![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ook de eerste keer dat ik dat hoor.....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Schepen
|
|
|
|
|
|
#83 | |||||||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
Ja. Het grote probleem van België is dat deelstaten staten-in-een-staat geworden zijn, etnisch homogene gebieden, op Brussel na. Ja. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
ja Citaat:
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|||||||
|
|
|
|
#84 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat is er aan de hand? Veel Franstaligen die in Vlaanderen wonen? Is dat wat u "verfransing" noemt? Ik zie helemaal niets verkeerds met het feit dat Franstaligen naar Vlaanderen komen wonen. En hoe kan u weten dat de Franstaligen geen greintje respect voor de Vlaamse cultuur hebben?
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
#87 |
|
Minister-President
|
Nou, ik haat de Franstaligen niet, maar noem me toch Vlaamsgezind.
|
|
#88 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
#89 | ||||||||
|
Europees Commissaris
|
Voor mij mag het concept "taalgrens" zelfs compleet afgeschaft worden. Die is ingevoerd in de jaren '60 toen we nog een eenheidsstaat waren. De federale indeling die ontstaan is van 1970 tot 1993 heeft dit eigenlijk helemaal overbodig gemaakt.
Citaat:
Citaat:
Goed, terug naar de Kamer. Daar zullen dus altijd +/- 60% van de volksvertegenwoordigers Vlamingen zijn. Maar nu is er geen vetorecht meer in de vorm van bijzondere meerderheden, alarmbelprocedure of belangenconflicten. Wat is het verschil met wanneer die 60% uit één enkele deelstaat komt, ook zonder die blokkeringsmechanismen? Extra dure administraties en voor wat? Niemand uit de huidige deelstaten vraagt er om. Ik ga gewoon zeggen waar het op staat: dat opsplitsen is puur uit separatieangst, schrik dat een gebied teveel autonomie zal krijgen tot het zich afsplitst. Je moet je dan afvragen of je het separatisme niet juist aanwakkert met zulke ideeën: "amaai, zie wat die belgicisten zullen doen met ons geliefde Vlaanderen eenmaal ze aan de macht zijn, verknippen! Laat ons nu afscheiden nu het nog kan." 6 of meer gebieden is dus niet het probleem, enkel en alleen de beschermingsmechanismen waardoor het democratische spel niet kan gespeeld worden zoals het hoort. En dat maakt België kapot, zeker als er een nationalistische groepering dan extra aan het glas met het bruistablet zit te schudden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
|
|
|
|
#90 | |
|
Schepen
|
Citaat:
2. Maar wel met het feit dat ze zich niet aanpassen, aan hun omgeving, dat ze zich zelfs niet willen aangesproken willen horen in de taal van hun nieuwe omgeving. 3. Dat de Vlamingen in Wallonie zich perfect aanpassen in hun nieuwe omgeving in Wallonie en niet dezelfde rechten hebben om naar Vlaamse talige scholen te gaan en op Vlaamse partijen te stemmen (discriminatie). 4. Dat ze zelfs Vlaamse grond willen anexeren naar Wallonie. 5. En dan zeggen dat ik Franstallige haat terwijl ik als Vlaming wordt gediscrimeerd door Franstallige of ik nu in Vlaanderen ben, of in Wallonie of Brussel |
|
|
|
|
|
#91 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik ben geen Vlaams-Nationalist, u kent dus die regels beter dan ik.
|
|
|
|
|
#92 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Dat je ze niet kent durf ik met stellige zekerheid betwisten, anders zou je er niet constant naar zitten verwijzen. Wil je ze dus voor alle duidelijkheid toch nog even toelichten? Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door SDG : 14 augustus 2011 om 12:19. |
|
|
|
|
#93 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Everytime : 14 augustus 2011 om 12:24. |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vlaams-Nationalisme is een spel. In elk spel zijn er regels. Ik kan me wel voorstellen dat u ze kent.
|
|
|
|
|
#95 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Schepen
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Raymond.De.Koninck : 14 augustus 2011 om 12:58. |
|
|
|
|
|
#99 | |
|
Schepen
|
Citaat:
2. Het is inderdaad ons probleem dat Franstalige zich niet aanpassen en zelfs geen respect hebben voor de cultuur waar ze zich bevinden. 3. Dus is het normaal dat meer Vlamingen zich seperatisch orienteren en terecht. |
|
|
|
|
|
#100 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|