Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2011, 21:12   #81
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Ah, ja, miljoenen mensen bepalen wat de media tonen...

(Nu ga jij dat op de één of andere manier proberen aan te tonen om toch niet toe te geven dat je bewering belachelijk was.)

Bovendien is het niet hebben van gemiddelde verschillen tussen de inwoners van twee gebieden bijna 100% zeker onmogelijk. Je gaat ook gemiddelde verschillen zien als je België verticaal in tweeën deelt. Als je dat woord 'gemiddeld' echter weglaat, dan ben je zwaar aan het liegen. Die gemiddelden bestaan wel degelijk uit individuele mentaliteiten die niet streek-, volk- of wat dan ook gebonden zijn.
Er bestaat geen verschil tussen Noord en Zuid. Beide regio's stemmen op dezelfde politieke ideeën. Politieke impasses bestaan niet tussen beide regio's. En de nieuwe regering is gevormd na een maand onderhandelen.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2011, 21:22   #82
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
en 't is niet de flamingante Schoofzak die het zegt:

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111215_031

titel: Vermassen: 'Onbegrijpelijk dat Amrani kon vrijkomen'

bedoelde tekst:

Punt van discussie: moet er nog zand zijn ?
Pure nonsens en leugens.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2011, 22:36   #83
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Blij dat je akkoord gaat. Ik reageerde gewoon op de post van Robinus V, die het helemaal niet over de moordenaar had.
Die moordenaar heeft overigens niets met VL/WAL of allochtoon/autochtoon te maken.
Een zogenaamd mentaliteitsverschil wordt als een factor aangehaald die dit alles mogelijk gemaakt heeft. Ik bekritiseer die walgelijke bewering. Jij bekritiseert mijn kritiek. Nu niet schijnheilig doen, a.u.b. Als je niet achter die walgelijke gedachten staat, dan mag je jouw uitspraken direct wanneer je ze doet nuanceren in plaats van die walgelijke stellinginname onrechtstreeks te verdedigen.

Niet nuanceren is een vorm van liegen. De stelling dat er een mentaliteitsverschil is tussen Vlamingen en Walen is bijgevolg ook een leugen. En zo zijn er nog veel meer Vlaams-nationalistische leugens die hier frequent verschijnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Er bestaat geen verschil tussen Noord en Zuid.
Het noorden ligt ten noorden van het zuiden en het zuiden ligt ten zuiden van het noorden. Dat is het verschil. Als ik in Wallonië ga wonen, heb ik nog exact dezelfde mentaliteit, ideeën, opvattingen, ... Het zijn dan ook zaken die individueel zijn en niet bepaald worden door toevallig op een bepaald stuk grond impulsen te ondergaan.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 16 december 2011 om 22:38.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2011, 22:37   #84
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
Ik ben onder de indruk. Waarom vertellen al die mannen die zo goed weten dat iets zou gebeuren als het gebeurd is, en het zo goed kunnen uitleggen waarom het gebeurd is, nooit dat het zal gebeuren, voor het gebeurt ?
Dat zou toch wel veel handiger zijn, en veel besparen, nee ?
Vlaams belang heeft de afgelopen jaren niets anders gedaan. En daarvoor Vlaams blok. Maar zij vliegen achter een schutskring, mogen nauwelijks op TV komen... Wie het zegt, dreigt zijn werk te verliezen... Wie dat zegt wordt uitgescholden en krijgt een hele hoop verbale agressie over zich heen... En iedereen vindt dat maar normaal.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2011, 22:41   #85
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel Bekijk bericht
Waarom, als alles toch zo voorspelbaar is, en als het allemaal te voorzien is en zo, waarom heeft Vermassen dan niets gedaan om het te voorkomen ?
Blijkbaar weten al die zelfverklaarde experts precies uit te leggen dat iets gebeurd is als het gebeurd is en waarom het gebeurd is en waarom ze wisten dat het zou gebeuren. Waarom doen ze er dan niets aan voordat het gebeurt ? Moet Vermassen dan eigenlijk niet aangeklaagd worden voor het niet verlenen van hulp aan mensen in nood ?
Ik herinner me vaag ook een zaak niet zo lang geleden, in Vlaanderen, waar, als ik mij niet vergis, 2 jonge mensen vermoord werden, omdat politie en justitie heel erg onoppervlakkig tewerk zijn gegaan. Maar ik kan ook gewoon een sterke indruk van mij zijn.
D�*t er iets grondig mis is, en d�*t er moet nagedacht worden over straf, strafuitvoering en strafvermindering is evident en onvermijdelijk, maar eigenlijk beweren dat de slachtoffers het maar moeten weten, omdat het in Wallonië is en dat dat daar te verwachten valt, tja.... De Waalse zeehaven Antwerpen is ten slotte niets voor niets gekend als draaischijf van de internationale illegale wapenhandel, nietwaar ?

Moesten meer mensen willen luisteren naar Vlaams belang... Zij hebben het al zo dikwijls gezegd...
Oud 16 december 2011, 22:46   #86
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Traianvsdecivs Bekijk bericht
Opmerkelijk dat vermassen juist op NL televisie zo openhartig durft zijn. Ik heb het niet echt voor zijn mediageil gedrag maar ik ben ervan overtuigd dat hij als ervaringsdeskundige wel zo zijn redenen heeft om tov de vrt ea veel gematigder te zijn. Zowel op communautair vlak als op vlak van allochtonen"problemen".

De VRT, dat zijn RADIKALE Belgisch NATIONALISTEN, met 'n stomme schutskring rond Vlaams belang en alles wat Vlaamsgezind is. In Nederland hebben ze het "poldermodel", daar willen ze over alles spreken. In Nederland zeggen ze 't zoals het is.
Oud 16 december 2011, 22:51   #87
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
In Nederland is men het gewoon om 'opener' te zijn in een TV-interview.
Er heerst dan ook geen angst -in tegenstelling tot in B- om onmiddellijk voor racist uitgemaakt te worden, om uitgescholden te worden of om uitgesloten te worden van een debat als je mening hen niet aanstaat.
Inderdaad. Dat bedoelde ik daarnet. Een Nederlander zegt het zoals het is, gewoonlijk toch. Weet niet of er uitzonderingen zijn...

De VRT, dat zijn Belgisch nationalisten en dan moet je heel erg oppassen voor je je mond opendoet. Of je vliegt bij Vlaams belang achter de schutskring. En VTM is niet veel beter.
Oud 16 december 2011, 22:58   #88
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Wie zegt dat ze dat niet deden ?
Juist. We zijn maar al te vaak gewaarschuwd. Maar ja, met al die censuur op de VRT en op VTM...
Oud 16 december 2011, 23:05   #89
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Juist. We zijn maar al te vaak gewaarschuwd. Maar ja, met al die censuur op de VRT en op VTM...
Als ik even vatbaar was voor complottheorieën als de meesten op dit forum, dan zou ik beweren dat de VTM sponsoring krijgt van Vlaams-nationalisten.

Had je nu echt vijf posts nodig om al die dingen te zeggen?

Laatst gewijzigd door Robinus V : 16 december 2011 om 23:05.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2011, 23:13   #90
Stefanie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Als ik even vatbaar was voor complottheorieën als de meesten op dit forum, dan zou ik beweren dat de VTM sponsoring krijgt van Vlaams-nationalisten.

Had je nu echt vijf posts nodig om al die dingen te zeggen?

Het staat zwart op wit bij de VRT. Daar mogen ze het Vlaams belang niet behandelen zoals de andere partijen. Dat mag daar niet. Het is een feit dat het Vlaams belang de mond gesnoerd wordt en dat de VRT en VTM censureren. Dat is de realiteit. De hele media censureert trouwens, op hier en daar een uitzondering na.
Oud 17 december 2011, 04:15   #91
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
'Geen verschil in strafbeleid tussen Vlaanderen en Wallonië'

Cijfers van het Nationaal Instituut voor Criminalistiek en Criminologie lijken Mary alvast gelijk te geven. Uit die cijfers blijkt dat de strafuitvoeringsrechtbank van Gent in 2009 het minst soepel was om een voorwaardelijke invrijheidstelling toe te staan. Slechts 13,9 procent van de aanvragen kreeg een positief gevolg. Het jaar voordien kreeg nog 20,4 procent een positief gevolg.

Antwerpen is het soepelst, met 34,5 % positieve antwoorden, een cijfer dat verklaard kan worden door het specifieke gevangenisprofiel van Antwerpen. Daar zitten heel wat kort gestraften die sneller in aanmerking komen voor voorwaardelijke invrijheidstelling.

Ook Brussel zit met 27,6% boven het nationale gemiddelde van 23,4. Eén jaar eerder kreeg in Brussel nog 23,8 procent van de aanvragen een positieve beslissing.

Bergen en Luik scoren met respectievelijk 18,8% en 19,6% positieve antwoorden lager dan het gemiddelde. Ook de strafuitvoeringsrechtbank van Luik werd strenger in 2009: in 2008 kreeg daar nog 26 procent van de aanvragen een positief gevolg.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111216_134

Laatst gewijzigd door captain jack : 17 december 2011 om 04:23.
captain jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 06:01   #92
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Die statistieken gaan ook over kleine criminaliteit, en iedereen weet dat de gevangenissen vol zitten. Iemand als Amrani zou ik Vlaanderen nooit vervroegd vrijkomen.
Oud 17 december 2011, 07:55   #93
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat is inderdaad waar. Maar dat neemt niet weg dat Vermassen een onweerlegbaar feit opnieuw heeft onderstreept. Een feit dat ook onze vlaamse Belgicisten met alle macht pogen te ontkennen en onder de mat te vegen: La Belgique is géén natie maar een tweelandenstaat. Op zowat alle vlakken kijken Vlamingen en Franstaligen een andere kant op.

En dan maar zitten zemelen over het "cultuurverschil" tussen Nederland en Vlaanderen dat, opnieuw volgens het oordeel van onze Belgicisten en ook een gedeelte van de Vlaamsgezinden, zogezegd "onoverbrugbaar" is. Meer nog, er zijn pipo's die het zo ver drijven te staan zeveren dat Vlamingen dichter bij Walen staan dan bij Nederlanders. Komaan zeg, een beetje ernstig blijven!
Welk onweerlegbaar feit?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 07:58   #94
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Ja, de zaak is communautair in die zin dat "onze" politici heel de tijd met communautaire prietpraat bezig zijn i.p.v. met het deftig besturen van België.
Inderdaad.
Al tientallen jaren is men bezig om justitie te hervormen.
En er is nog niets van in huis gekomen.
Oud 17 december 2011, 08:02   #95
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Die statistieken gaan ook over kleine criminaliteit, en iedereen weet dat de gevangenissen vol zitten. Iemand als Amrani zou ik Vlaanderen nooit vervroegd vrijkomen.
Neen, hoor, die statistieken gaan over alle criminaliteit.

Dat mijnheer Van Aelst om het even welke onzin uitkraamt, wordt nogmaals bevestigd. Van mijnheer Vermassen verwondert het me dat hij zich zo laat leiden door "zijn indruk".
Oud 17 december 2011, 09:21   #96
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Inderdaad.
Al tientallen jaren is men bezig om justitie te hervormen.
En er is nog niets van in huis gekomen.
inderdaad en waarom? omdat Franstaligen en Vlamingen een totaal andere visie hebben op het probleem. uw vraag van vorige post (93) meteen beantwoord

Citaat:
Van mijnheer Vermassen verwondert het me dat hij zich zo laat leiden door "zijn indruk".
met andere woorden zolang hij iets zegt dat u welgevallen is, is het een goeie. Dat hij die mening enkel op een buitenlands kanaal verkondigt zegt meer over de openheid van de binnenlandse kanalen dan over Vermassen

Laatst gewijzigd door rookie : 17 december 2011 om 09:21.
rookie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 09:32   #97
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
inderdaad en waarom? omdat Franstaligen en Vlamingen een totaal andere visie hebben op het probleem. uw vraag van vorige post (93) meteen beantwoord
Neen, omdat ze zich liever bezighouden met onbenulligheden als wie moet waar welke taal spreken. Omdat justitie steeds stiefmoederlijk behandeld wordt.

Kan je concreet weergeven wat die verschillende visie is?

Citaat:
met andere woorden zolang hij iets zegt dat u welgevallen is, is het een goeie. Dat hij die mening enkel op een buitenlands kanaal verkondigt zegt meer over de openheid van de binnenlandse kanalen dan over Vermassen
Neen, als iets gezegd wordt, gebaseerd op ware feiten, bevalt het me.
Oud 17 december 2011, 09:46   #98
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, hoor, die statistieken gaan over alle criminaliteit.

Dat mijnheer Van Aelst om het even welke onzin uitkraamt, wordt nogmaals bevestigd. Van mijnheer Vermassen verwondert het me dat hij zich zo laat leiden door "zijn indruk".
Bemerk het woordje 'ook'. Ze zouden zware criminele feiten er uit moeten filteren.

Laatst gewijzigd door Snerror : 17 december 2011 om 09:46.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2011, 10:03   #99
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Bemerk het woordje 'ook'. Ze zouden zware criminele feiten er uit moeten filteren.
Waar moet ik het woordje "ook" bemerken?
Oud 17 december 2011, 10:06   #100
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Waar moet ik het woordje "ook" bemerken?
Die statistieken gaan ook over kleine criminaliteit. Die zouden ze er uit moeten filteren.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be