![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() [quote=eno2;5723714]
Citaat:
Tien jaar geleden was alle cholesterol slecht, was alle vet slecht, ... ondertussen bestaan er al tig soorten vet en cholesterol en is de ene goed en de andere slecht en misschien blijkt binnen nog eens tien jaar dat bij een mens met dat type darmflora die cholesterol goed is maar bij een mens met een ander darmtype diezelfde cholesterol ongezond is. Of dat iemand met dit gen zulk vet beter verwerkt dan ander vet. ... En dan gaan wij met taksen proberen dat te sturen. Ik zie het al voor me. Binnen vijftig jaar eerst uw genetisch en biologisch profiel laten aanmaken en dat moet dan op je winkelkaart staan zodat de juiste taks voor elk product kan berekend worden. Als dan wetenschappelijke inzichten veranderen kan je de staat voor de rechter slepen om onjuist gehoffen taksen terug te vorderen of kan de staat jou voor de rechter vragen om nog een tegoed te vorderen. ![]() Mij lijkt het meer op zo een plastieken zakjes taks. Er wordt nu meer kilo plastieken zak verbruikt dan vroeger. Minder wegwerpzakjes dat wel, een pak meer dikke "herbruikbare". De overheid gaat de voedingsindustrie niet kunnen bijhouden gelijk die nieuwe ingrediënten gaan uitvinden om die taks te ontwijken om massaproductie goedkoper op de markt te kunnen brengen dan arbeidsintensief gezond voedsel. Een beetje zoals ze nu achterlopen op de designerdrugs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat verandert alles. Moet wel nog van alle kanten bevestigd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() [quote=Scherven A. Mok;5724376]
Citaat:
Maar gezien mijn wetenschappelijke status moet je nog niet opzwellen tot explosiepunt. Toch zie ik je punt. Deze taks is achterlijk. Toch verander ik nog mijn standpunt niet. Er wordt zo weinig gedaan tegen de criminele voedselindustrie, dat ik het meest achterlijke toejuich dat wél gedaan wordt, al was het maar omdat het een eerste zwakke linkse directe is naar hun stalen kaak. Laatst gewijzigd door eno2 : 3 oktober 2011 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
http://www.armoedebestrijding.be/cijfers_gezondheid.htm Overgewicht: 50,8 - 58,9 % Zwaarlijvigheid: 9,1 - 19,2 % Hier nog wat cijfers over de kosten en projecties voor de toekomst: http://www.consultancy.nl/nieuws/mck...npost-van-zorg Maar je hebt gelijk: een vettaks is inderdaad een te simpele oplossing. Sporten zou moeten aangemoedigd worden, maar ik meen me te herinneren dat op dit forum in een andere draad moord en brand geschreeuwd werd als er werd gesproken over beweging te subsidiëren. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu, op zich vind ik het wel een verbetering dat niet enkel rokers gestraft worden voor hun gedrag in het kader van gezondheidskosten, maar ze leggen die link tussen fastfood en overgewicht wel nogal gemakkelijk vind ik. Ik ken verschillende mensen uit mijn directe omgeving met overgewicht (+100kg) en dat zijn geen fastfood of vet-eters, maar vooral mensen met een genetische aanleg om dik te worden en vooral graag eten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Er is al navolging in Nederland:
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2824/Pol ... taks.dhtml Partij voor de Dieren komt met wetsvoorstel voor 'vleestaks' Er zijn ook al landen voorgegaan: Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 3 oktober 2011 om 23:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() In ieder voedsel zit vet en / of suiker. Dus wordt in feite elke vorm van voedsel belast, tenzij er natuurlijk normen worden gesteld die jaarlijks zullen worden aangescherpt, de weg die iedere belasting gaat.
Het is dus een ordinaire voedselbelasting met een vaag politiek oogmerk. Natuurlijk kijken andere overheden met grote belangstelling naar dit soort belastingen. Hoe meer de burger uitgeperst wordt hoe beter het is. En wat een menslievend argument toch? Jullie worden aan alle kanten leeggeschud, in de ijskast en in de beurs. Lang leve de politiek. Toch iets voor Belgie om die met terugwerkende kracht in te voeren?
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() @ Ratatosk:
Volgens de site gezondheidsdienst van Vlaanderen i s inname van verzadigde vetten en cholesterol niet nodig http://www.gezondheid.be/index.cfm?f...rt&art_id=2076 |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Uw geld of uw leven - wij hebben het goed voor met U" (het devies van de staat). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |