Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 augustus 2011, 14:53   #81
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Je hebt dikke sjans dat ik niet " den baas " ben in België, je zou nogal vliegen naar die fruitvelden, met uw gelakte nagels ! Eens aan den lijve ondervinden wat het échte leven is, voor handarbeiders, elke dag.
Een maandje in de kou in het modder ploeteren om de boel daar terug op te bouwen zou voor jou een positieve ervaring zijn.
Ik heb inderdaad geluk dat jij de baas niet bent want anders had je me boven de sahara gedropt
En je maakt een punt maar ik besef maar al te goed dat er mensen zijn die het veel slechter hebben dan mij. Maar ja, ik ga dus heus geen appelen en peren oprapen terwijl jij op mij staat te kijken zulle. Als ik buk, moet gij dat ook doen!
Oud 28 augustus 2011, 14:54   #82
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt geen idee wat je allemaal aankunt, als je weet dat je anders vanavond geen eten krijgt.
Ik heb het idee dat je nog jong bent ( minder dan 30 ), en ik ben zeker dat een beetje handarbeid uw horizon zou verleggen. Je zou een betere kijk op de dingen krijgen.
Nee, je overschat bediendes schromelijk. Het enige dat die kunnen is mannekes tekenen en het uitleggen.
Oud 28 augustus 2011, 14:54   #83
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Je bent immers niets met bediendes, als ze iets waard waren in de eerste plaats, dan waren het geen bediendes.
Problemen mee, zonnestraal?
Oud 28 augustus 2011, 14:54   #84
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En eigenlijk... al die forummers hier, die uuuuuren doorbrengen met nietsdoen op een forum.. die kunnen ook ingezet worden.
Velen forummen vanop hun werk, op kosten van de baas. Wist je dat niet ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 14:56   #85
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Je hebt geen idee wat je allemaal aankunt, als je weet dat je anders vanavond geen eten krijgt.
Ik heb het idee dat je nog jong bent ( minder dan 30 ), en ik ben zeker dat een beetje handarbeid uw horizon zou verleggen. Je zou een betere kijk op de dingen krijgen.
Ik ben inderdaad jonger dan 30 jaar maar dat wilt toch niet zeggen dat handenarbeid positief zou zijn voor mij. Jaren studeren om dan te eindigen op het veld. Neen, echt niet!
Oud 28 augustus 2011, 14:57   #86
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Problemen mee, zonnestraal?
Met bediendes die eigenlijk niets waard zijn? Nee.
Oud 28 augustus 2011, 14:58   #87
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
wat is een goede reden?zoals in Duitsland mensen buitengooien en ze nadien terug binnen pakken aan 1 euro per uur?

daar komt het op neer. werklozen laten werken is concurrentie voor de werkende en serieuze druk op het loon (die uiteraard zal zakken), index en andere voordelen
Daar knelt het schoentje inderdaad. Moesten de bazen wat eerlijker zijn, zouden de arbeiders/bedienden ook werkwilliger zijn. Nu is het om wie het best de ander in de zak zet, ieder met zijn eigen middelen.
Oud 28 augustus 2011, 14:59   #88
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben inderdaad jonger dan 30 jaar maar dat wilt toch niet zeggen dat handenarbeid positief zou zijn voor mij. Jaren studeren om dan te eindigen op het veld. Neen, echt niet!
Dat is wat ik bedoel, ze zijn naar school geweest en ze hebben zichzelf overtuigd dat ze alleen maar kunnen uitleggen en mannekes tekenen.

De meest nutteloze mensensoort ooit.
Oud 28 augustus 2011, 14:59   #89
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Met bediendes die eigenlijk niets waard zijn? Nee.
Dus bediendes zijn niets waard.
Oud 28 augustus 2011, 15:00   #90
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus bediendes zijn niets waard.
Ik heb daar geen problemen mee.
Oud 28 augustus 2011, 15:01   #91
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik heb daar geen problemen mee.
Dat heb ik gelezen maar je beweert dat bediendes waardeloos zijn. En daar heb ik wel een probleem mee.
Oud 28 augustus 2011, 15:02   #92
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Het is een publiek geheim dat er naast de gebruikelijke klaplopers op dit forum er ook een deel op kosten van zijn baas zit te forummen.
Niet dat dat hen zou hinderen bij een rondje werklozen bashen natuurlijk.
We zijn hier tenslotte in Vlaanderen.
Wat belangrijk is, is dat je aan de mensen kunt vertellen dat " je werkt ", dit met fiere borstkloppen. Dat je eigenlijk niets uitvreet de godganse dag, of zo weinig mogelijk, doet niet ter zake. Zolang je maar geen dopper bent.
Oud 28 augustus 2011, 15:07   #93
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dat is wat ik bedoel, ze zijn naar school geweest en ze hebben zichzelf overtuigd dat ze alleen maar kunnen uitleggen en mannekes tekenen.

De meest nutteloze mensensoort ooit.
Ik weet niet hoe het bij anderen zit maar mijn doel is altijd geweest om te blijven studeren en diploma's binnen te halen. Dat arbeiders daar een probleem mee hebben en ons een nutteloos mensensoort vinden, zegt meer iets over enkelingen binnen de arbeidersgroep dan over ons.
Oud 28 augustus 2011, 15:08   #94
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
niet helemaal

heb jij gestudeerd, al ziek geweest, trek jij terug vd belastingen (huis/pensioen),krijg jij premies, krijg jij studiebeurs voor je kinderen,...
(dat lijstje is vrij indrukwekkend). zonder staatssteun woont 80% vd belgen in krottenwijken zoals in de opkomende landen en 3e wereld en sta jij ( iok ook ) niet waar we nu staan.
ik vind dat geen geen geod plan

iedereen geeft en iedereen krijgt. vraag is: hoeveel draag je bij en hoeveel trek je terug. kloppen de evenwichten en het rechtvaardige

het is makkelijk om werlozen voor lamzakken uit te maken maar iets verder kijken als uw neus is verstandig. de fruitboer heeft schade maar zal gecompenseerd worden. hem ertoe verleiden zijn personeel buiten te gooien omdat hij dan gratis doppers krijgt is geen goede zaak. noch voor hem, noch voor de doppers, noch voor de staat
Groot gelijk. Je moet de bazen niet de kans geven om oneerlijk te zijn. dat is uitlokking. Verboden bij wet dacht ik.
Oud 28 augustus 2011, 15:23   #95
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Elke jonge mens zou een paar maandjes op de velden moeten gaan werken, en een paar maand aan de lopende band. Tegen vergoeding uiteraard. Juist om te weten wat landarbeiders en fabrieksarbeiders heel hun leven moeten doorstaan. Een beetje zoals de ramadan je leert wat honger hebben is...
Dat zou deel moeten uitmaken van je studies. Niks kennen van die mensen hun leefwereld is een gat in je opvoeding.
Toekomstige magistraten & politiemensen zouden van mij eveneens 3 maand incognito in het gevang moeten gaan zitten, dat zij weten w�*�*r zij de mensen naartoe sturen dikwijls voor vele jaren...
Oud 28 augustus 2011, 15:26   #96
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb inderdaad geluk dat jij de baas niet bent want anders had je me boven de sahara gedropt
En je maakt een punt maar ik besef maar al te goed dat er mensen zijn die het veel slechter hebben dan mij. Maar ja, ik ga dus heus geen appelen en peren oprapen terwijl jij op mij staat te kijken zulle. Als ik buk, moet gij dat ook doen!
Jou boven de sahara droppen ? Je bent daarvoor veel te goed geïntegreerd, véél te westers. Een meisje met een grote mond zoals jij naar een moslimland sturen zou gelijk staan met haar ter dood veroordelen...Zoiets wil ik toch niet op mijn geweten hebben...
Oud 28 augustus 2011, 15:30   #97
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik weet niet hoe het bij anderen zit maar mijn doel is altijd geweest om te blijven studeren en diploma's binnen te halen. Dat arbeiders daar een probleem mee hebben en ons een nutteloos mensensoort vinden, zegt meer iets over enkelingen binnen de arbeidersgroep dan over ons.
Het hangt er vanaf wat je bestudeerd hebt, welke diploma's je kreeg, en wat je er mee aanvangt, dat gaat uitmaken wat je waard bent ...
Oud 28 augustus 2011, 16:11   #98
Nestor Burma
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
En eigenlijk... al die forummers hier, die uuuuuren doorbrengen met nietsdoen op een forum.. die kunnen ook ingezet worden.
Iemand met zelfkennis, maar veralgemeen a.u.b. niet.
Nestor Burma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2011, 16:12   #99
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet alleen over die enkelingen, ook over u.
Oud 28 augustus 2011, 16:13   #100
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat heb ik gelezen maar je beweert dat bediendes waardeloos zijn. En daar heb ik wel een probleem mee.
Waar staat dat dan?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be