![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien is die grens van "immorele decadentie" nogal "�* la tête du client" ingevuld. Ik ben verre van rijk, maar als ik dit weekend een snoepweekendje Parijs inlas, dan zal ik daar met gemak enkele 1000€ uitgeven aan shopping en andere ongein. Is dat immorele decadentie? In de ogen van zij die dat ook kunnen niet, in de ogen van zij die dat niet kunnen wel. Big deal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar posities waarbinnen je alle verantwoordelijkheid draagt over een (stuk van) de business van een aantal landen bijvoorbeeld. Binnen multinationals zijn dat al snel mensen met een verantwoordelijkheid over een 100-tal mensen en een budget van ettelijke miljoenen... Hier in de hierarchie twee stappen omhoog zitten mensen die een leger van een 1500 mensen onder zich hebben, en een jaarlijks budget van zowat een miljard €. En dat zijn nog niet eens de CEO of consoorten. Hoog genoeg, want dat zijn ook de posities waarover ik het had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ga zelf ook eens goed op reis met veel op restaurant gaan eten en vrij luxueuze hotels en durf voor een citytrip ook bijna 1000 euro er door jagen voor drie of vier dagen. Maar ik besef wel dat van dat geld vele gezinnen een hele vakantie (eenmaal per jaar) moeten doorkomen en er waarschijnlijk enkel geld is om een verouderd bungalowtje op een of andere camping te huren in eigen land en dat men financieel verplicht is ook daar aan zelfkook te doen i.p.v. uit eten gaan. En dan zwijg ik nog over de groep die zich helemaal geen vakantie kan permitteren. Zolang er armoede is, is het natuurlijk het meest rechtvaardig dat die rijke tisten hun overtollige geld beter kunnen spenderen aan de armen i.p.v. er de meest onnozele dingen mee te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat heeft dat met recht te maken?
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om het duidelijk te stellen: ik heb een heel dure hobby in termen van opportuniteitskosten: de tijd die het mij kost om te doktoreren gaat ervoor zorgen dat ik niet al te veel ga kunnen werken en het dus met een laag loon ga moeten doen. Voor alle duidelijkheid: ik heb nog geen doctoraat. Maar dat is het plan voor volgend jaar. Nu bezig aan mijn laatste jaar om dat doktoraat aan het einde van het jaar te verdienen. Voor alle duidelijkheid: ik ga volledig met je akkoord dat verschil er moet zijn.
Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 27 oktober 2011 om 12:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat een ander huishouden met twee kinderen en slechts 2000€ dat niet kan, dat weet ik ook wel. Maar dat is noch mijn fout, noch mijn probleem. Ik ga mijn leven niet anders leiden omdat anderen er niet dezelfde levensstijl op na kunnen houden. Citaat:
Toen ik het niet zo breed had, dan gingen we ook niet op reis, en als we al op reis gingen dan was het in een klein hotel aan 300-400€ voor een week. De tering naar de nering zetten weet je wel. Citaat:
Gisteren of eergisteren op VRT was er ook zo'n kerel die ze interviewden naar aanleiding van Hans Bonte die Cofidis ging aanklagen voor hun "leen bij ons en krijg een home-cinema"-actie. Die kerel bekloeg zich dat Cofidis 13,9% per jaar aanrekende, nadat hij ben hen was gaan lenen voor een auto; dat laatste had ie gedaan omdat de bank hem dat bedrag niet wou lenen. Zo'n mensen zoeken zelf hun miserie en armoede op. Als de bank je niet wil lenen, moet dat al genoeg teken aan de wand zijn. Als je dan willes nillens toch op een ander gaat lenen, dan moet je de gevolgen ook maar dragen. Bij de maffia kan je waarschijnlijk ook steeds terecht maar dan aan 30%-50% per week of zo... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Graaiers helpen de wereld naar de kl*ten... Natuurlijk ook de hangmatten... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tot de dag er komt dat hij zwaar ziek gaat worden of overkop gaat, de banken waar hij zijn fortuin bij leende zullen hem niet sparen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je echt voorbeelden wil zien van geld uitgegeven aan onnozele dingen, ga dan maar bij de overheid kijken.
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het valt mij overigens op dat 'graaiers' (ik zeg niet dat u tot die soort behoort) ondanks al hun rijkdom steeds op de staat of de overheden aan het kappen zijn. Zij hebben alles wat hun hartje begeert, maar blijkbaar loert de afgunst om de hoek en is men dan toch nog jaloers op de openbare sectoren. Als er overigens kans bestaat om die overheden uit te melken, dan past men zich perfect in in dat systeem: allerhande belastingtruuks, 'creatief boekhouden', rekeningen in het buitenland of in belastingparadijzen, arbeiders in hun fabrieken onderbetalen en zelfs regelrecht uitbuiten, lobbyen in de politiek, ... daar is de 'medewerking' van de overheid dan wel allemaal goed voor. Maar als de overheid zich dan (tenn gunste van het algemeen belang) eens wil moeien, dan is ze ineens erg slecht en overbodig. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Niets belet ons overigens om tegelijk de graaiers aan te pakken, maar anderzijds ook de profiteurs (de hangmatten) van onze sociale zekerheid en welzijnsvoorzieningen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarom zou dat immoreel zijn? Als dat mens 100000€ spendeert aan een feestje voor haar hond, dan hebben serviceproviders/productproviders voor 100000€ aan inkomsten gehad. Good for them. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() Kom nou, je weet evengoed als ik dat dat geld niet naar de behoeftigen in de gemeenschap terugvloeit, vooral de ondernemers die dit soort idiote ongein organiseren, zullen er beter van worden. Zij kunnen er zich op hun beurt andere overbodige luxe mee permitteren. In NY zijn er inderdaad enkele organisatoren van hondenfeestjes actief en er is daar wel degelijk een markt voor !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() 't is geen rode hond dan
![]() |
#99 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Goed voor hen. Ze hebben een gat in de markt gevonden, mensen zijn bereid daarvoor te betalen, en door dat te doen zijn ze in staat voor zichzelf en potentieel zelfs voor een aantal andere werknemers te zorgen. Everybody happy. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |