![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
Bekijk resultaten enquête: Moet een vrijzinnige respect hebben voor andere religies? | |||
Ja, want vrijzinnig zijn is ook een levensbeschouwing die naast alle anderen staat. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 44,44% |
Nee, want dat is nu net de kern van vrijzinnig zijn. |
![]() ![]() ![]() |
10 | 55,56% |
Aantal stemmers: 18. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Jezus veroordeelde mensen om wat ze doen, niet om wat ze zijn. Bv. laakte hij de schijnheiligheid van de schriftgeleerden. De handelaars verroordeelde hij al helemaal niet: hij veroordeelde dat zij handel dreven in de tempel, een gewijde plaats. De mensen waren voor Jezus gelijk. De parabel van de barmhartige Samaritaan legt daar extra de nadruk op. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alsof Katharen / gnostiek nooit bestaan hebben.
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt een boek, een werk .... wat mensen daarvan maken en hoe ze er uiteindelijk naar handelen is geheel aan de interpretatie ervan. Maar eerlijk... ik denk niet dat Fred het meteen had over de katharen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij beoordeelt bij deze dus mensen voor wat ze zijn. Maar kom... ik brgrijp wel wat je bedoelt hoor. Kan je me terloops even antwoorden of Jezus de eigenaars van lijfeigenen beoordeelde om wat ze deden of wat ze waren ? Citaat:
De Samaratanen waren een geminacht volk ( 2de-rang burgers en gelovigen ) voor de joden ( althans daar gaat het parabel van uit ) in die tijd. Of ze ook niet hulpvaardig waren ( het 'zijn' dus ) daar wordt met geen woord over gerept ... men had het allleen niet/nooit verwacht. Laatst gewijzigd door praha : 14 februari 2012 om 19:00. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt. Want met welk oordeel gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden; en met welke mate gij meet, zal u wedergemeten worden.
![]() |
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() waarom zou ik voor denkbeelden respect moeten hebben die per definitie geen respect hebben voor mij?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zware winst op simpele voorwerpen. Akkord, religies hebben geen enkel respect voor alles wat buiten de eigen religie ligt. Ik heb respect voor mensen die geloven zonder andere mensen hun mening op te dringen of aan te vallen. Alle andere gevallen daarintegen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vrij is niet altijd zinnig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Voor mensen die religieuze ideeën aanhangen genre dat de vrouw minderwaardig is aan de man kan ik geen respect opbrengen. wat doen we trouwezns met passieve agressie? het opdringen van denkbeelden dmv lange tenen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Staatssecretaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Zolang de religieuzen hun "respect" voor andersdenkenden menen te mogen beoefenen door het afhakken van hoofden en andere lichaamsdelen (zie koran), of het vrij vernederen van andersdenkenden, vind ik niet dat er van enig respect sprake kan zijn.
Ideologieën die een blauwdruk leveren voor oorlogsvoering en onderdrukking van anderen zouden alvast moeten verboden worden, in plaats van met belastingsgeld gesteund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
wat een ridicule opmerking. de vraag is of een vrijzinnige respect moet hebben voor religies. zeker niet voor aarsluchters dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() desnoods met onderdrukken en oorlog voeren tegen die ideologieën?
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() indien deze de bestaande democratien ondermijnen of via democratische weg willen omverwerpen, dan vind ik gewelddadige onderdrukking zeker toegestaan. Net zoals ze dat bij het nazistische gedachtengoed hebben gedaan; Of bent U voorstander van zulke ideologieën als het nazisme of fascisme dan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() er bestaan nog Vlamingen die marginalen en racistjes niet serieus nemen. Laatst gewijzigd door Noorderlicht : 15 februari 2012 om 19:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
De dag dat fundamentalistische Islam hier probeert de boel omver te werpen is het bittere strijd tot de dood. Maar geen dag vroeger. Voor die dag heb je andere middelen. Wie de onmetelijk onmenselijke onderwerpingsoorlog start, verliest hem. Net zoals het nazisme en fascisme. Ik wil hem niet starten. Ik heb nog geen enkele oorlog, gevoerd door het Westen, gezien sinds 1991 die ons leven veiliger gemaakt heeft.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 15 februari 2012 om 21:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor onzin hoeven we geen respect te hebben. We kunnen enkel de vrijheid om onzin te uiten respecteren. ![]()
![]() |
![]() |