![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nee, dat was niet tegen mij gericht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar back on topic. Voor jouw informatie : begin november 2000 verloor ik m'n job als filiaaldirecteur van een garage. Half december van hetzelfde jaar begon ik als district manager bij een automobielimporteur. Ik verdiende wat minder en stond terug iets lager op de carriereladder, maar tenminste had ik erg hard m'n best gedaan om terug werk te vinden en niet op de kap van de maatschappij te leven. Daarenboven blijk je niet eens in staat om mijn post deftig te lezen : ik sprak over WERKONWILLIGEN, niet over werkwillige werklozen en werkonbekwamen. Da's een heel verschil. Haal nu diep adem, tel tot tien en reageer dan pas. Laatst gewijzigd door schietboog : 14 januari 2012 om 18:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Is dat een vermindering?? Ik denk van niet!
Langdurig werkloze "gezinshoofden" blijven dus 1050 euro per maand ontvangen! Dit zet amper aan om te gaan werken! Stel dat je 1250 euro netto gaat verdienen, hou je nog 1000 euro over na uitgave aan brandstof enz. Dus niemand gaat dan werken! Bovendien frauderen veel personen met hun "domicilie" ! ...om een hogere uitkering te krijgen zoals een gezinshoofd. Wedden dat ineens er een pak gezinshoofden gaan bijkomen en veel minder samenwonenden!... |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Zoals uit het volgende artikel blijkt: Eind 2011 waren er in Vlaanderen gemiddeld slechts 3,5 werkzoekenden per vacature, in sommige regio's is er zelfs amper 1 werkzoekende per vacature. Door de vergrijzing zullen er tot 2015 100.000 meer mensen de arbeidsmarkt verlaten dan er instromen. Nochtans zijn er nog altijd bijna 200.000 werkzoekenden. Maar die zijn vaak moeilijk inzetbaar. Bijna de helft is langer dan een jaar werkloos. Ruim 70 procent behoort tot een kansengroep (allochtoon, gehandicapt,...). http://www.tijd.be/nieuws/politiek_e...49177-3137.art Karel van Eetvelt, wilt deze kansengroepen al hun kansen ontnemen om ze toch aan het werk te krijgen. Proficiat Karel. Ik steun geen enkele Vlaams- Belgische onderneming meer.
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Werken is het beste dieet! alsook is WERKEN hét middel tegen armoede!
Maar ja in dit pamperland gaan de luierikken liever wat "filosoferen" aan den toog over wat er zoal misgaat in ons systeem! Ik ken deze type's door en door! de ontwrichters van onze welvaartstaat noem ik ze. volgens deze type's wordt je ook moe van te werken? wél ik werk 25uur per dag en ben nooit moe! enkel teleurgesteld dat de dag niet langer duurt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een druppel op een hete plaat, België blijft nog altijd hetzelfde paradijs voor doppers en werkweigeraars. Ze hadden beter de uitkeringen gedecimeerd, dan was de werkloosheid hier ineens ook met dubbel digit cijfers gedaald.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De Block gaat wel 380 000 Belgen uit de armoede helpen tegen 2020...
Of dat nieuwe (=gewenste armoede, wat al genoeg beargumenteerd is. Een geïnformeerde niet-Belg komt doorgaans niet naar hier om onze vuile jobkes te doen...) of oude zijn wordt niet gespecifiëerd. ![]()
![]() |
![]() |
#88 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vind het fout dat mensen die zelf of wiens ouders nooit iets hebben bijgedragen aan de kas betaalt wordt uit die kas. Het lijkt me simpele logica dat het zo niet kan blijven duren, tenzij we dat systeem wereldwijd kunnen invoeren dan. Nu heeft het duidelijk een aanzuigeffect op iedereen die een lekker lui leven hier wel ziet zitten.
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 17 januari 2012 om 23:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() De werkloosheid in Vlaanderen bedraagt 6%
Savatage gaat die met dubbel digit laten dalen door de uitkering te decimeren ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wat ik er van vind ? Dom-dommer-domst... Een nog dommere maatregel ? Schaf de uitkeringen gewoon af... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Huishuur betalen. Een paar zakken patatten en rijst kopen voor heel de maand. En daarna met allerlei truukjes proberen overleven. Dat pakt veel tijd, en dan heb je de tijd niet meer om werk te zoeken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In een aantal gevallen is dit niet zo. Er zijn ook werkenden die in armoede leven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Half timers? 4/5de "werkers"?Ik ken er zo ook, 4/5de gaan werken, hun kind ook naar de opvang tijdens de vrije dag 'vrijdag' en moeder gaat dan shoppen in Hasselt,wijnegem.... en dan maar klagen dat het leven duur wordt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je dan nog een auto nodig hebt om op tijd en op het werk te geraken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Decimeren = 1 op de 10 eruit halen, in dit geval dus 0,6%. Dus de werkloosheid zakt met 10% = dubbel digit |
|
![]() |
![]() |