![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() "Veel" zou ik zo niet zeggen. Ik werkte enkel tussen hogeropgeleiden en ik weet dat bij vorige generaties waarbij de vrouw thuisbleef het gemiddelde aantal kinderen 3 was (ondertussen zijn die al rond de veertig), bij de nieuwe generaties hebben een paar vrouwelijke hogeropgeleiden 3 tot 4 kinderen (mèt nanny en huishoudster) en de anderen wiens vrouwen wel uit werken gaan, maar geen superjob hebben, houden zich gewoon aan twee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Heb je ook zo met die bedelaars in steden als Brussel of Antwerpen. Ze plaatsen een bordje naast hen met erop hoeveel kinderen ze hebben of zoiets, maar degene die ze dan geld geven zouden eens bij de vraag moeten stilstaan waarom die bedelaars dan eigenlijk kinderen hebben als ze toch financieel in de put zitten... Ze geven geld om compassie zonder te weten dat het hun eigen schuld was of dat er zo'n gans netwerk achter zit van allochtone bedelaars die de buit delen voor malafide zaakjes. Kan al genoeg voorbeelden geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch stel ik mij de vraag of die planning (kinderwens) meestal wordt beïnvloed door financiële draagkracht. Ik ben niet overtuigd. Volgens mij zijn er andere factoren, de wens 'tout court', of puur gezelschap. Rationeel gezien kan je best gelijk hebben. Ik stel vast dat mensen zich beginnen ergeren als leefloners of doppers de kroost nog uitbreiden, en zich afvragen wie daarvoor moet opdraaien. Meer zelfs, de perceptie is dat wie thuis geïsoleerd zit, thuis naar de tv zit te gapen, eerder grijpt naar gezelschap van kinderen. In die zin kan ik dan ook de mening delen van Artisjok. Zorg dat de onderwijsgraad van de vrouwen nog meer stijgt. Om de eenvoudige reden dat onderwijs wordt gelinkt aan werk, en er bijgevolg ook andere bezigheden zijn dan het verzorgen van kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet iedereen kan zich een nanny en huishoudster veroorloven, dus passen we ons aan en beperken we ons kindertal. Mensen die dit niet doen, maar wel terugvallen op de maatschappij als ondersteuning, zijn ofwel onderontwikkeld ofwel zeer egocentrisch. Citaat:
Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 november 2011 om 10:10. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zullen er echter wel bij zijn die ondertussen zijn geassimileerd en weten dat hun kinderen een opleiding moeten hebben, en die beperken doorgaans hun kinderaantal zelf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() limiet van 2 kinderen zou idd niet slecht zijn.
De wereld begint stilletjes aan overbevolkt te geraken. Best dan wel globaal doen en niet in het ene land wel, en het andere niet. vraag is: is dit haalbaar? Persoonlijk zou ik zelf ook niet meer dan 2 kinderen willen. Als ge ziet wat dat allemaal kost, en wat voor miserie ge daar mee hebt
![]() |
#90 | ||
|
![]() Citaat:
Maar bon, ik ontken niet dat er geen allochtone hangjongeren bestaan die geen opvoeding genoten hebben. Maar er valt ook niet te ontkennen dat 2e, 3e en 4e generatie educatie en opvoeding wel vooropstellen. Als ik zo zie naar mijn familie dan merk ik duidelijk het verschillen tussen de laatste en eerste generatie.
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het gaat over mensen die gewillig vijf tot zes kinderen hebben omdat ze niet beter weten, dan kom jij af met: jamaar, wij zijn maar met twee en we werden wèl goed opgevoed. Ja hoor! flink! goed zo. nu content? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
dus ofwel worden ze niet praktizerend moslim en kunnen eindelijk normaal gaan doen, ofwel gaan ze net omdat ze hoger opgeleid zijn zichzelf duur verkopen in Marokko waar ze dan een even hoog opgeleide echtgenoot halen die wèl kansen heeft. Hier zijn er namelijk veel te veel hangende muzeljongens die géén opleiding hebben en die wèl een onderdanige nicht willen kopen in Marokko, maar geen opgeleide echtgenote. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
|
![]() Citaat:
Eergisterennacht nog gaan stappen in Antwerpen. Tja, wie leeft er nu in zo'n tuigdorp. Ik merk op dat vele autochtonen daar geen haar beter zijn hoor. Beide volkeren passen goed samen en dat botst en kan vonken geven. Niks om van wakker te liggen. Ondertussen belt men beter gewoon de politie op als men ziet dat kindjes op straat aan hun lot worden overgelaten. Misschien kan je dat ook eens beginnen doen? Ik heb nergens geschreven dat wij met 2 kinderen zijn. Mijn punt was gewoon dat u heel ver staat van de realiteit. Kom eens buiten dat tuigdorp genaamd Antwerpen. Bij ons bijvoorbeeld kan er geen sprake zijn van hangjongeren. Na 22u kom je verschillende combi's tegen en mag je je identiteitskaart eens laten zien.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 3 november 2011 om 11:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Klopt.
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En ik irriteer me niet aan jouw postings, ik ben dat constante gemekker zo beu als kouwe pap. Ofwel zit ge in een situatie zoals de groep waar het over gaat, ofwel niet. Als men het over analfabete marokkanen heeft, hoef je er niet telkens tussen te komen met: jamaar ik ben ook marokkaan, en kijk, ik kan wel lezen en schrijven, zie je nu wel dat je verkeerd bent? Als het gaat over mensen boven 1.50 met een handicap, dan komt suqarunderscorezevenloe eraan met jamaar ik ben ook groter dan 1.50m en ik heb géén handicap, zie je nu wel dat je fout bent? vermoeiend, en ik ben vooral blij dat mijn kleinkinderen nooit bij je in de klas zullen zitten. Maar ik zie dat je met je marokkaanse hangjongeren, dealers, en muzeljongetjes hebt kennisgemaakt. Wij gaan nooit op dinsdagavond naar 't stad. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 november 2011 om 11:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
![]() Citaat:
Oh maar ik heb andere plannen hoor. Het onderwijs is maar iets tijdelijks.
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Leuk dat je uit het onderwijs stapt. Wat ga je doen? trouwen met je neef uit marokko? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Chaos is het woord dat we bedacht hebben voor een orde die we niet begrijpen. Laatst gewijzigd door Duvelke : 3 november 2011 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
![]() Citaat:
U vergist zich. U valt niet alleen de ideologie aan, u valt bovendien elke gelovige, elke migrant aan. En u scheert bevolkingsgroepen over eenzelfde kam. Dat bij elkaar opgeteld maakt van jou een persoon die niet ernstig kan genomen worden. Maar dat had je al door, nietwaar. Die laatste opmerking bevestigt uiteraard mijn post. Je kon het weer niet laten.
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |