Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2011, 20:59   #81
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Ik overweeg zelfs ernstig je hoogstpersoonlijk te komen halen.
Blauw zwaailicht op m'n dak en al
Knipp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 21:04   #82
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht

Ik ben nogal gevoelig voor geurtjes en rook.

Maar hier kan je al een studio huren van 275 euro (goedkoopste die ik vond tot nogtoe).

Probleem is de vraag of iemand het werkelijk voor een maand kan verhuren zodat ik kan "testen" of ik "wen hier" en "mijn draai vindt" (maar die had ik toen al gevonden eigenlijk, verander draai dus maar door "werk" , en zonder al de batteklang die je nodig hebt om een huishouden te runnen. Daarom dat het voor mij toch een droom en onmogelijke optie is vrees ik.

Het pijnlijke is dan nog dat hier zoveel leegstaat, inclusief het huis van vriendje wat we samen aan het inrichten waren en vakantie-appartementen die wel met heel het nodige huishoudgerief komen.
Niks voor jou hier, zo'n verlaten eiland...En dan alleen (nouja, dat hoeft misschien niet lang te duren) Er zitten hier geen vier Belgen. Van wat zou je leven? Wat zou je doen? Niets te doen hier, er is nauwelijks werk voor de inboorlingen. Het is wel puur natuur maar daar leef je niet van, cabras y queso. Voor mij is het ideaal.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 21:09   #83
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
:hart:

Mja, ik zou het niet erg vinden.

Zeker niet als je eerst efkes achter D. zou willen aanzitten.

(Neen, dat hoeft zelfs niet).

Zucht, even uitgerekend... als ik zaterdag de bus neem (vandaag was het hier feestdag ;, morgen woensdag niet dus kan ik enkele dingen doen zoals eventueel e-mails van zijn hand aan zijn baas laten zien die zijn baas zeker zullen interesseren ..., overmorgen, donderdag, weer opnieuw feestdag (d'uh dit is Spanje, de economische crisis is echt geen toeval ) , ..

Of heb je zo dringend een kuisvrouw nodig?

Grof is wel dat het me nog 54 euro zal kosten aan hotelkosten alleen al ... Is meer dan de helft dan wat ik betaal voor mijn kot voor een maand ... :-/
Oud 6 december 2011, 21:10   #84
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Niks voor jou hier, zo'n verlaten eiland...En dan alleen (nouja, dat hoeft misschien niet lang te duren) Er zitten hier geen vier Belgen. Van wat zou je leven? Wat zou je doen? Niets te doen hier, er is nauwelijks werk voor de inboorlingen. Het is wel puur natuur maar daar leef je niet van, cabras y queso. Voor mij is het ideaal.
Waarom vang jij Gr niet op dan? Laat uw groot hart zien .
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 21:11   #85
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Waar ben jij dan? Ik heb geen idee eigenlijk?

Dat vulkanisch bloemeneiland dan? Ik dacht dat dat van Portugal was?
Oud 6 december 2011, 21:12   #86
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed gek.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 21:14   #87
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Groentje-18, ik vind het erg voor u dat dit allemaal is gebeurd. Dat is geen aangename ervaring uiteraard. En die onbezonnenheid heeft wel iets.

Maar als ik van jou was: doe inderdaad wat Mam zegt: kom terug en als je per se naar ginder wil, doe dat dan volledig of zo volledig mogelijk voorbereid.

En vergeet dat "vriendje" maar.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 6 december 2011, 21:14   #88
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
1) Vergeet "vriendje" ()

2) Terug naar België komen

3) Verder studeren of een job zoeken

Kortom: herpak jezelf.
tja, ik wil dat wel hoor. Maar die studies zijn vrij uitzichtloos. Zeker met mijn gezondheid ... en gezien ze zeer veel gevoel voor humor hebben bij mijn univ moet ik nog 2 jaar doen voor een master. (Ik had eigenlijk al één master op drie opleidingsonderdelen na en een ander, op een 5-tal opleidingsonderdelen na. Toen had ik me ook herpakt na een operatie ... Nu wil ik dat opnieuw hoor en doe ik dat ook, ik lig hier niet te janken in een hoekje. Maar in België moet ik zoveel opboksen tegen allerlei instanties ... Anders gaat deel 1 van 3 niet en me nu twee jaar aan het been lappen omdat ik officieel slechts een bachelor heb vind ik echt iets te grof.
Financieel is dat trouwens ook niet mogelijk gezien het ocmw ook vind dat ik gewoon pech heb gehad en dat het niet hun probleem is ... ze stuurden me trouwens naar ander ocmw, hoorde dan weer dat dit niet bevoegd is, moet ze kortom beginnen aanklagen en heel die zever.
Daar heb ik allemaal heel weinig zin in.
Hoofdstuk ziekte die tien jaar niet ontdekt werd wil ik vergeten.

En vriendje heeft mijn spullen dan nog en de kans bestaat dat hij me met een andere ziekte heeft opgezadeld...
Soit... ik vind dat ik vriendje ook gerust iets mag aandoen.

Wat de univ zever betreft, ik had nog kansen aan een andere univ en gezien ik hier toch mijn toekomst wou en zou hebben normaal gezien zei men in mijn studentenstad ook: wat doe je dan hier nog en wat voor zin heeft dat? Een Spaans diploma zou hier dan immers beter staan, enzovoort ... en gezien ik hier sowieso mijn toekomst wou.
Nja, ik denk dat ik niet anders kan dan terugkeren... Hoewel ik daar ook gewoon terug in mijn miserie beland en heel veel moet gaan vechten... en waarvoor, schooljaar één van de mogelijke twee jaar, daarvan is al de helft voorbij trouwens... dus dat is dan nog twee jaar. En zoals gezegd: financieel niet doenbaar.
Stoppen en later opnieuw beginnen is ook geen optie. Ik kan niks stoppen voordat ik het deftig af werk, al moet ik over lijken gaan.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 6 december 2011 om 21:18.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 21:16   #89
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeker niet als je eerst efkes achter D. zou willen aanzitten.

Of heb je zo dringend een kuisvrouw nodig?
Wel ja, richt al die negatieve energie maar op m'n vloeren en ramen

En wraak moet je koud serveren eh. Zomer 2012, strafexpeditie Malaga, een volle bus forumleden, in aangepaste kledij !

Vriendje zal 't proper mogen uitleggen !
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  kkk_costumes.jpg‎
Bekeken: 84
Grootte:  123,9 KB
ID: 83859  

Laatst gewijzigd door Knipp : 6 december 2011 om 21:17.
Oud 6 december 2011, 21:17   #90
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tja, ik wil dat wel hoor. Maar die studies zijn vrij uitzichtloos. Zeker met mijn gezondheid ... en gezien ze zeer veel gevoel voor humor hebben bij mijn univ moet ik nog 2 jaar doen voor een master. (Ik had eigenlijk al één master op drie opleidingsonderdelen na en een ander, op een 5-tal opleidingsonderdelen na. Toen had ik me ook herpakt na een operatie ... Nu wil ik dat opnieuw hoor en doe ik dat ook, ik lig hier niet te janken in een hoekje. Maar in België moet ik zoveel opboksen tegen allerlei instanties ... Anders gaat deel 1 van 3 niet en me nu twee jaar aan het been lappen omdat ik officieel slechts een bachelor heb vind ik echt iets te grof.
Financieel is dat trouwens ook niet mogelijk gezien het ocmw ook vind dat ik gewoon pech heb gehad en dat het niet hun probleem is ... ze stuurden me trouwens naar ander ocmw, hoorde dan weer dat dit niet bevoegd is, moet ze kortom beginnen aanklagen en heel die zever.

En vriendje heeft mijn spullen dan nog en de kans bestaat dat hij me met een andere ziekte heeft opgezadeld...
Waar bent gij toch mee bezig, zeg? Als ik dit zo lees, lijkt uw leven wel één grote puinhoop. Misschien wordt het tijd om het tempo even te laten zakken en eventjes weer wat overzicht te krijgen.

Ga zo door en ge gaat hier aan kapot. Is het dat allemaal waard?

Laatst gewijzigd door Txiki : 6 december 2011 om 21:17.
Oud 6 december 2011, 21:18   #91
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel ja, richt al die negatieve energie maar op m'n vloeren en ramen

En wraak moet je koud serveren eh. Zomer 2012, strafexpeditie Malaga, een volle bus forumleden, in aangepaste kledij !

Vriendje zal 't proper mogen uitleggen !
Gij vergeet de Guardia Civil. Die bus wordt aan de grens met Frankrijk uitgekleed.
Oud 6 december 2011, 21:22   #92
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Groentje-18, ik vind het erg voor u dat dit allemaal is gebeurd. Dat is geen aangename ervaring uiteraard. En die onbezonnenheid heeft wel iets.

Maar als ik van jou was: doe inderdaad wat Mam zegt: kom terug en als je per se naar ginder wil, doe dat dan volledig of zo volledig mogelijk voorbereid.

En vergeet dat "vriendje" maar.
Mja tis zo stom. Dacht dat hij de man van mijn leven was, was er zooo van overtuigd.
Daar deed ik alles voor en wou ik tot de het einde van de wereld voor gaan.. Hij ook voor mij, zei hij ...
Had trouwens nog een verjaardagscadeau voor hem gekocht en alles, jas die volledig buiten mijn budget viel en die ik budgettair nooit voor mezelf zou overhebben maar voor hem ... (gezien hij in België altijd bevroor ). Hij wist daarvan, zijn maat nog gegeven, ...

En dan plots ... ik heb een ander en ben met haar op reis / ik neuk in het rond / ik ben zwaar depressief / moeder: hij werkt ook in een ander hospitaal nu / ... je kan het niet geloven...
En wat hij dan allemaal via mail uitkraamt en insinueert ... alsof ik een obsessieve compleet zot geworden stalker ben. "Kom niet meer in de buurt van het appa van mijn ouders want dan bel ik de politie, de buren hebben schrik dat je de kinderen iets zou aandoen ofzo". ????
Ik wist niet wat ik las...
Ik moet zeggen dat ik er wel zeer gevaarlijk uitzie enzo...maar de laatste keer dat ik daar was hadden buren die het opvingen voorgesteld me te brengen zelfs naar de plaats waar hij op me zou wachten (3km verder, hij wil dat ik wat aan mijn conditie werk geloof ik). Of neen wacht, hij zei dat er wel 5kg bij mocht toen we mekaar zagen, vrijdag.
Oud 6 december 2011, 21:24   #93
Mam
Banneling

Standaard

Citaat:

Met "maar dit" en "maar dat" ga je niet ver geraken, hoor.

Stel eens een Actieplan op ofzoiets. Wat moét er gebeuren in volgorde van belang? En wat kun/w�*l je nog doen?

Wees niet té beschaamd om steun of advies bij je ouders en échte vrienden te zoeken.

In elk geval, veel sterkte en succes gewenst.
Je geraakt er heus wel bovenop: het is gewoon een periode in je leven waar je door moet.
PS. Alles in de veronderstelling dat je niet werkelijk aan één of andere ongeneeslijke ziekte lijdt.
Mam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2011, 21:25   #94
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mja tis zo stom. Dacht dat hij de man van mijn leven was, was er zooo van overtuigd.
Daar deed ik alles voor en wou ik tot de het einde van de wereld voor gaan.. Hij ook voor mij, zei hij ...
Had trouwens nog een verjaardagscadeau voor hem gekocht en alles, jas die volledig buiten mijn budget viel en die ik budgettair nooit voor mezelf zou overhebben maar voor hem ... (gezien hij in België altijd bevroor ). Hij wist daarvan, zijn maat nog gegeven, ...

En dan plots ... ik heb een ander en ben met haar op reis / ik neuk in het rond / ik ben zwaar depressief / moeder: hij werkt ook in een ander hospitaal nu / ... je kan het niet geloven...
En wat hij dan allemaal via mail uitkraamt en insinueert ... alsof ik een obsessieve compleet zot geworden stalker ben. "Kom niet meer in de buurt van het appa van mijn ouders want dan bel ik de politie, de buren hebben schrik dat je de kinderen iets zou aandoen ofzo". ????
Ik wist niet wat ik las...
Ik moet zeggen dat ik er wel zeer gevaarlijk uitzie enzo...maar de laatste keer dat ik daar was hadden buren die het opvingen voorgesteld me te brengen zelfs naar de plaats waar hij op me zou wachten (3km verder, hij wil dat ik wat aan mijn conditie werk geloof ik). Of neen wacht, hij zei dat er wel 5kg bij mocht toen we mekaar zagen, vrijdag.
Oh, dat klinkt alvast boeiend.. ik vind dat wel kinky, vrouwen die er gevaarlijk uitzien.

Ok, vergeet die kerel maar. Die verdient uw liefde ni.
Oud 6 december 2011, 21:25   #95
Groentje-18

Standaard

Ik weet trouwens niet of ik hier definitief zou willen en kunnen wonen. Daarom wou ik dit heu ... verassingsbezoek aan mijn vriendje nog recupereren als een test om hier eventueel te kunnen blijven wonen. Nu ik toch van zo ver gekomen ben en er toch zo veel voor betaald heb ...
Oud 6 december 2011, 21:25   #96
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die studie impasse gewoon even opzij schuiven. Horizon verruimen.

Msschn vind je wel een toffe part time job of zo. Zou wel goed zijn voor je zelfbeeld denk ik.

En dan volgend jaar in september studieproblematiek opnieuw bekijken, met frisse kop en ondertussen weer helemaal fit fysiek.
Oud 6 december 2011, 21:26   #97
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die studie impasse gewoon even opzij schuiven. Horizon verruimen.

Msschn vind je wel een toffe part time job of zo. Zou wel goed zijn voor je zelfbeeld denk ik.

En dan volgend jaar in september studieproblematiek opnieuw bekijken, met frisse kop en ondertussen weer helemaal fit fysiek.
Absoluut mogelijk. Ab-so-luut.
Oud 6 december 2011, 21:28   #98
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet trouwens niet of ik hier definitief zou willen en kunnen wonen. Daarom wou ik dit heu ... verassingsbezoek aan mijn vriendje nog recupereren als een test om hier eventueel te kunnen blijven wonen. Nu ik toch van zo ver gekomen ben en er toch zo veel voor betaald heb ...
Om dat te weten, bent ge toch te hals-over-kop vertrokken, naar mijn mening. Ik had ook niet alles tot in de puntjes voorbereid acht jaar geleden toen ik naar Baskenland vertrok. Maar ne spaarboek en een diploma, die had ik op zak. En ik sprak beide talen al vlot. Een basis was er dus.

Ge kent niet eens Spaans...

Laatst gewijzigd door Txiki : 6 december 2011 om 21:28.
Oud 6 december 2011, 21:29   #99
Knipp
Banneling

Knipp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Simpel hoor.
Je moet de kritische analyse van je leven gewoon delegeren aan mensen die daar goed in zijn, bevoorbeeld Knipp

't Zou je heel wat misverstanden, spoedopnames en ldvd besparen.
Oud 6 december 2011, 21:33   #100
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mam Bekijk bericht
Met "maar dit" en "maar dat" ga je niet ver geraken, hoor.

Stel eens een Actieplan op ofzoiets. Wat moét er gebeuren in volgorde van belang? En wat kun/w�*l je nog doen?

Wees niet té beschaamd om steun of advies bij je ouders en échte vrienden te zoeken.

In elk geval, veel sterkte en succes gewenst.
Je geraakt er heus wel bovenop: het is gewoon een periode in je leven waar je door moet.
PS. Alles in de veronderstelling dat je niet werkelijk aan één of andere ongeneeslijke ziekte lijdt.
Tja ... ik heb een ongeneeslijke ziekte, meerdere zelfs , maar die gaan me niet op korte termijn doden.
Misschien heb ik er nog één bij en die gaat me misschien dan weer wel op middellange termijn doden...
Wat niet grappig is, is dat ik naast mijn gsm ook een beauty case verloren ben met al mijn make-up, toiletgerief en ook medicijnen in om mijn hart te beschermen dat vaak te snel slaat, maar goed. Ook dat vond vriendje geen probleem ...

Vrienden zijn er wel, maar ze kunnen niet veel doen hé... niet meer dan luisteren en of advies geven. En dan denk ik soms dat het gevaarlijk is te veel naar anderen te luisteren en ik moet doen waar ik mezelf goed bij voel ... heu dit zijn de gevolgen. Of dat het teveel tijd kost (heb best veel relatief goede vrienden, iedereen wil weten hoe het gaat enzovoort, ... mja, intussen ben ik inderdaad geen actieplan aan het opstellen). Ik zou dat plan ook niet direct kennen.

Kan hier of werk en huisvesting zoeken, maar hoe ver gerak ik ook wetende dat ik geen auto heb? Kan anderzijds niet geloven dat ik hier echt niks vind, maar iets als interimbureaus ofzo heb ik hier ook nog niet gezien...

Maar dan zit ik dus hier en niet daar en dan ... Tja ... hier kerst en nieuwjaar alleen is ook geen optie denk ik.
Zal dan zaterdag terug naar mijn huiselijke miserie en slechte lucht en koude moeten keren denk ik...

Daar zal het actieplan vooral bestaan uit lopen voor een advocaat. Om het nog wat leuker te maken heb ik geen rijbewijs en ben ik ver gedomicilieerd waardoor ik alles met openbaar vervoer moet afleggen, veel kosten, veel last, ... dag kwijt door een tripje over en weer en met mijn lijf doodmoe dan waardoor ik nog niet eens tot mijn hele uitleg kom. Ach ja ...
In de buurt van waar ik gedomicilieerd ben wonen mijn beste vrienden die me zeker en veel willen vooruit helpen, maar die hebben ook hun eigen leven. Toch willen ze wel, maar gezien ik daar nergens kan verblijven dus ... (thuis is geen optie).

Ouders of familie mag je als afwezig beschouwen... en vrienden moeten niet die taak opnemen vind ik. Dat gebeurt ook niet.
Helaas, had iemand ooit voor me opgekomen en verklaart hoe de vork werkelijk met me in de steel zat, ook medisch: hoe moeilijk studeren voor mij was en hoeveel pijn ik werkelijk heb geleden (fysiek bedoel ik dan ), dan was ik op dat vlak al een stuk vooruit en kon de univ/ocmw mss wat menselijkheid tonen maar ... helaas. Ik sta alleen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be