Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 november 2011, 16:58   #81
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Wel knap dat iedereen zo'n inkomen heeft en dat dat blijkbaar de nieuwe standaard is voor de middenklasse. Toch een vraagje: er zijn in België zo'n 4,5 miljoen gezinnen, hoe komt het dan dat blijkbaar "maar" 100000 gezinnen door deze maatregel getroffen worden? Alleenstaanden verklaren het verschil niet, want dat zijn er voor Vlaanderen zo'n 200000 op 2,5 miljoen.
Steve_M is offline  
Oud 18 november 2011, 16:58   #82
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat is ook niet weer Sfax. Ons gezin heeft een netto inkomen van 4,5K en we zitten niet aan 100K netto belastbaar al scheelt het niet zo heel erg veel meer.
't Was dan ook maar een ruwe berekening.

100k€ netto belastbaar met twee is 50k€ netto belastbaar per persoon.

De RSZ van 13% erbij en de forfaitaire onkosten erbij (voor de doorsnee werknemer geraak je maar aan die forfaitaire onkosten) en je komt op een kleine 60k bruto jaarinkomen. Op maandbasis is dat zowat 4300€ bruto, dus netto met twee is dat voor het gemak zowat 4300€ netto.

Dat dat geen exacte berekening is en dat er wel wat meer achter schuilt weet ik ook wel, maar 't is enkel om even de grootteorde er bij te halen. Mensen die dat als "rijk" bestempelen, weten niet waar ze het over hebben.
Sfax is offline  
Oud 18 november 2011, 17:00   #83
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Een poetsvrouw, verzorgende, postbode, tuinman......werken niet hard volgens u ? Bang dat uw status gelijkgesteld zal worden aan één van dezen misschien ?
Waarom moet mijn status gelijkgesteld worden? Ik heb respect voor deze mensen maar dat wil daarom niet zeggen dat ik zomaar voor iedereen moet betalen.

Net terug van Cuba, en heb met eigen ogen gezien waar dergelijk systeem toe leidt.
Bollywood is offline  
Oud 18 november 2011, 17:01   #84
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik kan exact hetzelfde beweren en met evenveel waarde: jij hebt geen flauw idee waar je het over hebt.

Ja, ze zijn wel rijk.
Reken dan maar eens terug wat je bruto moet binnen krijgen om netto 7000-8000 per maand binnen te halen. Kom dan nog maar eens terug.

Of trol gerust verder, nobody cares.
Sfax is offline  
Oud 18 november 2011, 17:01   #85
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Die laten hun bedrijf daar voor opdraaien door hun forfetaire onkostenvergoeding op te krikken.
Gevaarlijk spel als dat niet kan verantwoord worden.

IPT's? Leasewagens (ja, die zullen ook extra belast worden plus die doen het NBI ook stijgen)? Hospitalisatieverzekeringen? Maaltijd-Eco-Cultuur-Vanallesennogwatcheques? Internet van de baas (schijnt toe te nemen in populariteit, want kost al snel €40 per maand en je wordt slechts op €5 belast)? Waarom zou je zelfs je baas je elektriciteitsrekening laten betalen, dat is immers interessant van zodra je rekening meer dan €410 bedraagt? Of je stookkosten, voor werknemers is dat interessant vanaf €820.

Dat zijn de eerste dingen waar ik aan denk.

Ik denk wel dat het aantal schijnzelfstandigen enorm zal toenemen.
Vito is offline  
Oud 18 november 2011, 17:01   #86
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Wel knap dat iedereen zo'n inkomen heeft en dat dat blijkbaar de nieuwe standaard is voor de middenklasse. Toch een vraagje: er zijn in België zo'n 4,5 miljoen gezinnen, hoe komt het dan dat blijkbaar "maar" 100000 gezinnen door deze maatregel getroffen worden? Alleenstaanden verklaren het verschil niet, want dat zijn er voor Vlaanderen zo'n 200000 op 2,5 miljoen.
Misschien worden er meer gezinnen getroffen?
Bollywood is offline  
Oud 18 november 2011, 17:04   #87
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
en daar hou je dan +- 4000 in de maand van over, daar mag je dan nog eens een huis mee afbetalen, eten kopen, kleren kopen, diesel in de wagen doen, dan blijft er echt niet zoveel over. Om dan wat je wel aan de kant kunt zetten te belasten...
Jij bent niet goed snik zeker? Heb jij enig idee hoeveel mensen het met een vierde daarvan moeten stellen, of minder? Ik vrees dat jij geen al te realistisch beeld hebt over inkomens. Nog student zeker?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 18 november 2011, 17:05   #88
Steve_M

Standaard

Citaat:
Misschien worden er meer gezinnen getroffen?
Dan zou ik toch verwachten van de tegenstanders van dit voorstel (O-VLD, CD&V bijv.) dat zij daar cijfers over zouden tonen. Het is niet alsof die niet te vinden zijn.
Steve_M is offline  
Oud 18 november 2011, 17:06   #89
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Waarom moet mijn status gelijkgesteld worden? Ik heb respect voor deze mensen maar dat wil daarom niet zeggen dat ik zomaar voor iedereen moet betalen.

Net terug van Cuba, en heb met eigen ogen gezien waar dergelijk systeem toe leidt.
Ik heb ook gezien tot wat geen belastingen betalen in Ierland geleid heeft.
Oud 18 november 2011, 17:06   #90
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
toch nog eens vermelden dat het gemiddelde in Vlaanderen rond de €16.000 ligt. maw, het gemiddelde gezin heeft een netto belastbaar inkomen van €32.000, dat is 1/3e van wat hier extra belast zou worden.
Citaat:
Maandelijks????

Ik dacht dat het gemiddeld inkomen in belgie rond de 2900 euro lag. Parttimes wel inbegrepen.
Citaat:
Ja, dat zijn ze wel. Het gemiddeld netto belastbaar inkomen van de Belg bedraagt zo'n € 26.000. Iemand die daar een viervoud van verdient, is rijk.
Wat is het nu? 16000, 26000 of 35000? Er wordt gegoocheld met cijfertjes, maar wie heeft het bij het rechte eind?
Vito is offline  
Oud 18 november 2011, 17:08   #91
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Wat is het nu? 16000, 26000 of 35000? Er wordt gegoocheld met cijfertjes, maar wie heeft het bij het rechte eind?
Het gemiddeld netto belastbaar inkomen per inwoner bedraagt in België 15.266 euro.

http://www.kennisplatformeconomie.be...ls.aspx?Id=581

En in het Vlaams Gewest 16.199 euro.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 18 november 2011 om 17:09.
Steve_M is offline  
Oud 18 november 2011, 17:12   #92
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Jij bent niet goed snik zeker? Heb jij enig idee hoeveel mensen het met een vierde daarvan moeten stellen, of minder? Ik vrees dat jij geen al te realistisch beeld hebt over inkomens. Nog student zeker?
Zijn er dan gezinnen die minder dan 1000 euro verdienen per maand? Zoek je snel een job dan zou ik zeggen.
Bollywood is offline  
Oud 18 november 2011, 17:13   #93
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
De fiscus aanvaardt gewoon niet alles. Als gezin met beide bedienden kun je moeilijk zeggen een domicilie te hebben 150 km en dan een appartement te hebben op 20 km van het werk en dit af te trekken van de belastingen.
.
wat doen al die politici die in brussel "onderhandelen" denk je?
born2bewild is offline  
Oud 18 november 2011, 17:13   #94
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het gemiddeld netto belastbaar inkomen per inwoner bedraagt in België 15.266 euro.

Maar niet iedereen die een belastingsbrief indient, is effectief aan het werk.
Bollywood is offline  
Oud 18 november 2011, 17:14   #95
Bollywood
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
wat doen al die politici die in brussel "onderhandelen" denk je?
Misschien is de fiscus iets losser als het om politici gaat?
Bollywood is offline  
Oud 18 november 2011, 17:15   #96
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:

Als je over alle inwoners rekent ja (hetgeen ze in die vergelijking doen). Kinderen, werklozen, gepensioneerden, studenten en werkenden, ze smijten ze daar allemaal op één hoop.

Niet moeilijk dat België in de shit zit als je er moet voor zorgen dat naast de werkenden iedereen een jaarlijks netto "belastbaar" inkomen van 16000€ moet hebben.
Sfax is offline  
Oud 18 november 2011, 17:15   #97
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ze moeten al met twee hooggeschoold zijn en hoog verdienen om aan een dergelijk bedrag te komen èn dan moeten ze nog eens roerende inkomsten hebben, want alleen daarover gaat het hier natuurlijk. Hoeveel zouden er dan nog overblijven, denk je? Dat zijn volgens mij geen 100.000 gezinnen hoor.
wat zegt gij nu
born2bewild is offline  
Oud 18 november 2011, 17:18   #98
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Die vuil rooi gaan de laatste eurocent uit uwe zak nijpen, ...

Gezinnen van tweeverdieners ,waarvan mijnheer of mevrouw ploegen doet bvb, en de andere ook een goed betaalde job heeft, dus 30 ers - 40 ers laat ons maar zeggen die gestudeerd hebben.

Gaan ze gewoon uitpersen als citroenen.

Hoeveel "gezinnen" zijn er in ons land. Een paar miljoen? De pogingen van de nieuw-Vlaamse-elite om inkomens van 100.000€ voor te stellen als de inkomens van de doorsnee Vlaming begint epische proporties aan te nemen. Geen nood. De meeste BMW's en AUDI's worden een pak goedkoper. Doorsnee Renaults en Fords een pak duurder. De nieuw-Vlaamse-elite slaat weer toe. Belastingsneutraal zeggen ze dan. yep een transfer van arm naar rijk.
solidarnosc is offline  
Oud 18 november 2011, 17:19   #99
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kom, kom. We weten toch allemaal dat het gemiddeld Vlaams gezin een inkomen heeft van meer dan 100.000€ een vermogen heeft van 1 miljoen euro, rondrijdt met bedrijfswagens en een paar honderd dienstencheques per jaar aankoopt.
solidarnosc is offline  
Oud 18 november 2011, 17:20   #100
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Als je over alle inwoners rekent ja (hetgeen ze in die vergelijking doen). Kinderen, werklozen, gepensioneerden, studenten en werkenden, ze smijten ze daar allemaal op één hoop.
Die cijfers zijn berekend op basis van de aangiften. Kinderen en studenten (en een deel van de gepensioneerden) vallen dus al af.
Steve_M is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be