![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Gouverneur
|
![]() Opstalrecht is ook een zakelijk recht...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Iemand die amper de nederlandse taal beheerst (de fouten springer eruit), gaat het hier even komen zeggen? Ik vermoed dat je amper een wettekst kan lezen, laat staan begrijpen. Laatst gewijzigd door parcifal : 18 januari 2012 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() Ik ben niet gemachtigt om hier in het openbaar eigendoms titels en notariele akten te publiceren . I vele gevallen moet je al betrokken partij zijn om dergelijke documenten te bekomen. Voor mij is dat niet echt een probleem in het kader van een opdracht . maar als kandidaat koper moet je aan uw notaris maar vragen naar de eigendomstitel van de grond of een kadastraal uittreksel . Bij Prive projecten zal dit niet vaak voorvallen , maar wat die sociale woning maatschappijen en projectontwikkelaars in die sector allemaal bedisselen , waar weten we het fijne nog niet van .Nog effe 40 of 60 of 80 jaar geduld en de twist kan beginnen .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Ho Ik ben hier snel mijn een standpunt aan het neerschrijven en de inhoud is belangrijker dan die schrijffout . Maar U moet mij niet geloven hoor .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Met "schimmig" bedoel ik al wat niet eenvoudig en ondubbelzinnig "eigendomsrecht" is van het ganse goed, dus gebouw, grond en al wat erbij hoort. Ge hebt juridische constructies en ge hebt argeloze kopers Jan en Mie die een huis willen kopen en willen dat dat huis "van hun" is en van niemand anders. En als ze dood gaan, moet het van hun kinderen zijn. En als die dat willen verkopen, moeten ze dat kunnen (uwen erfpacht zal tegen dan misschien nog maar 15 jaar lopen, probeer dat maar eens te verkopen). Die zijn niet geïnteresseerd in uw opstalrecht, uw erfpacht en of dat allemaal kan en mag of niet, die willen eigenaar zijn van hetgeen dat ze kopen (en waar ze doorgaans de volledige prijs voor betalen). Uw opstal en erfpacht zijn niet "schimmig" inzoverre dat dat juridisch inderdaad kan, maar voor Jan en Mie is dat wel schimmig. Die willen een huisje kopen en hebben geen boodschap aan door eminte juristen, al dan niet prof, uitgedachte ingewikkelde constructies. En voor ge 't zegt, voor de professioneel zijn erfpacht en opstal niet ingewikkeld, maar de doorsnee koper moet dat allemaal niet weten. En de bankier waar hij gaat bij lenen zal misschien ook liever hebben dat ze pur et simple eigenaar worden. Want in het slechtste scenario, moeten zij hetgeen ze in hypotheek hebben openbaar laten verkopen. En als die hypotheek dan gevestigd is op een opstalrecht of een erfpacht dat op dat moment nog maar 20 jaar ofzo loopt, dan hypothekeert dat bij wijze van spreken hun onderpand. Laatst gewijzigd door Sammael : 18 januari 2012 om 13:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Recht van opstal kan je kopen voor een periode . de eigenaar van de grond least of verkoopt U het recht om gedurende 99 jaar een opstal ( gebouw ) neer te zetten op zijn grond , Met dit contract kan je een bouwverguning bekomen en op je eigen kosten van vergunning tot realisatie alles op eigen kosten. op het einde van de periode kan de grondeigenaar alles beslissen. het contract verlengen - het contract is beeindigd , zonder U een € verschuldigd te zijn voor het opstal , OF er kan in het contract opgenomen zijn dat U de grond opnieuw moet opleveren in zijn bouwrijpe staat , en dan kan je het op je eigen kosten nog afbreken ook . Ik herhaal vaak voorkomend bij huisvestingmaatschappijen en bij industriele tereinen . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Erfpacht mag voor 99 jaar; opstal maximaal 50 jaar. Laatst gewijzigd door Sammael : 18 januari 2012 om 13:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb het eerste huurkoopcontract opgesteld dat diverse Notarissen hebben overgenomen en verfijnt . En dergelijke contracten ook toegepast . een zeer mooie methode die niet zo goed gekend is . maar las ik door U bestempeld wordt als dat ik niet kan lezen , is die eer aan U hoor . Ik zit 30 jaar in de praktijk , ik kan niet schrijven maar ze zullen me niet bij den bok doen , wat is nu belangrijkst ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#93 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
Deze ene persoon had zelfs de projectontwikkelaar voor de rechter gebracht dat hij de gezamelijke delen moest onderhouden, en de persoon heeft het gewonnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar dat heb je blijkbaar toch begrepen, want terwijl je me zogenaamd verbetert zeg je hetzelfde als ik, alleen zet je er bijzaken bij alsof het hoofdzaken zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Straks zijt ge er zelfs nog trots op
![]()
![]() |
![]() |
#100 |
Gouverneur
|
![]() Ik zuip en vergeet dan soms al eens iets. Ben ik dan een deelonthouder? Grotendeelonthouder? Merendeelonthouder? Onderdeelonthouder?
Anyway, in feite, door te zuipen, onthou ik enkel nog de essentie. Gij met uw niet zuipen, herinnert u een heleboel nodeloze details. Dus door te zuipen, werkt uw verstand veel efficiënter en verliest ge overtollige ballast. Neem nu de natuur. De leeuw jaagt op een kudde. Welk dier wordt gevangen? Het traagste of domste. Welke dieren blijven over? De sterkste. Awel, alcohol breekt hersencellen af. Maar wie eerst gaat, is den brol. M.a.w., ik heb enkel nog elite hersencellen. Zuipen maakt dus slimmer. Ik ben een genie. Laatst gewijzigd door Sammael : 18 januari 2012 om 14:48. |
![]() |
![]() |