![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | ||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Scorpio : 22 januari 2012 om 18:42. |
||||
|
|
|
|
|
#82 | |||||
|
Banneling
|
Citaat:
Again, als jij zelfs niet eens naar kosten kijkt bij het vergelijken, dat moet je niet verbaasd zijn dat de anderen ook alleen maar naar iets futiel als de dieselkost kijken. Citaat:
Kijk naar de prijs van een ticket. Nog eerlijker zou zijn om de echte kostenplaatjes eens op te zetten, maar ga je zelfs niet eens aan beginnen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
|
|
|
|
|
#83 | ||||
|
Minister-President
|
Citaat:
INKOMSTEN per kilometer: 8,3 cent. KOSTEN per kilometer: 8,3 x 3,26 = 27 cent Dat is nu toch echt zo moeilijk niet lijkt me? Citaat:
Verklaar. Citaat:
Citaat:
|
||||
|
|
|
|
|
#84 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Spijtig eh, daardoor slik ik je zever immers niet Citaat:
Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#85 | ||||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik mag hopen dat jij in je professionele leven nooit met cijfertjes moet werken, want daar is het duidelijk best droevig mee gesteld. Ik heb trouwens nog steeds geen antwoord gekregen op deze vraag: Citaat:
Je ziet dus hoe we voor die berekening zijn uitgegaan van de ECHTE inkomsten, en de ECHTE subsidies? Wel, vertel mij dan een keer, mister wise guy, waarom we voor de berekening van dat ondertussen beruchte traject opeens NIET meer zouden moeten uitgaan van de echte inkomsten om de echte kosten te berekenen, maar wel dienen uit te gaan van de fictieve situatie waarbij opeens iedereen de volle ticketprijs betaalt? DAT zou ik je graag eens zien uitleggen. Veel succes! |
||||
|
|
|
|
|
#86 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Nee, om de daadwerkelijke kost van een bepaalde rit te kennen heb je niet de gemiddelde inkomsten nodig als uitgangspunt. Jij heb dat nodig omdat je per se met die maatstaf je berekening wil gaan maken, maar dat maakt het plaatje er niet realistischer op Blijven proberen Citaat:
Ik ben dan ook gewoon om het overzicht te houden in een bos van cijfers, en ik heb er zeker geen probleem mee om in te zien wanneer anderen cijfers manipuleren om hun gelijk te halen... Maar bon; om je grote gelijk te halen, moet ik dus geen rekening houden met de standaard prijs, maar met de gereduceerde prijs, aangezien elke consument dat toch maar betaald? Wat let anderen dan om enkel de dieselprijs in rekening te brengen? Citaat:
Kosten en inkomsten zijn niet hetzelfde. Dat antwoord had je al eens gekregen. |
|||
|
|
|
|
|
#87 | |||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
En ik zie geen enkel antwoord, op geen enkele van mijn concrete vragen. Bereken ons hier eens de daadwerkelijke kostprijs, per kilometer. Toe. Het is duidelijk dat je een erg hoge dunk hebt over jezelf, maar ook dat vanaf het moment je gevraagd wordt naar concrete bezwaren tegen mijn berekening, je niet verder komt dan wat snerende opmerkingen, en wanneer je gevraagd wordt om het dan zelf eens uit te rekenen, je rond de pot begint te draaien. Citaat:
Doe ons de berekening eens voor. Je hebt alle cijfers om dat te doen: je weet hoeveel inkomsten er zijn. Je weet hoeveel subsidies er zijn. Bereken ons dan eens hoeveel een ritje Herentals - Lier daadwerkelijk kost. Ik zeg 5,70 Euro. Graag jouw prijs. Dus stop met rond de pot te draaien, en laat het eens gewoon zien. Met berekening, met redenering. |
|||
|
|
|
|
|
#88 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik mag mijn auto volledig zelf bekostigen nietwaar, met alle taxen en uitzuigerij erbij.
En ja, een ticketje Lier-Herentals is waarschijnlijk wel €5.7. En wat heeft dat te maken met de echte werkingskost van dat treinstel?
|
|
|
#89 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#90 | ||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Dat je in die hoedanigheid wat dan ook wel of niet gelooft over mijn echte functie, dat zal me letterlijk worst wezen Citaat:
Citaat:
In realiteit zal die kost hoger liggen en de kost van lange ritten wat lager, maar bon. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Sfax : 23 januari 2012 om 17:16. |
||||||
|
|
|
|
|
#91 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Je eerste berekening (0,26 en 5,5) is quasi dezelfde dan die ik gemaakt heb. Je komt dus met andere woorden tot dezelfde conclusie als ik! |
||
|
|
|
|
|
#92 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Dus jawel, de berekening klopt wel degelijk. Tuurlijk, 't is een benadering waarbij je een stuk van de infrastructuurkost voor goederenvervoer op het reizigersvervoer zet, maar erg is dat niet. Het gros van die infrastructuurkost valt immers terug op personenvervoer (tenzij jij plots wil gaan claimen dat alle lijnen in België aan goederenvervoer doen en het gros van alle rollend materieel + vastgoed rond de lijnen voor goederenvervoer bestempeld zijn). Then again, jij wil geen echte activity based costing gaan doen, want dan gaat jouw kost van een goeie 7€ voor het bewuste traject nog eens stevig omhoog. Citaat:
Ik kom op een kost van meer dan 7€ voor dat bewuste traject. Met de wagen was dan nog steeds maar een dikke 5€. (en dan mag je me op je blote knietjes danken dat ik zo vriendelijk ben om de volledige kost van de wagen door te rekenen - de realiteit is ook dat voor eenieder die reeds een wagen heeft voor welke reden dan ook, het gebruik van die wagen nog een pak goedkoper zal zijn). Laatst gewijzigd door Sfax : 23 januari 2012 om 18:33. |
|||
|
|
|
|
|
#93 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
Onderschat dat cijfer maar niet! Edit: trouwens, je eerste berekening, die uitkwam op 0,26 Euro per km en 5,5 Euro voor Herenatls-Lier klopt ook al niet. Het getal waarvan je vertrekt (de totale operationele kost) is namelijk ook daar niet alleen voor het reizigersvervoer, maar ook voor cargo, vastgoed, e.d. Had er even niet verder bij stilgestaan hoe je aan het getal kwam, ging er even van uit dat afrondingsfouten aan de basis lagen van het kleine verschil met mijn berekening. In realiteit was het puur toeval dat de getallen zo dicht bij mekaar lagen. Laatst gewijzigd door Scorpio : 23 januari 2012 om 19:20. |
||
|
|
|
|
|
#94 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
De berekening klopt. 't Is een benadering, maar ze klopt niettemin. |
||
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Je berekening klopt van geen kanten. |
|
|
|
|
|
|
#96 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Statements �* la "kijk eens naar de haven joh, die is zo groot! Je moet wel verkeerd zijn", daarmee toon je niet veel aan Citaat:
't Is een eenvoudige deling hoor. Deel A door B en je hebt ze al En waarom ik dat doe heb ik je al aangegeven. Proportioneel gezien is de infrastructuur nodig voor personenvervoer veel groter dan voor goederenvervoer. Zowel voor rollend materiaal als voor infrastructuur. Maar ik kan jouw dooddoeners ook gebruiken hoor Heb je alle sporen tussen Berchem en Antwerpen-Centraal wel al eens gezien joh! Daar rijdt geen enkele goederentrein door, maar 't ligt er toch maar mooi Of nog: heb je dat station van Luik al eens gezien joh! Daar heeft geen enkele goederentrein wat aan |
||
|
|
|
|
|
#97 |
|
Banneling
|
Enfin, ik zal nog welwillend zijn, en de prijs afronden op 7€ voor dat traject van 21km, en al even welwillend neem ik de volledige kost van de wagen mee.
Dat is dan 7€ versus als ik me goed herinner 5,5€ voor de wagen. (wanneer er alleen gereden wordt) Laat je rekenkunstjes daar maar eens op los om aan te tonen dat de trein toch goedkoper is. |
|
|
|
|
|
#98 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Je negeert dus COMPLEET: -de volledige cargo-afdeling. Een half miljard Euro, puur aan werkingskosten, zonder de aanzienlijke investeringen in nieuwe cargo-infrastructuur te tellen (kosten die ook naar alle waarschijnlijkheid in de honderden miljoenen Euro's lopen); -kosten voor vastgoed, o.a. commerciële ruimten in de stations, die verhuurd worden en dus niet rechtstreeks betrekking hebben op de berekening van de vervoerskost voor reizigers: voor de volledige groep spreken we over minstens 100 miljoen Euro; -kosten gedaan voor derden. Dit zijn o.a. de privé-vervoerders die gebruik maken van het Infrabel-net, spoorwegbedrijven die onderhoudswerk laten uitvoeren door NMBS Technics,... -... Van je 3,5 miljard Euro moet naar schatting zo'n miljard af, als we die posten er af halen. En lo and behold, dan komen we op een prijs per kilometer die opnieuw volledig in de lijn ligt van het cijfer dat ik hier al een aantal pagina's citeer. Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#99 |
|
Banneling
|
|