![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wel knap dat iedereen zo'n inkomen heeft en dat dat blijkbaar de nieuwe standaard is voor de middenklasse. Toch een vraagje: er zijn in België zo'n 4,5 miljoen gezinnen, hoe komt het dan dat blijkbaar "maar" 100000 gezinnen door deze maatregel getroffen worden? Alleenstaanden verklaren het verschil niet, want dat zijn er voor Vlaanderen zo'n 200000 op 2,5 miljoen.
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
100k€ netto belastbaar met twee is 50k€ netto belastbaar per persoon. De RSZ van 13% erbij en de forfaitaire onkosten erbij (voor de doorsnee werknemer geraak je maar aan die forfaitaire onkosten) en je komt op een kleine 60k bruto jaarinkomen. Op maandbasis is dat zowat 4300€ bruto, dus netto met twee is dat voor het gemak zowat 4300€ netto. Dat dat geen exacte berekening is en dat er wel wat meer achter schuilt weet ik ook wel, maar 't is enkel om even de grootteorde er bij te halen. Mensen die dat als "rijk" bestempelen, weten niet waar ze het over hebben. |
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Net terug van Cuba, en heb met eigen ogen gezien waar dergelijk systeem toe leidt. |
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of trol gerust verder, nobody cares. |
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
IPT's? Leasewagens (ja, die zullen ook extra belast worden plus die doen het NBI ook stijgen)? Hospitalisatieverzekeringen? Maaltijd-Eco-Cultuur-Vanallesennogwatcheques? Internet van de baas (schijnt toe te nemen in populariteit, want kost al snel €40 per maand en je wordt slechts op €5 belast)? Waarom zou je zelfs je baas je elektriciteitsrekening laten betalen, dat is immers interessant van zodra je rekening meer dan €410 bedraagt? Of je stookkosten, voor werknemers is dat interessant vanaf €820. Dat zijn de eerste dingen waar ik aan denk. Ik denk wel dat het aantal schijnzelfstandigen enorm zal toenemen. |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij bent niet goed snik zeker? Heb jij enig idee hoeveel mensen het met een vierde daarvan moeten stellen, of minder? Ik vrees dat jij geen al te realistisch beeld hebt over inkomens. Nog student zeker?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister
|
![]() Ik heb ook gezien tot wat geen belastingen betalen in Ierland geleid heeft.
#90 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
http://www.kennisplatformeconomie.be...ls.aspx?Id=581 En in het Vlaams Gewest 16.199 euro. Laatst gewijzigd door Steve_M : 18 november 2011 om 17:09. |
|
![]() |
![]() |
#92 |
Gouverneur
|
![]() Zijn er dan gezinnen die minder dan 1000 euro verdienen per maand? Zoek je snel een job dan zou ik zeggen.
|
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() wat doen al die politici die in brussel "onderhandelen" denk je?
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#95 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet moeilijk dat België in de shit zit als je er moet voor zorgen dat naast de werkenden iedereen een jaarlijks netto "belastbaar" inkomen van 16000€ moet hebben. |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel "gezinnen" zijn er in ons land. Een paar miljoen? De pogingen van de nieuw-Vlaamse-elite om inkomens van 100.000€ voor te stellen als de inkomens van de doorsnee Vlaming begint epische proporties aan te nemen. Geen nood. De meeste BMW's en AUDI's worden een pak goedkoper. Doorsnee Renaults en Fords een pak duurder. De nieuw-Vlaamse-elite slaat weer toe. Belastingsneutraal zeggen ze dan. yep een transfer van arm naar rijk. |
|
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Die cijfers zijn berekend op basis van de aangiften. Kinderen en studenten (en een deel van de gepensioneerden) vallen dus al af.
|
![]() |