doen is zeggen: "Neen, dat is niet waar". Dat lijkt me geen logische gang van zaken, en ook geen waarschijnlijke. Los daarvan is het ook helemaal niet belangrijk wat er in die brief stond en of hij bestond. Dat zal waarschijnlijk altijd speculatief zijn nu de brieven niet te vinden zijn. Wat wel onaantastbaar vaststaat is dat het beleid van de regering Rogier en de daaropvolgenden exact overeenkomt met de inhoud die aan de brief wordt toegeschreven. Het Nederlands werd afgeschaft als officiele taal, en het Frans werd ingevoerd als énige taal voor elk openbaar, militair, juridisch en wetgevend ambt, zowel als in het onderwijs. Of het Rogier zelf was, of een andere vertegenwoordiger van de destijdse politiek, is dan ook niet het centrale postulaat uit de brief van De Waele, wel de vijandigheid tegenover het Nederlands, en die kan niet ter discussie staan. Laatst gewijzigd door Nyquist : 12 augustus 2011 om 09:48. |
|
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Omdat Willy een VLDer is of wat?
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idd
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn er dan voorzittersverkiezingen gepland binnen de N-VA?
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
BDW blijft imperator voor het leven.
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Europees Commissaris
|
![]() Is dat zo?
Ik dacht dat in elke normale partij een voorzitter een bepaalde ambtstermijn had, waarna verkiezingen volgden. Hoe is BDW eigenlijk voorzitter geworden? Ik ben dus even gaan surfen en dit vond ik: http://www.n-va.be/files/default/nva...atuten2011.pdf De partijraad en alle besturen worden om de drie jaar samengesteld door verkiezingen. De partijraad kan echter met een bijzondere meerderheid vervroegde verkiezingen uitschrijven. (...) Het uitoefenen van de functie van voorzitter is in elk geval beperkt tot twee opeenvolgende begonnen bestuurstermijnen. Even kijken. BDW heeft de fakkel van Bourgeois overgenomen na diens toetreden tot de Vlaamse regering in 2004. Tel daar 6 jaar bij. Dan zit je aan 2010. Neem wat gegoochel met maanden in acht en nog wat gegoogle en dan merk je dat er verkiezingen zijn van N-VA begin 2011. Dus meneer begint aan zijn derde termijn. Mag dat wel? |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 12 augustus 2011 om 11:17. |
||
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatste wapenfeit van deze lafheid: onze taal is niet interessant genoeg om gebruikt te worden bij de kortegolfradio-uitzendingen van de wereldomroep en dus schaffen 'we' deze maar af. English only ... ![]() ![]() In weerwil van deze terminale symptomen blijf ik mij - dienen wij ons als Geuzen en Klauwaards! - ertegen verzetten. |
|
![]() |
![]() |
#95 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Misschien moet ik het in rood aanduiden:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
"De eerste principes van een goed bestuur zijn gegrondvest op het gebruik van één enkele taal. Vanzelfsprekend moet de enige taal van de Belgen het Frans zijn.". Hoe weten we dit? Omdat zijn toespraak stond afgedrukt in de Beurzen-Courant. De spreker ging dan verder met zijn eigen commentaar op dat citaat (iets wat de aliënering in het blad trouwens ook heel duidelijk aantoont). "En om zulks dan te bereiken, meent schrijver dezes, dat het nodig is om alle burgerlijke en militaire functies voor eenige tijd toe te wijze aan Walen en Luxemburgers!" En Gerard besloot zijn commentaar dan met: "Op zulk een wijze zullen de Vlamingen, tijdelijk verstoken van de voorrechten, verbonden met deze beroepen, verplicht worden om het Frans te leren en zal men geleidelijk aan het Germaans element in België vernietigen!!". Maar er zijn nog dingen die niet kloppen. In 1834 w�*s de katholieke Luikenaar Raikem helemaal geen minister meer van justitie en maakte hij geen deel meer uit van de regering-Rogier. Wat zou de liberaal Rogier hem dan een brief hebben geschreven met zijn idee naar een tegenstrever van hem? Nadien heeft men dan in de propaganda de datum aangepast naar 1832, hoewel je hier en daar nog de datum 1834 terugvindt. In nog andere versies zegt men dat de "brief" aan Lord Palmerston gericht was. Nochtans is er in de Britse archieven daar helemaal niets van terug te vinden. In nog een andere versie van de feiten heet het dat Rogier aan Palmerston in 1832 schreef dat België bij Frankrijk moest aangesloten worden. Bovendien, de kabinetsvoorzitter van een neutraal land, die zoiets aan de Britse minister van Buitenlandse Zaken zou schrijven.............? Het enige wat erover te zeggen valt is dat die "tweede brief" "ergens" in een Engels boek zou hebben gestaan. Maar niemand weet hetwelk. Maar terug naar Gerard. Na diens toespraak is men die citaten gaandeweg beginnen toe te schrijven aan Rogier, het verhaal begon inderdaad een eigen leven te leiden. Het grappige is, dat men daarvoor het Nederlandstalige artikel uit de Beurzencourant, althans voor de relevante passages, éérst naar het Frans moest vertalen. Want inderdaad, het gaat hier niet alleen niet om een "brief", het gaat zelfs niet om een Franstalige "brief". (Tenzij je natuurlijk gelooft dat de volstrekt Nederlandsonkundige Rogier in de jaren 1830 naar Raikem Nederlandstalige brieven schreef ![]()
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 12 augustus 2011 om 17:08. |
|
![]() |
![]() |
#99 |
Minister-President
|
![]() Ik wil gerust aanvaarden dat het citaat en de toeschrijving niet helemaal kosher zijn, hoor.
Zoals ik zei is de authenticiteit van die brief voor mij van ondergeschikt belang, aangezien de politiek die Rogier voerde wel degelijk beschreven wordt door de citaten. |
![]() |
![]() |
#100 |
Minister-President
|
![]() Ik wou gewoon zeggen dat er volgend jaar dus geen nieuwe voorzittersverkiezingen zijn...