Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2012, 21:31   #81
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN

nubian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 21:31   #82
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ikzelf heb nu een jaar aan't spelen geweest met een el-cheapo tablet. Het belangrijkste nadeel, accu. Voor de rest, geen echt nadeel.

Door omstandigheden ben ik overgestapt naar de veel duurdere ( 5 keer duurder) Samsung Galaxy tab P1000. Veel beter scherm, betere touch-screen, VEEL meer geheugen veel sneller reageren, veel meer app keuzes en een iets betere accu. Helaas blijft de accu het hekele punt.
Ik heb dat wel opgelost door een externe accu te brouwen, maar da's niet zo evident.

Maar voor een pure Ereader, een E-inkt model, kan je dagenlang mee lezen op 1 accu. Als het kan een model met een simpele toetsenbediening. De goedkopere touch screens zijn zo snel pijn gedaan....
Lap, ik dacht dat een e-reader gewoon software zou zijn.

Anderzijds zou ik er echt wel enorm veel aan hebben, maar daarna ook verschrikkelijk aan slaap inboeten denk ik.
Oud 13 januari 2012, 21:46   #83
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Kindle.

/discussie

On-topic: Soep eten is zowat de goedkoopste manier om calorieën binnen te krijgen. Panos sowieso mijden (ook al is het - 50%, nog steeds te duur en brol), zwartrijden en winkeldiefstal zijn ook af te raden, niet alleen door van de morele implicaties, maar vooral omdat het je een pak geld kost als je gepakt wordt. Prijzen vergelijken tussen de verschillende supermarkten (dun Aldi is niet altijd de goedkoopste). Kraantjeswater i.p.v. flessen. Skypen i.p.v. GSM'en.
Kraantjeswater is geen optie voor mij en voor al wie in een oud en krakkemig gebouw leeft, om loodvergiftiging te voorkomen.

Dat is trouwens een ander probleem:ik lust geen water.

Fruitsap kost stukken van mensen. Een euro per liter ongeveer, voor het meest goedkope, maar het is dan ook niet te drinken.

De Colruyt is trouwens vaak goedkoper. En soms kan je prullen in de wibra of zeeman kopen.

De andere dingen doe ik trouwens niet hoor.
Oud 13 januari 2012, 21:53   #84
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Naar de Panos gaan, is echt wel een vorm van besparing, amai...
Panos = hoe zoveel mogelijk betalen voor eten wat uitgekiend zo goedkoop en klein mogelijk is geproduceerd.

Als ik zie wat daar voor de venster ligt en tegen welke prijzen, vraag ik me af of het niet tijd wordt om maximumprijzen in te stellen voor bakkerijproducten.
Is gewoon belachelijk duur en de kwaliteit is navenant niet om over te stoefen.
Oud 13 januari 2012, 21:55   #85
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
minder vrouwen op de wereld? is dat geen besparing denk ik dan?

Mijn moeder en ik waren net in een heel gesprek verzeild geraakt over wat de beste en meeste praktische handtas is.

Als je de economie wilt doen crashen zodat we allemaal terug in een hut kunnen gaan leven: heel goed idee.

Oud 13 januari 2012, 21:56   #86
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
zelf bier brouwen in plaats van het te kopen.
niet naar panos gaan, maar zelf broodje maken
veel groenten eten en minder vlees
sezoensgroenten kopen
veel op het werk eten, want dat is in mijn geval spotgoedkoop
velo pakken ipv auto
verwarmen op gratis hout
Nog ééntje: producten op de markt kopen.

Vis etc. van het seizoen aan dumpingprijzen.
Oud 13 januari 2012, 22:08   #87
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Mijn moeder en ik waren net in een heel gesprek verzeild geraakt over wat de beste en meeste praktische handtas is.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 22:21   #88
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bad en douche:

Ik was me enkel met koud water. De boiler is op elektriciteit en daarvan heb ik de plombes afgezet. Een bad neem ik zeer zelden, enkel soms als ik bij mijn ouders op visite ben. Koude douches wennen wel na een tijd. De truk is om een washandje te gebruiken. Je maakt het washandje nat en je wrijft het warm op je lichaam.

Internet:

Ik heb het goedkoopste abonnement voor internet. TV heb ik niet. Niet digitaal en ook niet analoog. Ik gebruik enkel een netbookje dat weinig stroom gebruikt. Ik sluit dit aan via kabel om de draadloze antenne uit te kunnen schakelen. Ook in de router doe ik dat Daardoor bespaar ik nog extra stroom.

GSM:

Ik heb enkel een aftandse gsm met een Carrefour mobile abonnement. Nog nooit extra belwaarde moeten opladen. Via de promoties en peterschapsacties van Carrefour mobile beschik ik nog voor jaren belkrediet.

Ziekenfonds & sociale bijdragen:

Ik zit bij het HZIV. Aansluiting is gratis. De CM is hier al lang buitengesmeten. Voor mijn sociale bijdragen zit ik bij Xerius. Deze werken samen met Voka. De hoofdreden dat ik hier bij zit is natuurlijk omdat ze de laagste administratieve kost rekenen.

Energie:

Voor de elektriciteit zit ik bij Ecopower. Overal heb ik spaarlampen. Ik heb geen ijskast en ook geen diepvriezer. Ik woon vlak bij een supermarkt en gebruik de kelder voor de voeding. Alle kieren heb ik afgedicht met industriële siliconen van afgedankte PIP borstimplantaten. Ik heb ook geen centrale verwarming. Ik verwarm enkel mijn badkamer en een klein bureautje met een 800 Watt infrarood verwarmingstoestelletje. Ik heb geen stromend warm water. Als ik warm water nodig heb gebruik ik mijn warmwaterkoker.

Eten en drinken:

Ik ben veganist. Geen vlees, geen melk, geen eieren. Dit is betaalbaar. Mijn goedkoopste formule voor een warme maaltijd is vegetarische spaghetti van den Aldi. Deze vul ik aan met gekweekte ajuinen. Het meeste van mijn groenten krijg ik van een hovenier die zijn paard in mijn wei mag zetten.

Huis en tuin:

Geen tuin. Wel een paard in mijn hof. De laatste keer dat hier geschilderd of behangen werd was door de vorige huurder. De gordijnen bestaan uit oude vodden. Lege kartonnen dozen opgevuld met afval zijn tegen de muren geplakt als decoratie en extra isolatie.

Vervoer:

Ik heb geen auto. Alles per fiets. Indien nodig kan ik een auto lenen.

Kledij:

Buiten wat goedkope spullen van den Aldi en de Decathlon heb ik de laatste 15 jaar geen kledij gekocht. Ik draag vooral kledij van de jarige '90 die ik kreeg van mijn vroegere werkgever en van fabrikanten. De reclame die erop staat is niet zo storend en heeft een retro-look. Soms krijg ik een pull of een hemd van mijn zus of van mijn moe.

Was en strijk:

Ik ben niet te beroerd om toe te geven dat ik deze bij mijn moeder binnendoe. Ik heb een truc om koude kleren warm te krijgen. Ik hang ze gewoon even voor mijn infrarood verwarming. Doordat het zweet in mijn ondergoed de infrarood absorbeert als warmte moet ik mijn ondergoed slechts om de 4 weken wassen.

Geld & Banken:

Alles in de supermarkt betaal ik met een Citibank Mastercard. Dit geeft me 1% korting. Deze heb ik gekoppeld aan mijn Keytrade Bank zichtrekening. Mijn spaarrekening bij Rabobank.be ben ik aan afbouwen uit chauvinisme. Ik betaal nergens bankkosten. Integendeel, mijn centen brengen op bij de bank.

Ik ben even van mijn sokken geblazen ...

Als dit allemaal waar is, heel veel respect en chapeau!
Oud 13 januari 2012, 22:28   #89
Biggles
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Om bij de originele vraag te blijven :
Hard werken, de baas laten betalen voor hotel en restaurant.
Af en toe opslag vragen ( en nog harder werken).
Je geld niet aan onnodige dingen verprutsen.
Beseffen dat elke dag je laatste dag kan zijn.
Ook al rook je niet, drink je niet en eet je "gezond": geniet toch van een kleine Guinness en een pistoleeke met veeel boter.
Biggles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 22:32   #90
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Door in Nederland inkopen te doen. Dat is direct een besparing van 30 tot 40 % in vergelijking met de carrefour of de colruyt zonder in te boeten op kwaliteit. Aldi rommel eet ik niet.

In Belgie wordt ge gigantisch hard afgezet voor voedsel.
Klopt heel erg!

Ik vind het superjammer dat ik niet daar kan gaan winkelen om al mijn goederen dan mee naar Leuven te nemen.

Het beste fruitsap daar, is goedkoper dan het slechtse hier.
En zo zijn er 50 000 producten, waarvoor we hier echt schromelijk te veel betalen.

Het gevolg van in een mini-land te leven met drie officiële talen!

Wat ook leuk is, is dat je aan onze kanten een delhaize hebt die alle producten die dicht bij de vervaldatum zijn aan -50% verkoopt. Dat is enorm de moeite! Een volle kar voor 20 euro aan heel goede producten. Invriezen maar!

Ook daarvan vind ik het vreselijk dat ik ze niet naar Leuven kan meenemen.
Als ik een studentenjob heb moet ik misschien toch maar een wagen overwegen. Volgens mij bespaar je de benzine, taksen, ... uit op winkelen in NL.

Ik wou trouwens dat alle delhaize's die politiek voerden. Deze heeft volgens mij geen keuze omdat ze in een Limburgse migrantenstad gevestigd is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nog geen euro. Ik woon op een boodscheut van de grens. Bijna iedereen gaat hier winkelen in NL trouwens.

Het prijsverschil begint gewoon te groot te worden. Gisteren, kiwis in de aanbieding in de carrefour: 45 cent het stuk.

Verleden week kiwis in de Albert Heijn: 69 cent voor een halve kilo. Een kiwi weegt 60-100 gram maximum.

Om maar te zeggen....

Ik heb hier de reclame liggen, ik durf niet te kijken zelfs.
Oud 13 januari 2012, 22:43   #91
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Laag inkomen==> via ziekenkas wigkaartje vragen==> lijnabo van een jaar voor iets ronde dertig euro, goedkoper dan een boete voor zwartrijden.
Pikkedieven is niet besparen hoewel je in de gevangenis ook niet moet betalen voor je eten ...
En de NMBS voor de helft.

Check.
Oud 13 januari 2012, 23:04   #92
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knipp Bekijk bericht
In februari ga ik proberen een maand lang te eten met een budget van 3 euro per dag.
Zal dat dan in een draad hier komen documenteren.

Basis wordt ongetwijfeld muesli, grote portie kost nog geen 0,50 euro.

Zou je dat wel doen?

Zeker dat je het niet moet bijkopen aan vitaminesupplementen of doktersbezoeken? Of haarproducten omdat je haar de benen neemt.
Oud 14 januari 2012, 00:30   #93
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kraantjeswater is geen optie voor mij en voor al wie in een oud en krakkemig gebouw leeft, om loodvergiftiging te voorkomen.

Dat is trouwens een ander probleem:ik lust geen water.

Fruitsap kost stukken van mensen. Een euro per liter ongeveer, voor het meest goedkope, maar het is dan ook niet te drinken.

De Colruyt is trouwens vaak goedkoper. En soms kan je prullen in de wibra of zeeman kopen.

De andere dingen doe ik trouwens niet hoor.
Water dat door loodleidingen loopt is op zich zo slecht niet, indien het er altijd door heeft gestroomd en nooit lange tijd heeft stilgestaan.
Persoonlijk laat ik elk jaar een test doen op lood, omdat ik ten eerste op het chemisch eiland werk, en ten tweede soms koppen (voor kogels) giet, tot ik er hoofdpijn van krijg. Ik had bij de laatste test iets van 248, geen probleem volgens de arts .

Wie lust nu geen water?

Drink bier. 28cent voor 33cl.
Oud 14 januari 2012, 00:32   #94
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Panos = hoe zoveel mogelijk betalen voor eten wat uitgekiend zo goedkoop en klein mogelijk is geproduceerd.

Als ik zie wat daar voor de venster ligt en tegen welke prijzen, vraag ik me af of het niet tijd wordt om maximumprijzen in te stellen voor bakkerijproducten.
Is gewoon belachelijk duur en de kwaliteit is navenant niet om over te stoefen.
Ik vind over het algemeen de zaken goed ingericht (warm), goede plaats, mooi uitzicht.
Ideaal om eens met collega's te praten.
Oud 14 januari 2012, 00:35   #95
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Biggles Bekijk bericht
Om bij de originele vraag te blijven :
Hard werken, de baas laten betalen voor hotel en restaurant.
Af en toe opslag vragen ( en nog harder werken).
Je geld niet aan onnodige dingen verprutsen.
Beseffen dat elke dag je laatste dag kan zijn.
Ook al rook je niet, drink je niet en eet je "gezond": geniet toch van een kleine Guinness en een pistoleeke met veeel boter.
Opslag moet je vragen, je bent dan ook constant aan het solliciteren. Met 5 jaar ervaring mag je je tegenwoordig al senior noemen.
Oud 14 januari 2012, 06:32   #96
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Thanks, dat is een goeie!

Voor de vrouwen alhier:

zelf nog niet geprobeerd, maar gooi dure haarproducten weg en ga zelf aan de slag:
olijfoliemaskers, eventueel met ei en ... bier zouden veel beter en gezonder voor je haar zijn. En goedkoper.

Getekend, iemands wiens haar volledig naar de vaantjes is, ondanks gebruik van hopen commerciële maskers, conditioners, ...
En toch is het waar. Extreem droog haar , bv door ontkleuringen en dergelijke, die verzorg je het best met een "masker" van eidooier. Gewoon wat eidooiers loskloppen, aanbrengen op je haar en laten inwerken.

Dof haar opnieuw laten glanzen: ja haar spoelen met azijnwater

vettig haar: wassen met zo koud mogelijk water

Droge huid: gewoon een advocado pletten , op je huid aanbrengen , laten inwerken en afspoelen.

en zo zijn er nog een paar.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 10:33   #97
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik bespaar nu niet meteen actief, maar toch enkele tips:

- voor de NMBS-Groep gaan werken, bespaarde me €130 per maand aan vervoerskosten
- ik spaar een vast bedrag per maand + pensioensparen + wat aan de beurs; ik verreken dat allemaal in het begin van de maand en doe dan de rest door met wat ik overhoud --- andersom doen = nefast
- ik heb één stijl van kleren (geklede broek, hemd, das, vest) waar ik me op richt, en val op die manier niet ten prooi aan allerlei modes of zotte aankopen
- de verwarming staat altijd op 19°C
- ik koop elke week ongeveer hetzelfde eten en weet dus perfect wat hier per week aan supermarktaankopen gespendeerd wordt (alternatief is: winkelen met vast bedrag)

Maar dat is het zowat.
Oud 14 januari 2012, 11:00   #98
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is best drinkbaar, hoor. De meesten die ik ken die in Leuven wonen (als student of als werkende) drinken altijd kraantjeswater, ook in gebouwen van 50 jaar oud. Je kan in de blokker ook brita kannen kopen als je het water zo wilt zuiveren, dat is verre van duur.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 11:01   #99
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In februari ga ik proberen een maand lang te eten met een budget van 3 euro per dag.

Moet doenbaar zijn. Ik dacht dat ongeveer 1,5 miljard mensen het dagelijks met minder dan 1$ moeten doen, en zij overleven ook net zoals iedereen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 januari 2012, 11:12   #100
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zakje voorgesneden soepgroenten kost ook maar een halve euro. Goedkoper dan gewoon groenten kopen. Kan je ook veel mee doen, handig in de wok met rijst, noedels of zelfs spirelli en uitproberen welke kruiden je 't lekkerste vind.
Een gebraadje kan je in lapjes snijden, wat je niet gebruikt gaat de diepvries in.
Besparen op eten gaat, maar 't lijkt me toch beter andere besparingszaken te vinden.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be