Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 27 november 2011, 00:25   #81
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
die 0.5 is gewoon als kleine marge moest je bij je eten iets gedronken hebben of een glaaske op hebt..
0.5 is al een redelijke marge bij een normale maaltijd, ik kan bvb 4 biertjes van 0,25 of 1 liter bier drinken (5 % alc.) op 2 uur, en heb dan 0,47 promille (lichaamsgewicht is belangrijk, ook navenant volle maag).

http://www.uli-arndt.de/Promille.html

Laatst gewijzigd door Micele : 27 november 2011 om 00:34.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2011, 22:58   #82
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
0.5 is al een redelijke marge bij een normale maaltijd, ik kan bvb 4 biertjes van 0,25 of 1 liter bier drinken (5 % alc.) op 2 uur, en heb dan 0,47 promille (lichaamsgewicht is belangrijk, ook navenant volle maag).

maw, meer dan marge genoeg dus om niet per ongeluk positief te moeten blazen..
Oud 27 november 2011, 23:04   #83
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duvelke Bekijk bericht
maw, meer dan marge genoeg dus om niet per ongeluk positief te moeten blazen..
ik wil die marge niet testen, maar heb ergens een idee dat normaal 2 consumpties en dan 1 per 2 uur genoeg is om juist nipt tegen de lamp te lopen of te ontsnappen naargelang de wachttijd dan eventjes duurt; Ik hou het liever op die standaard.

Persoonlijk als ik eens drink, drink ik nogal veel meer dan die marge. TTz je gaat toch gemakkelijk bij een menu, bvb 1 glas wijn per gang krijgne, als je dan 6 gangen eet, heb je dus 6 glazen binnen, en ben je dus goed voor een bon Nochthans ben je inderdaad volgens mij nog altijd 'goed genoeg' om zonder veel tunnelvisie door het verkeer te rijden.

Dus laten we zeggen die marge is genoeg om nog iets te drinken, maar in feite te laag om nog gastronomisch te dineren. Geen mirakle dus dat ze wijnkelders uitverkopen

Laatst gewijzigd door brother paul : 27 november 2011 om 23:06.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 15:07   #84
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik wil die marge niet testen, maar heb ergens een idee dat normaal 2 consumpties en dan 1 per 2 uur genoeg is om juist nipt tegen de lamp te lopen of te ontsnappen naargelang de wachttijd dan eventjes duurt; Ik hou het liever op die standaard.

Persoonlijk als ik eens drink, drink ik nogal veel meer dan die marge. TTz je gaat toch gemakkelijk bij een menu, bvb 1 glas wijn per gang krijgne, als je dan 6 gangen eet, heb je dus 6 glazen binnen, en ben je dus goed voor een bon Nochthans ben je inderdaad volgens mij nog altijd 'goed genoeg' om zonder veel tunnelvisie door het verkeer te rijden.

Dus laten we zeggen die marge is genoeg om nog iets te drinken, maar in feite te laag om nog gastronomisch te dineren. Geen mirakle dus dat ze wijnkelders uitverkopen
Het hangt van persoon tot persoon ook af hoe je alcohol afbreekt of niet en wat effect het heeft op je.
Wie zichzelf een beetje respecteert en zijn eigen veiligheid boven alles stelt die zorgt gewoon dat hij als hij niet in staat is om met de wagen te rijden (in dit geval teveel gedronken heeft) gewoonweg niet rijd maar zich laat rijden.
Defensief zijn en doordacht leven meer is er niet nodig. En diegene die arrogant genoeg zijn om niet enkel hun eigen in gevaar te brengen maar ook anderen die moeten inderdaad dan maar gestraft worden. Al de rest is rond de pot draaien of uitvluchten zoeken om eigen gedrag te rechtvaardigen. Dat laatste is trouwens op alles toepasbaar.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 16:22   #85
Duvelke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Duvelke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

hmm, ik denk dat je 6 glazen bij een 6 gangen menu nog safe blaast
Je moet -denk ik- ook al van goedgebouwde huize zijn om 6 gangen binnen te spelen he
Als je toch op safe wil spelen, kan je (als je beide wil drinken) nog altijd met de taxi op en af gaan he
Oud 28 november 2011, 16:52   #86
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik kan op 3-4 uur dineren gerust een fles wijn van 0,75 liter drinken, maar zorg ervoor dat je het laatste uur geen wijn of alcohol meer drinkt, maar bvb water of koffie.

btw, wie zich een gastronomisch diner van 5 of 6 gangen én een fles wijn kan permitteren kan zeker een taxi betalen.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 november 2011 om 16:58.
Oud 28 november 2011, 17:15   #87
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Het hangt van persoon tot persoon ook af hoe je alcohol afbreekt of niet en wat effect het heeft op je.
Wie zichzelf een beetje respecteert en zijn eigen veiligheid boven alles stelt die zorgt gewoon dat hij als hij niet in staat is om met de wagen te rijden (in dit geval teveel gedronken heeft) gewoonweg niet rijd maar zich laat rijden.
Defensief zijn en doordacht leven meer is er niet nodig. En diegene die arrogant genoeg zijn om niet enkel hun eigen in gevaar te brengen maar ook anderen die moeten inderdaad dan maar gestraft worden. Al de rest is rond de pot draaien of uitvluchten zoeken om eigen gedrag te rechtvaardigen. Dat laatste is trouwens op alles toepasbaar.
Dat is het niet, het gebrek aan meten, is het probleem.Stel dat je wilt vertrekken en de cafébaas laat u blazen. Je hebt 0.9. Wat doe je bvb een uurtje wachten,en een uurtje later heb je 0.7, nog eenuurtje koffie drinken en je hebt 0.5. Ok nu kan je veilig vertrekken.

Zie dat is een ander concept, dan spelen op onzekerheid. We moeten daar precies allemaal geen taboe rond maken hé Waarom zou je niet werken rond een model dat iedereen kan zeker zijn van ik loop niet tegen de lamp. Du seen goeie preventiekampagne zou alle kafebazen overtuigen om een alcoholtester te installeren...

En troost u, de vrouw drinkt dan gewoon een minder, dat is duidelijk.

Laatst gewijzigd door brother paul : 28 november 2011 om 17:24.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 18:42   #88
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is het niet, het gebrek aan meten, is het probleem.Stel dat je wilt vertrekken en de cafébaas laat u blazen. Je hebt 0.9. Wat doe je bvb een uurtje wachten,en een uurtje later heb je 0.7, nog eenuurtje koffie drinken en je hebt 0.5. Ok nu kan je veilig vertrekken.

Zie dat is een ander concept, dan spelen op onzekerheid. We moeten daar precies allemaal geen taboe rond maken hé Waarom zou je niet werken rond een model dat iedereen kan zeker zijn van ik loop niet tegen de lamp. Du seen goeie preventiekampagne zou alle kafebazen overtuigen om een alcoholtester te installeren...

En troost u, de vrouw drinkt dan gewoon een minder, dat is duidelijk.
Kijk persoonlijk vind ik de vuistregel op zich ook idioot maar dat is nu eenmaal gekomen omdat er 1) een wettelijke limiet moet zijn om bij misbruik repressief te kunnen optreden en 2) er nu eenmaal door sociale achteruitgang geen discipline of verantwoordelijkheidsgevoel meer is.

Ik heb genoeg na een nachtje zwaar te " Zillion'en " een paar uurtjes in de auto of bij kennissen geslapen alvorens ik naar huis reed. Doe dat nu nog altijd, paar uurtjes voor ik vertrek stoppen met drinken en alcohol afbreken zodat ik nog fris genoeg ben en niet tegen de lamp hoef te vliegen. Ik maak geen spel van waar geen spel van gemaakt moet worden en zo simpel is dat. Alcohol en/of drugs controles; laat maar komen ik heb niets te verbergen.

Ik kan dus enkel herhalen wat ik in eerdere post zei. Hoop dat jij en anderen dat ook eens terug gaan inzien dan moeten we het niet constant oneens zijn en kunnen we elkaar respecteren trouwens.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 november 2011, 18:47   #89
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Opgelet !, gemiddelde afbreektijd is 0,1 promille per uur.

Citaat:

Dabei wird davon ausgegangen, dass der Körper circa 0,1 Promille pro Stunde abbaut.
Oud 28 november 2011, 22:58   #90
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=Ti9S1qzPXTI

Weet iemand welk soort sleuteltje die pee nu gebruikt?

Of ge kunt het slot ook gewoon dichtplakken met supercol, dan mogen de flikken hun koevoet bovenhalen om da ding open te krijgen.
Oud 13 december 2011, 14:27   #91
Micele
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=ocx3x3qPMio
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be