![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister
|
![]() Citaat:
België heeft niet 2 democratiën, Noord en Zuid, maar zelfs 2 naties la Belgique en Vlaanderen.
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() Niets van aantrekken. Hij heeft het je reeds vergeven.
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Is het werkelijk puur toeval dat velen van ons reeds vele maanden geleden aan de hand van een zeer eenvoudige politieke analyse zomaar konden voorspellen dat de N-VA aan de kant zou worden gezet ? En als het overduidelijk gedurende méér dan vijfhonderd dagen geen seconde lang heeft geklikt tussen de PS en de N-VA, waarom zou dat dan louter de “fout” van de N-VA zijn ? Uiteraard is het zo, en dat was ook makkelijk te voorspellen, dat de schaduw van de N-VA nu constant boven de hoofden hangt van het samenraapseltje (aan Vlaamse kant in elk geval) dat uiteindelijk een regeringsmeerderheid heeft gevormd. Hoe zou het ook anders kunnen als men moedwillig de grootste partij van het land aan de kant zet ? Overduidelijk eigen schuld dikke bult, volgens mij. Laatst gewijzigd door Gwylan : 23 december 2011 om 01:08. |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor mij is reageren op een totaal waanzinnige stelling een Nederlands taaloefeningetje als een ander, hoor. Let wel, de opinie die ik verkondig is oprecht, en mijn vaststelling inzake de zeer ondemocratische aard van het Belgisch staatsregime al evenzeer, maar de betrokkenheid met wat u allen dagelijks meemaakt kan voor mij vanzelfsprekend niet anders dan "van op ruime afstand" zijn. Ik heb daar al meermaals kritiek op gekregen in de zin van "wat komt u hier op het forum doen ?" of "waar bemoeit u zich mee ?" en dergelijke. Wel, het antwoord is eenvoudig : ik geef mijn mening te kennen, zoals elke andere forumdeelnemer. Het forumreglement sluit de deelname van "buitenlanders" niet uit, dus dat mag, denk ik. Laatst gewijzigd door Gwylan : 23 december 2011 om 01:06. |
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik denk dat BDW en zijn strategogroep het spel bewust gespeeld hebben zoals het gelopen is. En het spel is nog niet uit. Daar ziet men de zenuwachtigheid en de angst van de tradionelen. Het resultaat zullen wij zien na de gemeenteraadsverkiezingen en de grote verkiezingen 2014.
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vanaf minuut 38, Vlaamse radio -en televisiepresentatrice Lisbeth Imbo vraagt zich vanavond in Reyers laat als democraat af hoe de regeringspartijen kunnen uitleggen hoe het mogelijk is dat de grootste partij van het land er niet bij is. Vooral haar: "men kan nu wel schudden dat dit de verantwoordelijkheid van Dewever zelf is volgens u, maar daar spreek ik me als journalist niet over uit. Alsdemocraat stel ik vast dat de overwinnaar niet in de regering zit" staat als een huis. Aangezien Imbo ook Leterme en zijn mandaat van 800.000 stemmen erbij haalt om aan te tonen dat dit niet de eerste keer is, ziet Thyssen haar kans schoon om vlug nog even duidelijk te stellen dat Leterme het tenminste wel nog geprobeerd heeft. Da's propagandische lulkoek, daar zien we doorheen. Een beetje goeie verstaander merkt dat Imbo gewoon aangeeft dat de Vlamingen steeds genekt worden door de Franstaligen. Meerderheid door minderheid. En als democraat stelt ze zich daar terecht vragen bij, net zoals ieder weldenkend mens.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De democratie is te zwak om kwaadwilligen van de macht te houden.
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Het blijft in ieder geval als munitie dienen om de pionnen van de kwaadwilligen die hier op dit forum rondwaren mee te bestoken.
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar hoe dan ook werden ze dus wel degelijk aan de kant gezet, ook al wisten ze op voorhand dat dit het geval zou zijn. Derhalve : nu stellen dat de samenstelling (en onbekwaamheid) van de huidige regering "de fout is van de N-VA" lijkt mij volkomen onterecht. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
#93 |
Minister
|
![]() Het is nutteloos te rekenen op de moraliteit van de anti-democraten. Hun moreel (Belgisch) oordeel komt niet tegemoet aan jouw rechtvaardigheids gevoel. Dit is een andere wereld waar romantiek geen plaats heeft.
#94 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Het typeert ook de wanhopigheid van deze traditionele partijen: na meer dan 500 dagen gedwongen worden een regering te vormen zonder een meerderheid aan Vlaamse kant én zonder de grootste partij van het land, want 1) ze konden de N-VA niet meer terug aan tafel roepen zonder zwaar gezichtsverlies en 2) ze wisten dat rigoureuze belastingen heffen de enige mogelijkheid was om toch (ten dele) tegemoet te komen aan de verzuchtingen waar de Vlaamse kiezer voor had gestemd. Anywhich way but lose. Patrick De Wael wist dat zéér goed toen hij zijn uitval deed in de Kamer. Ze staan zelf niet achter het akkoord, maar ze kunnen niet anders...
![]() |
![]() |
#95 |
Minister-President
|
![]() Mijn mening is, en het is niet de eerste keer dat ik dit zeg, dat er nooit een Belgische federale regering zal bestaan waar de N-VA deel van uitmaakt. Mocht de N-VA een klein partijtje zijn, dan zou zij misschien ooit nog eens mee mogen doen, kwestie van hen middels dergelijke regeringsdeelname te nekken. Maar als grote partij, ja zelfs als grootste partij van uw land, zal dit nooit het geval zijn. Wordt de N-VA bijvoorbeeld bij een volgende verkiezing zo groot dat zij werkelijk incontournable is, dan is voor het Belgisch Franstalig staatsregime plan B aan de orde, eerder dan een federale regering te vormen met de N-VA. Let wel, om incontournable te zijn zou de N-VA méér dan dubbel zo groot moeten worden dan zelfs de voor hen meest voordelige polls nu aangeven, dus...
Laatst gewijzigd door Gwylan : 23 december 2011 om 01:54. |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bekijk de afstandelijkheid en het plan-B verhaal van Di Rupo tegen deze achtergrond. De Wael is niet alleen.
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar De Wever zei letterlijk dat hij 'niet geinteresseerd' was en speelde de bal (ook letterlijk) door aan di Rupo. Maar ondertussen weten we het wel. Natuurlijk was hij 'niet geïntereseerd'. Hij was immers nooit van plan om deel uit te maken van eender welke Federale regering ook zoals we hebben moeten vasstellen. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 december 2011 om 08:44. |
|
![]() |
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nu begin je gewoon te liegen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |