![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
| Bekijk resultaten enquête: Moeten wij ons laten horen? | |||
| Ja, als de tuigbroeder hier leeft en deel uitmaakt van onze Vlaamse maatschappij |
|
7 | 21,88% |
| Ja, jullie moeten zich altijd verantwoorden. Voor tuigbroeders hier en elders |
|
4 | 12,50% |
| Neen, iedereen is verantwoordelijk voor zn eigen daden |
|
21 | 65,63% |
| Aantal stemmers: 32. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Denk je niet ? |
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe dan ook. Ik weet dat er binnen gemeenschappen organisaties bestaan waar in de luwte wordt gedebatteerd over hoe het verder moet, en dit zonder veel lawaai naar de buitenwereld toe. En zonder veel stroop aan de mond te smeren denk ik dat de vrouwen daar zelfs iets beter in zijn. Dit geldt zowel voor een katholieke gemeenschap als pakweg een Marokkaanse als Turkse gemeenschap. En ja, overal heb je hardleersen. |
|
|
|
|
|
|
#88 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 23 december 2011 om 09:59. |
|
|
|
|
|
|
#89 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En de kerk is ook niet meer die almachtige mastodont van weleer...niet iedereen heeft de behoefte om een 'gevallen' tegenstander te blijven natrappen.. |
|
|
|
|
|
|
#90 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#91 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wie is daar verantwoordelijk voor? Niet het gemeentebestuur, niet de videospelletjes. Dat is de verantwoordelijkheid van hun ouders en famillieleden. En net die personen krijgen vanuit de moslimgemeenschap een signaal dat er niets aan de hand is en dat ze goed bezig zijn, net omdat er geen signaal komt. Naar de wetgevers luisteren ze niet, naar de stadsbesturen ook niet, laat het dan op z'n minst van de religie uitkomen, die is wel belangrijk voor hen. Laatst gewijzigd door manta : 23 december 2011 om 10:10. |
|
|
|
|
|
|
#92 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik heb me ook laten horen toen een vrouwelijke collega regelmatig in werktijd en binnen mijn bereik bedreigd werd door haar moslim entourage omdat ze werkte. Hoewel ik volgens Rudy nog nooit gewerkt heb Laatst gewijzigd door eno2 : 23 december 2011 om 11:26. |
|
|
|
|
|
|
#93 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij Marokkanen waren de motieven anders, anderen mochten niet aanspreken, punt uit. Maar ik vond het hele initiatief ook idioot, het is niet omdat dit even goed ging in Amsterdam West dat je dit kunt neerpoten in andere steden, vooral het beleid wilde dit en niet mensen zelf. Ze hebben daar nog gelijk in ook. |
|
|
|
|
|
|
#94 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik ben ook niet akkoord dat religie een uitgangspunt moet zijn, wel gewoon de Belgische wetgeving, al vergeten hoe het begon met imam Nordine in Antwerpen? |
|
|
|
|
|
|
#95 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het enige dat ik wil dat die gemeenschap doet is de mensen duwen naar een meer belgische identiteit ipv aan de rand van de maatschappij te bengelen als vreemden. Want door heelder wijken te ver"arabiseren" zullen ze geen plek vinden in diezelfde maatschappij. En da's toch wel zo'n beetje de bedoeling van integreren hé... En als ze in die gemeenschap zelf de mensen kunnen leiden naar die integratie, dan kan dat alleen maar goed zijn, dan gaan die ouders mss iets meer zien dat hun kinderen niet ontsporenen en zullen de taalproblemen op de scholen sneller verdwijnen. Maar dan moet men wel willen integreren, en het lijkt er op dat ze da net niet willen... |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Wat de Marokkaanse gemeenschap wel kan doen is intern opvoeding bespreekbaar maken, opvoeding gericht op deze omgeving en niet op eigen cultuur of religie. Dat zou helpen, maar dan moet je ook een stuk cultuur uit West Europa overnemen, deze van kritiek op religie en spot met eigen gewoontes. Dat zou pas integratie zijn maar of die ruimte er ooit komt valt te betwijfelen, eerder lijkt verstarring aan terrein te winnen. Toch gaan ook veel moslims stilzwijgend hun eigen weg van individualisering, vaak omdat ze succesvol zijn in de samenleving, maar die groep blijft te klein tegenover slecht opgeleide en economische migranten. |
|
|
|
|
|
|
#98 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Een excuus aanbieden voor iets wat je zelf niet deed, lijkt verdacht veel op een goedkope manier om jezelf wit te wassen, en kan zelfs geïnterpreteerd worden als een vorm van schuldbekentenis. Zolang je enkel achterlijke godsdiensten aanhangt, een ridicule dresscode voert, zeven keer daags met de kont omhoog naar Mekka jankt, en af en toe een maand 's nachts hoert en tamboert, misdoe je niks, en ben je geen crimineel, enkel wat belachelijk onaangepast, geretardeerd en stupide. Voor dommigheid hoef je je echt niet te excuseren. Maar probeer aub uw clubje niet goed te praten met goedkope excuses voor een jan-mijn-kloten zijn wangedrag. Misschien had hij naast religieuze motieven ook nog andere redens, of was hij totaal krankjorum.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 24 december 2011 om 16:53. |
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
Europees Commissaris
|
Naar ons luisteren de 'tuigbroeders' niet. Misschien kunnen jullie eens proberen ?
Hoewel ik mijn twijfels heb. Het zou in alle geval geen kwaad kunnen, denk ik. |
|
|
|
|
|
#100 |
|
Europees Commissaris
|
Het gaat hem niet om excuus aanbieden. Je mist de boodschap hier.
|
|
|
|