Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 januari 2012, 11:19   #81
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
hoeveel villa's en boten koop jij met 1200000?
ge kunt toch rekenen?
rekenen? Ja dat lukt nog... Misschien moet jij eens rekenen wat 8 jaar is op 58 jaar? En wat me niet meer lukt is ook maar enige goesting krijgen om met U in "discussie" te treden. Ik zou zeggen zoek een beetje hulp voor die grijsgedraaide frustraties van U en verder succes met Uw leven.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 11:21   #82
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
en

Verhofstadt is belangrijker als vlaams erfgoed. Zijn dossier wordt nog goedgekeurd terwijl daar dossiers jaren liggen te wachten en de dag erna halen ze de subsidies weg.
U vergist zich - Verhofstadt vroeg geen onderhoudspremie (nu afgeschaft voor openbare besturen- particulieren kunnen er nog wél een beroep op doen) aan maar een restauratiepremie. Zie http://onroerenderfgoed.ruimte-erfgo...px?tabid=14620

Citaat:
Duidelijker als dit kan oplichterij niet worden. Dit kan niet verdedigd worden.
Nope. Onwetendheid van uw kant. Maar dat kan wel degelijk verdedigd worden.

Laatst gewijzigd door drosophila : 10 januari 2012 om 11:31.
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 11:28   #83
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik ben nu eenmaal niet 1 van de groten der aarde die mij een pand van 1,5 miljoen kan permitteren. Dat is blijkbaar de voorwaarde om dergelijke premies te kunnen toucheren. Ik kan mij natuurlijk wel een huis permitteren dat iets minder duur is, maar daarvoor hebben ze helaas de premies afgeschaft. Sociaal, toch.
Verhofstadt heeft dat pand niet alleen gekocht hé. Als verschillende families samen leggen, kunnen ze zich dat vaak wél permitteren. In Gent zijn daar genoeg voorbeelden van, geen rijkaards maar modale middenklassers.

Bovendien heerst bij u blijkbaar de misvatting dat die restauratiepremie een sociale premie is. Dat klopt niet. Het zijn subsidies die bedoeld zijn om onroerend erfgoed te valoriseren. En nogmaals: iedereen die (al dan niet samen met anderen) zo zot is om een beschermd monument te kopen (je doet daarme bijlange niet wat je wilt) die maakt er aanspraak op.
Oud 10 januari 2012, 11:36   #84
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Van mij mogen die gebouwen met de grond gelijk gemaakt worden om nieuwe goedkopere woningen te zetten.

En laat mij raden bunkers in de polders die moeten van U tot in de eeuwigheid blijven staan zeker? http://www.nieuwsblad.be/article/det...cleid=B33KA8IA
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 10 januari 2012, 11:38   #85
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door captain jack Bekijk bericht
Indien iemand niet akkoord gaat met deze subsidies, dient hij de Vlaamse regering op de korrel te nemen...
Het probleem is dat voor onroerend erfgoed een N-VA'er bevoegd is: Bourgeois die overigens volledig achter dat premiestelsel staat. Die mag je niet op de korrel nemen, want het is ne goeie. De 'slechten', zoals Verhofstadt, die mag je wel aanvallen. Ook als er helmaal niks aan de hand is.
Oud 10 januari 2012, 11:42   #86
largo_w

Standaard

Tussen haakjes... Verhofstadt gaat wonen in dat huis in Gent. Werd al gezegd toen hij het kocht...

http://www.vandaag.be/binnenland/683...rtje-gent.html
Citaat:
Het gebouw, dat zich bevindt in de Lievestraat en dus vlak bij het Gravensteen ligt, zal eerst worden gerestaureerd. Nadien worden er drie appartementen in ondergebracht.

Verhofstadt is momenteel de liberale fractieleider in het Europees parlement, maar heeft er nog geen enkele seconde aan gedacht de Oost-Vlaams provinciehoofdstad te verlaten.

De twee kinderen van het Open Vld-boegbeeld volgen intussen universitaire studies. Verhofstadt kan zo alleen met zijn vrouw van het Gentse stadscentrum genieten.
Citaat:
Oud 10 januari 2012, 11:46   #87
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Verhofstadt heeft dat pand niet alleen gekocht hé. Als verschillende families samen leggen, kunnen ze zich dat vaak wél permitteren. In Gent zijn daar genoeg voorbeelden van, geen rijkaards maar modale middenklassers.

Bovendien heerst bij u blijkbaar de misvatting dat die restauratiepremie een sociale premie is. Dat klopt niet. Het zijn subsidies die bedoeld zijn om onroerend erfgoed te valoriseren. En nogmaals: iedereen die (al dan niet samen met anderen) zo zot is om een beschermd monument te kopen (je doet daarme bijlange niet wat je wilt) die maakt er aanspraak op.
Die misvatting heb ik helemaal niet. Uiteraard is het geen sociale premie aangezien het enkel de beter gegoeden in onze maatschappij zijn die ervan kunnen genieten. Alle andere premies, voor de middenklasse, die hebben ze namelijk wel mooi afgeschaft.

Dat er mensen zijn die zich dat kunnen permitteren is nogal logisch ja, bij Guy Verhofstadt gaat het echter niet om zijn enige vastgoedbezit.

Maar goed, dat de "solidairen" op dit forum zoiets normaal vinden kon ik mij al indenken. Je ben Belgicist of je bent het niet hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 januari 2012, 11:49   #88
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
In tijden van crisis kan je je natuurlijk afvragen of het niet logischer was om deze subsidies te schrappen tegenover andere subsidies zoals die op dubbele beglazing.
Als je dat doet, dan waagt niemand zich nog aan de restauratie van zo'n pand. Het zou leeg blijven staan en helemaal vervallen. Bovendien hebben investeringen in de arbeidsintensieve restauratiesector een bijzonder hoog terugverdieneffect. Elke euro die door de overheid wordt geïnvesteerd wordt 1,5 keer terugverdiend (via BTW, via tewerkstelling,…).
Oud 10 januari 2012, 11:53   #89
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die misvatting heb ik helemaal niet. Uiteraard is het geen sociale premie aangezien het enkel de beter gegoeden in onze maatschappij zijn die ervan kunnen genieten.
Alle andere premies, voor de middenklasse, die hebben ze namelijk wel mooi afgeschaft.Dat er mensen zijn die zich dat kunnen permitteren is nogal logisch ja, bij Guy Verhofstadt gaat het echter niet om zijn enige vastgoedbezit
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door droso
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox
Maar goed, dat de "solidairen" op dit forum zoiets normaal vinden kon ik mij al indenken. Je ben Belgicist of je bent het niet hé.
Wat een vreselijk domme opmerking. Wat zou Belgicisme ermee te maken hebben. Dat premiestelsel is trouwens volledig een aangelegenheid van het Vlaamse gewest.

Laatst gewijzigd door drosophila : 10 januari 2012 om 11:54.
Oud 10 januari 2012, 11:59   #90
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een vreselijk domme opmerking. Wat zou Belgicisme ermee te maken hebben. Dat premiestelsel is trouwens volledig een aangelegenheid van het Vlaamse gewest.
En daarom moet ik het persé een goeie regeling vinden of zo? In tegenstelling tot u volg ik niet zomaar slaafs wat de partij waarvoor ik stem zegt of doet.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Oud 10 januari 2012, 12:02   #91
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je dat doet, dan waagt niemand zich nog aan de restauratie van zo'n pand. Het zou leeg blijven staan en helemaal vervallen. Bovendien hebben investeringen in de arbeidsintensieve restauratiesector een bijzonder hoog terugverdieneffect. Elke euro die door de overheid wordt geïnvesteerd wordt 1,5 keer terugverdiend (via BTW, via tewerkstelling,…).
Het is inderdaad beter dat de middenklasse massaal stopt met bouwen en renoveren. Beter 1 historisch pand van 1,5 miljoen euro dat gerestaureerd wordt, dan hele buurten die opgewaardeerd worden. Daarvoor schaffen we alle subsidies af en we laten dat allemaal lekker verloederen. Kwestie van prioriteiten te stellen hé.
Oud 10 januari 2012, 12:02   #92
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En daarom moet ik het persé een goeie regeling vinden of zo? In tegenstelling tot u volg ik niet zomaar slaafs wat de partij waarvoor ik stem zegt of doet.
Niemand zegt dat u dat een goeie regeling moet vinden. Het is alleen nogal achterlijk om het 'Belgicistisch' te noemen. Want dan is bijvoorbeeld Geert Bourgeois een Belgicist.
Oud 10 januari 2012, 12:04   #93
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad beter dat de middenklasse massaal stopt met bouwen en renoveren. Beter 1 historisch pand van 1,5 miljoen euro dat gerestaureerd wordt, dan hele buurten die opgewaardeerd worden. Daarvoor schaffen we alle subsidies af en we laten dat allemaal lekker verloederen. Kwestie van prioriteiten te stellen hé.
Los van het feit dat het ene weinig met het andere heeft te maken (het zijn zelfs twee verschillende beleidsgebieden): "alle subsidies afgeschaft", echt waar? Hebt u daar meer info over, want het is breaking news!
Oud 10 januari 2012, 12:04   #94
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand zegt dat u dat een goeie regeling moet vinden. Het is alleen nogal achterlijk om het 'Belgicistisch' te noemen. Want dan is bijvoorbeeld Geert Bourgeois een Belgicist.
Dat u het niet begrijpt is niet echt mijn probleem. Ik heb ook geen zin om het u uit te leggen. Veel te veel nutteloze moeite.
Oud 10 januari 2012, 12:05   #95
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Los van het feit dat het ene weinig met het andere heeft te maken (het zijn zelfs twee verschillende beleidsgebieden): "alle subsidies afgeschaft", echt waar? Hebt u daar meer info over, want het is breaking news!
O we gaan het over de semantische boeg proberen gooien. Probeer dat maar, ik ga er mij niet verder mee inlaten. Zoals ik al gezegd hebt, u bent het niet echt waard, al die verloren moeite.
Oud 10 januari 2012, 12:06   #96
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat u het niet begrijpt is niet echt mijn probleem. Ik heb ook geen zin om het u uit te leggen. Veel te veel nutteloze moeite.
Ik begrijp dat u afdruipt, want u weet zelf wel dat dit
Citaat:
Je ben Belgicist of je bent het niet hé.
een nogal onnozele opmerking was. Het zou u sieren moest u dat gewoon toegeven.
Oud 10 januari 2012, 12:08   #97
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
O we gaan het over de semantische boeg proberen gooien. Probeer dat maar, ik ga er mij niet verder mee inlaten. Zoals ik al gezegd hebt, u bent het niet echt waard, al die verloren moeite.
"semantisch"?? Hoezo? Weet u wel wat dat woord wil zeggen?
Oud 10 januari 2012, 12:09   #98
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp dat u afdruipt, want u weet zelf wel dat dit

een nogal onnozele opmerking was. Het zou u sieren moest u dat gewoon toegeven.
ok
Oud 10 januari 2012, 12:09   #99
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"semantisch"?? Hoezo? Weet u wel wat dat woord wil zeggen?
Uiteraard. Ik raad u aan een woordenboek raad te plegen als u het ook wil weten.
Oud 10 januari 2012, 12:10   #100
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ok
't Is u vergeven
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be