![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Staatssecretaris
|
![]() Het draait ook om ons, en we kunnen doen wat we willen. En dat doen we ook, dat is duidelijk.
Maar inderdaad moeten we er dus heel verstandig mee omgaan. En dat ontken ik helemaal niet; noch geef ik die indruk. Ik geef wel mee dat dieren geen rechten hebben. Het zijn wij, mensen, die afspraken maken over hoe we de natuur en dieren kunnen behandelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
u laten vallen en dood spelen , is een optie, ... al is dat niet altijd een goed idee, ... Een gevecht met Bokito aangaan is ook al geen alternatief... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb mij laten vertellen dat die gasten de kracht hebben van 5 tot 10 volwassen mannen samen. Wel indrukwekkend! Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waar ik het over heb zijn geen geschreven dingen, geen wetten, geen regeltjes. Elk dier heeft op deze aarde natuurlijke rechten, op bestaan, op zijn leefwereld,... Maar jammer genoeg kan het de mens geen hol schelen. Dat een dier pas rechten zou krijgen indien zij plichten hebben is weer iets wat jij ervan maakt en denkt te kunnen bepalen. Dat is natuurlijk gemakelijk, omdat jij een mens bent. Alles draait voor jou rond de mens, wat eigenlijk natuurlijk niet zo is. Blijkbaar hadden indianen geen rechten vroeger, net zoals gekleurde mensen deze niet hadden.
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is die hierarchie is er gekomen door communicatie?
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan naar de winkel stappen en iemand neerknallen, dat geeft me nog niet het recht om dat te doen.
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Ik had het nu wel niet over dierenrechten in het algemeen, want dat is een heel andere discussie. Ik vroeg me gewoon af waarom ik een schaapje in de wei mag hebben en een varkentje in de wei. Alleen mag ik (nou ja, niet ik, de moslim maar soit) het schaapje wèl onverdoofd kelen, maar het varkentje mag ik niet met een schot onmiddellijk pijnloos doden.
Waar zit hem het verschil? Zou het "de consumptie" zijn? Als men het schaap opeet heeft het nut gehad het te doden, als men de hangbuikzwijnen gewoon naar het vilbeluik doet is dat een misdaad. Indien men hopen dieren massaal afslacht zoals vb. met de varkenspest en ze dan in massagraven dumpt of eerder cremeert zeker, dan heet het ook niet "slachten" maar "ruimen". Als je het maar opeet, dan mag het. zoiets? |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Mag volgens jou een dier gedood worden voor menselijke consumptie?
Laatst gewijzigd door parcifal : 13 oktober 2011 om 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() Boeren ('t zijn ook mensen hé) weten dat, en zorgen dat ze geen emotionele band krijgen met dieren die voor de slacht bestemd zijn. Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door parcifal : 13 oktober 2011 om 10:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Ik heb op veel verschillende manieren duidelijk gemaakt dat recht de maatschappij ordent, door rechten en plichten te koppelen waarop men kan afgaan. Als je denkt dat ik dat verzin in plaats van te bogen op 10.000 jaar recht, verblijdt ons dan met jouw visie op rechten en plichten. En jouw filosofisch kader waarvan de mens niet het vertrekpunt is. Tenslotte zou ik het appreciëren als je geen non sequitur conclusies trekt. Ik zeg net dat indianen wel rechten hebben. Leg me geen woorden in de mond, dan zal ik even beleefd blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een hiërarchie kan ontstaan uit verschillende zaken; Het ontstaat bij een leider die dat is op basis van fysische sterkte, intelligentie, right individual at the right time, kwalitatieve geschiktheid, afkomst, uitstraling, nog wel honder factoren meer... En de grotere of kleinere kwailiteit daarvan bepaalt de rangorde onder de leider neem ik aan. Er is geen vaste regel voor. En de link met dierenrechten is? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Als wij de natuur verpesten of een dier martelen, zal alleen een ander mens je daarop aanspreken. Er zal geen aardnimf of waterfee verschijnen om je op het matje te roepen en te straffen. Enkel een rechtbank of politieagent. En dat zijn mensen. Enkel mensen zullen mensen op hun gedrag aanspreken. En op grond van bezoedeling van hun leefmilieu, omdat een gezond leefmilieu een recht is van ene mens. Het leefmilieu zal niet verschijnen met een dagvaarding wegens schending van haar gezondheid. Duidelijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Opnieuw plaats je de mens in het middelpunt van alles. Dat is nu net het probleem wat ik probeer duidelijk te maken. Als mens kan je zeggen wat je wil...toch geen andere soort die onze manier van communiceren kan begrijpen en de middelen niet heeft om er tegenin tegaan. Ik zeg nergens dat jij zegt dat indianen geen rechten hadden. Ik zeg dat uit het verleden blijkt, dat indianen geen rechten hadden want ze werden als huisvuil verwijderd zonder dat ze het recht en middelen hadden om er iets aan te doen. Ik kan, mag en trek die conclusie, dat is geen woorden in jouw mond leggen. Dat is mijn mening geven, en als jij daarom niet beleefd wil blijven...dan is dat jouw keuze.
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is die hierarchie is er gekomen door communicatie? Er zijn meerdere manieren om die te bepalen, maar je kan niet ontkennen dat het een vorm van communicatie is. Hoe geven ze anders aan mekaar aan dat er gevaar is bv.
Laatst gewijzigd door illwill : 13 oktober 2011 om 11:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nooit onduidelijk geweest. Maar zoals altijd is de mens bij jou het middelpunt. Dat is het probleem. Het is niet omdat de mens zelf zegt dat ze het recht hebben, dat het ook werkelijk zo is. Zoals je zegt, niemand die er iets aan kan doen, geen engeltje die het zal komen zeggen. Maar nog steeds is er een open vraag...wat is volgens jou het criterium waarom de mens mag en kan doen met dieren wat hij/zij wil?
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mens kent zichzelf alle rechten toe, maar hebben het eigenlijk niet.
Laatst gewijzigd door illwill : 13 oktober 2011 om 11:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan moet je nog weten waar je hem moet raken, mis je, dan ben je ook dood. |
|
![]() |