![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als men uw regels van correctheid en fairheid respecteert, mag volgens u geen enkele partij nog aan politiek doen. U verkracht namelijk de term machtsgeil. En ja, er zijn er die machtsgeiler zijn dan andere; België boven, waar postjes omvangrijk zijn, en beloftes onbelangrijk zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Uit interne bron weet ik al een hele tijd dat voor zulke programma's voor het "goede doel" de antwoorden op voorhand aan bepaalde mensen worden doorgegeven.
Overduidelijk dat Adriaan het laatste latijnse zinnen had meegekregen, want hij wist de vertaling al voordat de tekst op het scherm kwam. Dat ze BDW naast aartsvijand Bart Belgicistje Peeters hadden gezet is smerig en diende enkel om BDW in een verkeerd daglicht te zetten. Kortom: zuiver opgezet spel waarbij sommigen de antwoorden kenden (zie beke met de anagrammen van de politici) en sommigen bewust belachelijk werden gemaakt. Flauwe zever dus. Het is te hopen dat de "SOS kinderdorpen" er iets beter mee af zijn. Volgende keer als goede doel: "SOS daklozen van Vlaanderen" misschien? |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die vuile belgicist trapte zelf de Edelmoedige zijn fles op de grond. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Europees Commissaris
|
![]() Is 'Kinderdorpen' een nieuwe strip van Jommeke misschien ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
vind ik dat ik pro dialoog ben, maar dan evenveel dialoog, en op perfect gelijke voet de dialoog zou willen aangaan met de Nederlanders, de Duitsers, de Luxemburgers, de Walen, de Fransen, de Engelsen, al de andere nationaliteiten van de EU, en alle nationaliteiten daarbuiten. Genoeg dialoog zo ?? (*) Er is veel meer te zeggen voor 'respect' (respect voor de minderheid, respect zelfs voor de meerderheid ... maar dan alleen in die landen waar de meerderheid zelfs niet kan regeren ...), dan voor 'dialoog'.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In alle eerlijkheid vond ik BDW bij momenten nogal wrokkige opmerkingen maken. Dat bewijst alleen maar dat ze hem inderdaad langs de kant hebben gezet, die emoties zijn oprecht. Dus al die belgicistjes die zitten te lullen over een wrokkige BDW geven zonder het zelf te beseffen toe dat hij langs de kant is gezet. Wat ook zo is natuurlijk. Voor een keer begin ik er nu zelf over, dat is niet mijn gewoonte, maar het past in deze analyse. Ik vond het niet direct het beste optreden van BDW. Ik heb hem al in betere doen bezig gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geleuter, probeer liever het weer te voorspellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het wordt tijd u deze goede raad zelf gaat toepassen.
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En Latijn is een dode taal, die niet meer word gebruikt in dit land( misschien enkel nog door de RKK, tijdens het verkrachten van kindjes en jongeren), maar onze premier haalt 0/10 op de meest gesproken officiele taal in dit land. En we zullen wel zien na de gemeenteraadsverkiezingen hoeveel BDW er van bakt. SP.a en CD&V doen namelijk hard in hun broek voor het succes van NV-A. De SP.a wil zelfs liberaal worden om toch ook maar O-VLD binnen hun kartel te krijgen. En politiek is geen grap of spel, maar een ernstige zaak. En iedereen kan een slechte dag hebben. Ik wist gisteren zelfs mijn eigen naam niet meer, laat staan dat ik een Latijnse zin zou hebben kunnen vertalen. Jongens toch, gisteren was een dag van dames kussen en pinten drinken, niet om Latijn te vertalen en punten te verdienen in een spelprogramma. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Als een onnozele TV spelletje al moet bepalen wie er bekwaam is of onbekwaam kunnen we beter per direct weer de dictatuur invoeren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Ik weet genoeg, het Vlaams Nationalisme is dood en begraven.
![]() |
#96 |
|
![]() Het is wel zo dat Dewever beter had gepast voor dergelijke programma's waar ook een Amerikaanse del als Astrid Bryan aan deelneemt.
Iemand als Geert Bourgeois zie ik dat niet meteen doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat een oeverloos gezever over dat spelletje. Als hij gewonnen had, kregen we weer te horen dat het plat populisme was en dat hij dat succes uitbuitte.
Het is toch ook nooit goed met onze belgitistjes ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() Ik denk dat ik hier al dikwijls genoeg geschreven heb dat ik BDW als een uiterst sterke communicator zie. Geen ramptoerisme voor mij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar of ze humoristische talenten heeft om in zo'n programma haar mannetje te staan .... dat weet ze misschien zelf best wel ... en misschien was dat de reden waarom ze daar niet zat. Afijn, ik doe een oproep aan haar om het partijprogramma van de nva eens te herlezen, en dan over te stappen. Citaat:
Maar hij is zo, vermoed ik. Doet me denken aan het verwijt dat hij maakte aan het adres van den Baard Vande mijnKlote, in de Slimste Mens. Den Baard wist niet dat de gezochte persoon Pol Pot was, en het Weverke maakte daar schampere opmerkingen over. Ik zal den Baard op politiek vlak bestrijden tot Vlaanderen volledig onafhankelijk is, maar een link naar Pol Pot, dat zou ik niet over mijn lippen krijgen. Zelfs het Weverke is niet perfect. Maar hij blijft toch de politicus die ik het meest kan smaken, vooral op politiek vlak, maar ook op andere.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |