![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat met Muyters ? | |||
1. Exit Phillippe Muyters. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 28,57% |
2. Bart De Wever zal Phillippe Muyters redden als hij de voorhuid van Jesus heeft gevonden. |
![]() ![]() ![]() |
17 | 80,95% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want volgens mij heeft de Muyt daar verklaard: "ik weet niet hoeveel financiële middelen overgedragen zullen worden, dus kan ik mij niet uitspreken over wat onze mogelijkheden zullen zijn". En dat is heel wat anders. Had tsjeef en viezepremier Van Ackere, minister van financiën nota bene, vorige week krak hetzelfde gezegd als wat hij gisteren in de Kamer zei, dan was er inderdaad geen vuiltje aan de lucht. Ondertussen is het gemakkelijk voor Van Ackere om de schuld van zijn miscommunicatie, of niet-communicatie, in de schoenen te schuiven van de minister van een deelstaat, die op geen enkel ogenblik en ten aanzien van geen enkele minister (ook min pres Peeters wist van geen botten) ingelicht was.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() Dat was ook mijn gedacht. Als er van de federale uit geen of onvoldoende communicatie komt, hoe kan men dan informatie geven??
Indien Muyters verkeerde informatie had gegeven, dan was hij eveneens de kop van Jut geweest. Trouwens, als Vanackere eerlijk is, dan moet hij eerst uitleggen hoe de federale de aftrekbaarheid zal regelen tot 2014 alvorens die over te hevelen. Maar daar wordt ook niets over gecommuniceerd. Ik geef Muyters groot gelijk: eerst zien wat de federale ervan bakt!! Immers een erfenis op het oog hebben , maar niet weten wat en hoeveel, is verraderlijk: het zou een pak minder kunnen zijn dan verwacht en uitgeven alvorens men iets bezit , is zeker geen goed bestuur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @omaplop
Al die informatie staat in het regeerakkoord. De basistekst is reeds maanden publiek. Dit regeerakkoord is besproken in al onze parlementen. De gehele uitleg over de hypothecaire aftrekhervorming naar een belastingkorting en uiteindelijke overheveling naar de gewesten staat er in detail toegelicht.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 20 januari 2012 om 15:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en 't is daarom dat geen enkele journalist in een lach schoot en de Muyt corrigeerde bij zijn onwetendheid; (ook niet in het Brusselse gewest; ook niet in het Waalse gewest; wat Franstalige journalisten betreft !) en 't is daarom dat de tjseefse federale ministers op een of op twee dagen drie verschillende versies gaven; en 't is daarom dat ook Kris Peeters de eerste dagen van geen fluit wist ... en 't is daarom dat "onze" federale minister van financiën pas na een week met een duidelijk overzicht van de situatie afkwam. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @De Schoofzak
Pertinente vragen. Zoals Elio Di Rupo stelt is het niet te rechtvaardigen om een klimaat van vrees en schrik te creëren. Hij stelt dat sommigen in het parlement zich met die houding voeden ( profileren). De media heeft hier inderdaad ook zijn rol in gespeeld door gebrek aan duiding van het regeerakkoord. Wie zijn zij echter om de politiekers in functie de les te spellen ? Mijn conclusie is dat er nog steeds een politieke instabiliteit is die gevoed wordt door de meerderheid en de oppositie in al onze regeringen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zolang er idioten zijn die denken dat ze grappig zijn door absurde enquetes op te stellen zal Philippe Muyters aanblijven. Nog heel erg lang dus.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 20 januari 2012 om 16:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Pagina 46 en volgende. Je moet de zaak wel in zijn geheel lezen om het te kunnen bevatten.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er juist absurd aan de enquête ?
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister-President
|
![]() Gewoon de Belgische nationaliteit afpakken en uit het land zetten, net zoals die andere flaminganten.
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() Belachelijke poll.
Exit naar K&K |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat is er juist belachelijk aan ?
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bevoegdheid: Fiscale uitgaven huisvesting (fiscale aftrek enige woning, verhoogde korting woonsparen, bijkomende aftrek hypothecaire intresten) Geassocieerd overgeheveld bedrag: 1.436,3 (miljoen) (opmerking: bedrag gaat dus over de totale federale pot, moet dus nog onderverdeeld worden tussen de verschillende deelstaten) (opmerking 2: volgens het Vlinder akkoord wordt wél maar 90% van de middelen overgeheveld: p. 53 De enveloppe "werk" en “fiscale uitgaven” zal verdeeld worden op basis van de op federaal niveau behouden PB-verdeelsleutel. Deze dotatie bestaat uit 90% van de middelen in verband met de overgehevelde bevoegdheden inzake werk (de rest gaat in het overgangsmechanisme) en het saldo, na sanering, van de middelen in verband met de overgehevelde fiscale uitgaven. Deze dotatie zal volgens de inflatie en 70% van de groei evolueren. )
![]() |
![]() |
#97 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
En had Muyters niet gelijk om 'voorzichtig' te zijn gezien er volgens het Vlinderakkoord slecht 90% zou worden overgeheveld? In die context moet je de uitspraak van Muyters zien.
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Wat denkt U van Homans i.p.v. Muyters? Kan Muyters dan terug naar VOKA? Of heeft daar iemand zijn plekje gepiekt?
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan in alle ernst en in alle volwassenheid zeggen dat ik Bart De Wever vertrouw om de voorhuid van Jesus terug te brengen waar deze thuishoort. Dit is een zaak die zijn absolute prioriteit vraagt en hij zal hier kortelings in slagen.
![]() |
![]() |