Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Bekijk resultaten enquête: Moeten echte verkeershooligans levenslang van achter het stuur ?
Ja, rijbewijs levenslang kwijt 17 77,27%
Neen, ze moeten nog maar eens een kans krijgen 1 4,55%
Geen van de twee: ik licht toe in mijn post 4 18,18%
Aantal stemmers: 22. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 december 2011, 07:36   #81
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bollywood Bekijk bericht
Vorig jaar dan een klapband gehad op de autostrade en toen een agent passeerde moeten blazen, had toen 1°% in mijn bloed. Dit komt dan nog voornamelijk dat ik niets gegeten had die dag waardoor alcohol meer gelijk wordt opgenomen dan in een langere periode (2 halve liters bier). Ik vertoonde - volgens de politie geen enkele tekenen van dronkenschap.
Hoeft niet noodzakelijk.

Alcoholintoxicatie is dan ook geen synoniem voor (openbare) dronkenschap.

Het zijn 2 verschillende begrippen die helaas nogal eens met elkaar worden verward.

Net zoals het perfect mogelijk is dat je geïntoxiceerd kunt zijn zónder dronken te zijn is het zelfs theoretisch mogelijk om dronken te zijn zónder geïntoxiceerd te zijn....

Laatst gewijzigd door Esperanza : 31 december 2011 om 07:54.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 17:17   #82
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Leer jij eens lezen! Ik zeg dat wie stommiteiten uithaalt een stijgende verzekering alsook een politierechter voor z'n neus ziet (of zou moeten zien).

Al de rest is kwatsch.
Inderdaad, dat zei je toen je begreep dat je onzin zat te vertellen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 17:20   #83
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ewel wat is het probleem jongen? De verzekeringspremie zal stijgen totdat hij onbetaalbaar wordt en het sujet in kwestie de baan niet meer op mag met een eigen auto.
Dus nadat hij genoeg kinderen doodreed?
En met een andere wagen mag hij voortdoen van u ?
Oud 3 januari 2012, 17:22   #84
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Inderdaad, dat zei je toen je begreep dat je onzin zat te vertellen.
*zucht* Nog eens herhalen...

1. Geen extra ongenadige jacht op wat de draadopener "verkeershooligans" noemt.
2. Wie ongevallen veroorzaakt komt daar nu al voor de politierechtbank en ziet z'n verzekeringspremie stijgen.
3. Wie het zodanig bont maakt, kan geen verzekering meer verkrijgen / betalen en/of wordt door de politierechtbank z'n rijbewijs afgenomen.

Die "jacht" dus nog gaan opvoeren is voor niks nodig, net zoals die nog strengere alcoholcontrole die men zou willen (onderzoekt) ook niet nodig is.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2012, 17:29   #85
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus nadat hij genoeg kinderen doodreed?
En met een andere wagen mag hij voortdoen van u ?
Zijt ge daar nu weer met uw "kinderen"??? Pedo-neigingen misschien?

Of dat nu kinderen of bejaarden of wat dan ook slachtoffer zijn van stommiteiten in het verkeer doet er gewoon niet toe. Wie stommiteiten uitsteekt, moet ervoor boeten en dat gebeurt ook.

Als iemand geen verzekering meer kan betalen maar wel nog steeds z'n rijbewijs heeft, zal hij/zij niet anders kunnen dan met iemand anders z'n auto te rijden. Als hij daar ook ongevallen mee veroorzaakt, is dat een kwestie die tussen dader en eigenaar zal moeten worden geregeld bovenop de strafrechtelijke vervolging die de bestuurder krijgt. Is dat bijvoorbeeld de werkgever, dan krijgt deze bijvoorbeeld onstlag. Wat een collega van mij enkele maanden terug heeft mogen ervaren.

Al dat gelul dat ingegeven is door overdreven reglementitis veroorzaakt niks anders dan een afkeer voor de overheid omdat het op pesterijen begint te lijken. Wat betreft verkeersreglementering en toepassing is de bestaande situatie goed zoals ze is. Wat snelheidsreglementering betreft is ze zelfs al overdreven in te strenge richting.
Oud 3 januari 2012, 17:53   #86
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
*zucht* Nog eens herhalen...

1. Geen extra ongenadige jacht op wat de draadopener "verkeershooligans" noemt.
2. Wie ongevallen veroorzaakt komt daar nu al voor de politierechtbank en ziet z'n verzekeringspremie stijgen.
3. Wie het zodanig bont maakt, kan geen verzekering meer verkrijgen / betalen en/of wordt door de politierechtbank z'n rijbewijs afgenomen.

Die "jacht" dus nog gaan opvoeren is voor niks nodig, net zoals die nog strengere alcoholcontrole die men zou willen (onderzoekt) ook niet nodig is.
Nee, dat waren uw woorden;
Citaat:
Zo lang ze hun verzekering op tijd betalen zie ik geen probleem om hen in het verkeer te laten.
Oud 3 januari 2012, 17:59   #87
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijt ge daar nu weer met uw "kinderen"??? Pedo-neigingen misschien?

Of dat nu kinderen of bejaarden of wat dan ook slachtoffer zijn van stommiteiten in het verkeer doet er gewoon niet toe. Wie stommiteiten uitsteekt, moet ervoor boeten en dat gebeurt ook.

Als iemand geen verzekering meer kan betalen maar wel nog steeds z'n rijbewijs heeft, zal hij/zij niet anders kunnen dan met iemand anders z'n auto te rijden. Als hij daar ook ongevallen mee veroorzaakt, is dat een kwestie die tussen dader en eigenaar zal moeten worden geregeld bovenop de strafrechtelijke vervolging die de bestuurder krijgt. Is dat bijvoorbeeld de werkgever, dan krijgt deze bijvoorbeeld onstlag. Wat een collega van mij enkele maanden terug heeft mogen ervaren.

Al dat gelul dat ingegeven is door overdreven reglementitis veroorzaakt niks anders dan een afkeer voor de overheid omdat het op pesterijen begint te lijken. Wat betreft verkeersreglementering en toepassing is de bestaande situatie goed zoals ze is. Wat snelheidsreglementering betreft is ze zelfs al overdreven in te strenge richting.
Gij vind het dus normaal dat iemand die geen verzekering meer kan krijgen nog zijn rijbewijs heeft ?
Oud 3 januari 2012, 19:45   #88
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Interessante lectuur:
http://www.swov.nl/rapport/factsheet...et_Alcohol.pdf

Citaat:
Afbeelding 2 laat zien dat het gebruik van alcohol in het verkeer tot een hoger ongevalsrisico leidt (Blomberg et al., 2005). Het relatieve ongevalsrisico bij een gegeven BAG-waarde is het ongevals-risico ten opzichte van dat van een nuchtere bestuurder. Het risico neemt exponentieel toe bij bloedalcoholgehaltes. Blomberg et al. (2005) schatten het risico bij een BAG van 0,5 promille ongeveer 40% hoger in. Bij 1,0 promille is het risico bijna 4 keer zo hoog, en bij een BAG van 1,5 promille is het ongevalsrisico zelfs meer dan 20 keer zo hoog als dat van een nuchtere automobilist.
Niet nodig zegt ge?
Oud 4 januari 2012, 00:23   #89
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, dat waren uw woorden;
Ewel ja, nogmaals, wat is nu eigenlijk uw probleem?!?

Als iemand z'n verzekeringspremies kan blijven betalen wil het zeggen dat 'm blijkbaar nog onvoldoende zware stommiteiten heeft uitgehaald om uit het verkeer gehaald te worden als chauffeur, tenzij de politierechter z'n rijbewijs afneemt. Ik had er enkel dit laatste nog moeten aan toevoegen. maar aan de kern van de zaak verandert niks: er is geen verstrenging nodig.
Oud 4 januari 2012, 00:24   #90
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Niet nodig zegt ge?
Inderdaad. NIET NODIG.
Oud 4 januari 2012, 03:49   #91
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als iemand z'n verzekeringspremies kan blijven betalen wil het zeggen dat 'm blijkbaar nog onvoldoende zware stommiteiten heeft uitgehaald om uit het verkeer gehaald te worden als chauffeur, tenzij de politierechter z'n rijbewijs afneemt. Ik had er enkel dit laatste nog moeten aan toevoegen. maar aan de kern van de zaak verandert niks: er is geen verstrenging nodig.
Jij hebt een probleem.
Mensen met uw instelling mochten nooit een rijbewijs gehaald hebben.
Oud 7 januari 2012, 12:08   #92
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij hebt een probleem.
Mensen met uw instelling mochten nooit een rijbewijs gehaald hebben.

Oordeel over jezelf in plaats van over een ander, minkukel!

Laatst gewijzigd door -Jo- : 7 januari 2012 om 12:09.
Oud 7 januari 2012, 12:20   #93
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Oordeel over jezelf in plaats van over een ander, minkukel!
Als men over zichzelf zou mogen oordelen zou iedereen inderdaad zijn rijbewijs halen.
Oud 7 januari 2012, 12:32   #94
Alboreto

Standaard

Citaat:

Eigenlijk legt ge hier de verantwoordelijkheid van het uit het verkeer halen van mensen bij een privé instantie ipv bij de overheid.

Met als gevolg dat als ge genoeg geld hebt (privé is daar nogal gevoelig aan) kunt ge gevaarlijk blijven rijden, zo niet ...

Dus uw voorstel zal tot gevolg hebben dat ge de arme gevaarlijke mensen uit het verkeer haalt en de rijken gerust laat.

Is het dat wat ge wilt?
Oud 7 januari 2012, 12:47   #95
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eigenlijk legt ge hier de verantwoordelijkheid van het uit het verkeer halen van mensen bij een privé instantie ipv bij de overheid.
Meer zelfs.
Wie geld heeft kan het slachtoffer zelfs vergoeden zonder dat de verzekering er weet van heeft.
Oud 7 januari 2012, 12:52   #96
Alboreto

Standaard

Citaat:
Meer zelfs.
Wie geld heeft kan het slachtoffer zelfs vergoeden zonder dat de verzekering er weet van heeft.
Ook waar.
Oud 14 januari 2012, 02:34   #97
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Is het dat wat ge wilt?
Wat ik wil staat los van het huidige systeem. Ik wens 1) minder repressie in plaats van meer en 2) nationalisering van alle verzekeringsmaatschappijen.
Oud 14 januari 2012, 02:35   #98
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Meer zelfs.
Ik ben al sinds jaar en dag voorstander van progressieve boetes. Boetebedrag dus afhankelijk van inkomen.

Als het slachtoffer krijgt wat het wil, waar is dan het probleem?

Laatst gewijzigd door -Jo- : 14 januari 2012 om 02:35.
Oud 14 januari 2012, 12:45   #99
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik wil staat los van het huidige systeem. Ik wens 1) minder repressie in plaats van meer en 2) nationalisering van alle verzekeringsmaatschappijen.
en onvermijdelijk:
3) iedereen rijdt met een Lada.

Kieken.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 12:49   #100
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben al sinds jaar en dag voorstander van progressieve boetes. Boetebedrag dus afhankelijk van inkomen.

Als het slachtoffer krijgt wat het wil, waar is dan het probleem?
Van je inkomen, of van je vermogen ?

Je bedoelt: ik maakte vorig jaar nogal wat overuren, dus ik moet meer betalen .... of ... ik ben aan het sparen voor een huis, dus ik moet meer betalen ?? Of, mijn buurman is verslaafd aan drank en geeft veel geld uit aan zijn minares ... hij moet maar minder betalen ? Of: dit jaar nog niet geërfd, dus weinig betalen, volgend jaar helaas ouders overleden dus meer betalen ?

aai dont tink so

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 14 januari 2012 om 12:50.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be