Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2012, 00:05   #81
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Belasten van luxe producten zal dan wel altijd zweven tussen de logica en populisme. Laat de rijken de krisis betalen is nu eenmaal één van de populistische slogans bij uitstek.
Maar dat hoe langer, hoe meer, het laten afweten als hun "luxe" teveel wordt belast, zal dan wel een feit zijn. De recente belastingsverhoging van de bedrijfswagens is hier een bewijs van.
Kijk , bedrijfswagens treft vooral de werkende middelklasse , ten minste daar zit het gros van de contracten.

Feitelijk , en om eerlijk te zijn vind ik dat heel veel bedrijfswagens niet zouden mogen bestaan , omwille van het feit dat het eigelijk een vervalst loon is . juist omwille van de te hoge belasting op arbeid .

Maar ik geloof nooit dat er veel rijke met een Fiat 500 gaan bollen in de toekomst.
Men zou beter een eerlijke belasting op consumptie invoeren en laat veel verdienen wie daar nog voor gemotiveerd is .

Pak coruptie aan , en laat verdienen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 00:32   #82
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Och, ze kunnen ook fietsen, of gebruikmaken van het openbaar vervoer.
Maar zie toch niet goed in, hoe een btw-verhoging zwart geld in omloop gaat brengen.
Het OV nemen is makkelijk gezegd. Sta eens in ploegen en raak eens met het OV daar op alle uren van elke 365 dagen. Lang niet overal in dit land mogelijk. En dan spreek je nog niet van de overstappen, de vertragingen die vaak optreden en bepaalde onveiligheid in bepaalde regio's.
Slechts een klein deel mensen heeft het geluk hun job in zijn buurt te kunnen doen en met de fiets of het OV er makkelijk en veilig te raken.

Het is nog steeds zo dat de meesten genoodzaakt zijn om met de wagen te gaan werken. Al was het maar uit tijdsoverweging of de aard van de job. En vooral omdat er geen echt sluitend OV systeem meer is dat garanties bied of voordelen op personenwagens.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 01:39   #83
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Kijk , bedrijfswagens treft vooral de werkende middelklasse , ten minste daar zit het gros van de contracten.

Feitelijk , en om eerlijk te zijn vind ik dat heel veel bedrijfswagens niet zouden mogen bestaan , omwille van het feit dat het eigelijk een vervalst loon is . juist omwille van de te hoge belasting op arbeid .

Maar ik geloof nooit dat er veel rijke met een Fiat 500 gaan bollen in de toekomst.
Men zou beter een eerlijke belasting op consumptie invoeren en laat veel verdienen wie daar nog voor gemotiveerd is .

Pak coruptie aan , en laat verdienen .
Je begrijpt het niet
Een zelfstandige heeft een bedrijfswagen om zich te ontspannen NA een werkdag van 12 uur... begrijp je
Dit is mij in alle ernst verteld...
Het ging hier om een dikke BMW.
Tejokus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 04:38   #84
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Je begrijpt het niet
Een zelfstandige heeft een bedrijfswagen om zich te ontspannen NA een werkdag van 12 uur... begrijp je
Dit is mij in alle ernst verteld...
Het ging hier om een dikke BMW.
Wat hier dus wordt genegeerd is die werkdag van 12! uur. Veel werknemers staan een kwartier voor hun shift-einde al te wachten op het einde van hun werkdag.

Dan mag een zelfstandige ook wel eens wat meer hebben.
Oud 6 februari 2012, 08:53   #85
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Wat hier dus wordt genegeerd is die werkdag van 12! uur. Veel werknemers staan een kwartier voor hun shift-einde al te wachten op het einde van hun werkdag.

Wat bedoelt u met 'meer' hebben?

Er zijn twee mogelijkheden.

1 Ofwel gaat het om een gewone zelfstandige. In dat geval koopt hij met zijn eigen geld waarop hij reeds belasting betaalde die wagen. En mag hij enkel het gedeelte waarvan hij kan bewijzen dat hij het voor zijn werk nodig had als onkosten inbrengen bij zijn belastingaangifte. Zodat zijn belastbaar inkomen vermindert. Vergelijkbaar met een werknemer die zijn onkosten bewijst. En dus afziet van de forfaitaire aftrek. Dat is meestal het minst gunstige.
2 of het gaat over een zelfstandige die een wagen gratis ter beschikking krijgt van een firma (soms zijn eigen firma). In dat geval betaalt hij belasting op voordelen in natura. Identiek aan de gewone loontrekkende die een wagen ter beschikking krijgt van zijn werkgever.

Wat krijgt die zelfstandige méér?
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 08:55   #86
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Ze zouden ook het geldverspillend federalisme kunnen afschaffen, maar dan moeten de flamingantjes en wallingantjes afstand doen van hun exorbitante privileges. En daar knelt het schoentje.
We zouden ook het federale niveau kunnen afschaffen.
Vlaanderen zal dit overleven.
Wallonië ...
Oud 6 februari 2012, 08:59   #87
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ja Pajoske,

Ik weet het. Maar wat ik mij afvraag is: waarom zijn producten zoals levensmiddelen tot 30-40 % goedkoper net over de grens bij bvb Jumbo of AH, dan bij ons in de winkel ?

Zijn onze handelaren zo inefficient of liggen de groothandelaarsprijzen echt zoveel hoger in Belgie ?
Of:
- Wordt er in Nederland meer gewerkt met jobstudenten?
- Wordt er in Nederland Minder BTW geheven?
- Wordt er in Nederland meer samenaangekocht?

Niet vergeten dat er in Nederland een prijzenoorlog geweest is.
Oud 6 februari 2012, 09:51   #88
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Ze zouden ook het geldverspillend federalisme kunnen afschaffen, maar dan moeten de flamingantjes en wallingantjes afstand doen van hun exorbitante privileges. En daar knelt het schoentje.
Je hebt gelijk. Ga jij even aan de Walen gaan uitleggen dat ze hun grote ondemocratische voordelen (alarmbel, pariteit, belangenconflict) moeten inleveren? Heb je intussen trouwens al uitgedokterd hoe je dat gaat doen? Want ik stel regelmatig die vraag maar krijg nooit antwoord...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 10:48   #89
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Het OV nemen is makkelijk gezegd. Sta eens in ploegen en raak eens met het OV daar op alle uren van elke 365 dagen. Lang niet overal in dit land mogelijk. En dan spreek je nog niet van de overstappen, de vertragingen die vaak optreden en bepaalde onveiligheid in bepaalde regio's.
Slechts een klein deel mensen heeft het geluk hun job in zijn buurt te kunnen doen en met de fiets of het OV er makkelijk en veilig te raken.

Het is nog steeds zo dat de meesten genoodzaakt zijn om met de wagen te gaan werken. Al was het maar uit tijdsoverweging of de aard van de job. En vooral omdat er geen echt sluitend OV systeem meer is dat garanties bied of voordelen op personenwagens.
Het OV kost stukken van mensen en zou iedereen in staat moeten stellen om op een redelijke tijd, overal te geraken. Zoniet kan men het beter afschaffen.
Daarbuiten zijn er vele firma's die busdiensten voor hun werklieden inleggen, en wordt er zeer veel samengereden.
Om uit ondervinding te spreken. Welke mensen kwamen in de firma waar ik werkte zelf met de auto. Al degenen die hun kilometers werden betaald.
Welke mensen spraken af, en reden samen. Al degenen die hun kilometers niet werden betaald.
En daarbuiten heeft men nog altijd de velo, de brommer...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 18:03   #90
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik ben ook een werknemer en werk ook makkelijk 12 u per dag. Dus waar kan ik ook al weer die BMW gaan afhalen ?
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 18:06   #91
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik ben ook een werknemer en werk ook makkelijk 12 u per dag. Dus waar kan ik ook al weer die BMW gaan afhalen ?
Twaalf uur werken zal dan misschien wel een nodige voorwaarde zijn (alhoewel), doch dan weer geen voldoende.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 18:24   #92
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:

Zo is niet iedereen he Enter
En niet elke zelfstandige mogen we over dezelfde kam scheren.
Een werknemer heeft ook geen uitgekiende boekhouding zoals een zelfstandige die heeft.
Plus de zelfstandigen schuiven meer en meer van hun verantwoordelijkheden
af op de werknemers. Bekijk maar eens goed de uitzendarbeiders.

Bekijk ook een keer de werkomstandigheden in Duitsland of Nederland.
Duizenden gezinnen komen niet toe met werkdagen van 12 uur.
Is het dat wat je wilt?

Mag ik zeggen dat ik die zaken met zekerheid weet?
Ik heb geluk dat ik wat talen spreek en begrijp
Ik denk daarom dat niet veel Vlamingen de media volgen bijv. de Duitse.
Ben wel niet zeker of Vlamingen de Nederlandse media volgen.
Oud 6 februari 2012, 18:27   #93
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
En binnenkort ben je nog VERPLICHT werk te aanvaarden op 60 km van jouw woonst
BMW niet inbegrepen

Mogen we klagen?
Vlamingen gingen vroeger te voet naar Frankrijk om te werken of naar Wallonië.
Tegenwoordig heeft iedereen twee auto' s voor de deur staan.
Oud 6 februari 2012, 19:03   #94
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tejokus Bekijk bericht
Vlamingen gingen vroeger te voet naar Frankrijk om te werken of naar Wallonië.
Tegenwoordig heeft iedereen twee auto' s voor de deur staan.
Mijn grootvader ging vroeger zoals vele streekgenoten (sommigen met gans de familie) naar Duitsland werken (o.a. baksteen industrie) . Je vind dan ook in de buurt van Keulen familienamen uit de Maaskant terug.
De jongere generaties beseffen precies niet van waar we op enkele generaties gekomen zijn. Het lijkt er op dat het geschiedenisonderricht in de scholen niet veel meer voorstelt.
Limburg heeft het geluk gehad dat hier steenkolen gevonden zijn. Dat Waalse ondernemers de kennis en het kapitaal hadden om deze te ontginnen. En dat die Walen onderwijs en vakbonden meebrachten.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2012, 19:22   #95
Tejokus
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Mijn grootvader ging vroeger zoals vele streekgenoten (sommigen met gans de familie) naar Duitsland werken (o.a. baksteen industrie) . Je vind dan ook in de buurt van Keulen familienamen uit de Maaskant terug.
De jongere generaties beseffen precies niet van waar we op enkele generaties gekomen zijn. Het lijkt er op dat het geschiedenisonderricht in de scholen niet veel meer voorstelt.
Limburg heeft het geluk gehad dat hier steenkolen gevonden zijn. Dat Waalse ondernemers de kennis en het kapitaal hadden om deze te ontginnen. En dat die Walen onderwijs en vakbonden meebrachten.
Daar zit een probleem.
Onze ouders en voorouders hebben véél moeten doen en moeten doorstaan.
Het onderwijs zit ook fout. Heel in het kort: ze maken egotrippers van onze kinderen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be