Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 november 2011, 15:59   #81
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Tja, das overmacht waar je weinig aan kan doen. Ik zal dat probleem niet hebben, maar er zullen idd wel bedrijven zijn waar dit van toepassing is. Ik vind dit een triestige manier van doen. Je mening opdringen aan collega's keur ik niet goed.
Wie dringt er dan zijn mening op aan collega's?
Frans Oghtendlicht is offline  
Oud 30 november 2011, 16:54   #82
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Beerkar leeg => opkuisen door stadspersoneel en brandweer => geld van belastingen => burger weeral dupe...
Cirkelredenatie.

Maar ja de burger die comfortabel zit in zijn duur salon in het huis dat aan het afbetalen is met zijn dikke pree en zich geen zorgen maakt of hoeft te maken -of minstens die illusie nog kan volhouden- die kan zich niet inleven in de noden en bezorgdheden van andere mensen.
Kunnen we nu echt niet meer begrip en eenheidsgevoel voor elkaar opbrengen? Nee, ikke-ikke-ikke en wie dan ook mijn voorgekauwde leven en luxe in de weg staat is een last, uw medemens zijn welzijn ondergeschikt aan die van Uzelf?
En dat geef je nog eens door aan uw kinderen om dan te zeggen "mijn toekomst en die van mijn kinderen is verzekerd", jaja en als je dat niet gelooft maak je jezelf wijs dat zij er zelf wel een betere van gaan maken. HOE? Niet want uw heeft hun enkel uw tools en denkwijze meegegeven en de rest doet dat ook.

Staken moet uiteraard in de eerste plaats de werkgever duidelijk maken dat het personeel niet akkoord gaat met de werkvoorwaarden en dat kan vaak enkel en alleen als ook de andere mensen op de hoogte zijn van de mistoestanden. Als het geen impact heeft op de maatschappij is het compleet zinloos. Dat moeten we eens terug beseffen. Tenslotte zo hebben onze voorvaders al onze "luxe" en voorrechten verworven. Nu moeten we weer staken om ze te behouden. Ook dat zou duidelijk moeten zijn lijkt me en evenveel begrip moeten krijgen als vroeger.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 30 november 2011, 18:56   #83
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
uw medemens zijn welzijn ondergeschikt aan die van Uzelf?
Uiteraard. Waarom zou ik inboeten aan welzijn ten voordele van een ander?
Sfax is offline  
Oud 30 november 2011, 19:07   #84
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
En dan nog, ze staken omdat er teveel besparingen zijn, ik zou betogen omdat er te weinig zijn. Werken is dan blijkbaar dus niet aan de stakers besteed anders zouden ze wel anders denken. - Indien ze uberhaupt al weten waarom ze staken natuurlijk.
²

Er zijn zo goed als geen besparingen doorgekomen, waar maken die gasten zich dan druk om?
Savatage is offline  
Oud 30 november 2011, 20:29   #85
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
En dan vraagt gij u af waar dat blauw oog elke week vandaan komt?

Antwoord op uw vraag; omdat jij geen ziel hebt en enggeestig redeneert, mensonwaardig.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 30 november 2011, 20:40   #86
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
En dan vraagt gij u af waar dat blauw oog elke week vandaan komt?
Dus je antwoord is basically: "je moet want anders slagen we je in elkaar"?
Mooie maatschappij waar jij voor staat. "Anderen moeten voor mij zorgen en anders worden we agressief"...

Citaat:
Antwoord op uw vraag; omdat jij geen ziel hebt en enggeestig redeneert, mensonwaardig.
Yeah so? Alsof jij in jouw tegenargumentatie zoveel blijk geeft van menswaardigheid of ruimdenkenkheid.

Verplichtte solidariteit is niets meer dan ordinaire diefstal.
Sfax is offline  
Oud 30 november 2011, 20:52   #87
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat jij je welzijn ook te danken hebt aan de anderen.
Je zou de graad van welzijn nooit hebben kunnen bereiken in je eentje, buiten de maatschappij.
artisjok is offline  
Oud 30 november 2011, 21:00   #88
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Omdat jij je welzijn ook te danken hebt aan de anderen.
Klopt; aan mijn ouders, mijn gezin, mijn familie, mijn naasten.
Elk van hen kan rekenen op mijn onvoorwaardelijke solidariteit.

Jij daarentegen, of Asgardso of eenders wie op dit forum for that matter, hebben geen bal te maken met mijn welzijn of hebben daar geen enige input toe gehad.

Citaat:
Je zou de graad van welzijn nooit hebben kunnen bereiken in je eentje, buiten de maatschappij.
Dat zeg jij, maar dat is ook niet meer dan dat: jouw claim.
Sfax is offline  
Oud 30 november 2011, 21:03   #89
Effect
Minister-President

Standaard

Ik staak NIET. Wie vrijdag gaat staken veroorzaakt rechtstreeks het failliet van zijn werkgever en bij uitbreiding België. Uiteraard ook zijn eigen failliet want zonder werk, geen geld en zonder België geen VL-gesponsorde "solidariteit".
Effect is offline  
Oud 30 november 2011, 21:05   #90
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt; aan mijn ouders, mijn gezin, mijn familie, mijn naasten.
Elk van hen kan rekenen op mijn onvoorwaardelijke solidariteit.

Jij daarentegen, of Asgardso of eenders wie op dit forum for that matter, hebben geen bal te maken met mijn welzijn of hebben daar geen enige input toe gehad.

Dat zeg jij, maar dat is ook niet meer dan dat: jouw claim.
Zonder de verwezenlijkingen van de maatschappij, leefden jij en je ouders, gezin, familie en naasten als holenmensen.

Alles wat je meer hebt, heb je te danken aan de maatschappij.
artisjok is offline  
Oud 30 november 2011, 21:19   #91
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Zonder de verwezenlijkingen van de maatschappij, leefden jij en je ouders, gezin, familie en naasten als holenmensen.

Alles wat je meer hebt, heb je te danken aan de maatschappij.
Dat zeg jij, maar dat is niet meer dan jouw claim.
Sfax is offline  
Oud 30 november 2011, 21:23   #92
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

En wat haalt dat nu uit, zo'n dagje staken? Het is dan nog geen echte staking....het is een algemene 'manifestatie'.
Het openbaar vervoer dat een dagje plat ligt, hier en daar een bedrijf dat niet werkt, een paar diensten die vrijdag niet zullen open zijn.....en that's it!

Denken jullie nu echt dat dit ook maar één iets zal uithalen of iets zal veranderen? Di Rupo & Co zal er in elk geval niet wakker van liggen en zal er al helemaal geen hinder van ondervinden.

Willen de vakbonden echt resultaat boeken dan moeten ze het land echt lam leggen , en dit niet voor 1 dag en ook niet voor 1 week.......wel voor weken, zo nodig langer dan een maand. Dan pas kan er sprake zijn van enige druk.

Ik was voor vrijdag een vrachtwagen boordevol eindejaarsartikelen verwachtende op het werk......die komt nu dus niet omwille van die 'staking'.....neen, ze komen in plaats daarvan zaterdag leveren. Maar zaterdag werk ik maar tot 13u en heb ik geen extra personeel om mij te helpen met de uitstalling van de goederen in de winkel. Daar het om voedingsartikelen gaat kan ik die niet laten staan tot maandag. Wie is er dus de dupe en mag extra uren kloppen? Inderdaad, ikzelf.

Ik heb niks tegen stakingen of betogingen.....maar doe het dan meteen goed en zorg dat het in het hele land voelbaar is. Niet één dagje niksen of leuzes scanderen in de straten van Brussel. Zorg gvd dat het hele land op z'n gat zit voor weken aan een stuk!!

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline  
Oud 30 november 2011, 21:25   #93
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Staken of niet staken, is dat de vraag? Mensen tegen elkaar opzetten, daar zijn ze goed in. Omdat mensen zich ook graag tegen elkaar LATEN opzetten. Dat er fundamenteel 'iets' zou mislopen met het politieke en economische systeem, en bijgevolg ook met onze 'leefwereld', is uiteraard flauwekul (ironisch, he). Staken of niet staken. Blijft gelijk hoor, allemaal clowns in een circus.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 30 november 2011, 21:36   #94
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik staak NIET. Wie vrijdag gaat staken veroorzaakt rechtstreeks het failliet van zijn werkgever en bij uitbreiding België.
Da's zo het soort van argument dat het patronaat gebruikte honderd jaar geleden toen de arbeiders vochten voor stemrecht en zo...
Van mij mag Belgistan trouwens gerust failliet gaan
Oud 30 november 2011, 21:45   #95
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik staak NIET. Wie vrijdag gaat staken veroorzaakt rechtstreeks het failliet van zijn werkgever en bij uitbreiding België. Uiteraard ook zijn eigen failliet want zonder werk, geen geld en zonder België geen VL-gesponsorde "solidariteit".
Doe en denk zo verder, regimeslaaf!
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 30 november 2011, 21:45   #96
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door White Raven Bekijk bericht
Da's zo het soort van argument dat het patronaat gebruikte honderd jaar geleden toen de arbeiders vochten voor stemrecht en zo...
Van mij mag Belgistan trouwens gerust failliet gaan
Uw geliefde Vlaanderen gaat er dan mee aan, hoor. Ja ja, ze hebben Vlaanderen goed bij z'n ballen. Alé ja, "ballen".

Laatst gewijzigd door Txiki : 30 november 2011 om 21:45.
Txiki is offline  
Oud 30 november 2011, 21:51   #97
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Doe en denk zo verder, regimeslaaf!
Ge zijt gene regimeslaaf omdat ge niet mee een dagje verlog pakt hé...
Want dat is het wat ze hier willen doen. Betaald verlofje voor degenen die bij 't clubje zijn (vakbond) en voor de rest zit de rest van de bevolking met de gebakken peren.
Vakbonden moeten trouwens niet onnozel gaan betogen, 't zijn verdorie hun eigen topmannekes die aan de onderhandelingstafel zaten...
Dat ze hun partijbureau's/vakbondslokalen gaan platkloppen in hun vrij weekend maar dat ze de andere mensen gerust laten...
manta is offline  
Oud 30 november 2011, 21:52   #98
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Ge zijt gene regimeslaaf omdat ge niet mee een dagje verlog pakt hé...
Want dat is het wat ze hier willen doen. Betaald verlofje voor degenen die bij 't clubje zijn (vakbond) en voor de rest zit de rest van de bevolking met de gebakken peren.
Vakbonden moeten trouwens niet onnozel gaan betogen, 't zijn verdorie hun eigen topmannekes die aan de onderhandelingstafel zaten...
Dat ze hun partijbureau's/vakbondslokalen gaan platkloppen in hun vrij weekend maar dat ze de andere mensen gerust laten...
Akkoord, volledig akkoord.

Over die regimeslaaf: ik doel op Effect zijn "redenering", he makker.
Txiki is offline  
Oud 30 november 2011, 21:53   #99
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Uw geliefde Vlaanderen gaat er dan mee aan, hoor. Ja ja, ze hebben Vlaanderen goed bij z'n ballen. Alé ja, "ballen".
Vlaanderen moet er zelfs mee aan.
Oud 30 november 2011, 22:10   #100
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door White Raven Bekijk bericht
Vlaanderen moet er zelfs mee aan.
Oh, maar dan moet je niks doen en de huidige bende smeerlappen gewoon laten doen.
Txiki is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be