![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't zijn daar allemaal zatlappen bij den N-VA. Ze zouden die beter allemaal op nen boot richting een verlaten eiland zetten.
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() en zijn coke verslaving?
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, die vliegt naar Timboektoe.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Geef mij maar zatte Daerden. Die is tenminste grappig.
![]() |
#90 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zou minstens een serieuze ontluizingsperiode moeten doorgaan en zijn drankgebruik onder controle moeten hebben. En zijn vlaams-nationalistische credentials lijken mij ook zero. Ik zie geen meerwaarde aan een Van Campenhout bij N-VA. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Is toch een hardnekkig gerucht in het antwerpse
![]() |
![]() |
#93 |
Gouverneur
|
![]() De NVA groeit electoraal zeer snel. Maar heeft een sterk tekort aan ervaren kaders. In de ijver om dit vacuum op te vullen laat men mensen als Van Campenhout en Van den Driesche binnen. Ik begrijp de verleiding van deze strategie, maar er zijn gevaren aan verbonden.
Wat echter vooral opvallend is, is dat de NVA enkel nog mandatarissen recruteert aan zijn burgerlijke zijde, zelfs al hangt er een geur van alcohol (VC) of plat opportunisme (VDD) aan, maar sind juli 2010 geen enkele ex-VB'er meer heeft binnengelaten. Laatst gewijzigd door Helias : 22 januari 2012 om 10:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En hoe verrast u dat? Mij verrast het niet hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het licht van een overloper dan.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 24 januari 2012 om 20:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze haalden de ene na de andere "klepper" binnen. We hebben gezien waartoe dat geleid heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dit staat duidelijk niet in tegenstrijd met "hoe meer hoe liever". Niet alleen op het vlak van gewone niet-militante maar betalende leden, maar ook op het vlak van ervaren kaders. Overigens, heb jij een lijstje met de kandidaten die afkomstig zijn uit andere partijen, met vermelding van 'toegelaten tot de nva', of 'niet toegelaten tot de nva', èn het waarom daarvan ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb gezien tot wat de klassieke machtspartijen ons geleid hebben: - staatsschuld van ik kan niet meer, èn daar komt dit jaar nog quasi 3 procent bij; - leuke mededelingen van Europa over de huidige begroting - torenhoge belastingsschalen, oceaandiepe pensioenen - tweetalige hoge ambtenaren ... - justitie dat rammelt aan alle kanten - een financieringswet die de grote geldstromen van de overheid zo transparant en duidelijk maakt, dat ge een boekhoudkundige rubiks-kubus wereldkampioenhouder moet zijn om het te weten ... maar dan nog niet uitgelegd krijgt omdat er zo maar één wereldkampioenhouder is ... enzovoorts .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat overlopers van de laatste maanden betreft: - Ludo Van Campenhout (VLD) - Pol VD Driesche (CD&V) - Marco Laenens (VLD - ondervoorzitter OCMW A'pen) - Christof Bossuyt (voorzitter VLD Wilrijk) - D'Haese (VLD - voorzitter gemeenteraad Aalst) - Palinckx (CD&V - districtschepen Ekeren) En nu kondigt ook Ergun Top (Cd&V) dat hij overweegt naar NVA te gaan ... Het betreft dus enkel de mensen die de laatste maanden zijn overgekomen en waar ik kennis van heb (misschien zijn er nog veel meer). Laatst gewijzigd door Helias : 25 januari 2012 om 16:00. |
|
![]() |
![]() |