Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

Discussietools
Oud 22 juni 2004, 11:56   #81
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann

U leest natuurlijk hetgeen u wilt lezen.

http://users.telenet.be/leopold.winc...t/verklar8.htm

"MDCCCCIX: In 1909 richtte de stad Antwerpen grootse koloniale feesten in naar aanleiding van de wet van 18 november 1908, waardoor Kongo een Belgische kolonie was geworden - Kongo was voor de Antwerpse handel uiterst belangrijk. De oude koning Leopold II was de eregast. De eigenlijke feesten, met een grote praalstoet, waren op 5 en 6 juni. De ontvangst van de koning was uitzonderlijk hartelijk en de koning kwam de week daarop terug. Toen bezocht hij o.a. de missietentoonstelling in het Sint-Jan Berchmanscollege. Die in het Onze-Lieve-Vrouwcollege van de paters Jezuïeten bezocht hij niet... Dat hij o.a. vanwege de Jezuïet Arthur Vermeersch zeer erge kritiek had gekregen op zijn optreden in de Onafhankelijke Kongostaat na 1891, was hieraan zeker niet vreemd."
Moest ik u zijn, dan zou ik daar niet zo trots op zijn, op die Kongohandel....
jOOSt is offline  
Oud 22 juni 2004, 11:59   #82
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Willem de Spreker
Citaat:

U leest natuurlijk hetgeen u wilt lezen.

http://users.telenet.be/leopold.winc...t/verklar8.htm

"MDCCCCIX: In 1909 richtte de stad Antwerpen grootse koloniale feesten in naar aanleiding van de wet van 18 november 1908, waardoor Kongo een Belgische kolonie was geworden - Kongo was voor de Antwerpse handel uiterst belangrijk. De oude koning Leopold II was de eregast. De eigenlijke feesten, met een grote praalstoet, waren op 5 en 6 juni. De ontvangst van de koning was uitzonderlijk hartelijk en de koning kwam de week daarop terug. Toen bezocht hij o.a. de missietentoonstelling in het Sint-Jan Berchmanscollege. Die in het Onze-Lieve-Vrouwcollege van de paters Jezuïeten bezocht hij niet... Dat hij o.a. vanwege de Jezuïet Arthur Vermeersch zeer erge kritiek had gekregen op zijn optreden in de Onafhankelijke Kongostaat na 1891, was hieraan zeker niet vreemd."
Moest ik u zijn, dan zou ik daar niet zo trots op zijn, op die Kongohandel....
Ik weet niet, elk land heeft zo haar koloniaal verleden. Al keur ik de manier waarop niet goed, ik durf tenminste inzien dat het ons veel mogelijkheden heeft geboden.

Ik zou nu over Leopold II kunnen beginnen, maar daar werden in het verleden al genoeg topics over opgestart.

Kan u nu aub antwoord geven op mijn vorige post, mbt het feit dat de Belgische monarchie zogezegd weinig zou doen voor ons, arme Vlamingen???
Oud 22 juni 2004, 12:00   #83
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat is dit voor onzin. Wat bedoel je ermee dat Koning Albert II "niet bepaald voor ons is"???? Wat verwacht je dan van hem? Dat hij BHV splitst? Dat hij zorgt voor een onafhankelijk Vlaanderen??? ...

Ik zal even een greep geven uit de talrijke Koninklijke initiatieven, die goed zijn voor elke Belgische inwoner, dus ook voor de Vlamingen:

- Koning Boudewijnstichting: ter verbetering van de levensomstandigheden van de bevolking op economisch, maatschappelijk, cultureel en wetenschappelijk vlak.

- Koningin Paolastichting: Deze stichting had tot doel fondsen te verzamelen om op efficiënte wijze steun te verlenen aan organisaties die in België jongeren helpen te reïntegreren in de maatschappij.

- Koningin Fabiolastichting: voor de Geestelijke Gezondheid

- Hulpfonds van de Koningin: Hulp aan behoeftige en in dringende nood verkerende personen.

- Hulpfonds Koningin Fabiola: De v.z.w. steunt projecten ter bestrijding van de kansarmoede en stelt middelen ter beschikking voor medische, sociale en pedagogische initiatieven.

- Prins Albertfonds: Om de Belgische aanwezigheid op de buitenlandse markten te verstevigen, hebben onze ondernemingen behoefte aan bekwame, gemotiveerde medewerkers die zich vlot aan een nieuwe omgeving kunnen aanpassen.

- Geneeskundige stichting Koningin Elisabeth: Het was de bedoeling het laboratoriumonderzoek te stimuleren, alsook de contacten te bevorderen tussen vorsers en ziekenhuisgeneesheren. De kwaliteit van de relatie tussen deze beide actoren van de medische wetenschap is inderdaad bepalend voor het welzijn van de patiënten.

- Fonds Prins Filip: heeft als opdracht bij te dragen tot de bevordering van een permanente dialoog en uitwisseling tussen de Gemeenschappen van ons land. Het Fonds wil uitwisselingen, ontmoetingen en dialoog tussen groepen burgers uit de verschillende Gemeenschappen mogelijk maken. Zo kan er over de taalgrenzen heen, en met respect voor elkaars eigenheid en cultuur, wederzijdse erkenning groeien.

- Fonds Prinses Matilde: Het schenkt een bijzondere aandacht aan de meest kwetsbare mensen in onze samenleving. Het Fonds kent elk jaar in december de Prinses Mathildeprijs toe ter erkenning en bevordering van een project of een initiatief dat de positie van kwetsbare personen verbetert.

... (meer van dit op www.monarchie.be)

Eens te meer wordt duidelijk hoe egoïstisch en bekrompen de Vlaams Nationalisten wel zijn.
Kan ik hier trouwens nog een antwoord op krijgen?
Ja enneuh... wat hebben de SC daar eigenlijk mee te maken, behalve dat hunne naam er op plakt? Zij betalen dat, of wat? Of wij? Wat doen ze eigenlijk voor die stichtingen, behalve af en toe er eens hunne kop te laten zien om in't nieuws te komen?
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline  
Oud 22 juni 2004, 12:01   #84
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Wat is dit voor onzin. Wat bedoel je ermee dat Koning Albert II "niet bepaald voor ons is"???? Wat verwacht je dan van hem? Dat hij BHV splitst? Dat hij zorgt voor een onafhankelijk Vlaanderen??? ...

Ik zal even een greep geven uit de talrijke Koninklijke initiatieven, die goed zijn voor elke Belgische inwoner, dus ook voor de Vlamingen:

- Koning Boudewijnstichting: ter verbetering van de levensomstandigheden van de bevolking op economisch, maatschappelijk, cultureel en wetenschappelijk vlak.

- Koningin Paolastichting: Deze stichting had tot doel fondsen te verzamelen om op efficiënte wijze steun te verlenen aan organisaties die in België jongeren helpen te reïntegreren in de maatschappij.

- Hulpfonds van de Koningin: Hulp aan behoeftige en in dringende nood verkerende personen.

- Hulpfonds Koningin Fabiola: De v.z.w. steunt projecten ter bestrijding van de kansarmoede en stelt middelen ter beschikking voor medische, sociale en pedagogische initiatieven.

- Prins Albertfonds: Om de Belgische aanwezigheid op de buitenlandse markten te verstevigen, hebben onze ondernemingen behoefte aan bekwame, gemotiveerde medewerkers die zich vlot aan een nieuwe omgeving kunnen aanpassen.

- Geneeskundige stichting Koningin Elisabeth: Het was de bedoeling het laboratoriumonderzoek te stimuleren, alsook de contacten te bevorderen tussen vorsers en ziekenhuisgeneesheren. De kwaliteit van de relatie tussen deze beide actoren van de medische wetenschap is inderdaad bepalend voor het welzijn van de patiënten.

- Fonds Prins Filip: heeft als opdracht bij te dragen tot de bevordering van een permanente dialoog en uitwisseling tussen de Gemeenschappen van ons land. Het Fonds wil uitwisselingen, ontmoetingen en dialoog tussen groepen burgers uit de verschillende Gemeenschappen mogelijk maken. Zo kan er over de taalgrenzen heen, en met respect voor elkaars eigenheid en cultuur, wederzijdse erkenning groeien.

- Fonds Prinses Matilde: Het schenkt een bijzondere aandacht aan de meest kwetsbare mensen in onze samenleving. Het Fonds kent elk jaar in december de Prinses Mathildeprijs toe ter erkenning en bevordering van een project of een initiatief dat de positie van kwetsbare personen verbetert.

Eens te meer wordt duidelijk hoe egoïstisch en bekrompen de Vlaams Nationalisten wel zijn.
tjonge jonge! Zoveel iniciatieven, heeft die bende nog wel tijd voor wat anders?
jOOSt is offline  
Oud 22 juni 2004, 12:03   #85
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

tjonge jonge! Zoveel iniciatieven, heeft die bende nog wel tijd voor wat anders?
Als je het zo wilt spelen, dan hou ik mij vanaf nu buiten deze discussie.
Oud 22 juni 2004, 12:06   #86
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Zowat alle royals in europa doen aan charity, aalmoezen uitdelen voor het volk, het zijn dan nog niet eens echte prestaties van hen, maar een aantal ambtenaren die voor hun het vuile werk doen, en waar ze heel af en toe eens een lintje voor gaan doorknippen of een banket organiseren.

Dit zijn allemaal lapmiddelen, met iets doen voor Vlaanderen bedoel ik iets concreets.

Bv, De Fluppe die zich bv, waarlijk zou inzetten om een of andere multinational naar hier te krijgen, echt lobbywerk, of den Berre die tijdens het royal theekranse in Amsterdam het gedaan krijgt dat die schelde nu eens eindelijk uitgediept wordt.

Dat is iets doen voor vlaanderen.

Ja, ik zal morgen een dotatie vragen aan de nationale loterij en het Herr Flick Charity fonds oprichten, ...

komaan hé zeg, !

Nee oei, Paola wij heb een probleem de hollandais wiel koop Sabena, nu gaan ons waals vrienden boos zijn, dat die salopards flamand de maatskapij in handen gaan de krijg, en iedem met ons bank de CGKR, iek zal ies wa vriend opbel uit den tijd van onse goei vriend VDB, ge weet nog wel, toen ik s' avonds nie veel thuis was ... We zuul achteraf dan vraag voor fonds op te richt met vlaams geld voor te maken onszelf wa populairder.
Herr Flick is offline  
Oud 22 juni 2004, 12:08   #87
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Begrijpelijk, je kan dan ook geen enkel voorbeeld geven waar ze echt al eens iets gedaan hebben voor Vlaanderen, of wel.

Ah ja, en den bo in zijn gummie bottekes in Ruisbroek telt niet mee wegens ramptoerisme.
Herr Flick is offline  
Oud 22 juni 2004, 12:09   #88
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

De genocide en schaamteloze uitbuiting van Kongo door Leopold II en zijn trawanten. Sommige schattingen lopen op tot 20 miljoen Kongolezen die het slachtoffer waren, wat deze genocide de grootste ooit zou maken. In onze geschiedenisboekjes staat nog steeds dat Leopold de stijf met de slavenhandelaars aanging. Inderdaad: vooral de Portugezen kochten de slaven weg, zodat Leopold zelf zonder slaven dreigde te vallen. Deze heroïsche strijd was dus een strijd tussen concurrenten.

De saxen-coburgs hebben niet alleen heel wat gedaan voor Antwerpen maar ook dus voor de zwartjes in de Kongo.
jOOSt is offline  
Oud 22 juni 2004, 12:10   #89
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Zowat alle royals in europa doen aan charity, aalmoezen uitdelen voor het volk, het zijn dan nog niet eens echte prestaties van hen, maar een aantal ambtenaren die voor hun het vuile werk doen, en waar ze heel af en toe eens een lintje voor gaan doorknippen of een banket organiseren.

Dit zijn allemaal lapmiddelen, met iets doen voor Vlaanderen bedoel ik iets concreets.

Bv, De Fluppe die zich bv, waarlijk zou inzetten om een of andere multinational naar hier te krijgen, echt lobbywerk, of den Berre die tijdens het royal theekranse in Amsterdam het gedaan krijgt dat die schelde nu eens eindelijk uitgediept wordt.

Ja, ik zal morgen een dotatie vragen aan de nationale loterij en het Herr Flick Charity fonds oprichten, ...

komaan hé zeg, !

Nee oei, Paola wij heb een probleem de hollandais wiel koop Sabena, nu gaan ons waals vrienden boos zijn, dat die salopards flamand de maatskapij in handen gaan de krijg, en iedem met ons bank de CGKR, iek zal ies wa vriend opbel uit den tijd van onse goei vriend VDB, ge weet nog wel, toen ik s' avonds nie veel thuis was ... We zuul achteraf dan vraag voor fonds op te richt met vlaams geld voor te maken onszelf wa populairder.
Wat baten kaars en bril!!!!!!

[size=7]- Fonds Prins Filip: heeft als opdracht bij te dragen tot de bevordering van een permanente dialoog en uitwisseling tussen de Gemeenschappen van ons land. Het Fonds wil uitwisselingen, ontmoetingen en dialoog tussen groepen burgers uit de verschillende Gemeenschappen mogelijk maken. Zo kan er over de taalgrenzen heen, en met respect voor elkaars eigenheid en cultuur, wederzijdse erkenning groeien.[/size]
Oud 22 juni 2004, 12:11   #90
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De genocide en schaamteloze uitbuiting van Kongo door Leopold II en zijn trawanten. Sommige schattingen lopen op tot 20 miljoen Kongolezen die het slachtoffer waren, wat deze genocide de grootste ooit zou maken. In onze geschiedenisboekjes staat nog steeds dat Leopold de stijf met de slavenhandelaars aanging. Inderdaad: vooral de Portugezen kochten de slaven weg, zodat Leopold zelf zonder slaven dreigde te vallen. Deze heroïsche strijd was dus een strijd tussen concurrenten.

De saxen-coburgs hebben niet alleen heel wat gedaan voor Antwerpen maar ook dus voor de zwartjes in de Kongo.

Inderdaad, zonder hem zou men nu van een overpopulatie in equatoriaal Afrika spreken.

Herr Flick is offline  
Oud 22 juni 2004, 12:12   #91
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Begrijpelijk, je kan dan ook geen enkel voorbeeld geven waar ze echt al eens iets gedaan hebben voor Vlaanderen, of wel.

Ah ja, en den bo in zijn gummie bottekes in Ruisbroek telt niet mee wegens ramptoerisme.
Ik zal de vraag eens omdraaien:

Wat verwacht je van Albert II dat hij doet voor de Vlamingen???? Dat kan al meer duidelijkheid scheppen over uw verwachtingen.
Oud 22 juni 2004, 12:13   #92
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Inderdaad, zonder hem zou men nu van een overpopulatie in equatoriaal Afrika spreken.

Start een topic over Kongo en ik zal u daar van antwoord dienen.
Oud 22 juni 2004, 12:14   #93
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

komaan hé zeg, !

Wat baten kaars en bril!!!!!!

[size=7]- Fonds Prins Filip: heeft als opdracht bij te dragen tot de bevordering van een permanente dialoog en uitwisseling tussen de Gemeenschappen van ons land. Het Fonds wil uitwisselingen, ontmoetingen en dialoog tussen groepen burgers uit de verschillende Gemeenschappen mogelijk maken. Zo kan er over de taalgrenzen heen, en met respect voor elkaars eigenheid en cultuur, wederzijdse erkenning groeien.[/size]

O ik heb het gelezen hoor, ik ben namelijk gewoon kleine letterkes te lezen, ... En gij denkt toch niet dat ik daar ook maar ene letter van geloof van die schijnvertoning, ...
Herr Flick is offline  
Oud 22 juni 2004, 12:16   #94
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Start een topic over Kongo en ik zal u daar van antwoord dienen.
Goed idee, beste Flemish..ups..Belgian, dat zal ik zo dadelijk doen.
jOOSt is offline  
Oud 22 juni 2004, 12:17   #95
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

O ik heb het gelezen hoor, ik ben namelijk gewoon kleine letterkes te lezen, ... En gij denkt toch niet dat ik daar ook maar ene letter van geloof van die schijnvertoning, ...
U ontwijkt een belangrijke vraag door een belachelijk antwoord te geven. Daarom stel ik hem opnieuw:

Wat verwacht je dat Albert II voor de Vlamingen doet?
Oud 22 juni 2004, 12:19   #96
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik zal de vraag eens omdraaien:

Wat verwacht je van Albert II dat hij doet voor de Vlamingen???? Dat kan al meer duidelijkheid scheppen over uw verwachtingen.

Zie boven bv, of dat hij zich al nie ligt te moeien met binnenlandse politiek. (daarmee bedoel ik Vlaanderen versus Walonie)

En het is een taak van een vorst voor op te komen voor al zijn landgenoten, ook voor die 1 miljoen andere, en ook voor die mensen in de oostkantons, die duitsers die door iedereen vergeten worden en opzij worden geschoven. enz...

Hij zou al veel aan geloofwaardigheid winnen mocht hij niet steeds de kant van de walen trekken, of ies goe met zijn vuist op tafel zou bonken als het nodig was.

Voor mij zou hij bv, 1000 % krediet krijgen, moest hij nog maar eens gewoon op tafel slaan als die onozele politiekers weer bezig zijn met ons land te verkwanselen door hun geruzie, of gefoefel !

Ik weet dat hij het niet mag maar moest hij ne koning zijn met ballen zou hij het toch doen.

kijk maar naar den dien in Holland, die durft tenminste zijn gedacht zeggen, dat is het nationaal geweten hé, !

Ziede da onzen Berre al doen, ?
Herr Flick is offline  
Oud 22 juni 2004, 12:20   #97
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

U ontwijkt een belangrijke vraag door een belachelijk antwoord te geven. Daarom stel ik hem opnieuw:

Misschien kan u daar ook beter een topic over beginnen?
jOOSt is offline  
Oud 22 juni 2004, 12:20   #98
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens, dit heeft niets met schijnvertoning te maken, wel integendeel! Het is in het belang van België en dus ook in het belang van de Belgische monarchie dat alle gemeenschappen in dit land goed overeen komen.

In plaats van het aan te moedigen, werkt u dat liever tegen. Want Vlaams Nationalist, rijmt nu eenmaal op egoïst.
Oud 22 juni 2004, 12:21   #99
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Misschien kan u daar ook beter een topic over beginnen?
Nee, want daar bestaat al een topic over, en dat is degene die je nu aan het lezen bent. Ik hou niet van spamming.
Oud 22 juni 2004, 12:23   #100
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Trouwens, dit heeft niets met schijnvertoning te maken, wel integendeel! Het is in het belang van België en dus ook in het belang van de Belgische monarchie dat alle gemeenschappen in dit land goed overeen komen.

In plaats van het aan te moedigen, werkt u dat liever tegen. Want Vlaams Nationalist, rijmt nu eenmaal op egoïst.

En Belgiciëst nie zeker, ?

Ik kan best een egoïst zijn, ik heb daar hoegenaamd geen probleem mee dat ge mij zo noemt, maar ik heb het recht om te vinden dat mijn belastingscenten niet in het bodemloos vat Walonië moeten gepompt worden.

En ik heb het egoïstisch recht, om tegen de lakense profiteurs bende te zijn. (die overigens nog veel groter egoïsten zijn dan ikzelf. )
Herr Flick is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be