Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 januari 2012, 19:56   #81
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als je de band/affiniteit wil achterhalen is het wellicht meer aangewezen om te registreren hoe lang ze in het land zijn, de hoeveelste generatie en welke verblijfsvergunning ze hebben.

Enige tijd geleden kwam in de media dat één derde van de gevangenen mensen zonder geldige verblijfsdocumenten zijn.
En waarom zwijgen over de andere 2/3den? Omdat het hoofdzakelijk dubbelpaspportige Marokkanen zijn?
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 19:59   #82
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als je de band/affiniteit wil achterhalen is het wellicht meer aangewezen om te registreren hoe lang ze in het land zijn, de hoeveelste generatie en welke verblijfsvergunning ze hebben.

Enige tijd geleden kwam in de media dat één derde van de gevangenen mensen zonder geldige verblijfsdocumenten zijn.
BAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Ja hoor, het sociale stelsel heeft er uiteraard helemaal niets mee te maken.

Er is maar één manier : 2de nationaliteit = geen band.
Baka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 20:07   #83
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Baka Bekijk bericht
BAAAAAAAAAAAHAHAHAHAHAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Ja hoor, het sociale stelsel heeft er uiteraard helemaal niets mee te maken.

Er is maar één manier : 2de nationaliteit = geen band.
Registeren hoe lang ze in het land zijn heeft weinig zin. 1ste generatie of 4de generatie "nieuwe Belg", het blijven dubbelpaspoortige Marokkanen die leven volgens de cultuur van hun heimweeland. De enige band die ze met België hebben is die van de uitkeringen.

Sinds men dubbelpaspoortigheid niet wil afschaffen, moet dubbelpaspoortigheid ook onder de gevangen kunnen geregistreerd worden.
Oud 23 januari 2012, 21:41   #84
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Registeren hoe lang ze in het land zijn heeft weinig zin. 1ste generatie of 4de generatie "nieuwe Belg", het blijven dubbelpaspoortige Marokkanen die leven volgens de cultuur van hun heimweeland. De enige band die ze met België hebben is die van de uitkeringen.

Sinds men dubbelpaspoortigheid niet wil afschaffen, moet dubbelpaspoortigheid ook onder de gevangen kunnen geregistreerd worden.
Lijkt me niet meer dan normaal!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 21:56   #85
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rapture Bekijk bericht
Dan hoeven we het geslacht ook niet meer te registreren, aangezien we dat ook niet kunnen veranderen (tenzij door een gedwongen geslachtsoperatie).
Klopt,
er is dan ook geen enkele reden om het geslacht te registreren, behalve misschien omdat de gevangenissen gescheiden zijn mannen/vrouwen.

Citaat:
Etniciteit kan mijn inziens wel gerelateerd worden aan misdaad.
Nee.
Ik heb het al vaker gezegd, en ik vervloek mezelf nog steeds dat ik de naam van de onderzoekster niet heb genoteerd, midden vorig jaar kwam iemand op TV die daar onderzoek naar heeft gedaan en haar resultaten kwam toelichten.

Zij vond geen verschil in graad van misdaad tussen de verschillende afkomsten, maar wel in soort misdaad.

Zo zullen Zuid-Amerikanen bv meer bij drugsgerelateerde misdaden betrokken zij, Aziaten meer bij mensenhandel, Europeanen meer bij financiële misdaden, enz...
Oud 23 januari 2012, 22:13   #86
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Lijkt me niet meer dan normaal!
Wat subsidies betreft voor scholen maakt men ook onderscheid tussen "witte" en "zwarte" scholen. Zwarte verrijkte scholen krijgen meer subsidies voor de broodnodige pamperaars. Waarom zou men dan gevangenen niet etnisch registreren? Het zijn blijkbaar hardcore racisten die de term Marokkanen niet willen horen vallen bij die registratie van gevangenen. Ze moeten allemaal overkomen als nieuwe, witte Belgskes. Wat een racisten toch die A&A!
Oud 23 januari 2012, 22:18   #87
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht

Zij vond geen verschil in graad van misdaad tussen de verschillende afkomsten, maar wel in soort misdaad.

Zo zullen Zuid-Amerikanen bv meer bij drugsgerelateerde misdaden betrokken zij, Aziaten meer bij mensenhandel, Europeanen meer bij financiële misdaden, enz...
En Afrikanen?
Oud 23 januari 2012, 22:37   #88
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
En Afrikanen?
[Alboreto modus] Maar Superstaaf, in onze gevangenissen zitten geen Afrikanen. Het zijn allemaal nieuwe Belgskes ! [/Alboreto modus]
Oud 23 januari 2012, 22:43   #89
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En Afrikanen?
Noord-Afrikanen zijn meer betrokken bij diefstallen als ik me goed herinner.
Oud 23 januari 2012, 23:00   #90
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noord-Afrikanen zijn meer betrokken bij diefstallen als ik me goed herinner.
Dank je.
Je was ze blijkbaar per ongeluk vergeten in je opsomming.
Oud 23 januari 2012, 23:20   #91
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Wat subsidies betreft voor scholen maakt men ook onderscheid tussen "witte" en "zwarte" scholen. Zwarte verrijkte scholen krijgen meer subsidies voor de broodnodige pamperaars. Waarom zou men dan gevangenen niet etnisch registreren? Het zijn blijkbaar hardcore racisten die de term Marokkanen niet willen horen vallen bij die registratie van gevangenen. Ze moeten allemaal overkomen als nieuwe, witte Belgskes. Wat een racisten toch die A&A!
In tegenstelling tot onze poco's, doen ze daar in Nederland minder moeilijk over:
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publi...3,G4&STB=G1,G2
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 23:27   #92
Baka
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt,
er is dan ook geen enkele reden om het geslacht te registreren, behalve misschien omdat de gevangenissen gescheiden zijn mannen/vrouwen.

Nee.
Ik heb het al vaker gezegd, en ik vervloek mezelf nog steeds dat ik de naam van de onderzoekster niet heb genoteerd, midden vorig jaar kwam iemand op TV die daar onderzoek naar heeft gedaan en haar resultaten kwam toelichten.

Citaat:
Opvallend is dat één op de vijf daders minderjarig blijkt te zijn. Vlaams Belang merkt voorts op dat 41 procent van de daders een vreemde nationaliteit heeft.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ntwerpen.dhtml
Baka is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 23:29   #93
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
In tegenstelling tot onze poco's, doen ze daar in Nederland minder moeilijk over:
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publi...3,G4&STB=G1,G2
In Nederland is dat minder taboe, blijkbaar zijn ze daar minder bang voor " vooroordelen".
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 23:35   #94
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik heb één kleine aanpassing gemaakt, en nu klopt de tekst....niet meer
Ook een kleine aanpassing gemaakt

90% ( of weet ik veel... cijferkes hé )van de misdaden worden gepleegd door mannen zal wel min of meer juist zijn.
Dat daar dan een aanzienlijk deel ( procentueel is dat dan tov hun bevolkingsaandeel ) voor de rekening van de allochtoonse mannen is ... is nog steeds ondergeschikt aan het gegeven.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 23:39   #95
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht

90% ( of weet ik veel... cijferkes hé )van de misdaden worden gepleegd door mannen zal wel min of meer juist zijn.
Dat daar dan een aanzienlijk deel ( procentueel is dat dan tov hun bevolkingsaandeel ) voor de rekening van de allochtoonse mannen is ... is nog steeds ondergeschikt aan het gegeven.
Dat daar dan een aanzienlijk deel ( procentueel is dat dan tov hun bevolkingsaandeel ) voor de rekening van de allochtoonse mannen is ... zou onze beleidsmakers ertoe moeten aanzetten migratie (vooral via gezinshereniging) uit N-Afrika te stoppen. Er is geen enkele reden waarom België naast het OCMW ook nog de gevangenis van Marokko zou moeten spelen. Kost te veel, en in Marokko hebben ze meer plaats.
Oud 23 januari 2012, 23:39   #96
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoeveel % van die 90% zijn autochtoon?
stouterik... proviteren van de gelegenheid
't Ging wel over criminaliteit (algemeen) in de openingspost.
Oud 23 januari 2012, 23:40   #97
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom is dat een ondergeschikt gegeven, volgens u ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2012, 23:41   #98
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
stouterik... proviteren van de gelegenheid
't Ging wel over criminaliteit (algemeen) in de openingspost.
Wat is daar stout aan. We hebben geen enkel probleem met de registratie van het aantal autochtone cirminelen.
Oud 23 januari 2012, 23:48   #99
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Waarom is dat een ondergeschikt gegeven, volgens u ?
En wat als de meerderheid van de bevolking dat geen ondergeschikt gegeven vindt, volgens de leuze "meten is weten"?

Ik denk dat sommigen die etnische registratie lastig vinden omdat ze rondlopen met een grote dosis (plaatsvervangende )schaamte. Je weet wel, eerst jaren veel propganda over de "verrijking", en dan de confrontatie met realiteit. Sommigen willen niet geconfronteerd worden met hun naiviteit en jarenlange leugens dus doen ze maar of al die Marokkaantjes die ze zo gewild hebben (en nu in den bak wonen) er niet meer zijn. Maar als ze weer subsdies willen aftroggelen (bv voor de moslimexecutieve), dan zijn het plots wel weer Marokkanen en niet langer Belgen.
Oud 23 januari 2012, 23:51   #100
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat veel mensen pleiten om alle Marrokanen terug te sturen naar hun land. Feit is wel dat ze oververtegenwoordigd zijn in de misdaadstatistieken. En ik weet evengoed dat er voor iedere criminele Marokkaan, er 10 zijn die niet crimineel zijn, net zoals er voor iedere criminele man, er 10 zijn die niet crimineel zijn.

Nu zult gij (en heel groen links) beweren dat dit niet aan hun etniciteit ligt maar aan hun lage SES (sociaal-economische status) of desnoods omwille van het feit dat Vlaanderen xenofoob en racistisch is. Nu, indien de etnische afkomst van daders niet geregistreerd wordt, zullen jullie deze stelling nooit kunnen hardmaken.

Registreer de etniciteit, en men kan perfect nagaan of hun lage SES de oorzaak is; vergelijk de criminlaiteitscijfers van de allochtonen met een lage SES met deze van de autochtonen (nieuwe Belgen hier niet bijrekenen uiteraard) met een lage SES en dan hebt ge het antwoord op de vraag.
zulke gelijkaardige onderzoeken bestaan en daar werd enkel de verkeerdelijke conclusie uit getrokken ... de link etnciteit vond men interessanter dan een lage SES ( of bepaalde culturele aspecten : gelijkaardige studie )
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be