Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 oktober 2011, 09:49   #81
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Jullie zijn toch steenezels, zeg... Wat doet het ertoe?
Hier heb je een punt.
Oud 6 oktober 2011, 10:03   #82
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Zoals gewoonlijk zijn het de vragen die gesteld worden die het euvel zijn.

"Bent u fier om te zijn wat u eigenlijk bent"? zal eerder een ja krijgen.

Als het gaat om de mening te verkrijgen van de mensen over de splitsing van België is de vraag niet: "Bent u fier om Belg te zijn?".

De vraag is dan meer:

"Ziet u de meerwaarde voor Vlaanderen in het bestaan van België"?

"Vindt u de huidige Belgische staatsconstructie goed?"

"Vindt u dat de evolutie van de staat in de goede richting gaat voor Vlaanderen?"

"Denkt u dat Vlaanderen en Wallonië een goed financieel evenwicht hebben ten op zichte van elkaar."

De suggestiviteit en onderliggende assumpties van vragen kleueren een dergelijke enquête altijd in die mate dat ze onbruikbaar is.
Liederik is offline  
Oud 6 oktober 2011, 10:07   #83
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Veel Belgen zien een toekomst in hun land in emigreren niet.
Inderdaad een voor mij onbegrijpelijk gegeven. Ik moet op een andere golflengte zitten. Vanaf mijn adolescentie wist ik dat ik ergens zou gaan leven, waar precies wist ik niet, maar zeker niet in België. Toen ik mijn eerste belastingbrief kreeg wist ik dat nog veel harder.

Laatst gewijzigd door patrickve : 6 oktober 2011 om 10:08.
patrickve is offline  
Oud 6 oktober 2011, 10:13   #84
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Straf, ik ken niemand die trots is op zijn Belg-zijn.
Ik vind het trouwens een ongelofelijk belachelijk idee om trots te zijn op de toevalligheid van de plek waar men geboren is of zo. De enige mensen die met enige reden trots kunnen zijn op een nationaliteit zijn vreemdelingen die ze aangevraagd en gekregen hebben.

Ik zou evengoed trots kunnen zijn op mijn familienaam, of trots kunnen zijn op de derde letter van mijn geboorteplaats, of trots zijn op mijn geboortedatum.

Vierkant ridicuul.

Daarentegen, ik aanvaard mijn "belgitude" volledig als mijn origine. Ik heb ook altijd gezegd dat het LAND België prima is (een stuk van de wereldbol, met mensen, landschappen en steden en zo erop). Maar de STAAT België is een mottig scharminkel geworden waar niks goeds meer van te verwachten is, en hoe rapper dat opgedoekt wordt hoe beter, he.
Oud 6 oktober 2011, 10:14   #85
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Opvallend is ook dat jongeren vooral een Belg-gevoelen hebben. En dat is een goed teken!
Jong en onwijs
respublica is offline  
Oud 6 oktober 2011, 10:23   #86
respublica
Minister

Standaard

Ik vind de vraag "Bent u trots om Belg te zijn?" al foutief, want er zijn (tenzij administratief gezien) eigenlijk geen Belgen. Heel zelden heb je mensen die zich even goed thuisvoelen in Vlaanderen als in Wallonië, omdat ze perfect tweetalig zijn. Al de andere mensen, die zeer sporadisch in het andere landsgedeelte komen en amper weten wat er leeft, kan je echter moeilijk Belgen noemen, tenzij je verwijst naar een erg vage gemeenschappelijke identiteit, geschapen door eeuwen samenleven in één staat, die je veronderstelt.
respublica is offline  
Oud 6 oktober 2011, 10:30   #87
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sire, er zijn nog Belgen .

Zelfs bij de NVA is er ongeveer zo'n 70% die Belg wil zijn én... blijven !
System lacht met peilingen, tenzij die in zijn kraam passen.

Niets nieuws onder de zon
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 6 oktober 2011, 10:30   #88
Hoera
Provinciaal Statenlid

Hoera's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Zoals gewoonlijk zijn het de vragen die gesteld worden die het euvel zijn.

"Bent u fier om te zijn wat u eigenlijk bent"? zal eerder een ja krijgen.

Als het gaat om de mening te verkrijgen van de mensen over de splitsing van België is de vraag niet: "Bent u fier om Belg te zijn?".

De vraag is dan meer:

"Ziet u de meerwaarde voor Vlaanderen in het bestaan van België"?

"Vindt u de huidige Belgische staatsconstructie goed?"

"Vindt u dat de evolutie van de staat in de goede richting gaat voor Vlaanderen?"

"Denkt u dat Vlaanderen en Wallonië een goed financieel evenwicht hebben ten op zichte van elkaar."

De suggestiviteit en onderliggende assumpties van vragen kleueren een dergelijke enquête altijd in die mate dat ze onbruikbaar is.
Zeer juist....

De enige "enquête" die telt is het kieshokje...

Volgens de laatste peiling in la libre belgique, zou reedsongeveer 50 procent stemmen voor separatistische partijen...

Dit is gewoon de zoveelste brainwashing door de regimepers

Laatst gewijzigd door Hoera : 6 oktober 2011 om 10:31.
Hoera is offline  
Oud 6 oktober 2011, 10:35   #89
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Zeer juist....

Volgens de laatste peiling in la libre belgique, zou reedsongeveer 50 procent stemmen voor separatistische partijen...

Jaja leg het maar uit. Ik heb u nooit zoveel (negatieve) commentaar horen geven wanneer het ging om een enquête in het voordeel van de NVA.
Het Oosten is offline  
Oud 6 oktober 2011, 10:38   #90
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Heel eenvoudig: Belg dat ben je! Het wordt je met de paplepel ingegeven. Je bent het omdat je dat leert op school, op je identiteitskaart staat, het je door de media constant wordt ingeblazen! Vlaming daarentegen dat word je! Dat is niet iets dat langs allerlei maatschappelijke wegen wordt opgelegd en ingeprent! Dat is iets dat groeit in je binnenste, in je hart! Het wordt ook door allerlei instanties tegengewerkt! Belg-zijn is voor luieriken onder ons: dat heb je automatisch! Vlaming-zijn daar moet je constant voor vechten dat moet je voortdurend beleven, daar moet aan gewerkt worden! Dat is nietvoor luiaards en lafaards: als je Vlaming wordt, besef je dat je constant zult moeten strijden! Een Belg, of beter gezegd degene die zich Belg wil noemen,is degene die met alles tevreden is zolang hij maar genoeg eten heeft, een dak boven zijn hoofd en op tijd kan profiteren van de maatschappij. Eigenlijk is het daarom heel normaal dat er meer mensen Belg willen genoemd worden: dat kost geen inspanning!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 6 oktober 2011, 10:43   #91
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoera Bekijk bericht
Zeer juist....

"La Libre Belgique" is dus geen "regimepers" ??
Pietje is offline  
Oud 6 oktober 2011, 10:49   #92
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Heel eenvoudig: Belg dat ben je! Het wordt je met de paplepel ingegeven. Je bent het omdat je dat leert op school, op je identiteitskaart staat, het je door de media constant wordt ingeblazen! Vlaming daarentegen dat word je! Dat is niet iets dat langs allerlei maatschappelijke wegen wordt opgelegd en ingeprent! Dat is iets dat groeit in je binnenste, in je hart! Het wordt ook door allerlei instanties tegengewerkt! Belg-zijn is voor luieriken onder ons: dat heb je automatisch! Vlaming-zijn daar moet je constant voor vechten dat moet je voortdurend beleven, daar moet aan gewerkt worden! Dat is nietvoor luiaards en lafaards: als je Vlaming wordt, besef je dat je constant zult moeten strijden! Een Belg, of beter gezegd degene die zich Belg wil noemen,is degene die met alles tevreden is zolang hij maar genoeg eten heeft, een dak boven zijn hoofd en op tijd kan profiteren van de maatschappij. Eigenlijk is het daarom heel normaal dat er meer mensen Belg willen genoemd worden: dat kost geen inspanning!
En 'Vlaming zijn' niet zeker?? Hoeveel keren dat ik op school heb moeten horen van 'Guldensporenslag hier' en 'Jan Breydel daar' en 'wij Vlamingen dit' en 'wij Vlamingen dat' en 'ons volk' zus en 'ons volk' zo. En in de jeugdbeweging (KSA) was het maar van hetzelfde. Zelfs de pastoor had het over 'Onze lieve vrouw van Vlaanderen'...Brainwashing tot en met.

Ik stel voor dat u uw sprookjes ergens anders gaat vertellen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 oktober 2011 om 10:59.
Het Oosten is offline  
Oud 6 oktober 2011, 10:57   #93
freelancer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Waarschijnlijk... want deze krant is één van de weinigen die vermeldt dat de van fraude verdachte topman, de heer Zaks, een PS-signatuur heeft...
In de Nederlandstalige Belgische kwaliteitskranten werd die link met de PS eerst wel vermeld (online)... maar later verwijderd...
Léon Zaks (PS) incarcéré �* la prison de Forest !
http://www.lalibre.be/actu/belgique/...de-forest.html

Laatst gewijzigd door freelancer : 6 oktober 2011 om 10:58.
freelancer is offline  
Oud 6 oktober 2011, 11:10   #94
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Inderdaad een voor mij onbegrijpelijk gegeven. Ik moet op een andere golflengte zitten. Vanaf mijn adolescentie wist ik dat ik ergens zou gaan leven, waar precies wist ik niet, maar zeker niet in België. Toen ik mijn eerste belastingbrief kreeg wist ik dat nog veel harder.
Tjah, mijn madam kan haar familie niet missen, ik kan mijn madam niet missen. Het is dus helemaal niet zo dat mensen hier blijven omdat ze van hun land houden zoals ons hypocrietje suggereert. Veel mensen blijven omwille van andere factoren in dit land. Geloof me vrij, was ik nog vrijgezel, ik zat hier niet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 6 oktober 2011, 11:13   #95
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind het trouwens een ongelofelijk belachelijk idee om trots te zijn op de toevalligheid van de plek waar men geboren is of zo.
Inderdaad, alsof dat een verdienste op zich is. Belgicisten beschuldigen de flaminganten vaak van vendelzwaaierij terwijl ze er 1000 keer erger in zijn. Ik ben flamingant, niet omdat ik trots ben om Vlaming te zijn, maar alleen maar omdat ik Vlaanderen als het middel bij uitstek zie om de regio waar ik toevallig vertoef competitief te maken en welvaart te creëren.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 6 oktober 2011 om 11:13.
fox is offline  
Oud 6 oktober 2011, 11:14   #96
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Tjah, mijn madam kan haar familie niet missen, ik kan mijn madam niet missen. Het is dus helemaal niet zo dat mensen hier blijven omdat ze van hun land houden zoals ons hypocrietje suggereert. Veel mensen blijven omwille van andere factoren in dit land. Geloof me vrij, was ik nog vrijgezel, ik zat hier niet.
Diegenen die België wonen en leven zijn zonder meer gelukzakken. En wie het niet gelooft, moet het maar eens in een ander land gaan proberen.
Het Oosten is offline  
Oud 6 oktober 2011, 11:17   #97
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar kan ik je misschien wel een antwoord op geven. Ik heb namelijk verschillende kansen gehad om te emigreren naar het buitenland, onder andere Canada.

De reden waarom ik finaal besloten heb om dit toch niet te doen was niet omdat het hier zo goed (of slecht) is, en al zeker niet voor het klimaat, maar vanwege de banden die ik hier heb met mensen, wat ik zou winnen bij een emigratie woog niet op tegen wat ik zou moeten achter laten. (Al blijft Frankrijk wel lonken).
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 6 oktober 2011, 11:17   #98
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Diegenen die België wonen en leven zijn zonder meer gelukzakken. En wie het niet gelooft, moet het maar eens in een ander land gaan proberen.
Stel U eens voor hoe goed we het wel niet zouden hebben met deftig bestuur!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 6 oktober 2011, 11:20   #99
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Alle peilingen gaan in dezelfde richting. De uitdaging is al die mensen een politieke stem te geven. Als dat lukt, geef ik het federalisme nog hooguit vier jaar.
De Brabander is offline  
Oud 6 oktober 2011, 11:21   #100
De Brabander
Minister-President

De Brabander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Als de peiling de flaminganten goed uitkomt niet, anders wel.
De Brabander is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be