![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ook. De Britten willen naar olie beginnen boren in betwist gebied. Logisch dat de Argentijnen reageren...maar dan worden ze als kolonialen afgeschilderd in Europa. Vind jij het normaal dat de Britten een massaal groot gebied beginnen exploiteren (zo groot als als west europa!) voor de kust van Latijns America tot in Antartica achter de rug van Latijns America? Op zijn minst mogen ze spreken over een goede verdeelformule lijkt me. De Britten denken echter via de wapens en willen alles omdat ze denken dat te kunnen klaarspelen. En Argentinië en Latijns America moet dat maar laten gebeuren? Europa dient dringend af te kicken van haar koloniale ingesteldheid. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 18 februari 2012 om 00:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Olie, vis en niet te vergeten mangaan dat daar in knollen op de zeebodem ligt.
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kan men de Cubaanse interventie in Angola ook afdoen als een vorm van imperialisme? Of de Chinese bezetting van Tibet? En de grensconflicten tss Peru en Ecuador die begonnen in de jaren '40 en heropleefden in '95? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() volgens mij zullen de BEWONERS van de Falklands hier wel over beslissen zeker en die zeggen BRITS BRITS BRITS!
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() het fairste is laat de BEWONERS kiezen he maar dat zullen de Argentijnen natuurlijk niet toelaten ze weten goed genoeg dat de BEWONERS voor de UK kiezen!
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door julian : 18 februari 2012 om 09:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() Wat hadden de spanjaarden daar te zoeken?
Laatst gewijzigd door julian : 18 februari 2012 om 09:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Niet echt veel mee verloren.
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Een beetje onze Sebaldeilanden claimen, die Britten en Argentijnen.
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() Misschien moeten we de dwergpinguins laten beslissen.
Zij waren immers eerst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat je een maoïst zou zijn, heb ik natuurlijk nooit ergens uit opgemaakt, maar ik vind die "antikoloniale" propaganda wel van hetzelfde gehalte als dertig jaar geleden het idee van de maoïsten om de "derde wereld" (een term die zij toch maar in omloop gebracht hebben) als surrogaatproletariaat op te voeren toen in de kapitalistische landen de "Verelendung" uitbleef. Ik zie die Spaanstaligen nog geen lans breken voor de gebiedsuitbreidingen van de "gedekoloniseerde" Verenigde Staten in de Spaanse kolonies van Noord-Amerika in de 19e eeuw. En wat het bloed van de Zuid-Amerikaanse indianen betreft: tja, dat kleeft niet aan de handen van de Spanjaarden die in Spanje gebleven zijn, laat staan hun nakomelingen, hè? Wat jouw persoonlijke standpunten zijn lijkt me overigens niet belangrijker dan wat de standpunten van de heer K. Kodo zijn. Niemand zal naar onze mening vragen als weer eens ergens een land de oorlog wordt verklaard, maar goed: geen haar op mijn hoofd denkt eraan om je in het kamp van de uitbuiters te situeren (en die uitbuiters zijn nooit oprechte aanhangers van de vrije markt, maar dat terzijde). Ik benijd je overigens om je buren in dat Aymara-dorp. Als er één taal is - naast het sanskrit - die ik in mijn jonge tijd had willen leren, dan is het wel die merkwaardige indianentaal met haar drieledige logica, ooit door een jezuiet als de meest volmaakte taal ter wereld beschreven.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dat je een maoïst zou zijn, heb ik natuurlijk nooit ergens uit opgemaakt, maar ik vind die "antikoloniale" propaganda wel van hetzelfde gehalte als dertig jaar geleden het idee van de maoïsten om de "derde wereld" (een term die zij toch maar in omloop gebracht hebben) als surrogaatproletariaat op te voeren toen in de kapitalistische landen de "Verelendung" uitbleef. Ik zie die Spaanstaligen nog geen lans breken voor de gebiedsuitbreidingen van de "gedekoloniseerde" Verenigde Staten in de Spaanse kolonies van Noord-Amerika in de 19e eeuw. En wat het bloed van de Zuid-Amerikaanse indianen betreft: tja, dat kleeft niet aan de handen van de Spanjaarden die in Spanje gebleven zijn, laat staan hun nakomelingen, hè? Wat jouw persoonlijke standpunten zijn lijkt me overigens niet belangrijker dan wat de standpunten van de heer K. Kodo zijn. Niemand zal naar onze mening vragen als weer eens ergens een land de oorlog wordt verklaard, maar goed: geen haar op mijn hoofd denkt eraan om je in het kamp van de uitbuiters te situeren (en die uitbuiters zijn nooit oprechte aanhangers van de vrije markt, maar dat terzijde). Ik benijd je overigens om je buren in dat Aymara-dorp. Als er één taal is - naast het sanskrit - die ik in mijn jonge tijd had willen leren, dan is het wel die merkwaardige indianentaal met haar drieledige logica, ooit door een jezuiet als de meest volmaakte taal ter wereld beschreven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |