![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() Nochtans nog niet veel van gemerkt. En ja ik kom in veel toeristische trekpleisters waar dijkwijls franstaligen toeristen rondlopen, en telkens zie ik dat de franstalige nooit maar de moeite doen om 1 woord nederlands te praten, zelfs een vriendelijke goede dag in het nederlands kan er niet af..
Laatst gewijzigd door matthias999 : 24 januari 2012 om 21:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat flikken dieven moeten pakken is correct. Ik zou het toch ook leuk vinden mocht een flik me verstaan als ik klacht ga indienen tegen één of andere 'dief'.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 24 januari 2012 om 21:42. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Anderzijds verwacht ik van hen toch een hogere scholing dan van een flik. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Voor de gevallen dat anderstaligen bestolen worden bestaat zoiets als tolken. Laatst gewijzigd door Bobke : 24 januari 2012 om 21:59. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ken die DJ toevallig een klein beetje en die spreekt heel aardig Nederlands hoor. Het is ook best een sympa gast. Niet dat dat ter zake doet, want als de politie je id vraagt, heb je het maar te presenteren. Zelfs als dat in het Nederlands gevraagd wordt. In Namur wordt dat in het Frans gevraagd lijkt me. En in Ulaan Baator weer in het Mongools. Lijkt me allemaal heel normaal. DJ heeft zich hier duidelijk vergaloppeerd. Ik heb begrepen dat dat ook bij hem nu langzaam begint in te zinken. Maar om dit kleine leed gaat het allemaal niet natuurlijk. De Vlaming is weer eens weggezet als racist. Gewoon functioneel goed gewerkt door de Franstalige media. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door matthias999 : 24 januari 2012 om 22:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dus moet iedere Blg tweetalig zijn?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat kan ook, want oa jouw partij blijft het een goed idee vinden iedere inwoner van Vlaanderen verplicht Frans te leren. In Nederland of Duitsland zou DJ nooit zo zijn uitgevallen, omdat hij zou weten dat hooguit een paar % het Frans machtig zou zijn. Het is een vrij menselijke (en primaire) reactie van deze DJ hoor, die zich altijd uitstekend laat vergelijken met de Vlaming die in Kinshasha zijn papieren moet laten zien en zeer verontwaardigd zal reageren als hem dat in een secundaire taal (Lingala) wordt gevraagd, ipv het Frans. Het Nederlands wordt door veel Franstaligen gezien als een grappig lokaal bijverschijnsel. En de Vlaamse beleidsmakers zetten alles op alles om dat zo te houden. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 januari 2012 om 22:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens waarvoor moet je Uw papieren nu afgeven als je een manoeuvre uitvoert dat je al 1000x hebt uitgevoerd maar plots niet meer mag? Is het dan voor de politie niet simpeler gewoon te zeggen dat je er nu niet meer door mag? Jij bent een sterke aanhangen van de politiestaat? Dan heb jij een ferme weg afgelegd sinds je libertair was hoor ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja en neen.
Eigenlijk zou iedere wereldburger tweetalig moeten zijn. Maar nog belangrijker dan dat: iedere wereldburger zou respect horen op te brengen voor de lokale taal, hoe lokaal die ook is, als hij in die localiteit aanwezig is. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de crimineel zijn wagen "slaan" is een voorbereidende en veel zachtere actie dan hem uit zijn auto te sleuren. En het allerbelangrijkste: in het filmpje is hij wel zo handig om geen schade aan zijn auto te tonen. Zo hard zullen ze dan wel niet geklopt hebben .... 't zal wel met hun kneukels (tok tok ...) of met de platte hand (en geen vuist) geweest zijn ... ('t zou bij mij wellicht licht anders zijn ...) .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() LoL... je weet toch dat wij zowat het enige volk (samen met de Frans-canadezen) die dat vinden hé?
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
|
![]() Citaat:
Overdreven reacties zijn van alle landen in Amerika gaat zo een filmpje de ronde van een jongen die in een bibliotheek haast wordt doodgetazered omdat hij niet meewerkt.
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat de inwoners van Algerije denken, maar die spreken doorgaans wel ook Frans. Idem met vele Afrikaanse en Aziatische volkeren, die naast hun oorspronkelijke taal, ook nog de taal van hun vroegere koloniale heerser spreken. Zweuden, Neuren en Deunen spreken doorgaans zeer behoorlijk Engels. Hollanders denken dat ze zeven talen perfect spreken. Ik vermoed dat de Catalanen wel hun Spaans een beetje gaan onderhouden. Zelfs van de Basken vermoed ik dat. Dus inderdaad, ik weet het niet. Maar het is wel een schone gedachte, niet ? .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.skoften.net/index/video/h...sie_afstraffen een flik die een meisje zes maal dood stampt omdat ze een zoentje aan die flik gaf ... ja ja, ik kan ook overdrijven ... .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De DJ die zich onwettig langs de achteringang begaf verstond weldegelijk wat de agenten hem vroegen. Hij eiste echter dat die Vlaamse agenten in ééntalig Vlaanderen zich in de taal van de opposant gingen uitdrukken.... terwijl die man weldegelijk had begrepen wat de agenten zeiden; Dit noem ik geen "miscommunicatie ", noch "langs twee kanten". Dit is zuiver provocatief gedrag van één kant! Die van de verwaande franskiljon! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() De DJ gedroeg zich onbehouwen en werd in wederdienst onvriendelijk onthaald door de politie. Dit is doodnormaal gedrag waarover geen commotie gemaakt dient te worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
nog niet te veel zien gebeuren anders hoor ![]()
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
In principe zou een antwerpse agent geen frans moeten kunnen. net als een agent uit Luik geen nederlands moet kunnen. Als ik naar wallonie ga, spreek ik frans (ale, proberen toch ![]() ik verwacht hetzelfde van een waal die naar hier komt. Doet die het niet, zal ik hem niet begrijpen, of mss wel begrijpe, maar antwoorden in het nederlands.
![]() |
![]() |
#100 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Och, in de showbusiness loopt het nu eenmaal vol figuren die ineens denken dat ze zich arrogant mogen gedragen omdat ze toevallig bekend zijn. Ik vermoed dat een Vlaamse DJ evenveel kans loopt om het op een bepaald moment aan de stok te krijgen met de politie. Het verschil is alleen dat het dan niet over taal maar over iets anders zou gaan.
|
![]() |
![]() |