Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 september 2011, 21:42   #81
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Even een vraagje ter determinatie: als unitair Belg(cist) bent u voor of tegen een streng immigratiebeleid?
Oud 20 september 2011, 21:44   #82
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Ambiorix1 : 20 september 2011 om 21:45.
Ambiorix1 is offline  
Oud 20 september 2011, 21:45   #83
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
Even een vraagje ter determinatie: als unitair Belg(cist) bent u voor of tegen een streng immigratiebeleid?
Als Belg, als Vlaming,en vooral als Limburger ben ik voor een degelijk immigratiebeleid. Dat impliceert dat het beleid zeer zeker veel strenger moet. Maar dat heb ik al meermalen gezegd.

Laatst gewijzigd door system : 20 september 2011 om 21:45.
system is offline  
Oud 20 september 2011, 21:45   #84
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Ik zeg gewoon wat is. Wanneer men zich steunt op de feiten, kan er niets mislopen.

Daarentegen, als men excentrieke theorieën uitdoktert uit revanchistische redenen omdat men treurt om de verkeken kans (zoals de Vlaams-nationalisten nu doen), ja dan moet men zicn ook niet verwonderen dat bij deze mensen de zon opgaat in het noorden. Dat komt omdat zulke rekels het noorden kwijt zijn.
das uw mening....de feiten moet ik erzelf bijdenken veronderstel ik.
Ambiorix1 is offline  
Oud 20 september 2011, 21:48   #85
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als Belg, als Vlaming,en vooral als Limburger ben ik voor een degelijk immigratiebeleid. Dat impliceert dat het beleid zeer zeker veel strenger moet. Maar dat heb ik al meermalen gezegd.
Had het eigenlijk over de luikenaar, hij kan een FN'er zijn. Voor u daarentegen vrees ik dat er op dit moment geen partij is, tenzij u dit anders ziet.
Oud 20 september 2011, 22:08   #86
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Ik ben een Belgische unitarist. Hebt u daar ook een definitie voor?
een koekoeksei??
omaplop is offline  
Oud 20 september 2011, 22:10   #87
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Dacht wel dat de topicstarter naar Rondas gerefereerd heeft!
bij citaten verwijst men naar de krant en het bewuste artikel, daar gaat het over. Gewoon een copy-paste van een tekst zonder bronvermelding is not done; dat de naam van rondas er in staat weet ik ook wel.
peter1962 is offline  
Oud 20 september 2011, 23:06   #88
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We zijn niet allemaal zo normaal als de dikke, hè?
No tax without represenation!
Als we decennia aan een stuk geld geven aan twee gewesten, verwacht je dat ze er zich mee overeind helpen.
Als ze dat niet doen, en duidelijk vegeteren op dat geld, willen we ze kunnen afstraffen.
Helaas kunnen we dat niet.
Stem je als protest dan massaal op een partij die tegen die ondemocratische situatie ageert, vang je weer bot.
Opnieuw dezelfde postjespakkers die in de regering gaan zitten.

Ik snap unitaristen zoals Bwarrior heel goed, maar ze vergeten één ding:
De Franstaligen waren diegenen die de federale staat en de taalgrens wilden, omdat ze op die manier hun minderheid als een meerderheid konden gebruiken, en op die manier dit land blijvend kunnen blokkeren op alle niveau's. Ze gaan nooit toelaten dat dat terug gedraaid wordt, nooit!
Bovendien steekt die hautaine houding van dat volk van over de taalgrens mij steeds meer tegen. Ons als nazi's beschouwen, maar wel ons geld incasseren, en altijd maar opnieuw aan de grenzen van ons grondgebied zitten morrelen.

Heel mooi dat in Vlaanderen veel geflitst wordt, verhoudingsgewijs zelfs drie keer zoveel boetes als in Wallonië worden geind.
Maar als je dan weet dat een groot deel van die boetes als transfer naar Wallonië versluist wordt, dan word ik al iets kregeliger.
Waarom flitsen ze in Wallonië ook niet meer?
Moeten we hier wat minder transfers betalen...

Oh wacht, de Franstalige politicus heeft daar geen belang bij, en bovendien wordt de Waalse burger niet graag geflitst!

Ik word kotsmisselijk van die attitude.
In een onafhankelijk Vlaanderen, dat democratisch zal zijn, want als het bewind mij niet aanstaat kan ik, in tegenstelling tot de dictatuur die België is, hen wegstemmen, wil ik gerust evenveel belasting betalen als nu.
Die gemiddeld 1000 euro per Vlaming, zuigeling, kind, bejaarde die jaarlijks naar Wallonië vloeit, mogen ze van mij houden.
We kunnen er hier de wachtlijsten voor bejaarden mee wegwerken, sociale woningen mee bouwen, zelfs de wegen mee herstellen.
Vandaag de dag moet je eerst opzoeken of het een provinciale, gewestelijke nationale of gemeentelijke weg is vooraleer je weet naar waar te bellen om de put te laten vullen.

En o ja, in een onafhankelijk Vlaanderen zal het nooit meer voorvallen dat die partijen die in een vorige regering zaten en massaal werden weggestemd, er gewoon in de volgende weer inzitten, dankzij de collaborateurs van beneden de taalgrens.

Ikke een vendelzwaaiende, egoïstische flamingant?

Rot toch op, achterlijke zeveraars.

Iemand die godverdomme zijn recht op democratie opeist!!!!!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 20 september 2011 om 23:07.
Nierika is offline  
Oud 20 september 2011, 23:11   #89
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ge moogt er, samen met het leeuwedeel van de Vlamingen al dertig jaar voor zijn. Ge zult er nog dertig jaar mogen voor zijn.
Het zal geen lor veranderen, want aan de andere kant van de taalgrens lachen ze die achterlijken uit die nog denken dat er hier een democratie gevestigd is.
Slaap dus nog maar een half leven door.
Misschien zal er ooit eens een zuchtje verstand met de wind meewaaien tot in Limburg.
Mocht het ooit zover komen, grijp je kans, zou ik zeggen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Nierika is offline  
Oud 20 september 2011, 23:12   #90
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Mijn visie is consistent, zakelijk, en gesteund op de feiten die iedereen kan nagaan. En daarom ook moeilijk te ontzenuwen. Ik hou me dan ook niet bezig met Plopsaland-achtige analyses.
Jongen toch, ge zijt stekeblind en ge ziet het (natuurlijk) niet.

Nierika is offline  
Oud 20 september 2011, 23:15   #91
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wat is trouwens "defenitie" ?
"Defenitie", da's muggeziften om zeker niet in te gaan op de inhoud van de "defenitie".

Nierika is offline  
Oud 20 september 2011, 23:20   #92
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Er zijn er die met 27% denken dat ze het centrum van het heelal zijn.
Wat is het verschil ?
Geef mij eens de link waar dit gezegd wordt of stop met onzin te verkopen die u �* la carte verzint.
Dergelijke posts zouden meteen moeten verwijderd worden. Er zou hier welhaast niks meer terug te vinden zijn van u en uw Belgicistische vriendjes.
Gratuite opmerkingen lanceren, daar zijn ze als de besten in.

Nierika is offline  
Oud 20 september 2011, 23:30   #93
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En, Ambiorix, hebt ge nu al een "defenitie" voor een unitarist? Ik wacht. En leer eens Nederlands schrijven. Gij bent flamingant, zeker?
Nen dromer, niet meer, niet minder.
Voor een unie zult ge over de lijken van vier miljoen Franstaligen moeten stappen.
Echte democratie, hier in België?
Ik die een Waalse politicus kan afstraffen omdat ie mijn zuur verdiende centen niet laat renderen zoals ik het wil?

Ik teken meteen voor een unie zulle, maar we weten allebei dat dat er nooit zal van komen.

En ja hoor, ik meen het.
Een unie?
Liever gisteren dan vandaag.
Dat je dat moet horen van iemand die voor jou onmiskenbaar een gehate flamingant is...
Begin nu niet te hyperventileren, maar da's het enige échte verschil tussen de mijnen en de jouwen: de dromer, den utopist, den illusionist, de simplist, den "ik-zet-me-af-tegen-de-flaminganten-omdat-het-in-elitaire-linksintellectuele-kringen-in-is"-ist (alle categorieën van unionisten) versus de realist.
Ge kunt daar heel uw jargon aan beledigingen, generalisaties, schimpscheuten, ridiculismen en denigraties tegenoverzetten, zoals ge gewoon zijt te doen.
Het verandert er gene zak aan.

Laatst gewijzigd door Nierika : 20 september 2011 om 23:47.
Nierika is offline  
Oud 20 september 2011, 23:35   #94
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Blij dat we het erover eens zijn dat Jempie gazettenvulling produceert.
Dat stuk interesseert me ook voor geen kloten.
Daar overtuigt ge geen mensen mee.
Vertel dingen die ze begrijpen.
Hamer op het feit dat België een ondemocratisch vehikel is.
No tax without representation.
Speel op de geldbeugel waaruit geld vloeit en blijft vloeien zonder dat de eigenaar inspraak heeft op het beleid.
Dat begrijpt iedereen.
Als de media het een beetje eerlijk speelden, ipv mee te gaan in deze schijndemocratie, was het systeem binnen het jaar opgedoekt.

Nierika is offline  
Oud 20 september 2011, 23:39   #95
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Ben je boos?
Pluk een roos.
Oud 20 september 2011, 23:47   #96
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Ben je boos?
Pluk een roos.
Ik ben allergisch aan rozen.

Nierika is offline  
Oud 21 september 2011, 00:34   #97
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Marginaal?
giserke is offline  
Oud 21 september 2011, 02:31   #98
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De laatsten der Mohikanen ...
Ernst Niessen is offline  
Oud 21 september 2011, 05:35   #99
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht
Als traditionele partijen het voor 90 procent*met elkaar eens zijn, onder welke noemer kunnen ze dan een eenheidpartij stichten? Jean-Pierre Rondas stelt, als compensatie voor hun ideologische geslachtloosheid, voor dat het belgicisme de gemeenschappelijke ideologie wordt.

Caroline Gennez, eergisteren kondigde ze aan dat ze een toffe ministerportefeuille niet zou afwijzen. Enkele uren voordien wist ze te voorspellen dat haar opvolger Bruno Tobback met een stalinistische score zou verkozen worden, een uitdrukking die zelfs door de geschreven pers zorgvuldig werd vermeden. Niet te verwonderen tenslotte, want ook over andere onderwerpen denkt sp.a, die straks nog 10 procent haalt, graag in termen van 90 procent. Zo kwam Gennez een maand of wat geleden vertellen dat haar partij, plus Open Vld en CD&V en Groen! het over 90 procent van de materies voor 90 procent eens zijn. Deze uitspraak is inderdaad een beschrijving van de huidige toestand. Men kan ook verwijzen naar Luc Cortebeeck, die als ACV-man opriep "desnoods" voor Open Vld te stemmen (maar zeker niet voor de egoïsten van N-VA). Of naar Rik Torfs, wiens meest saillante idee in zijn CD&V-toekomstvisie bleek te zijn, dat er in de al te talrijke verloven voor werknemers moest gesnoeid worden.

Waar, in het licht van die 90 procent, staan deze partijen nog voor? Je zou je vinger willen opsteken en voorzichtig suggereren: misschien toch allen samen in één partij? Dat denken en zeggen ze dus ook (zie Gennez). De vraag is alleen, onder welke noemer stichten ze zo'n eenheidspartij? Met welke ideologie na The End of Ideology? Wel, als compensatie voor hun ideologische geslachtloosheid dient zich daar de noemer van het belgicisme aan.

Belgicisme als laatste ideologie? Zo werkt het nu toch ook al? Belgicisme als last stand, als dernier carré, als vastklamp-ideologie voor tripartite-gezinden. Belgicisme als ersatz-ideologie die de nostalgie naar de verdrongen ideologieën moet temperen. Belgicisme als troostideologie voor de geknakte idealen. Belgicisme als verkleefdheid aan een bloedeloze staatsconstructie, vermomd als morele houding. Belgicisme voor wie het niet meer weet.

Belgicisten schrijven het woord 'Vlaams' met ae en sch. Belgicisten dreigen er soms mee om, als dat hier zo voortgaat, uit Vlaanderen te verhuizen. Naar Brussel, zeggen ze. Belgicisten beweren dat België een laboratorium is. Belgicisten beweren dat flaminganten met vendels zwaaien, onder hun kerktoren zitten, en daar kaakslagen ontvangen drie uitdrukkingen die alleen in het belgicistische vocabularium voorkomen. De belgicist denkt dat alle problemen in deze staat opgelost geraken als hij maar voldoende zijn viscerale afkeer van de Vlaamse Beweging, en bij uitbreiding van de Vlaamse natie, etaleert. Een natie die, naargelang het soort belgicist, ofwel niet bestaat, ofwel niet hoort te bestaan. Het grote probleem van de belgicist is dat België wel een paritaire regering heeft, maar geen paritair volk.

Voor de belgicist is de Vlaamse Beweging van nature rechts en neoconservatief, maar tegelijk ook neoliberaal en genetisch separatistisch. Laat ik tegenover deze courante epitheta voor de flamingant eens in dezelfde stijl nagaan wie ik zo allemaal in het belgicistische kamp terugvind. Ik zie er de bankiers met pijp en dikke onderlip. Ik zie er baronessen van nederige afkomst. Ik vind er profitariaatssocialisten, zowel in de gewone betekenis van het PS-systeem, als van de de sp.a die zijn kar aan diezelfde PS hangt. Ik merk er passé-loftsocialisten op, luxe-multiculturalisten en pseudoglobalisanten. Schlagerzangers en eigenaars van voetbalclubs. Belgicisme heerst waar de neo-maoïst de hand reikt aan de hyperliberaal en de projectontwikkelaar. Hèhè, dat lucht op.

Belgicistische partijen zijn alleen Vlaamse partijen, nooit Franstalige (die zijn gewoon Belgisch). Op om het even welke vraag hebben ze een anti-separatistische mantra als antwoord. Je waarschuwt ze voor de nefaste gevolgen van rotte compromissen: ja maar, antwoordt de ene, ik wijs een onafhankelijk Vlaanderen af. Je wijst ze op het eeuwige immobilisme en het status-quo in de Belgische staat: ja maar, zegt de tweede, ik ben geen separatist. Je probeert ze te alarmeren over de nefaste gevolgen van een door de Franstaligen gewilde, mensonterende immigratie- en asielpolitiek: ja maar, verdedigt een derde zich, wij zijn constructief en wensen tot een akkoord te komen.

Belgicisten hebben nog één gemeenschappelijk kenmerk dat ik nog niet heb vermeld. Ze wensen namelijk niet 'belgicist' genoemd te worden. Ze zijn daar heel teergevoelig in. Dat label schuwen ze als de pest. Ze vinden het een scheldwoord. Ze ontkennen wat ze zijn. Voor een belgicistische partij kraait de haan altijd.
Bravo
Goed verwoord
Pin en Puk is offline  
Oud 21 september 2011, 06:09   #100
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht
Winkelen in boetieks..en leven van de sociale zekerheid...tja ik begrijp dat er sommigen dol zijn op belgie
De benaming "boutique" betekent "winkel".
Henri1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be