Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 december 2011, 11:12   #81
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
het gaat over de hefboom (= ander emensen dwingen om te staken), ok manneke. Ben ik blij dat die kerncentrales niet meer manueel bediend worden, want die idioten van de vakbond zouden waarlijks denken dat het normaal is dat je die om de haverklap platlegt.

EN van mij mogen ze de spoorweg morgen automatiseren, gedaan met machinisten als het van mij afhangt. Dan moet er geneen nog klagen over zijn werkuren. Je moet toch precies geen werk willen doen die kan geautomatiseerd worden.
't Is waar "manneke", we zullen alles automatiseren, dan kan niemand nog klagen over zijn werkuren en loon.

We zullen beginnen met de would-be dokters, ook gekend als apothekers. Het is nu niet dat apothekers noodzakelijk zijn.

Laat ons dus apotheken afschaffen en de apotheken volledig automatiseren. Ik zal mijn medicatie dan wel bestellen via internet, of uit de muur halen en betalen via mijn bankkaart en het zal dan nog een stuk goedkoper zijn, want nu blijft er teveel hangen aan de inhalige vingers van de apotheker die ook zijn deel van de koek moet hebben.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2011, 13:32   #82
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Mja, in uwe post zat veel in...

Fascinatie voor geslachtsorganen of zo?
En dat allemaal omdat iemand over een extra belasting op stakingsgeld begint...
't Doet precies pijn...
Het doet vooral pijn als mensen voor hun rechten opkomen zo te zien...
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2011, 14:14   #83
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
't Is waar "manneke", we zullen alles automatiseren, dan kan niemand nog klagen over zijn werkuren en loon.

We zullen beginnen met de would-be dokters, ook gekend als apothekers. Het is nu niet dat apothekers noodzakelijk zijn.

Laat ons dus apotheken afschaffen en de apotheken volledig automatiseren. Ik zal mijn medicatie dan wel bestellen via internet, of uit de muur halen en betalen via mijn bankkaart en het zal dan nog een stuk goedkoper zijn, want nu blijft er teveel hangen aan de inhalige vingers van de apotheker die ook zijn deel van de koek moet hebben.
geen probleem voor mij hoor, echt niet kan mij geen bal schelen. Schaf maar af die handel, en tel de doden maar op. Echt waar, ik weet wel wanneer iemand een nuttig werk doet en wanneer iemand een zinloos werk doet. Jij hebt dat blijkbaar ook niet begrepen.

ALs metro's automatisch kunnen rijden, rijden ze hier nog met chauffeurs omdat ze anders kapotgestaakt worden. Die chauffeur van de metro zit daar voor spek en bonen. Maar kom zolang ze de schijn kunnen hooghouden. En noteer ook mijnheerke, dat wanneer je chauffeurs afschaft, dat je wel een ploeg mensen nodig hebt die het systeem intalleren, certifieren, onderhouden, controleren etc Dus zo niet bang zijn altijd dat werk gaat verdwijnen.

De spoorweg zou moeten geautomatiseerd zijn zoals apotheken dat gedaan hebben, dan reden ze nu 300km/u zonder chauffeurs, zeker weten.

En waren we niet aan het discuteren over het oneerlijke feit dat een pak mensen zeg maar 250.000 van die mensen gedwongen worden om vakantie te nemen of passief te staken of die verliezen een deel van hun inkomen

Ik wou uw uitleg hebben waarom dat echt eerlijk, sociaal, democratisch, menslievend, collegiaal, vriendelijk, altruistisch is, en waaruit jullie besluiten dat een kleine minderheid mensen het recht hebben gans een land op stelten te zetten en gans een land minder te doen verdienen en gans een land zijn economie schade toe te brengen ??? Ik begrijp dat niet en zal dat nooit begrijpe vanwaar en uit welke sociale motieven zo'n dingen komen..

Laatst gewijzigd door brother paul : 4 december 2011 om 14:19.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2011, 14:46   #84
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vind dat die vent juist betaald is voor vette uitspraken te doen, dus laat hem maar shocking truth vertellen. Ik wil best ook wel een paar stakers op hun smikkel slaan, niet dat ik niet vind dat ze eens hun gedacht mogen zeggen, maar dat ze gewoon naar een debat gaan en hun mening vertellen ipv dat populistisch stakingsgedoe.
Het soort debatten zoals hier op het forum wil je zeggen, debatten die niets verbeteren maar waar je voor een paar kruimels moet kruipen en vechten nadien?

Als er toch zo'n problemen zijn met de vakbonden dat we ze dan afschaffen ineens. Iedereen zit er toch maar op te klagen en ze te beschuldigen wereldvreemd te zijn. Geen betaalde vakanties meer, geen schiften premies, geen loons onderhandelingen, barema's of geen CAO's meer, geen betaalde feestdagen.
Vakbonden hebben ons bepaalde rechten gegeven en koopkracht en ondanks de corruptie blijven ze onze koopkracht verdedigen en onze rechten.
Maar nee, nu zijn we zo zot dat we telkens als er nog maar over staken gesproken wordt op onze achterste poten staan.
Eens kijken wat de gevolgen zijn als er niet gestaakt wordt of er geen vakbonden meer zijn. Zullen rap terug in het leven geroepen worden en de strijd van de werkmens kan van voor af aan begonnen worden, terug naar 1900.

Wat die kwal van Jeremy Clarkson betreft:
Dus iemand die 2 miljoen euro per jaar verdient -op de kap van anderen- heeft niet enkel het recht om zo wereldvreemd als hij kan te zijn, meer dat soort mensen wordt nog eens als lichtend voorbeeld gezien, een idool?!
Dat gelijkgestemden -zoals velen er hier op het forum hangen- dat doen dat kun je nog verklaren maar dat zelfs eenvoudige werknemers achter zulke idiotie zich scharen dat is ronduit angst aanjagend.

Ach ja het is al langer geweten, we zijn hoe langer hoe zotter aan het worden en verknoeien met zulke gedachtegangen niet enkel het heden maar meer nog de toekomst. We gaan elke dag sociaal meer en meer achteruit tot zover dat we onszelf uitroeien. En hierbij heiligt het doel overduidelijk alle middelen.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2011, 15:04   #85
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Het soort debatten zoals hier op het forum wil je zeggen, debatten die niets verbeteren maar waar je voor een paar kruimels moet kruipen en vechten nadien?

Als er toch zo'n problemen zijn met de vakbonden dat we ze dan afschaffen ineens. Iedereen zit er toch maar op te klagen en ze te beschuldigen wereldvreemd te zijn. Geen betaalde vakanties meer, geen schiften premies, geen loons onderhandelingen, barema's of geen CAO's meer, geen betaalde feestdagen.
Wat een redevoering: eerst de kleine man bang maken, ge gaat uw sociale rechten die precies zorgen dat je uw werk kwijtgeraakt anders kwijtraken..echt doordachte redevoering inclusief bewijs, als je niet meer wilt staken ga je de dieperik in.
Citaat:
Vakbonden hebben ons bepaalde rechten gegeven en koopkracht en ondanks de corruptie blijven ze onze koopkracht verdedigen en onze rechten..
ik twijfel daar sterk aan, als ik zie hoe Arcoconstructie in elkaar zit, voel ik mij weer meer en meer ongemakkelijk bij de macht van de zuilen. Ja ik denk meer en meer dat de zuilen er zijn om mensen te intimideren en zichzelf in stand te houden. Ze gaan zelfs zeer ver in die dingen, want kijk ze zetten democratie volledig langs de kant en gaan NVA die 40% van de stemmen haalt vervangen door 3 partijen die samen 36% van de stemmen halen, en vinden dat normaal.
Citaat:
Maar nee, nu zijn we zo zot dat we telkens als er nog maar over staken gesproken wordt op onze achterste poten staan.
Eens kijken wat de gevolgen zijn als er niet gestaakt wordt of er geen vakbonden meer zijn. Zullen rap terug in het leven geroepen worden en de strijd van de werkmens kan van voor af aan begonnen worden, terug naar 1900..
nog een emotionele niet beredeneerde oproep op basis van het spookbeeld alsof de vakbond een computer uitgevonden heeft, de centrale verwarming, de olie uit de grond pompt, en alsof de vakbond auto's uitgevonden heeft ??
Citaat:

Wat die kwal van Jeremy Clarkson betreft:
Dus iemand die 2 miljoen euro per jaar verdient .
het perfecte jaloezie element, die kerel verdient veel dus hij is een kwal, stel u voor vanuit zijn elitaire positie staat hij onafhankelijk van de vakbond en durft hij eens zeggen waarop het slaat: welke vakbond kan verdragen dat je meer verdient dan hen ?? Ik kan best verdragen dat iedereen rijker is dan ik hoor... echt waar ik zou het zelfs graag hebben...
Citaat:
-op de kap van anderen- .
bewijs van die stelling moeten we niet vragen zeker, talenten bestaan niet ind e vakbondwereld, alleen idieoten die geluk hebben en profiteren
Citaat:
heeft niet enkel het recht om zo wereldvreemd als hij kan te zijn, meer dat soort mensen wordt nog eens als lichtend voorbeeld gezien, een idool?!.
dat is deel van zijn succes zeker, hij durft een bek opzetten, maar in plaats van de te lullen over andermans wedde, spreekt hij positief of negatief over auto's en meestal slaat hij wel spijkers metkoppen, maar kom dat is niet juist natuurlijk de vakbond weet dat het advies dat hij geeft je zeker niet moet volgen
Citaat:
Dat gelijkgestemden -zoals velen er hier op het forum hangen- dat doen dat kun je nog verklaren maar dat zelfs eenvoudige werknemers achter zulke idiotie zich scharen dat is ronduit angst aanjagend..
ALs je daar al angstig van wordt heb je volgens mij een soort prozakske nodig hoor. Ik vind dat niet angstaanjagend, ik vind dat normaal menselijk kuddegedrag. Netzoals een kudde zich schaart achter vakbonden, heb je kuddegedrag in godsdienst, en kuddegedrag in autoreligie
Citaat:

Ach ja het is al langer geweten, we zijn hoe langer hoe zotter aan het worden en verknoeien met zulke gedachtegangen niet enkel het heden maar meer nog de toekomst. .
serieus dipke
Citaat:
We gaan elke dag sociaal meer en meer achteruit tot zover dat we onszelf uitroeien. .
nog een sausje op uw dipke, echt de dieperik in
Citaat:
En hierbij heiligt het doel overduidelijk alle middelen.
en de conclusie ???

waarom moet je nu iemand monddood maken en mag hij zijn mening niet zeggen.

Ik vind het MEER STOREND DAT VAKBONDEN DIRECTIES GIJZELEN en mensen via de treinstakingen GIJZELEN, dan dat vakbonden bijvoorbeeld urenlange debatten zouden voeren op televisie over hun maatschappeljk model

DUs spreken is nog altijd niet misdoen, de journalistieke en auteursrechterlijke vrijheid, en de vrijheid van spreken bestaat dus niet voor de vakbond ? Is dit dan niet het grootste bewijs dat jullie in feite een niet democratisch orgaan zijn die niet toelaat tegengesproken te worden, en integendeel zelf mensen intimideren om jullie punt te halen??
Want geef maar toe het is toch iets heel anders dan zeggen ik ZOU IEMAND op zijn smoel willen slaan, dan zeggen IK GA DIE NOG EENS op zijn smoel slaan, en IK GA NU STAKEN en die gast kloten, en IK GA DIE DIRECTIE NU GIJZELEN en ik heb dat recht in naam van de vakbond.
Oud 4 december 2011, 15:28   #86
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:
Wat een redevoering: eerst de kleine man bang maken, ge gaat uw sociale rechten die precies zorgen dat je uw werk kwijtgeraakt anders kwijtraken..echt doordachte redevoering inclusief bewijs, als je niet meer wilt staken ga je de dieperik in. ik twijfel daar sterk aan, als ik zie hoe Arcoconstructie in elkaar zit, voel ik mij weer meer en meer ongemakkelijk bij de macht van de zuilen. Ja ik denk meer en meer dat de zuilen er zijn om mensen te intimideren en zichzelf in stand te houden. Ze gaan zelfs zeer ver in die dingen, want kijk ze zetten democratie volledig langs de kant en gaan NVA die 40% van de stemmen haalt vervangen door 3 partijen die samen 36% van de stemmen halen, en vinden dat normaal.nog een emotionele niet beredeneerde oproep op basis van het spookbeeld alsof de vakbond een computer uitgevonden heeft, de centrale verwarming, de olie uit de grond pompt, en alsof de vakbond auto's uitgevonden heeft ??het perfecte jaloezie element, die kerel verdient veel dus hij is een kwal, stel u voor vanuit zijn elitaire positie staat hij onafhankelijk van de vakbond en durft hij eens zeggen waarop het slaat: welke vakbond kan verdragen dat je meer verdient dan hen ?? Ik kan best verdragen dat iedereen rijker is dan ik hoor... echt waar ik zou het zelfs graag hebben...bewijs van die stelling moeten we niet vragen zeker, talenten bestaan niet ind e vakbondwereld, alleen idieoten die geluk hebben en profiteren dat is deel van zijn succes zeker, hij durft een bek opzetten, maar in plaats van de te lullen over andermans wedde, spreekt hij positief of negatief over auto's en meestal slaat hij wel spijkers metkoppen, maar kom dat is niet juist natuurlijk de vakbond weet dat het advies dat hij geeft je zeker niet moet volgen ALs je daar al angstig van wordt heb je volgens mij een soort prozakske nodig hoor. Ik vind dat niet angstaanjagend, ik vind dat normaal menselijk kuddegedrag. Netzoals een kudde zich schaart achter vakbonden, heb je kuddegedrag in godsdienst, en kuddegedrag in autoreligie serieus dipkenog een sausje op uw dipke, echt de dieperik in
en de conclusie ???

waarom moet je nu iemand monddood maken en mag hij zijn mening niet zeggen.

Ik vind het MEER STOREND DAT VAKBONDEN DIRECTIES GIJZELEN en mensen via de treinstakingen GIJZELEN, dan dat vakbonden bijvoorbeeld urenlange debatten zouden voeren op televisie over hun maatschappeljk model

DUs spreken is nog altijd niet misdoen, de journalistieke en auteursrechterlijke vrijheid, en de vrijheid van spreken bestaat dus niet voor de vakbond ? Is dit dan niet het grootste bewijs dat jullie in feite een niet democratisch orgaan zijn die niet toelaat tegengesproken te worden, en integendeel zelf mensen intimideren om jullie punt te halen??
Want geef maar toe het is toch iets heel anders dan zeggen ik ZOU IEMAND op zijn smoel willen slaan, dan zeggen IK GA DIE NOG EENS op zijn smoel slaan, en IK GA NU STAKEN en die gast kloten, en IK GA DIE DIRECTIE NU GIJZELEN en ik heb dat recht in naam van de vakbond.
Als u Nederlander was zou ik zeggen dat ik daar geen mening over had en uw hersenen (tijdelijk) kortsluiten.

Heb het al paar keer gezegd; jij en anderen hier hebben nu eenmaal ze hun visie gevormd hebben geen boodschap aan andere inzichten en opinies. Het enige wat jullie dan nog kunnen doen is elk tegenargument met alle mogelijke middelen negeren, tegenspreken of trachten onderuit te halen.

Het gaat jullie niet om via discussie tot verdere inzichten te komen, nee het gaat erom om eigen gelijk te halen en uw levenswijze en visie in stand te houden. Dan moet je het maar weten, we zien wel op termijn wie gelijk zal hebben. Verder bekvechten lost in ieder geval niets op, in tegendeel.
- Albert Einstein
Oud 4 december 2011, 15:39   #87
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als u Nederlander was zou ik zeggen dat ik daar geen mening over had en uw hersenen (tijdelijk) kortsluiten.

Heb het al paar keer gezegd; jij en anderen hier hebben nu eenmaal ze hun visie gevormd hebben geen boodschap aan andere inzichten en opinies. Het enige wat jullie dan nog kunnen doen is elk tegenargument met alle mogelijke middelen negeren, tegenspreken of trachten onderuit te halen.

Het gaat jullie niet om via discussie tot verdere inzichten te komen, nee het gaat erom om eigen gelijk te halen en uw levenswijze en visie in stand te houden. Dan moet je het maar weten, we zien wel op termijn wie gelijk zal hebben. Verder bekvechten lost in ieder geval niets op, in tegendeel.
Kijk de vakbond kan mij in feite geen reet schelen, ik discuteer hier echt voor de fun. Maar kom zelfs dat is blijkbaar al te moeilijk als je te scherp uit de hoek komt.

Maar alé, hoe kun je u zorgen maken over de Belgische politiek alsje die smeerlapperij die erachter zit niet kent ?

Nederlanders zijn rechtdoordenkers, en hier ga je nu echt eens uit de bocht door te denken dat vakbonden rechtdoor uw rechten verdedigen

Ten eerste in Belgie is er gigantische incest relatie tussen vakbond en de overheid: de helft van de CD&V komt uit de vakbond, zeg maar vasalleke opgeleid om in de CD&V te floreren, een voorbeeld van zo'n groepje is Leterme en zijn kliekje

Ten tweede: de vakbond verdient hier in Belgie niet zijn geld door de leden te verdedigen, gewoon door de dop uit te betalen. Dat is geen normale gezonde situatie, want je doet als vakbond alles om dat systeem in stand te houden, en je vergeet hoe je de leden gaat verdedigen. Concreet je hebt inderdaad gelijklopende belangen in die constructie, maar de grote contraproductieve belang is dat instandhouden en versterken van de werkloosheid leidt tot een systeem die onze economie de dieperik insturen. Dat vind je dus in geen enkel land terug. Dat ze eens protesteren en de middelen gebruiken om te lobbyen en boeken te drukken en informatie onder leden te verspreiden hebik geen probleem mee. Maar de middelen gebruiken om bvb te zorgen dat de industrie uitholt en ons industrieel weefsel vertrekt naar het buitenland en dan doen alsof hun neusbloed omdat ze langs geen kanten begrijpen hoe de economie werkt, vind ik eigenlijk een onverantwoordelijk gedrag, geinspireerd door hun focus op de werkmens, maar die voorbijgaat aan de economische realiteit

Ten derde: de vakbond is zoiets als een ZUIL, samen met de ziekenbond. DIe twee delen de lakens uit in ons politiek landschap. EN wat de vakbonden achter de schermen overeenkomen kunnen de regeringen uitvoeren. Het is dus nog nooit zoerg geweest als in deze regering; EN precies daarom stemmen vlamingen vlaams blok of nva.
Dat heeft dus niets met fascisme te maken, en met scheidingsdrang. Dat heeft alles temaken met anti-zuilendrang. Een vlaming verdraagt niet dat hij gedomineerd wordt door structuren die geen rekening houden met zijn belangen, en precies zo'n machtsstructuren die bvb Arco redden om in feite de oorlogskas van de vakbond een stukje te redden, bewijst hoe onze maatschappij nog verstrengeld zit met die zuilen. Ik ben er altijd tegen geweest en ik denk als nederlander zou je daar ook tegen zijn. Dat heeft dus niets te maken met het feit dat vakbonden hun werk niet mogen doen
ZE ZIJN GEWOON NIET ONTEGENSPREKELIJK OBJECTIEF in al hun handelingen
Oud 4 december 2011, 15:46   #88
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als de maatstaf een inkomen is van een mens, dan kun je er toch niet vanuit dat iemand die in deze maatschappij erin slaagt om moeiteloos 3 keer meer te verdienen dan het minimumloon bvb, dan uiteindelijk de behoefte niet voelt om de vakbond hun gat te likken ? IK weet gewoon 100% zeker dat in hun model ik teveel verdien, en dat in hun model ik een profiteur ben, en in hun simplistische wereldvisie ik diegene ben die moet bestreden worden; Je ziet het al opkomen als ze spreken van clark zijn 2miljoen; Daarom dat ik zeg het verwondert hen toch niet als de meerderheid van de vlamingen erin slagenom meer te verdienen dan het gemiddelde, dat die meerderheid de vakbond ervaart als een instelling die hun loon wilt weggeven aan hun leger mensen die zij vertegenwoordigen, en noteer goed, terwijl zij dan precies zichzelf een grotere wedde gaan toekennen dan de werklozen die zij in hand houden. Dus ja ik ben niet van overtuigd dat vakbonden mensen verdedigen, hun eigenbelang in stand houden, of verdedig worden door mensen die objectief zijn, of dat mensen weten wat zij doen van zakkenvullerij achter hun rug in naam van de verdediging van hun leden; Er bestaan echt niet veel mensen die zo altruistisch werken voor andere hoor. Ik ken er toch heel weinig.
Oud 4 december 2011, 16:21   #89
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:
Kijk de vakbond kan mij in feite geen reet schelen, ik discuteer hier echt voor de fun. Maar kom zelfs dat is blijkbaar al te moeilijk als je te scherp uit de hoek komt.

Maar alé, hoe kun je u zorgen maken over de Belgische politiek alsje die smeerlapperij die erachter zit niet kent ?

Nederlanders zijn rechtdoordenkers, en hier ga je nu echt eens uit de bocht door te denken dat vakbonden rechtdoor uw rechten verdedigen

Ten eerste in Belgie is er gigantische incest relatie tussen vakbond en de overheid: de helft van de CD&V komt uit de vakbond, zeg maar vasalleke opgeleid om in de CD&V te floreren, een voorbeeld van zo'n groepje is Leterme en zijn kliekje

Ten tweede: de vakbond verdient hier in Belgie niet zijn geld door de leden te verdedigen, gewoon door de dop uit te betalen. Dat is geen normale gezonde situatie, want je doet als vakbond alles om dat systeem in stand te houden, en je vergeet hoe je de leden gaat verdedigen. Concreet je hebt inderdaad gelijklopende belangen in die constructie, maar de grote contraproductieve belang is dat instandhouden en versterken van de werkloosheid leidt tot een systeem die onze economie de dieperik insturen. Dat vind je dus in geen enkel land terug. Dat ze eens protesteren en de middelen gebruiken om te lobbyen en boeken te drukken en informatie onder leden te verspreiden hebik geen probleem mee. Maar de middelen gebruiken om bvb te zorgen dat de industrie uitholt en ons industrieel weefsel vertrekt naar het buitenland en dan doen alsof hun neusbloed omdat ze langs geen kanten begrijpen hoe de economie werkt, vind ik eigenlijk een onverantwoordelijk gedrag, geinspireerd door hun focus op de werkmens, maar die voorbijgaat aan de economische realiteit

Ten derde: de vakbond is zoiets als een ZUIL, samen met de ziekenbond. DIe twee delen de lakens uit in ons politiek landschap. EN wat de vakbonden achter de schermen overeenkomen kunnen de regeringen uitvoeren. Het is dus nog nooit zoerg geweest als in deze regering; EN precies daarom stemmen vlamingen vlaams blok of nva.
Dat heeft dus niets met fascisme te maken, en met scheidingsdrang. Dat heeft alles temaken met anti-zuilendrang. Een vlaming verdraagt niet dat hij gedomineerd wordt door structuren die geen rekening houden met zijn belangen, en precies zo'n machtsstructuren die bvb Arco redden om in feite de oorlogskas van de vakbond een stukje te redden, bewijst hoe onze maatschappij nog verstrengeld zit met die zuilen. Ik ben er altijd tegen geweest en ik denk als nederlander zou je daar ook tegen zijn. Dat heeft dus niets te maken met het feit dat vakbonden hun werk niet mogen doen
ZE ZIJN GEWOON NIET ONTEGENSPREKELIJK OBJECTIEF in al hun handelingen
Ten eerste als het hier enkel voor de fun is dan is dat nog het ziekelijkste dat je kan doen beste Paul. Het is dan maar enkel brandstof op het vuur gieten of extra zuurstof injecteren in een reeds explosief geheel.

Verder beweer ik niet ik de precieze details of de werking ken van al de complexe systemen die men in plaats heeft gezet om de simpele waarheid ,of zoals je zelf zegt de smeerlapperij, achter alles te verschuilen. De motivaties en de ruggengraat ervan weet ik wel of durf ik wel bloot te leggen daar jij enkel u lijkt te beperken tot de directe en indirecte systemen er rond.

Dat laatste verklaart uw en anderen hun fixatie op die waarheden en oplossingen die u wenst of enkel kan zien of vinden binnen die systemen.
Gelijk heb je wat je vasalleke betreft maar da's net wat ik de posts over dit topic en in andere onderwerpen al meermaals vertel; corruptie is zodanig doorgedrongen dat het ons uiteindelijk tot de meest hallucinante afgronden brengt en gaat brengen.
Het forum toont ons een van die aspecten; het is zelfs doorgedrongen tot de gemaakte klasse van mensen die het corrupte en rotte systeem mogelijk maakte en in stand hield/houd tegen beter weten in.
In vele dingen spreek jij en anderen be- of onbewust mee met de corruptie dus.

Dat is wat ik u wil doen inzien. Dat men de focus vaak verkeerd legt en de symptomen van de ziekte tracht aan te pakken ipv de ziekte of de oorzaak aan te pakken.
Waanzin is steeds opnieuw hetzelfde te doen en telkens andere resultaten te verwachten. Da's mijn boodschap die ik mee wil overbrengen.

Zo ook wat dit ondererp betreft zijn bovenstaande zaken dus van toepassing.
- Albert Einstein
Oud 4 december 2011, 16:33   #90
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ten eerste als het hier enkel voor de fun is dan is dat nog het ziekelijkste dat je kan doen beste Paul. Het is dan maar enkel brandstof op het vuur gieten of extra zuurstof injecteren in een reeds explosief geheel.

Verder beweer ik niet ik de precieze details of de werking ken van al de complexe systemen die men in plaats heeft gezet om de simpele waarheid ,of zoals je zelf zegt de smeerlapperij, achter alles te verschuilen. De motivaties en de ruggengraat ervan weet ik wel of durf ik wel bloot te leggen daar jij enkel u lijkt te beperken tot de directe en indirecte systemen er rond.

Dat laatste verklaart uw en anderen hun fixatie op die waarheden en oplossingen die u wenst of enkel kan zien of vinden binnen die systemen.
Gelijk heb je wat je vasalleke betreft maar da's net wat ik de posts over dit topic en in andere onderwerpen al meermaals vertel; corruptie is zodanig doorgedrongen dat het ons uiteindelijk tot de meest hallucinante afgronden brengt en gaat brengen.
Het forum toont ons een van die aspecten; het is zelfs doorgedrongen tot de gemaakte klasse van mensen die het corrupte en rotte systeem mogelijk maakte en in stand hield/houd tegen beter weten in.
In vele dingen spreek jij en anderen be- of onbewust mee met de corruptie dus.

Dat is wat ik u wil doen inzien. Dat men de focus vaak verkeerd legt en de symptomen van de ziekte tracht aan te pakken ipv de ziekte of de oorzaak aan te pakken.
Waanzin is steeds opnieuw hetzelfde te doen en telkens andere resultaten te verwachten. Da's mijn boodschap die ik mee wil overbrengen.

Zo ook wat dit ondererp betreft zijn bovenstaande zaken dus van toepassing.
Mo voila ze we gaan nog dezelfde taal spreken ze.

Ik ga u een voorbeeld geven van vakbondsadvies:
ik heb een poetsvrouw gehad in het zwart, ik zeg ik wil u officieel inschrijven. Ze loopt naar de vakbond ze laat dat berekenen en komt af met de volgend eboodschap: aangezien ik dop en mijn zwartwerk cumuleer hebben ze mij aangeraden om dat zeker niet te doen anders zal ik mijn dop verliezen.

Goed ontegensprekelijk, eerlijk advies hé

Moest ik van de vakbond zijn, dan zou ik streven dat mensen in alle verhoudingen progressief kunnen werken en doppen... Dus als je 20% werk hebt dop je 80% heb je 80% werk dop je 20% en zonder hun huidige regelkes waar je heel uw dop verliest... maar enfin ik ben te revolutionair voor deze tijd

de vakbond zit dan op tv te lullen over zwartwerk, maar houden het ondertussen op die manier wel instand;.. Dus de grootste zwartwerkers zijn alle doppers volgens mij

Laatst gewijzigd door brother paul : 4 december 2011 om 16:35.
Oud 4 december 2011, 16:50   #91
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt

voorbeeld 1

stookoliefonds: hoe meer mensen doorhebben hoe ze die steun moeten aanvragen, hoe meer mensen dat gaan doen. Dit systeem zal al seen perpetuum mobile werken en slachtoffer zijn van zijn eigen succes
De denkwijze is dat stijgende prijzen op te lossen zijn door subsidies te geven. maar dat blijkt hier nu net niet de oplossing, want de oplossing is mensen hun energievraagstuk aanpakken.

voorbeeld 2

werkloosheidssteun: het principe is risico van werkloosheid opvangen, in feite is het een systeem geworden waar 1.3miljoen mensen permanent van genieten. Dus ook slachtoffer van zijn eigen succes. De denkwijze is, dat je mensen geld moet geven om niet te werken. In feite verwordt het tot een systeem die zichzelf instandhoudt en waar mensen hun utiliteit afwegen tegenove een job met kleine meerwaarde en waar men wel moet werken. Het is zodanig hypocriet zelfs, dat 1Miljoen werklozen in het systeem niet meegrekend worden als werklozen.

Oplossingen voor werklozensteun is bvb overheidsbedrijven waar je gaat gaan werken in gemeenschapsdienst voor uw inkomen. Die overheidsbedrijven richten zich op een bepaalde problematiek zoals bvb dubbel glas plaatsen, isoleren, vloerverwarming leggen, etc naargelang de behoeften van een land om een marschall planneke te hebben

voorbeel 3

Brugpensioen: bedrijven in nood dragen een zodanige sociale last dat ze failliet gaan, en dat de arbeiders die overblijven geen bedrijf meer hebben om voor te werken. De oplossing van de overheid (vakbond) is in stand houden van die sociale last, en zorgen dat bedrijven die werklozen gespreid uitbetaalt om zo te voorkomen dat ze failliet gaan.
De echte oplossing is die sociale passief regels afschaffen, want ze bewijzen dat ze niet goed werken, dat bedrijven die saneren failliet gaan omwille van hun saneringen en precies door die regels worden de kosten gesocialiseerd, terwijl er gewoon voor die groep een ander werk moet gezocht worden. Die groep doet dat dan niet, wan tmag het niet volgens die regels en blijft werkloos. Dus terug een oplossing voor een denkwijze... die verkeerd is

Voorbeeld 4: mijn kuisvrouw en zwartwerk voorbeeld

etc

Laatst gewijzigd door brother paul : 4 december 2011 om 16:52.
Oud 4 december 2011, 17:12   #92
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:
Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt

voorbeeld 1

stookoliefonds: hoe meer mensen doorhebben hoe ze die steun moeten aanvragen, hoe meer mensen dat gaan doen. Dit systeem zal al seen perpetuum mobile werken en slachtoffer zijn van zijn eigen succes
De denkwijze is dat stijgende prijzen op te lossen zijn door subsidies te geven. maar dat blijkt hier nu net niet de oplossing, want de oplossing is mensen hun energievraagstuk aanpakken.

voorbeeld 2

werkloosheidssteun: het principe is risico van werkloosheid opvangen, in feite is het een systeem geworden waar 1.3miljoen mensen permanent van genieten. Dus ook slachtoffer van zijn eigen succes. De denkwijze is, dat je mensen geld moet geven om niet te werken. In feite verwordt het tot een systeem die zichzelf instandhoudt en waar mensen hun utiliteit afwegen tegenove een job met kleine meerwaarde en waar men wel moet werken. Het is zodanig hypocriet zelfs, dat 1Miljoen werklozen in het systeem niet meegrekend worden als werklozen.

Oplossingen voor werklozensteun is bvb overheidsbedrijven waar je gaat gaan werken in gemeenschapsdienst voor uw inkomen. Die overheidsbedrijven richten zich op een bepaalde problematiek zoals bvb dubbel glas plaatsen, isoleren, vloerverwarming leggen, etc naargelang de behoeften van een land om een marschall planneke te hebben
....
etc
1. op vorige post: Het is wat mij betreft publiek geheim dat zwartwerk een dikke steunpilaar is in de economie of bepaalde beroepstakken of sectoren ervan. Zowel de echte zwarte markt als de reguliere kant (interim/PWA/...)

2. hmm ik bedoel er iets anders mee B.P.; dieper doordenken. Heb u enkel discours gedaan erover maar je hebt ze of niet door of je seigert nog steed pertinent.

Mag ik u nog eens de vraag stellen in de hoop een antwoord te krijgen:
Heb jij al naar Zeitgeist: moving forward gekeken? Iets uit opgestoken of doe je het af als onzin?
- Albert Einstein
Oud 4 december 2011, 22:09   #93
Stingray
Banneling

Standaard

Asgardsgo, prachtig, gewoonweg prachtig.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2011, 00:39   #94
AsGardSGO
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Asgardsgo, prachtig, gewoonweg prachtig.
Indien gemeend, dank u. Indien sarcastisch, good one
Vind uw onderschrift hoe dan ook een mooi citaat.
- Albert Einstein
Oud 5 december 2011, 10:05   #95
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
geen probleem voor mij hoor, echt niet kan mij geen bal schelen. Schaf maar af die handel, en tel de doden maar op. Echt waar, ik weet wel wanneer iemand een nuttig werk doet en wanneer iemand een zinloos werk doet. Jij hebt dat blijkbaar ook niet begrepen.

ALs metro's automatisch kunnen rijden, rijden ze hier nog met chauffeurs omdat ze anders kapotgestaakt worden. Die chauffeur van de metro zit daar voor spek en bonen. Maar kom zolang ze de schijn kunnen hooghouden. En noteer ook mijnheerke, dat wanneer je chauffeurs afschaft, dat je wel een ploeg mensen nodig hebt die het systeem intalleren, certifieren, onderhouden, controleren etc Dus zo niet bang zijn altijd dat werk gaat verdwijnen.

De spoorweg zou moeten geautomatiseerd zijn zoals apotheken dat gedaan hebben, dan reden ze nu 300km/u zonder chauffeurs, zeker weten.

En waren we niet aan het discuteren over het oneerlijke feit dat een pak mensen zeg maar 250.000 van die mensen gedwongen worden om vakantie te nemen of passief te staken of die verliezen een deel van hun inkomen

Ik wou uw uitleg hebben waarom dat echt eerlijk, sociaal, democratisch, menslievend, collegiaal, vriendelijk, altruistisch is, en waaruit jullie besluiten dat een kleine minderheid mensen het recht hebben gans een land op stelten te zetten en gans een land minder te doen verdienen en gans een land zijn economie schade toe te brengen ??? Ik begrijp dat niet en zal dat nooit begrijpe vanwaar en uit welke sociale motieven zo'n dingen komen..

Welke doden ?..apotheken zijn al eeuwen alleen nog maar doorgeefluiken voor medicamenten...
In de privé sector zou men allang laaggeschoolde magazijniers ingeschakeld hebben..
U hebt makkelijk lullen, de medische sector beheerd zichzelf en daardoor worden alle desbetreffende functies daarin beschermd tegen vereenvoudiging en efficientië...ons kent ons..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 5 december 2011 om 10:07.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2011, 10:37   #96
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Het doet vooral pijn als mensen voor hun rechten opkomen zo te zien...
Kan u enkel opkomen voor uw rechten door anderen te pesten?
't Zijn toch meestal degenen die niets aan uw probleem kunnen verhelpen die 't meeste last hebben van uw stakingsliefhebberij...

Laatst gewijzigd door manta : 5 december 2011 om 10:38.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2011, 11:10   #97
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Welke doden ?..apotheken zijn al eeuwen alleen nog maar doorgeefluiken voor medicamenten...
In de privé sector zou men allang laaggeschoolde magazijniers ingeschakeld hebben..
U hebt makkelijk lullen, de medische sector beheerd zichzelf en daardoor worden alle desbetreffende functies daarin beschermd tegen vereenvoudiging en efficientië...ons kent ons..
ja doe maar schaf maar af die handel, echt geen probleem, als ik zie hoe assistenten die opgeleid zijn fouten maken, veel succes, je zult nog nooit zoveel fouten gehad hebben, echt waar de kabouterkes zullen alles controleren en alles zal perfect verlopen, echt waar doen jongen.

In rusthuizen schakelen ze over op robots, en delegeren ze alles naar de apothekers, maar kom, de mensen gaan zelf hun pillekes uithalen of een lager magazijnierke zal dat doe, echt waar doe maar, lees maar die voorschriftjes en voer maar uit, prachtig gewoon, zeker weten de dokters maken nooit fouten hoor echt waar, doen jongen en procedeer maar tegen uw dokter, ik zal heledagen een satanische binnepret beleven van de fouten die zich gaan opstapelen. Echt waar begin eraan zeker doen.

Nogmaals ik weet wel wanneer iets kan geautomatiseerd worden en iets niet, moest de apotheek kunnen geautomiseerd worden ben ik de eerste om een robot te zetten, niet twijfelen jongen, ik zal zelfs binnen de 5 jaar een zetten, en toch zal ik nog altijd het zweet onder mijn oksels mogen werken rara hoe komt dat

en nog eens herhalen

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 december 2011 om 11:25.
Oud 5 december 2011, 11:16   #98
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
ja doe maar schaf maar af die handel, echt geen probleem, als ik zie hoe assistenten die opgeleid zijn fouten maken, veel succes, je zult nog nooit zoveel fouten gehad hebben, echt waar de kabouterkes zullen alles controleren en alles zal perfect verlopen, echt waar doen jongen.

In rusthuizen schakelen ze over op robots, en delegeren ze alles naar de apothekers, maar kom, de mensen gaan zelf hun pillekes uithalen of een lager magazijnierke zal dat doe, echt waar doe maar, lees maar die voorschriftjes en voer maar uit, prachtig gewoon, zeker weten de dokters maken nooit fouten hoor echt waar, doen jongen en procedeer maar tegen uw dokter, ik zal heledagen een satanische binnepret beleven van de fouten die zich gaan opstapelen. Echt waar begin eraan zeker doen.

Nogmaals ik weet wel wanneer iets kan geautomatiseerd worden en iets niet, moest de apotheek kunnen geautomiseerd worden ben ik de eerste om een robot te zetten, niet twijfelen jongen, ik zal zelfs binnen de 5 jaar een zetten, en toch zal ik nog altijd het zweet onder mijn oksels mogen werken rara hoe komt dat
Ge hebt geen idee hoe hard de privé wereld is in uw protectionistische wereld..

Uw argumenten voor uw 'beroep' zijn 100% identiek aan die van een trein/metrobestuurder...maar dat begrijpt ge precies niet..

En nu niet doen alsof iedere staking draait rond gijzelingen of 'pesten' van burgers..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 5 december 2011 om 11:19.
Oud 5 december 2011, 11:27   #99
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ge hebt geen idee hoe hard de privé wereld is in uw protectionistische wereld..

Uw argumenten voor uw 'beroep' zijn 100% identiek aan die van een trein/metrobestuurder...maar dat begrijpt ge precies niet..

En nu niet doen alsof iedere staking draait rond gijzelingen of 'pesten' van burgers..
ja ze zijn identiek, en toch kan ik bewijzen dat er geen robots bestaan die apothekers vervangen nergens in de wereld, er bestaan robots die bestuurd worden door apothekers dat wel

en er bestaan wel volledige automatische treinstellen en metrostellen. En dat blijkt dan wel te werken. Dus ja

en inderdaad ik wil nog een antwoord wat er sociaal, eerlijk democratisch is aan directies gijzelen , mensen vrijheid beroven, mensen uit te sluiten van arbeidsproces, mensen dwingen tot vakantie etc

Laatst gewijzigd door brother paul : 5 december 2011 om 11:28.
Oud 5 december 2011, 11:42   #100
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
ja ze zijn identiek, en toch kan ik bewijzen dat er geen robots bestaan die apothekers vervangen nergens in de wereld, er bestaan robots die bestuurd worden door apothekers dat wel

en er bestaan wel volledige automatische treinstellen en metrostellen. En dat blijkt dan wel te werken. Dus ja

en inderdaad ik wil nog een antwoord wat er sociaal, eerlijk democratisch is aan directies gijzelen , mensen vrijheid beroven, mensen uit te sluiten van arbeidsproces, mensen dwingen tot vakantie etc
Apothekers zijn dan ook overal een 'vrij beroep' dat geen last hebben van economische druk van bovenaf om de kost te verlagen..dat is het enige verschil..jullie hebben zelfs geen last van directe concurrentie..

Directies gijzelen is een hoogst uitzonderlijke en onwettige manier van staken..ik steun alleen de passieve manier van staken, het economisch proces kan daardoor stilvallen omdat er een schakel ontbreekt ..maar een staking die de opponent geen pijn doet heeft geen nut..
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be