Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 maart 2012, 06:56   #81
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gun Bekijk bericht
Noem het hoe je wil mijn beste ... kan me echt geen barst schelen ... ik voel/noem mezelf geen rascist, heb zowel privé als op het werk dagelijks contacten met enorm veel nationaliteiten van binnen en buiten Europa, ...

Ik was ff van mijn melk toen ik afgelopen zaterdagavond Ikeastan binnenwandelde ...

Ga er ook eens heen, zaterdagavond rond 18:00, Ikea Anderlecht ...
Wat is dan het probleem wanneer je met hen in contact komt in een ikea-winkel?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 06:57   #82
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
mooi maar tevens zeer naief levensmotto..

De problemen ontstaan niet door de 'verscheidenheid' maar door de toenemende segregering van 'culturen' die haaks staan/ achter lopen op ons sociocultureel niveau...

Lees anders maar eens de persoonlijke ervaringen van een multiculturele 'vreemdelinge' in een geislamitiseerde wijk op dit forum...
Werd er iemand overvallen in de ikea-winkel?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 09:33   #83
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wat is dan het probleem wanneer je met hen in contact komt in een ikea-winkel?
soms geraak je in de war in zo'n geval: mensen menen dat ze in Brussel zijn en dan krijg je het beeld van het midden-oosten voor je.

In sommige trams of bussen weet men totaal niet meer in welk land men zit: Turkije, Marokko, etc...
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 09:39   #84
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
soms geraak je in de war in zo'n geval: mensen menen dat ze in Brussel zijn en dan krijg je het beeld van het midden-oosten voor je.

In sommige trams of bussen weet men totaal niet meer in welk land men zit: Turkije, Marokko, etc...
Citaat:
soms geraak je in de war in zo'n geval
Is je dat dikwijls gebeurd, zo in de war te geraken?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 09:46   #85
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Werd er iemand overvallen in de ikea-winkel?
Ik geloof dat er iemand anders karretje tegen Guns karretje botste:

Citaat:

- geen respect voor andere bezoekers, er is 4 maal met een kar tegen mijn hielen aangereden en een ontelbaar keer tegen mijn winkelkar
Echt schrijnend. Een Blonde Vlaming doet zoiets nooit!

Ik hoop dat de Groep Diane interveniëerde om Gun uit die hachelijke toestand te redden.

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 maart 2012 om 10:03.
Oud 5 maart 2012, 09:51   #86
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dan scheelt er toch iets met jou hoor. het is toch niet omdat er wat mensen rond jou staan die toevallig een andere huidskleur hebben, dat je opeens in een ander land bent??
Oud 5 maart 2012, 10:00   #87
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dan scheelt er toch iets met jou hoor. het is toch niet omdat er wat mensen rond jou staan die toevallig een andere huidskleur hebben, dat je opeens in een ander land bent??
een mens geraakt al eens in de war nietwaar? als ik tussen de niqaabs sta en de halve tram vol met kraaien zit, terwijl ik niemand op de tram kan verstaan, heb ik echt niet het gevoel dat ik in het vrije westen woon.

Over welke huidskleur heb je het trouwens?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 maart 2012 om 10:00.
Oud 5 maart 2012, 10:05   #88
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem het hoe je wil mijn beste ... kan me echt geen barst schelen ... ik voel/noem mezelf geen rascist, heb zowel privé als op het werk dagelijks contacten met enorm veel nationaliteiten van binnen en buiten Europa, ...

Ik was ff van mijn melk toen ik afgelopen zaterdagavond Ikeastan binnenwandelde ...

Ga er ook eens heen, zaterdagavond rond 18:00, Ikea Anderlecht ...
misschien moet je dan maar eens naar zaventem gaan. Enkel Expats, en je mag al blij zijn als je ergens een flard nederlands opvangt... Weinig hoofddoeken wel, dus dat zal meer je ding zijn...
Oud 5 maart 2012, 10:05   #89
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
een mens geraakt al eens in de war nietwaar? als ik tussen de niqaabs sta en de halve tram vol met kraaien zit, terwijl ik niemand op de tram kan verstaan, heb ik echt niet het gevoel dat ik in het vrije westen woon.

Mijn achterachteroverovergrootmoeder kreeg dat ook op haar 98ste. Haar oudere zus pas op 99.

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 maart 2012 om 10:07.
Oud 5 maart 2012, 10:06   #90
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dan geraak jij toch wel zéér snel in de war. Als ik in Brussel de metro neem, dan weet ik dat ik in Brussel ben, gelijk wie er naast mij komt staan.
Oud 5 maart 2012, 10:12   #91
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
dan geraak jij toch wel zéér snel in de war. Als ik in Brussel de metro neem, dan weet ik dat ik in Brussel ben, gelijk wie er naast mij komt staan.
verrader, allochtonenknuffelaar, allochtonenpamperaar, linkse, sos! Wacht maar tot SDX haar bijltjesdag begint en cochinchillo achter je aan zit. 't zal je beste dag niet zijn.

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 maart 2012 om 10:12.
Oud 5 maart 2012, 10:20   #92
Zenit
Banneling

Standaard

Er zijn hier precies veel mensen die hun hoofdstad willen zien vervuilbakken tot Midden-Oosten achterbuurttoestand. Ze roepen erom om gekoloniseerd te worden. Ik heb liever geen magrebisering van mijn cultuur. Mag het nog ja? Iedereen heeft recht om zich thuis te voelen in eigen land behalve de Vlamingen. Maar oh wee als er 5 Amerikanen te veel rondlopen in magrebland, dan spreken ze ineens van bezetting. en keren ze hun kar ...hoe hypocriet sommigen wel niet zijn.

Ze noemen het multicultuur en zijn zo stekeblind dat ze niet zien dat eens de Oude belgen verdreven zijn er alleen maar monocultuur overblijft, die van djellabas en hoofddoeken.
Zenit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 10:26   #93
Zenit
Banneling

Standaard

[quote=filosoof;6015830]verrader, allochtonenknuffelaar, allochtonenpamperaar, linkse, sos! :/QUOTE]

Als je u als verrader, collaborateur, allochtonenknuffelaar, allochtonenpamperaar, linkse en sos gedraagt moet je daarna niet komen klagen dat de mensen u zo noemen.
Oud 5 maart 2012, 10:37   #94
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ge zo graag in een arabstyle omgeving woont en werkt, waarom emigreer je niet naar ginder in plaats van ze allemaal naar hier te halen? De meeste mensen die ik ken zien de huidige evolutie met afgrijzen aan.

En dan vragen politiekers zich af waarom er geen jonge mensen met kinderen nog in't stad willen wonen. Omda ze met de witte vlucht mee zijn tiens. Wie wil zijn kinderen in een school steken waar geen Oude Belgen meer zitten en de drommen hoofddoeken in't arabisch aan de poort staan te kwetteren?

mag ne mens nog voeling hebben met zijn omgeving & identiteit, of is da nu ook al verboden voor de Oude belgen? Moeten we binnenkort verplicht Arabisch leren en bidmatten aankopen? Moeten we binnenkort allemaal verplicht alal eten?
Oud 5 maart 2012, 10:47   #95
Zenit
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
misschien moet je dan maar eens naar zaventem gaan. Enkel Expats, en je mag al blij zijn als je ergens een flard nederlands opvangt... Weinig hoofddoeken wel, dus dat zal meer je ding zijn...
die hoofddoeken zitten in de steden. België is een bezet land.de bezetting gaat verder ... elke dag een beetje meer worden wijken ingepalmd.
De collaborateurs van links doen verder mee met de vernieting van de Westerse cultuur.
Oud 5 maart 2012, 10:49   #96
Zapatista
Parlementslid

Zapatista's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hier van ga ik toch echt niet in mijn broek schijten.
Oud 5 maart 2012, 11:22   #97
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zapatista Bekijk bericht
Hier van ga ik toch echt niet in mijn broek schijten.
Hij wél.
Oud 5 maart 2012, 11:25   #98
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

Ik hoop dat de Groep Diane interveniëerde om Gun uit die hachelijke toestand te redden.
bestaan die randdebielen nog? Of zijn ze overgenomen door een andere instelling?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 maart 2012, 11:32   #99
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht

een blonde vlaming excuseert zich dan bij de andere klant, iets wat aan de verrijkers niet is weggegeven.

Ooit gebruikte hele dikke roma-mama mijn pull als steun op een optrekkende tram, waardooin die pull loskwam en ik in lingerie op de tram stond.... eenmaal de tram op kruissnelheid ging ze gewoon zitten. Heb jij een verontschuldiging gehoord omdat ze me als steun gebruikte en me in mijn blootje zette voor héél de tram? Hewel ik ook niet, zelfs geen blik.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 maart 2012 om 11:34.
Oud 5 maart 2012, 11:34   #100
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
De miserie is er begonnen toen ze daar een deel van de kassa's vervangen hebben door die zelf inscansystemen. Er staat wel een allochtone jongen aan het uiteinde van de kassa's die illegale praktijken moet opvangen, maar het is zo lek als een zeef uiteraard.
Ik heb toen onmiddellijk de directie ingelicht (ik heb gewacht tot een verantwoordelijke voorbijwandelde) en erop gewezen dat die kersverse selfscansystemen een magneet zijn voor de mindergegoeden (in overvloed in anderlecht om begrijpelijke redenen) die kasten,stoelen en tafels naar buiten kunnen slepen zonder te betalen. Antwoord van de verantwoordelijke (helaas heb ik voor sjokske geen link om naar te verwijzen): "Wij weten dit en zijn er bewust van, maar het zit verrekend in onze verkoopprijzen. Het is ons goedkoper dan het correcte aantal kassiersters aan te werven" Lap, zij die netjes betalen draaien ervoor op!!!

Die redenering is trouwens dezelfde voor andere sectoren: bijvoorbeeld de deurtjes die ze willen installeren aan de metro in- en uitgangen om de karrevrachten zwartrijders in arabbruxelles zogezegd tegen te houden. Daar praten ze al jaren over, maar er zijn er ondertussen nog maar een paar geïnstalleerd (aan woekerprijzen voor vingerdik glas waar je zo kunt overspringen (maar wel de zakken hebben gevuld van vriendjes aannemers). Waarom? Zo kunnen ze zeggen dat ze bezig zijn er iets aan te doen, maar eigenlijk willen ze niet, want het is goedkoper om zij die effectief betalen te laten opdraaien voor zij die niet betalen. De verzekeringen werken ook zo. Enz Enz. Verrotte mentaliteit. In Belgie hebben ze er nog een naam voor uitgevonden: 'SOLIDARITEIT'. Stel je voor!
Schrijnende toestanden: 'wij' zouden dat nooit doen: http://forum.politics.be/showthread.php?t=148554

Laatst gewijzigd door filosoof : 5 maart 2012 om 11:35.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be