![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laat ons allemaal hopen...
#82 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Laat ons hopen
![]() Anders is het rechte eind het gedeelte van de bayonette die minder scherp is ![]()
#83 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Dit mag niet gebroken worden door een nieuwkomer zoals de NVA. Nooit maar dan ook nooit zullen ze in zee gaan met NVA en ze zullen deze partij met alle middelen bestrijden. |
|
![]() |
![]() |
#84 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Misschien. Misschien kunde gij Vlaams Nationalisten niet gelijk stellen aan één persoon die ge telkens weer citeert? Wie weet...
derp wegens derp want politics.be. Want derp en derp en derp, zei 'iemand'. Laatst gewijzigd door Salvadorii : 28 november 2011 om 22:44. |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#86 | ||||||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Binnen een paar maanden moeten ze terug samenkomen om gans het begrotingboeltje te herzien. Moest ik BDW zijn, zou ik zeker geen compleet uitgewerkt tegenplan formuleren. Voor 21 juli leefde de hoop bij de klassieke partijen, dat de populariteit van N-VA ging dalen, naarmate de onderhandelingen langer duurden. Deze populariteit bleef maar stijgen en N-VA bleef maar kiezers opslorpen. Na 21 juli was het de bedoeling, om met de 8 partijen, de overheersing van N-VA gezamelijk in de grond te gaan boren. Eerst hebben ze geprobeerd met het woordje populisme tot in den treure te herhalen. Dit heeft volgens mij geen effect, vanwege reeds te veel toegepast op bijvoorbeeld het VB. Een andere taktiek is ze in de hoek van het VB duwen (zeker na de uitspraken van Frank Van Hecke) Het zal allen tegen één worden ![]()
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
||||||
![]() |
![]() |
#87 |
|
![]() alle traditio's richting 10 % dus bij de volgende verkiezingen.
dank u Beke. |
![]() |
![]() |
#88 | ||||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() Het is de moeite om de replieken van de lezers in de verschillende kranten eens na te gaan: 95% van de reacties verwijt Beke demagogie en natrapperij! Bedankt, Wouter, om voor weer een massa extra stemmen aan N-VA te bezorgen! De mensen doorzien jullie spelletjes steeds meer en meer en herkennen duidelijk tjeefse overloperij en bedrog ! Kazakkendraaiers 'verliezen' hun hoofd, Wouterken!
![]()
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() De achterbaksheid, oneerlijkheid, hypocrisie en het 'eigen zakken en zuilen eerst'-principe dat daaruit al sinds WOII uit voortvloeit!
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan kan je beter je eigen zuil oprichten. Ondanks de politieke vertegenwoordiging van de zuilen de verkiezingen hebben verlorenen blijven ze de politiek sturen. Kijk maar naar Arco, Ethias, Dexia, de ziekenfondsen, de sociale bijdragefondsen ( Xerius, Zenito, ..), de sociale secretariaten, ....
![]() Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ideëel staat de MR relatief dicht bij de N-VA, maar dat betekent geenszins dat de grondgedachte bij de franstaligen in het algemeen t.a.v. de meer mondige Vlamingen niet hetzelfde blijft ongeacht hun eigen politieke strekking. In dit opzicht zijn de verschillen onder franstalige partijen uiterst gering. Als een Vlaming zich niet als schotelvod gedraagt wordt hij gewoon uitgesloten en of men dat nu als cordon betitelt of niet het resultaat is hetzelfde. Nu reeds bestaat er in franstalige politieke kringen een streven om straks bij nog groter succes van de N-VA zich toe te leggen op het vormen van een vaste Vlaamse collaboratiegroep (10 �* 15 %) (kern SP-A en GROEN) om aldus op basis van een franstalig blok steeds Belgisch federaal over een meerderheid te beschikken. De N-VA zou beter hierop studeren en een antwoord verzinnen. Het politiek bedrijf is een leven in een krabbenmand. Met haantjesgedrag bedoelde ik vanzelfsprekend eerder het wederzijds haantjesgedrag binnen de groep van de eerder mondige Vlamingen. Dit is voor niets goed. Verder ben ik het volkomen eens met uw opmerking, dat het om diverse redenen beter is dat de betroffen partijen niet een pot nat worden en zich politiek verschillend profileren. Het gemeenschappelijke doel van een Vlaanderen dat zelfbeschikkend haar beleid uitstippelt lijkt me evenwel een goed uitgangspunt. En of dit nu eerst binnen het Belgisch Grondwettelijk raam bereikt wordt of straks in een zelfstandig land uitmondt is in de huidige fase van minder belang. Persoonlijk ben ik de mening toegedaan, dat een Senelle-scenario nu tot de betere opties behoort, die door de franstaligen gezien de inhoudelijke democratische kwaliteit moeilijk te dwarsbomen valt. |
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bovendien breng ik een stroming niet op oneerlijke manier schade toe door de enige degelijke poster te citeren, lijkt me. |
|
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() 3 jaar?
Zijde gij zot? Geen jaar zeg ik je!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier |
|
![]() |
![]() |
#98 |
Minister
|
![]() Iemand van het leger houdt nu eenmaal van de destructie.
![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#99 |
Europees Commissaris
|
![]() Er was inderdaad maar één Vlaams-nationalist die op de kritiek van Beke inging. Ik kan er ook niet aan doen, he. Ook jij bent er nog niet op ingegaan. Misschien kan jij de tweede worden.
|
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Ik heb net Beke zijn getier gelezen.
Ik kan daar maar 1 ding over concluderen: CD&V staat op instorten. We gaan volgende verkiezingen Beke gewoon vragen wat het ACW met Dexia en arco heeft gedaan. We gaan gewoon brieven in de bussen stoppen met: door CD&V kunt U geen premies meer krijgen en moeten de opcentiemen worden verhoogd, omdat de CD&V uw geld gepompt heeft in Dexia. Ben heel benieuwd wat dat ACWerke van mijn voeten gaat antwoorden. |
![]() |