Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2011, 11:08   #81
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Ik begrijp uw probleem niet echt. Voel je u zo snel aangesproken? Je moet eens zien wat voor een verwijten ik hier soms krijg. Laat het toch zo marie, zulk een taalgebruik is een teken van zwakte (in overdreven gebruik) al kan het soms wel een en ander verduidelijken en daarbij wel eens geestig zijn.
't Is mijn probleem niet in de zin die u bedoelt. Laatst wilde Artisjok pertinent er over discussiëren, dat heeft pagina's nutteloze bladvulling als gevolg gehad en dergelijke zaken wil ik liever vermijden.
Eberhard gebruikt zijn lievelingswoord "klootjesvolk" nu al jarenlang maar wil nooit zeggen wie hij ermee bedoelt. Ik vraag me af waarom.
Ik denk dat hij niet durft!
Oud 1 september 2011, 11:21   #82
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Moeten onze bioscopen dan ook nog maar alleen Nederlandstalige films tonen ?

Dit was de vraag overigens:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Maar waarom moeten de Vlaamse media Engelstalige Vlamingen doorgeven?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 11:37   #83
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Dit was de vraag overigens:
Eigenlijk was de vraag wat u bedoelt met 'klootjesvolk'..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 16:18   #84
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
2
Oud 1 september 2011, 19:54   #85
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 20:02   #86
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karo Bekijk bericht
Hier ben ik het mee eens, het is dan ook geen constructieve bijdrage. Dit soort nieuws is meestal met als enige bedoeling, sensatie brengen.
Hoezo? Dit lijkt me net een hoogst interessante ontwikkeling. Als er iets van waar is, natuurlijk.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 20:11   #87
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Ik vind het namelijk een zeer interessant fenomeen, waarbij natuurlijk de poco luitjes totaal in hun onderbroek worden gezet. Of is d�*t hetgeen U zo pathetisch vindt?
Ik snap niet waarom hier de 'poco-luitjes' mee in hun onderbroek gezet worden; mij lijkt eerder het omgekeerde. Toont het niet net aan dat Marokkanen zich steeds meer als autochtonen beginnen gedragen? Nogmaals, als er iets van aan is, want de media geeft aan elk cijfer of gerucht natuurlijk de gewilde draai.

En dat fenomeen dat jij meent te ontwaren, van linkse ouders die hun school naar een 'diverse' school willen sturen, is héél zeldzaam. Wees maar gerust dat de blanke Groen!- en SP.a-stemmers uit de hogere middenklasse hun kinderen braafjes naar een degelijke katholieke school sturen.
Oud 1 september 2011, 20:33   #88
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ik snap niet waarom hier de 'poco-luitjes' mee in hun onderbroek gezet worden; mij lijkt eerder het omgekeerde. Toont het niet net aan dat Marokkanen zich steeds meer als autochtonen beginnen gedragen? Nogmaals, als er iets van aan is, want de media geeft aan elk cijfer of gerucht natuurlijk de gewilde draai.

En dat fenomeen dat jij meent te ontwaren, van linkse ouders die hun school naar een 'diverse' school willen sturen, is héél zeldzaam. Wees maar gerust dat de blanke Groen!- en SP.a-stemmers uit de hogere middenklasse hun kinderen braafjes naar een degelijke katholieke school sturen.
Net zoals in Nederland waar Femke Halsema, voormalig partijleider van GroenLinks, haar kindjes van een zwarte school haalde toen die de gevolgen van de multicul aan den lijve mochten ondervinden.

Zoek de tegenstrijdigheden:
Citaat:
Femke Halsema heeft haar kinderen van de zwarte school afgehaald in de Transvaalbuurt in Amsterdam-Oost. De tweeling zat op school met een groot aantal islamitische kinderen.

Met de moslimkinderen heeft het volgens Halsema niets te maken. Alhoewel ze in eerdere interviews liet weten dat ze als feministe moeite heeft met al die gesluierde vrouwen. Ook mochten islamitische meisjes niet bij hun spelen, als haar vriend op de kinderen paste.

"Ze zijn naar een andere buurtschool. Dat is beter voor hun welzijn. Kinderen zijn geen sociaal experiment. Over de reden wil ik niets zeggen, het gaat over de privacy van mijn kinderen," aldus Halsema in de Telegraaf.
Voor haar eigen kindjes is het beter voor hun welzijn, maar intussen wel zulke scholen en multicul blijven promoten...
Oud 1 september 2011, 20:39   #89
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Net zoals in Nederland waar Femke Halsema, voormalig partijleider van GroenLinks, haar kindjes van een zwarte school haalde toen die de gevolgen van de multicul aan den lijve mochten ondervinden.

Zoek de tegenstrijdigheden:

Voor haar eigen kindjes is het beter voor hun welzijn, maar intussen wel zulke scholen en multicul blijven promoten...
Het is dus slechts zelden, als ze een ideologisch punt willen maken, dat ze met opzet hun kind naar een dergelijke school sturen. Enge mensen eigenlijk, die het welzijn van hun kinderen op het spel zetten om hun wereldvisie te promoten. Doet me een beetje denken aan de mensen die ten tijde van Stalin hun familieleden verklikten.

Gelukkig draaien ze uiteindelijk meestal wel bij, zoals Halsema.
Oud 1 september 2011, 20:45   #90
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Het is dus slechts zelden, als ze een ideologisch punt willen maken, dat ze met opzet hun kind naar een dergelijke school sturen. Enge mensen eigenlijk, die het welzijn van hun kinderen op het spel zetten om hun wereldvisie te promoten. Doet me een beetje denken aan de mensen die ten tijde van Stalin hun familieleden verklikten.

Gelukkig draaien ze uiteindelijk meestal wel bij, zoals Halsema.
Omdat ze dankzij hun maatschappelijke positie in de luxe verkeren dat ze bij kunnen draaien. Vele gewone mensen hebben die luxe niet en moeten hun kinderen tegen wil en dank naar zo'n zwarte school sturen.
Oud 1 september 2011, 22:49   #91
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
²

Vermoedelijk wordt je in een ander topic binnenkort aangeklaagd als stalker..

Dat is haar manier van patstellingen te doorbreken..
Ja raar he?
Ik stel toch een duidelijke vraag, niemand van de kruisvaardersbeweging geeft antwoord!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 september 2011, 22:51   #92
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus wanneer Vlaamse kinder zouden weigeren met pakweg Marokkaantjes in de klas te zitten vind u dat nieuws want discriminatie moet worden aangekaart. ( ik vind dat terecht!)
Maar wanneer Marokkaanse kinderen weigeren met Oost Europeanen in de klans te zitten moet de media zwijgen want" dat soort nieuws is geen contructieve bijdrage.. mag ik vragen waaraan constructief moet worden bijgedragen volgens u , inconsequente beeldvorming over groepen?

Waarom mag de ene discriminatie wel maar andere vormen niet benoemd worden?
Ben echt benieuwd naar uw uitleg hierover!
Ik herhaal maar even, waarom komt hier geen antwoord op van Karo?
Oud 2 september 2011, 09:43   #93
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
  • Gaan ze de uitgeweken racistische marokkaanse kinderen nu meetellen voor de "allochtone" quota in het GOK onderwijs?
  • krijgen die marokkaanse kinderen nog extra subsidies? of net niet?
  • Gaan Vlaamse kinderen nu verplicht worden om tussen de anti-ziganisten, anti-semieten en homofoben te gaan zitten?
  • zonder extra subsidies?
  • of gaan ze daar ook extra voor betalen?
  • Hoe gaan ze het oplossen met witte ouders die liever poolse kinderen in de klas willen dan islamitische hoofddoekdraagsters van 9 jaar?
  • zijn dat dan racisten? of net niet?
Mijn vraag was retorisch. Het was echt niet nodig om nog maar eens te demonstreren dat je niet in een serieuze discussie bent geïnteresseerd.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 09:50   #94
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Mijn vraag was retorisch. Het was echt niet nodig om nog maar eens te demonstreren dat je niet in een serieuze discussie bent geïnteresseerd.
heb je ook nog antwoorden op mijn niet-retorische vragen? of ga je gewoon wat rond de pot draaien?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2011, 09:58   #95
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus wanneer Vlaamse kinder zouden weigeren met pakweg Marokkaantjes in de klas te zitten vind u dat nieuws want discriminatie moet worden aangekaart. ( ik vind dat terecht!)
Maar wanneer Marokkaanse kinderen weigeren met Oost Europeanen in de klans te zitten moet de media zwijgen want" dat soort nieuws is geen contructieve bijdrage.. mag ik vragen waaraan constructief moet worden bijgedragen volgens u , inconsequente beeldvorming over groepen?

Waarom mag de ene discriminatie wel maar andere vormen niet benoemd worden?
Ben echt benieuwd naar uw uitleg hierover!
Alhoewel de vraag niet aan mij werd gesteld, wil ik wel "antwoorden". het probleem is wel dat je vraag uitgaat van een op niets gebaseerde veronderstelling. Ik denk echt niet dat er iemand is die vindt dat welke discriminatie dan ook niet benoemd mag worden. Zoals ik in een eerdere post al zei: het is echt geen nieuws dat vooroordelen, xenofobie en racisme bij elke bevolkingsgroep voorkomt, maar dat is nog geen reden om het daarom normaal te vinden of er niet tegen in te gaan (of dat nu uitgaat van autochtonen of allochtonen).

Het probleem is echter dat het artikel waarnaar de openingspost verwijst een tendentieuze intro heeft, zoals uit het verdere artikel (en die over hetzelfde onderwerp in andere media) blijkt. Het gaat er immers in de eerste plaats om dat ook allochtonen hun kinderen weghalen uit concentratiescholen, niet zozeer dat "marokkanen niet in de klas willen zitten met oost-europeanen" (hoewel ook dat ongetwijfeld voorkomt en dat is dan idd een voorbeeld van discriminatie waar tegen in gegaan moet worden). Het is perfect begrijpbaar dat mensen hun kinderen liever niet naar concentratiescholen sturen. Dat heeft op zich niets met discriminatie te maken (of het nu over autochtonen of allochtonen gaat). Maar zoals ik ook al eerder zei: er bestaan niet alleen witte en zwarte scholen, maar ook scholen waar een de verhouding tussen autochtonen en allochtonen een afspiegeling zijn van onze maatschappij. En dat soort scholen moet het streefdoel zijn. Niemand is gebaat met concentratiescholen.
Oud 2 september 2011, 10:43   #96
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alhoewel de vraag niet aan mij werd gesteld, wil ik wel "antwoorden". het probleem is wel dat je vraag uitgaat van een op niets gebaseerde veronderstelling. Ik denk echt niet dat er iemand is die vindt dat welke discriminatie dan ook niet benoemd mag worden. Zoals ik in een eerdere post al zei: het is echt geen nieuws dat vooroordelen, xenofobie en racisme bij elke bevolkingsgroep voorkomt, maar dat is nog geen reden om het daarom normaal te vinden of er niet tegen in te gaan (of dat nu uitgaat van autochtonen of allochtonen).

Het probleem is echter dat het artikel waarnaar de openingspost verwijst een tendentieuze intro heeft, zoals uit het verdere artikel (en die over hetzelfde onderwerp in andere media) blijkt. Het gaat er immers in de eerste plaats om dat ook allochtonen hun kinderen weghalen uit concentratiescholen, niet zozeer dat "marokkanen niet in de klas willen zitten met oost-europeanen" (hoewel ook dat ongetwijfeld voorkomt en dat is dan idd een voorbeeld van discriminatie waar tegen in gegaan moet worden). Het is perfect begrijpbaar dat mensen hun kinderen liever niet naar concentratiescholen sturen. Dat heeft op zich niets met discriminatie te maken (of het nu over autochtonen of allochtonen gaat). Maar zoals ik ook al eerder zei: er bestaan niet alleen witte en zwarte scholen, maar ook scholen waar een de verhouding tussen autochtonen en allochtonen een afspiegeling zijn van onze maatschappij. En dat soort scholen moet het streefdoel zijn. Niemand is gebaat met concentratiescholen.
Nochtans staat er duidelijk in het artikel :
Marokkanen willen niet met Oost-Europeanen in de klas zitten. Meer algemeen ontvluchten kinderen van gegoede allochtonen de zogenaamde 'zwarte' scholen in de centra van de steden. De ouders vinden dat teveel allochtonen, Oost-Europese kinderen of kinderen van Roma-zigeuners een hypotheek leggen op de toekomst van hun kroost.
http://www.vandaag.be/binnenland/770...e-scholen.html

Voor u is dat tendentieus, voor mij is dat een vaststelling van een feit.
't Is nogal gemakkelijk om u ervan af te maken door te stellen dat zaken waarmee u het niet eens bent "tendentieus" zijn.
Oud 2 september 2011, 11:37   #97
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Nochtans staat er duidelijk in het artikel :
Marokkanen willen niet met Oost-Europeanen in de klas zitten. Meer algemeen ontvluchten kinderen van gegoede allochtonen de zogenaamde 'zwarte' scholen in de centra van de steden. De ouders vinden dat teveel allochtonen, Oost-Europese kinderen of kinderen van Roma-zigeuners een hypotheek leggen op de toekomst van hun kroost.
http://www.vandaag.be/binnenland/770...e-scholen.html

Voor u is dat tendentieus, voor mij is dat een vaststelling van een feit.
't Is nogal gemakkelijk om u ervan af te maken door te stellen dat zaken waarmee u het niet eens bent "tendentieus" zijn.
Wat begrijp je precies niet aan "TEVEEL allochtonen, Oost-Europese kinderen of kinderen van Roma-zigeuners" oftewel concentratie school, beste Marie?

of nog:

Citaat:
Volgens Mahieu treedt het "vluchtmechanisme" in werking wanneer een klas te veel allochtone kinderen telt. "Je kunt stellen dat er voor autochtone ouders een tolerantiedrempel bestaat van 30 procent gekleurde kinderen. Bij allochtonen ligt die drempel op 50 procent."
Zet eens een andere bril op!
Oud 2 september 2011, 12:52   #98
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Fijn dat u zo uitgebreid uw mening geeft, natuurlijk is een gezonde mix van kinderen een streefdoel, maar wanneer op pakweg Kiel of Stuyvenberg een hoge concentratie allochtonen wonen, geeft een school perfect de samenleving weer wanneer het dus een " zwarte school " zou zijn, ze ligt immers in een " zwarte wijk".
Uw redenering klopt dus niet, juist omdat wijken hoge concentraties allochtonen kennen, geven de daar gelegen scholen dit ook weer.

Wilt u beweren dat wanneer autochtonen hun kinderen weghaalden uit die concentratiescholen daar geen negatieve commentaar op kwam? Werden zij niet prompt gelijkgesteld aan racisten die hun kinderen niet met Turken en Marokkanen in klassen wilden?

Dan vind ik het nu wel vreemd dat u wanneer het over Marokkanen gaat die net hetzelfde doen als daarvoor autochtonen deden, u ineens begrijpt dat je dit doet uit bezorgdheid voor de kansen van je kind die je liever niet in een klas zit waarbij teveel kinderen al een achterstand hebben.Plotseling vind u de berichtgeving, die dezelfde tendenzen weergeeft als vroeger Marokkanen zelf overkwam, hun kroost werd als een bedreiging gezien voor de kansen van anderen, tendentieus...zei u dat vroeger ook tegenover autochtonen?
Nee he?
Vreemd hoor die pijnlijke spreidstand die je soms waarneemt; afhankelijk over welke groepen het gaat....
Oud 2 september 2011, 14:25   #99
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fijn dat u zo uitgebreid uw mening geeft, natuurlijk is een gezonde mix van kinderen een streefdoel, maar wanneer op pakweg Kiel of Stuyvenberg een hoge concentratie allochtonen wonen, geeft een school perfect de samenleving weer wanneer het dus een " zwarte school " zou zijn, ze ligt immers in een " zwarte wijk".
Uw redenering klopt dus niet, juist omdat wijken hoge concentraties allochtonen kennen, geven de daar gelegen scholen dit ook weer.
De samenleving is wel wat breder dan de eigen wijk, beste Alice. En natuurlijk zijn zwarte scholen ten dele een gevolg van het feit dat ze in zwarte wijken zijn gelegen, maar dat maakt het daarom nog geen goede zaak.

Citaat:
Wilt u beweren dat wanneer autochtonen hun kinderen weghaalden uit die concentratiescholen daar geen negatieve commentaar op kwam? Werden zij niet prompt gelijkgesteld aan racisten die hun kinderen niet met Turken en Marokkanen in klassen wilden?

Dan vind ik het nu wel vreemd dat u wanneer het over Marokkanen gaat die net hetzelfde doen als daarvoor autochtonen deden, u ineens begrijpt dat je dit doet uit bezorgdheid voor de kansen van je kind die je liever niet in een klas zit waarbij teveel kinderen al een achterstand hebben.Plotseling vind u de berichtgeving, die dezelfde tendenzen weergeeft als vroeger Marokkanen zelf overkwam, hun kroost werd als een bedreiging gezien voor de kansen van anderen, tendentieus...zei u dat vroeger ook tegenover autochtonen?
Nee he?
Vreemd hoor die pijnlijke spreidstand die je soms waarneemt; afhankelijk over welke groepen het gaat....
Ja hoor, dat zei ik vroeger ook over autochtonen. En je mag nu altijd een quote van mij aanhalen waarin ik iets anders zou beweerd hebben. Je zal het echter niet vinden. Probeer nu eens voor één keer om niet op veronderstellingen voort te gaan. Het zou je sieren.

Waar ik wel kritiek op heb gegeven, is op het feit dat sommige scholen allochtonen systematisch weerden en op degenen die dat verdedigden. Want dat heeft het ontstaan van concentratiescholen bevorderd. Net zoals het "watervalsysteem" waar we hopelijk binnenkort vanaf zijn.

In concentratiescholen vind je overigens niet alleen een meerderheid van allochtonen, maar ook een meerderheid van de lagere sociale klasse (autochtoon en allochtoon). En laat het nu die groepen juist zijn die de grootste nadelen van concentratiescholen ondervinden. Dát is er dan ook de oorzaak van dat de verschillen tussen de schoolresultaten in ons zo groot zijn (niet alleen tussen autochtonen en allochtonen, maar ook tussen arm en rijk).

Wat je me ook al vaker zal hebben lezen schrijven, is dat de media aan tendentieuze berichtgeving doet. Ik ben dan ook niet degene die op basis van een krantenberichtje een zoveelste discussie start. Daarvoor moet je anderen met de vinger wijzen.

Laatst gewijzigd door Edina : 2 september 2011 om 14:51.
Oud 2 september 2011, 14:30   #100
Demosthenes
Banneling

Standaard

Citaat:
Het ontgaat u misschien, maar iemand die retorisch vragen stelt getuigt volgens mij nog meer van een onwil om in discussie te willen gaan.
Demosthenes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be