![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idd
![]() |
#82 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je zal nooit een deurwaarder aan de deur hebben voor in beslagname, zonder je eerst een proces hebt gehad. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
(nog) minder betwistbaar dan aangetekend schrijven, plus in sommige gevallen een verschil in timing. Bvb aangetekend schrijven gaat in enkele dagen na versturen, deurwaardersexploot gaat onmiddellijk in. (dit onlangs mogen uitpluizen, EN een deurwaarder ingeschakeld, als enige mogelijkheid om op 29 september ontslag te nemen, en opzegtermijn te laten ingaan op 1 oktober, in een geval waar de werkgever weigerde de afgegeven ontslagbrief te tekenen voor ontvangst. Doch dit allemaal terzijde). Wat betreft functie & bevoegdheden van een deurwaarder, ben ik het eens met Raf. (althans inhoudelijk...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je kunt een gewone aangetekende enveloppe sturen zonder brief erin. vb Laatst gewijzigd door giserke : 6 februari 2012 om 12:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De meesten weten trouwens al wel dat je een aangetekende brief beter niet in een envelop steekt: gewoon dichtvouwen en adres erop schrijven ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Ik zou dneken dat een deurwaarder de deur moet bewaken en dus in geen geval mag binnen komen.
![]() Laatst gewijzigd door de atoombom : 6 februari 2012 om 14:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eigenlijk waren deurwaarders letterlijk de deurwaarders van het gerecht. En voerden ze taken uit als mensen oproepen om voor de rechtbank te verschijnen. Alleen is dat nu een lucratief beroep geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Juist een deurwaarder is een toezichthoudende macht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stop met onzin te vertellen. Je weet duidelijk niet waar je over spreekt.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je hier een bron voor?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Anyway. Je moet al een gevoelloos en slecht karakter hebben om dat beroep te willen uitoefenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom?
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het weigeren van een aangegane schuld af te lossen is trouwens niet enkel strafbaar door verhoogde interesten, maar kan zelf leiden tot gevangenisstraffen. Een deurwaarder zet trouwens niemand op straat of laat geen inboedels in beslag nemen, dat doen de schuldeisers door middel van een gerechtelijk vonnis. Een deurwaarder zal trouwens steeds opzoek gaan naar de beste oplossing van schuldeiser en schuldenaar. En met de huidige juridische mogelijkheden komt het steeds minder voor dat inboedels worden uitverkocht. Trouwens als jij die job niet wil doen, zal iemand anders ze wel doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Eerste bronnen zijn van voor Christus, zij werden exsecutores genoemd. Zij hadden een vergelijkbare functie.
Maar de echte naam is ontstaan in Frankrijk in de 13e eeuw. Ze werden sergents en huissier genoemd. De eerste ging de schuldenaren/ lijfeigenen uit hun huis gaan roken om ze te klissen, of zelfs hun huis in brand gaan steken, en de andere diende gewoon als portier en notaris van het rechtslokaal. Eigenlijk 2 verschillende soorten functies maar die werden vaak door elkaar gebruikt. Laatst gewijzigd door giserke : 6 februari 2012 om 15:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een deurwaarder houd enkel toezicht of een door een schuldeiser bekomen gerechtelijk vonnis word uitgevoerd op een correcte manier en volgens gerechtelijk vonnis. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet dat gezin zijn schulden niet betalen dan?
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geef de kap maar aan een ander. Mij niet gezien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Europees Commissaris
|
![]() Heb genoeg voorbeelden gezien van hoe een gezin in de schulden komt.
En dat hoeft niet altijd eigen fout te zijn, neem dat van me aan. Gezondheidsproblemen, om maar iets te noemen, kan de oorzaak zijn van een negatieve spiraal. Als je die mensen dan graag de doodsteek gaat geven, is dat niet bepaald omdat je een gevoelig iemand bent. Maar befehl ist befehl zeker ? Laatst gewijzigd door hurricane : 6 februari 2012 om 20:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
(dus het gebruiken van het geld van een ander is hem echt niet vreemd)
![]() |